Forumindex › Forums › Techniek › Banden, remmen en onderstel › hevig trillen calibra 4×4
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
20 april 2011 om 17:54 #17840703
denk zelf ook je stuurhuis aangezien ik dat ook had em precies tusse de 90 en 110 daarna nie meer
20 april 2011 om 18:11 #17840704hoe ben je zelf toen tot die conclusie gekomen?
gewoon geprobeerd of was er ergens speling oid te voelen?8 mei 2011 om 17:00 #17840705nou; gister eindelijk nieuwe dempers en veren eronder gezet. assen uitgewisseld met een reservesetje wat ik had en nieuwe draagarmen erop gezet.
je kan het al raden, heeft niks geholpen (ziet er wel stuk beter uit met 5 cm verlaging en rijd geweldig met h&r veren en rode sachs sportdempers)
enige logische optie die we nog hebben is het stuurhuis, als dit het ook niet is gaat de versnellingsbak maar uit elkaar (speling op diff oid?)
iemand verder ideeen/opmerkingen? ben al honderden euro’s verder zonder resultaat :cry
10 mei 2011 om 20:32 #17840706Heb net je hele topic gelezen………
Enige opties waar ik nog op kom…..
Aandrijfas tbv aandrijvingachterzijde….
Stuuroliepomp kunnen ook de meest waanzinnige storingen veroorzaken..
Trillen lijkt mij niet uit het stuurhuis gekomen, wat je ook kan doen auto op de brug iemand erin die hem op snelheid houdt en dan visueel de boel controleren op hoogte slag of iets dergelijks…..
Succes…..
11 mei 2011 om 17:02 #17840707stuurpomp zou ook een optie zijn inderdaad.
aandrijfas naar achteren is wat ver gezocht. de trilling zit namelijk alleen in het stuur, de rest van de auto trilt nauwelijks.
zoiezo is dit gecontroleerd met montage door mij en met de apk/algehele keuring door de garage ook niet opgemerktdenken zelf het stuurhuis omdat deze nog van een schadeauto afkwam, mogelijk dat deze tog een klap heeft gemaakt oid.
thanx voor het meedenken ieder geval :wors
25 juni 2011 om 15:30 #17840708na een lange tijd eindelijk de gehoopte update; hij is trillingsvrij :D
uiteindelijk bleek het tog het stuurhuis te zijn die niet 100 was, in combiatie met kleine onbalans in de wielen + paar kleine dingen
voordat we hier achterkwamen hebben we wel de auto 3x uit elkaar gehad :swear,
heb sinds de vorige update nog tussenlagers van de achteras vervangen, nogmaals gebalanceerd, nieuwe pasringen voor de velgen gemonteerd en er is een buitenstaande monteur mee beziggeweest het probleem te vinden (zonder succes)al met al heeft het me een 800,- gekost het probleem te vinden, positieve hieraan is dat het complete onderstel weer 20 jaar meekan omdat letterlijk alles nieuw is
maar de conclusie/levensles ; het hoeft niet altijd een logische oorzaak te hebben, een combinatie van kleine dingen kan grote gevolgen hebben en op onwaarschijnlijke onderdelen hebben meer invloed dan je verwacht ;)
ieder geval iedereen bedankt voor het meedenken :wors
28 juni 2011 om 22:01 #17840709Beter dat t opgelost is ;)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.