Forumindex › Forums › Techniek › C20let / z20let(2.0 16v turbo) › het welbekende blauwe rook probleem
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
22 mei 2011 om 18:40 #17227929
Via de zoekfunctie kon ik niks vinden dus stel ik hem hier. Heb een opel astra coupe turbo (z20let) en die
rookt blauw als ik hem na een ritje, dus als hij warm is stationair laat draaien (3-4min)? zodra ik dan weer
een paar meter rij doet ie dit niet meer.wie weet wat dit probleem is?
22 mei 2011 om 21:15 #17753189hey,
ik heb in het verleden toch bij jouw er een nieuwe kop opgezet en jij had toch ook al een leh turbo gemonteerd
heb zelf hetzelfde probleem met mijn huidige astra, maar denk bij jou toch aan iets van kleprubbers ofzo..
23 mei 2011 om 15:28 #17753186dat klopt carloastra, er zit inderdaad al een nieuwe (gereviseerde) kop op en een nieuwe leh turbo.
23 mei 2011 om 17:07 #17753190harde kleprubbers wellicht
23 mei 2011 om 17:50 #17753188verbruikt ie veel olie??
24 mei 2011 om 06:50 #17753191hij verbruikt ook niet superveel olie. de gereviseerde kop ligt er nog geen 10.000 km op.
24 mei 2011 om 08:07 #17753192KLeprubbers klinkt aannemelijk maar dan zou die ook roken met gas los en wanneer je weer op het gas gaat.
Tenminste, was bij mn oude auto zo….24 mei 2011 om 16:47 #17753193Oilrestrictor bolt ook gemonteerd? (ook de LEH turbo kan stuk).
24 mei 2011 om 18:08 #17753194ja die heb ik ook gemonteerd. LEH turbo is ook nog maar 10.000km oud, dus dat lijkt me sterk.
25 mei 2011 om 17:32 #17753195Knap klote dat hij uit elkaar is geweest en dat ze die rubbers niet mee hebben genomen.
Ga toch maar uit van die rubbers.
29 mei 2011 om 15:15 #17753196Ha dit heb ik ook na 3 turbo s verder te zijn what the F is dat eingelijk.
Het is overal een discussie tussen turbokeringen en kleprubbers. Welke van de 2 dan????3 juni 2011 om 20:42 #17753187kan allebij, als de turbo niet lekt is het de kleprubbers, en als de kleprubber goed zijn is het de turbo.
Let op, het hoeft niet altijd te zien te zijn in de intercooler dat de turbo lekt.
ik heb hier nu een Z20LET staan welke lekt aan de uitlaatzijde van de turbo, waarbij de olie dus word verbrand in de uitlaat, dat geeft ook aardig wat rook.
willem
26 juli 2011 om 21:28 #17753197afgelopen zaterdag hebben we de kleprubbers vervangen maar het rookprobleem is nog niet opgelost!
We zagen wel dat de LEH turbo iets aan het zweten was aan de onderzijde. De turbo heeft nog geen 15.000 km gelopen. In de intercooler slang lag ook geen olie en heb de oil restrictor bout vanaf beginsaf aan gemonteerd. Tevens zit er ook een koelmod. op.
Waar moet ik nu beginnen met zoeken? Hoe kan ik weten of mijn cilinderwand en/of zuigerveren zijn ingelopen/versleten? compressietest? Kan mijn turbo alsnog kapot zijn, zo ja hoe kan ik dit zeker weten?
Ronald
28 juli 2011 om 16:37 #17753198ik denk nog steeds hetzelfde als wat ik al tegen je heb gezegt, want toen je wegreed bleef hij gewoon constant roken, bij belasting nog veel harder. Maar continu blauwe rook en daarbij was er aan de uitlaatzijde te zien dat er van die zwarte drap tussen het turbinehuis vandaan kwam.
Ik denk toch dat de combinatie van 10w60 en oil restrictor, jouw turbo fataal is geworden. Heb niet het idee dat het de zuigerveren zijn.28 juli 2011 om 21:41 #17753199Zuigerveren gaan ook niet zo snel eraan.
29 juli 2011 om 10:52 #17753200Zeg dat maar niet te snel, want ik heb inmiddels bij mijn eigen coupe turbo, de turbolader en de kleprubbers vervangen.
Maar nog steeds olie verbruik. Geen uitwendige lekkage en af en toe een blauw pluimpje eruit.
Binnekort ga ik bij mijn eigen auto, de zuigerveren maar vervangen.@frank de jonge wrote:
Zuigerveren gaan ook niet zo snel eraan.
29 juli 2011 om 16:41 #17753201Hoeveel km heeft die al gelopen dan? Ben ik dan wel benieuwd naar..
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.