het verbruik van de 1.6 turbo

Forumindex Forums Modellen Insignia het verbruik van de 1.6 turbo

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 83)
  • Auteur
    Berichten
  • #17574761
    alphox
    Deelnemer
      Lid sinds:
      30 June 2004

      bij mij niet, hij staat inmiddels op 31.000 km, maar is niets veranderd.

      snelwegkilometers dan is ie wel redelijk zuinig, maar ik rij ook best veel in de stad, dus gemiddelde blijft gelijk

      #17574762
      john123
        Lid sinds:
        25 December 2009

        en nog dingen veranderd ten goede van de auto.

        #17574763
        GM-Tuningparts
        Deelnemer
          Lid sinds:
          16 July 2005

          ik krijg hem niet boven de 1 op 10 uit.
          stadskilometers en snelwegkilometers niet.

          zit altijd rond de 11 liter op de 100 km.
          is in mijn ogen veelste veel voor zo’n auto in deze tijd!!
          maar rijden doet hij verder super.

          #17574764
          john123
            Lid sinds:
            25 December 2009

            ja is redelijk veel inderdaad, maar had wel verwacht dat het nog iets beter zou worden als ie ingereden zou zijn.

            #17574765
            GM-Tuningparts
            Deelnemer
              Lid sinds:
              16 July 2005

              origineel gepost door john123
              ja is redelijk veel inderdaad, maar had wel verwacht dat het nog iets beter zou worden als ie ingereden zou zijn.

              momenteel zit ik telkens op 11.4 / 11.5 liter per 100km.
              ben benieuwd wat het nu gaat worden met super plus 98.

              ben ik nu gaan tanken loopt de 16 turbo aanzienlijk fijner en beter op en het is schijnbaar volgens klasen motorsport ook vele malen beter voor een turbo motor als de euro 95!!
              schijnt niet echt top te zijn voor de motor.

              maar binnen nu en een paar weken gaan we langs bij klasen om hem te laten chippen.
              dan gaat hij naar de 210-215 pk.

              #17574766
              john123
                Lid sinds:
                25 December 2009

                dan zal die ook wat zuiniger worden of niet ?

                #17574767
                GM-Tuningparts
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  16 July 2005

                  origineel gepost door john123
                  dan zal die ook wat zuiniger worden of niet ?

                  durf het niet te zeggen.
                  moeten we nog maar afwachten.
                  zal niet heel veel zijn verwacht ik zo.

                  vind hem zowieso wel erg veel verbruiken.
                  kunnen de mensen wel zeggen ja maar het is wel een turbo en hij weegt wel zwaar.

                  maar dan nog 1 op 8,5 vind ik niet van deze tijd.
                  ik vind persoonlijk dat zo’n auto en vooral anno 2010 met alle technische snufjes edg en vooral op de snelweg toch wel 1 op 11-12 moet kunnen lopen!!

                  verder vol lof ik vind het een super auto op alle gebieden.
                  enkel wat ik zeg vind ik het verbruik gewoon niet van deze tijd en toch iets waar opel serieus iets aan moet gaan doen.
                  want op dit gebied ( motoren ) loopt opel toch iets achter op de merken zoals audi, bmw en vw.

                  #17574768
                  john123
                    Lid sinds:
                    25 December 2009

                    ok

                    nee dat vind ik ook niet nee maar verbruikt de 2 liter turbo nog meer of ongeveer gelijk aan de 1.6,voor de rest wel blij met de wagen .

                    #17574769
                    GM-Tuningparts
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      16 July 2005

                      origineel gepost door john123
                      ok

                      nee dat vind ik ook niet nee maar verbruikt de 2 liter turbo nog meer of ongeveer gelijk aan de 1.6,voor de rest wel blij met de wagen .

                      dat deze net zoveel gebruikt denk ik haast wel.
                      zal redelijk bij elkaar in de buurt zitten verwacht ik zo.

                      verder bevalt de auto echt super!!
                      ben er echt super blij mee en rijden doet hij ook echt super.

                      :thumbup

                      #17574770
                      john123
                        Lid sinds:
                        25 December 2009

                        nou ok dat is nog belangrijker dan het verbruik toch

                        #17574771
                        alphox
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          30 June 2004

                          mijnes zit inderdaad ook tegenwoordig op dezelfde waarden als eugene aangeeft, vorig jaar naar wintersport was het wel een stuk zuiniger, 1000km op de snelweg, toen reed ik makkelijk 700 km op een tank (nu meestal rond de 500km)

                          bij mij bevalt de auto ook super, maar het verbruik is wel jammer. m’n vriendin heeft een fiat 500’tje, die pakken we bijna vaker de laatste tijd, omdat die zo lekker zuinig rijd :p

                          #17574772
                          GM-Tuningparts
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            16 July 2005

