Forumindex › Forums › Techniek › C20ne/seh (2.0 8v) › het volgende
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
20 juni 2009 om 09:58 #17487561
jongens het volgende
ik zit met ene probleem waar ik niet uit kom.mijn auto heeft sinskort last van dat ie enorm stottert en hapert en inhoud.
wanneer ik het gas intrap geeft ie een paar flinke knallen uit de uitlaat en gaat ie er als een speer vandoor.wat ik al hem nagekeken en wat goed is.
de bougies
de bougiekabels
verdeelkap/roterdit is dus allemaal goed.
Mijn oom heeft een compressietest gedaan.
en waar uit kwam dat de rechtercilinder niet helemaal lekker meekomt met de overige 3.ik heb geen onderdruk in me blok.
Dit heb ik gecontroleerd d.m.v de oliedop los te draaien en deze bleef netjes liggen.Op de snelweg +- 100/120 km per uur heeft ie weinig tot geen last van stotteren
heeft iemand hier een antwoord op.
Of heeft iemand dit al een keer gehad.Tot nu toe gedaan.
Is injectorreininger en kleppereininger in me tank gedondert.
Inlaatsysteem schoongemaakt.HELP!!
gr roy
20 juni 2009 om 12:47 #17487562koppakking lek?
20 juni 2009 om 14:52 #17487563nee is ook goed:S
Snap er helemaal niks van.
kut ding:P
21 juni 2009 om 09:28 #17487564jongens niemand die hier een antwoord op heeft.
25 juni 2009 om 19:17 #17487565hoeveel compressie hebben de cilinders??
27 juni 2009 om 17:52 #17487566cillinder 1/2/3 kwamen tussen de 11 en 12 BAR dit zijn de cillinders van de DB riem bekeken naar rechts.
de 4 cillinder ( de meeste linkse wanneer je er voor staat) kwam op 12.5 BAR.
Maar deze bouwen druk op in stappen en niet geleidelijk. Dus 6 BAR dan 8 BAR en dan ging ie na de 12.5
Dat opbouwen duurt gevoelsmatig rond de 4 a 5 sec.Hoop dat je me kan helpen!!!!!.
gr roy
28 juni 2009 om 20:39 #17487567die compressie is gewoon goed,
dat die het in stappen opbouwd met n compressiemeter klopt ook…laat m anders ff bij de dealer aan de tech hangen, die kunnen dan alle actuele waardes van alle sensoren zien…
29 juni 2009 om 14:20 #17487568Die zelfde dag ook nog naar de opel dealer geweest.
En die kunnen niks uitlezen.Wand er is namelijk ook geen storing.Er gaat bij mij geen moterstoringlampje branden.
Dus dan moet het iets mechanisch zijn denk ik.
29 juni 2009 om 17:55 #17487569oo ik begrijp nu pas dat de tech wat anders is dan uitlaten lezen!
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.