Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › het wordt een beetje kouder en direct problemen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
17 oktober 2011 om 17:04 #17241868
goeie dag Vectra rijders,
ik heb een half jaar geleden een Vectra B station 1.6 16v x16xel voor mijn vrouw gekocht, het is echt een fijne auto.
maaaaaaar natuurlijk gaat hij nu in 1 keer problemen geven, blijkbaar komt hij nu niet meer echt op toeren en begint hij te hokken en te stoten wanneer hij koud is. net ff bougies bekeken en compressie gemeten. dit lijkt goed (alle 4 tussen 12 en 14 bar)
de bougies hebben een rode kleur, ook ff met plante spuit over de kabels gespoten en vast gehouden, niks gevoeld dus geen spanning lekkage.
implaats van uren in de auto steken hoop ik eigenlijk dat iemand dit al eerder heeft meegemaakt, en dat ik dan ook niet zolang hoef te zoeken!
alle onderhoud is onbekend, en er branden geen lampjes op het display17 oktober 2011 om 17:35 #17923951ik weet dat de EGR klep weleens storing geeft bij die motoren
check die eens, maak um schoon en blind um af19 oktober 2011 om 09:26 #17923952lees m eens uit, controleer de waarde van de koelvloeistoftemperatuursensor eens. deze wil nog wel eens problemen geven, anders denk ik echt aan de bougiekabels.
19 oktober 2011 om 14:01 #17923953ik heb vandaag met de vectra gereden, zover dit ging hij houd behoorlijk in en hokt en stoot als een gek ook ploft uit in de uitlaat hij komt totaal niet op toeren, dus moet iets zijn met onsteking, toch?
net nieuwe boegie’s erin gedaan maar geen veranderring!19 oktober 2011 om 14:02 #17923954@sw_reijnders wrote:
ik weet dat de EGR klep weleens storing geeft bij die motoren
check die eens, maak um schoon en blind um afals die problemen geeft zal de m-m lampje gaan branden toch?
19 oktober 2011 om 14:03 #17923955@CarloAstra wrote:
lees m eens uit, controleer de waarde van de koelvloeistoftemperatuursensor eens. deze wil nog wel eens problemen geven, anders denk ik echt aan de bougiekabels.
ook uitlezen als m-m lampje nie brand?
19 oktober 2011 om 15:40 #17923956@miral astra wrote:
ik heb vandaag met de vectra gereden, zover dit ging hij houd behoorlijk in en hokt en stoot als een gek ook ploft uit in de uitlaat hij komt totaal niet op toeren, dus moet iets zijn met onsteking, toch?
net nieuwe boegie’s erin gedaan maar geen veranderring!je omschrijft precies wat mijn tigra x16xe deed toen de egr kapot was, alleen deed hij het ook met warme motor.
19 oktober 2011 om 17:23 #17923957Wat die motoren ook nog wel eens willen hebben is een defecte bobine module. Ik heb dat toen bij mijn Astra 1.8-16V gehad. Deed ongeveer dat wat jij nu beschrijft, hij liep eigenlijk als een VW Kever qua geluid.
21 oktober 2011 om 21:34 #17923958X16XEL voor of na 1998???
die van voor 1998 hebben vrijwel nooit een kapotte bobine.
EGR klep is inderdaad het meeste verdacht, deze gaat bij alle modellen van de X16XEL ooit wel een keer problemen geven (kwaal), deze kan inderdaad deze problemen geven zonder MM lampje.
Uitlezen; Carlo bedoeld Live data (waarden) controleren, uitlezen is niet alleen maar foutcodes zoeken, maar ook waarden controleren…….
Dat word vaak vergeten en live data kan zeker niet met alle apparaten op deze motoren worden gecontroleerd.
Willem
23 oktober 2011 om 08:43 #17923959gister rijd ik met de vectra naar leleystad,
de auto wil niet op toeren komen en rijd ook nie harder dan 60 km per uur op de A6, je wordt door elkaar geschud in de auto.
ik heb hem weer stll gezet op de parkeer plaats en heb nog een keer alles gewoon met het oog bekeken.
zo moeielijk moet het nietr zijn, hij heeft nu een beurtje gehad en het wordt eigenlijk alleen maar erger!
de auto verbruikd enorm veel benzine en wil niet op toeren komen, ik heb weer gekeken of alle 4 de boegies vonkte en dat was zo.
aangekomen op de plaats waar we moesten zijn begind de auto te stinken naar verbrand plastis en loopt hij nu duidelijk nog maar op 3 cylinders.we waren toch in leleystad en daar is een sloperij, kon ik mooi wat onderdelen uitwissellen als ze de zelfde motor hadden!
hij loopd op 3 cylinders en verbruikd enorm veel brandstof: dat moet onsteking zijn!!!
een andere bobine erop gezet, er raad is de auto loopt perfect nu weer. :shock:23 oktober 2011 om 08:45 #17923960@GTS2.2DTI wrote:
Wat die motoren ook nog wel eens willen hebben is een defecte bobine module. Ik heb dat toen bij mijn Astra 1.8-16V gehad. Deed ongeveer dat wat jij nu beschrijft, hij liep eigenlijk als een VW Kever qua geluid.
en dit klopt, de bobine was stuk :jerry
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.