                            origineel gepost door alphox
                            mijnes zit inderdaad ook tegenwoordig op dezelfde waarden als eugene aangeeft, vorig jaar naar wintersport was het wel een stuk zuiniger, 1000km op de snelweg, toen reed ik makkelijk 700 km op een tank (nu meestal rond de 500km)

                            bij mij bevalt de auto ook super, maar het verbruik is wel jammer. m’n vriendin heeft een fiat 500’tje, die pakken we bijna vaker de laatste tijd, omdat die zo lekker zuinig rijd :p

                            het is inderdaad een super auto.
                            zeker een van de fijnste auto’s die ik ooit gereden heb.
                            en je weet natuurlijk als je zo’n auto koopt dat je geen zuinige auto koopt en daar hou je rekening mee.
                            maar 1 op 8 / 1 op 8,5 is gewoon niet van deze tijd voor zo’n auto.
                            als je nu een dikke 3 liter v6 rijd of een bmw 7 serie of een grote dikke audi alla dan kan ik daar nog in komen.
                            maar ik vind en zeker op de snelweg dat een insignia 16 turbo toch zeker ergens rond de 1 op 10 / 1 op 12 moet kunnen lopen.
                            maar het is niet anders en ik zal hem er zeker ook niet voor verkopen want het is gewoon een dijk van een auto.
                            :thumbup:wors

                            #17574773
                            john123
                              Lid sinds:
                              25 December 2009

                              ook ik wilde een 1.6 maar heb dat op geschort vanwege een hartoperatie nu is dat inmiddels gebeurt en begint het weer te kriebelen ,maar ik twijfel of ik niet voor de 2.0 moet gaan als het verbruik niet uitmaakt

                              #17574774
                              nicocorsa
                                Lid sinds:
                                6 June 2006

                                met de 1.6 turbo heb ik geen ervaring .

                                ik zelf heb een 2.0 cdti 130 pk diesel en rijdt 30 km per dag helft snelweg helft wegen 70-90 km-h en rijdt 6.6 verbruik

                                vind mijn insignia na 36dkm nogsteeds geweldig rijden . enigste beetje meer motorlawaai wat voor mij aanvaardbaar is . en mogelijk te combineren valt met die verdomde bio diesel .

                                #17574775
                                alphox
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  30 June 2004

                                  zo’n diesel vind ik erg veel lawaai maken. als ik het verschil zie tussen mijn benzine, en m’n zwager z’n 2.0 diesel, dat is een flink verschil vind ik

                                  #17574776
                                  john123
                                    Lid sinds:
                                    25 December 2009

                                    diesel weet ik weinig tot niks van ik ga echt voor een benzine

                                    #17574777
                                    GM-Tuningparts
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      16 July 2005

                                      vandaag nog even een kleine 1200 km over de duitse autobahn mogen scheuren.
                                      verbruik was vandaag bijna 1 op 11 op de autobahn.
                                      met een gemiddelde snelheid van 150 dus dat valt niet tegen.
                                      ook nog effe de 230 aan getikt en had nog genoeg over:P:P:D

                                      #17574778
                                      john123
                                        Lid sinds:
                                        25 December 2009

                                        nou dat is redelijk denk ik 1 op 11 bij die snelheid

                                        #17574779
                                        GTC_TURBO
                                          Lid sinds:
                                          3 October 2005

                                          Iemand hier weleens van zijn 1.6T het werkelijke verbruik bijgehouden?
                                          Mijn werkelijke verbruik is namelijk 1 op 7,5 terwijl de computer 11l/100km aan geeft. Ik vind het verbuik echt belachelijk. Ik kocht de 1.6T juist om wat zuiniger te rijden, maar nu blijkt dat de 2.0T waarschijnlijk nog zuiniger is en die had ik liever gehad qua vermogen. Echt een smet op de auto waarover ik verder zo tevreden ben.

                                          Misschien dat mijn hoge verbruik te maken had met mijn defecte buitentemp. sensor (volgens dealer), maar ik geloof daar niet in.

                                          #17574780
                                          GM-Tuningparts
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            16 July 2005

                                            [rquote=1841268&tid=117869&author=GTC_TURBO]Iemand hier weleens van zijn 1.6T het werkelijke verbruik bijgehouden?
                                            Mijn werkelijke verbruik is namelijk 1 op 7,5 terwijl de computer 11l/100km aan geeft. Ik vind het verbuik echt belachelijk. Ik kocht de 1.6T juist om wat zuiniger te rijden, maar nu blijkt dat de 2.0T waarschijnlijk nog zuiniger is en die had ik liever gehad qua vermogen. Echt een smet op de auto waarover ik verder zo tevreden ben.

                                            Misschien dat mijn hoge verbruik te maken had met mijn defecte buitentemp. sensor (volgens dealer), maar ik geloof daar niet in.[/rquote]

                                            heb zelf enkel het verbruik via de boardcomputer bijgehouden.
                                            of dit dan ook het werkelijke verbruik is durf ik zo niet te zeggen.

