het zoveelste autoalarm topic wie kan me helpen!!

Forumindex Forums Modellen Vivaro, Movano, Arena, Combo (Bedrijfswagens) het zoveelste autoalarm topic wie kan me helpen!!

• Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    svdk20
    Deelnemer

hoi mede opel techneuten en hobbyisten.

ik ben in bezit van een witte opel combo uit 1999 met een 1.7 diesel.
      nu wil ik hier een autoalarm in gaan bouwen althnas ben al begonnen.
      dit systeem komt erin http://www.cargoods.nl/shop/alarm-systeem/727-alarmsysteem-met-klapsleutels/” onclick=”window.open(this.href);return false;

maar nu het volgende heb alles al netjes in de auto gemaakt moet alleen nog gaan aansluiten.
      wie kan mij de kleurcode van de kabel en locatie vertellen van de:

centrale deurvergrendeling sluit draad =
      centrale deurvergrendeling open draad =
      en zijn deze + gestuurd of – gestuurd?
      welke kleur loop door na de achterdeuren en waarloopt deze?

welke kleur voor het laten sluiten van de ramen?

verder komt er nog een strart onderbreker op te zitten klopt het dat de start kabel kleur van een combo 99 zwart rood is 2.5 mm??

heb nu momenteel alles voorbereid links voor in de auto achter de motorkap hendel
      om dat ik daar verschillende kabelboomen zie lopen.

hoor graag van jullie

thnx alvast
      sebas

Aapje

Letop ik ga even er vanuit dat je een 1990~1999 model hebt. En niet een nieuwere vanaf 1999… :)

Aanstuurmodules van de vergrendeling zit rechtsvoor achter de brandstofcomputer in de A stijl (wellicht onder bekleding).

centrale deurvergrendeling sluit draad = bruin/wit (wellicht is deze verkeerd om, weet ‘t even niet meer uit het hoofd)
        centrale deurvergrendeling open draad = bruin/rood
        en zijn deze + gestuurd of – gestuurd? massa gestuurd (min dus)
        welke kleur loop door na de achterdeuren en waarloopt deze? Voor wat? want dit zijn de zelfde kleuren als de voordeuren als ‘t om vergrendeling gaat

welke kleur voor het laten sluiten van de ramen? Geen ervaring mee helaas

verder komt er nog een strart onderbreker op te zitten klopt het dat de start kabel kleur van een combo 99 zwart rood is 2.5 mm?? Jah dit is de stuurstroom van de relais

Ik zou adviseren een vraagbaak erbij te pakken,

svdk20
        Deelnemer

het gaat inderdaad om het model 1990-1999 combo B had ik ook in mijn onderschrift staan…
          kwa kleur voor de achterdeuren. dit gaat om het volgende ik kan met het alarm afstandbediening ook enkel de achter deur van het slot halen dus vandaar de vraag.

ik had ook al zitten zoeken naar een vraagbaak die ik kon downloaden maar kon zo 123 niks vinden.
          dus als iemand mij een adres kan pm-en graag

svdk20
          Deelnemer

zo alarm zit erin…

merk alleen wel dat ik een paar dingetjes opnieuw moet aansluiten gelukkig kleinigheidjes.

kan iemand mij vertellen welke kleur en waar de kabel loopt van het:
            rem licht
            sluit draad ramen
            contact draad (dus de kabel die stroom geeft aan het dashboard als je de sleutel in het contact doet (zonder hem om te draaien).

alvast bedankt

Klopper

Remlicht: Gewoon aftappen van de schakelaar die net boven / aan je rempedaal zit.
              Sluit draad ramen: Denk niet dat je die hebt eigenlijk, is meestal geregeld via je kiekert.
              Contact-draad: Kan je aftappen van je sigarettenaansteker.

svdk20
              Deelnemer

@Klopper wrote:

Remlicht: Gewoon aftappen van de schakelaar die net boven / aan je rempedaal zit.
                Sluit draad ramen: Denk niet dat je die hebt eigenlijk, is meestal geregeld via je kiekert.
                Contact-draad: Kan je aftappen van je sigarettenaansteker.

heb hem nu via de schakelaar maar dan doet ie het niet..

en via de sigaretten aansteker kan ook zo zit ie ook nu maar die springt pas op spanning als het contact aan gedraaid is.
                ken hem ook van de radio afhalen dan doet ie het wel gelijk maar moet toch morgen kap van stuur weghalen dus dacht pak hem dan gelijk daar vandaan mee.
                weet alleen de draad kleur niet vandaar anders moet ik maar meten.

Klopper

Heb je wel het juiste draadje van de remschakelaar? En is je alarm daarop als min of als plus geschakeld? Is als het goed is te zien op het bedradingsschema.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.