                                            met euro 95 zat ik ook op het belachelijke gemiddelde van
                                            11.4-11,5 liter / 100 km ( 1 op 8.7 ) ook met snelweg km’s.
                                            sommige zullen zeggen niet slecht met zo’n zware auto en 180 pk maar vind het zelf persoonlijk ook ver beneden normaal voor een auto van deze tijd.
                                            vind persoonlijk dat deze auto met deze motor in deze tijd en dan vooral op de snelweg wel 1 op 12 moeten kunnen rijden!!

                                            nu ik super plus 98 tank ( bp ultimate ) is het bij mij wel zeker wat verbeterd ( ook afgaand op de boardcomputer ).
                                            zit nu op een 9,5-10 liter / 100 km.

                                            vind ik niet slecht maar ook zeker nog niet van deze tijd.
                                            wat ik al zeg met snelwegkilometers en een snelheid van rond de 120-130 moet je normaal wel 1 op 12 kunnen halen vind ik persoonlijk.

                                            maar ja het is helaas niet anders.
                                            maar aan de andere kant het rijplezier wat je er voor terug krijgt is ook wel belangrijk vind ik.
                                            want rijden doet hij gewoon super!!:thumbup

                                            #17574781
                                            wittyrudy
                                              Lid sinds:
                                              26 October 2010

                                              in maart mag ik mijn 1.6t verwachten en dit met de volgende configuraties
                                              insignia sport tourer cosmo dark mahagony
                                              advantage pack
                                              geperforeerd leder siena zwart 8 maal elektrisch verstelbaar
                                              sport edition 2
                                              bi-xenon lampen
                                              flexride
                                              quickheat
                                              infinity sound system
                                              trekhaak wegklapbaar
                                              elektrisch panoramisch dak

                                              #17574782
                                              SiggieTigra
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                7 October 2009
                                                #17574783
                                                GTC_TURBO
                                                  Lid sinds:
                                                  3 October 2005

                                                  Mijn verbruik ligt dus duidelijk hoger. Ik hoop dat het aan mijn buitentemp sensor ligt. Ik ga denk ik ook maar over tot chippen. Hij zal toch niet nog meer gaan verbruiken…..

                                                  #17574784
                                                  nielss
                                                    Lid sinds:
                                                    30 June 2004

                                                    Zo, dat valt wel een beetje tegen dat verbruik!

                                                    Ik heb zelf een Omega 3.2 V6 automaat van 2003 met 218pk (1610KG)
                                                    En verbruik ongeveer 1:10 gemiddeld! (op de snelweg zuiniger)

                                                    Had verwacht dat de moderne kleine turbo motoren zuiniger zouden zijn!

                                                    Nu mis je dus het 6 cilinder geluid, een aantal pk’s, en toch een hoger verbruik,
                                                    en dan denk ik nog niet eens aan de levensduur van de techniek (incl. turbo)
                                                    Maar zal wel minder uitstoot hebben, en dus beter voor het milieu zijn!

                                                    Niet om de auto af te kraken hoor, ben echt een Insignia Fan! hele mooie auto :wub

                                                    Vraag me af wat een 2.8 V6 Turbo verbruikt aan benzine!

                                                    Groetjes,

                                                    Niels

                                                    #17574785
                                                    Driekus
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      10 October 2010

                                                      [rquote=1849492&tid=117869&author=nielss]Zo, dat valt wel een beetje tegen dat verbruik!

                                                      Ik heb zelf een Omega 3.2 V6 automaat van 2003 met 218pk (1610KG)
                                                      En verbruik ongeveer 1:10 gemiddeld! (op de snelweg zuiniger)

                                                      Had verwacht dat de moderne kleine turbo motoren zuiniger zouden zijn!

                                                      Nu mis je dus het 6 cilinder geluid, een aantal pk’s, en toch een hoger verbruik,
                                                      en dan denk ik nog niet eens aan de levensduur van de techniek (incl. turbo)
                                                      Maar zal wel minder uitstoot hebben, en dus beter voor het milieu zijn!

                                                      Niet om de auto af te kraken hoor, ben echt een Insignia Fan! hele mooie auto :wub

                                                      Vraag me af wat een 2.8 V6 Turbo verbruikt aan benzine!

                                                      Groetjes,

                                                      Niels[/rquote]
                                                      Mijn baas reed een V6 Turbo automaat….. Hij zei iets van 1 op 7, maar wel veel korte stukjes. Maargoed voor een auto met 4×4 een een gewicht van 1700 kilo, vind ik het niet gek… Hij is te koop trouwens:angel

                                                      Ik rij zelf eigenlijk altijd korte stukjes met mijn Astra Turbo (240 pk) uit 2001 en ik rijd ongeveer 1 op 8,5/9,0. Ik denk dat de zwaarlijvigheid van de Insignia hem parten speelt….

                                                    25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 83)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.