Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › Het senator bezigheids therapie topic
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
19 mei 2015 om 19:01 #18164342
Vanmorgen met frisse tegenzin weer verder gegaan. Eerst de slangen van de oliekoeler los, en laten lopen. Niets, nada noppes… Geen druppel kwam eruit.
3 uur later lag de motor met bak ernaast. Bak gedemonteerd, en de olie pomp eruit. Deze open getrokken en oorzaak gevonden van het niet werken van de pomp:
Pomp uit de andere bak gehaald, en die zag er zo uit:
Gelijk speling gemeten volgens WPH, en alles binnen de normen.
Ook gelijk van de oude bak de 4de gang open getrokken. En de reden waarom die het niet meer deed was gelijk duidelijk. Platen waren blank, zat geen mm voering meer op.Donderdag alles weer in mekaar zetten, en dan kan alles weer in de auto. Hopen dat nu eindelijk alles in orde is.
19 mei 2015 om 22:06 #18164343:shock: :shock: :shock:
20 mei 2015 om 11:29 #18164344Die pomp zit in 90% van de bakken gelijk achter de koppelomvormer,ook bij jou TH180 alias 3gang automaat Bassie,als je een bak open maakt om de platen enz te vervangen kom je de pomp als aller aller eerste tegen,ik heb deze ook opnieuw afgedicht dmw een grote O-ring bij een 4L60E.
20 mei 2015 om 22:05 #18164345Oke…..maar ik denk niet dat ik snel zelf een bak los trek.
Maar zo kom ik wel weer wat dingen te weten ;)22 mei 2015 om 19:47 #18164346Weer een paar dagen druk bezig geweest, maar kan nu niet echt zeggen dat we succes boeken :grrr:
Inmiddels is de motor er weer uit geweest, en de bak weer uit mekaar geweest.
Maar nog altijd niets. Probleem pomp is wel opgelost, zit nu een werkende pomp in.
MAAR
ding wil niet vooruit komen. Pas bij 2000 rpm begint hij langzaam aan vooruit te rollen…Komende donderdag gaat de motor er weer uit. Nu staat op de planning om alles in de oude bak in te bouwen (dus overdrive en pomp) daar deze bak aan zich wel goed gereden heeft (met uitzondering van de overdrive dan)
Heb in de tussentijd wel een paar leuke plaatjes geschoten.
Bak met omvormer (niet echt speciaal)
En de reden waarom de overdrive niets meer deed, de rechter zou net zou eruit moeten zien als de linker
Olie is bij gevuld, en gepeild. Bouwt druk op maar wil niet vooruit zoals het zou moeten. Als het na donderdag nog altijd niet lukt, wordt het toch een andere bak eronder :(
23 mei 2015 om 15:12 #18164347Probleem al gevonden?
23 mei 2015 om 17:41 #18164348Nee, nog niet. Eerst komende paar dagen eerst maar eens ff rust.
24 mei 2015 om 21:22 #18164349Snap ik…..
Als ik het allemaal zo lees en zie, dan is het aardig wat werk…. :(29 juli 2015 om 13:02 #18164350Zo vandaag de oude bak uit mekaar gehaald.
Pan eraf (met veel zooi op de magneten)
Kleppenhuis open gemaakt, zodat ik deze kan vergelijken met de bak die er nu onder zit. Deze is namelijk open geweest en van de bank af gesodemieterd. Mogelijk dat ergens iets niet goed terug gezet is geworden.
Morgen de motor met bak maar weer eens een keer uit de senator halen :(
29 juli 2015 om 13:19 #18164351Bakkie doen?
Kan me nog herinneren dat ik mijn 4 traps enkele keren weer los gehaald had nadat ik de werking van de accumulators veranderd had (busjes in de veren zodat ie sneller overschakelt)
Had ik de schakelkam verkeerd staan :sleeping
Hij stond vast in 1 vooruit versnelling :jerry29 juli 2015 om 13:21 #18164352@Fearless wrote:
Bakkie doen?
Kan me nog herinneren dat ik mijn 4 traps enkele keren weer los gehaald had nadat ik de werking van de accumulators veranderd had.
Had ik de schakelkam verkeerd staan :sleeping
Hij stond vast in 1 vooruit versnelling :jerryDie fout kon ik me nog herinneren.
Geloof me maar dat ik dat deel dus 3x gecontroleerd heb, voordat ik hem in mekaar geschroefd had :jerry :jerry :jerry
30 juli 2015 om 19:02 #1816435331 juli 2015 om 14:46 #18164354Vandaag de bak aan een nadere inspectie onderworpen, en de mogelijke oorzaak gevonden.
Als die weer ingebouwd is, en het werkt zoals het moet, laat ik weten wat het probleem was.1 augustus 2015 om 19:24 #18164355Ik ben benieuwd…
1 augustus 2015 om 19:35 #18164356Anders ik wel
4 augustus 2015 om 12:09 #18164357Komt vast wel goed, aanhouder zal overwinnen :)
17 augustus 2015 om 07:24 #18164358Dat wat ik dacht dat het probleem was, was het dus niet. Bak deed nog altijd niets.
Dus maar voor een andere bak gegaan die het wel deed.Zondag terug van OPN Sevenum. En de senator gelijk een vuurdoop gegeven.
Hij heeft het perfect gedaan met de caravan erachter. Loopt heerlijk die 24V. Automaat schakelt ook lekker vlot nu (dankzij de upgrade stiften van Hotrod, waarvoor dank :thumb ) Merk ook aan de selector dat de bak veel minder warm wordt (selector zelf wordt beduidend minder warm)
Het vermoedelijke probleem moet de oude bak is waarschijnlijk het volgende geweest.
Bij met monteren van het kleppenhuis (na het monteren van de modificatie) heb ik de bouten alle 1x aangedraaid. Bij het verwijderen van de modificatie van de oude bak, viel me op dat enkele bouten los zaten (of in elk geval, heel makkelijk los kwamen)
Bij het monteren van het kleppenhuis in de nieuwe bak, was me opgevallen dat als ik alle bouten 1x aangedraaid had, enkele weer los zaten (zelfde idee zoals bij kopbouten en klepdeksels)
Na alle bouten dus 4x aangedraaid te hebben, zaten ze wel allemaal goed vast.Het vermoeden bestaat dus, dat enkele bouten los gezeten hebben, waardoor het kleppenhuis kon lekken langs de pakking, met druk verlies als gevolg…
Dus ga nog een sloop bak erbij halen, en dan van alle bakken de beste delen eruit nemen en dan 1 goede bak maken, en deze op reserve leggen.
17 augustus 2015 om 07:32 #1816435917 augustus 2015 om 08:16 #18164360Mooie en nette Senator…. :wub
Ik dacht al wel dat die van jou was, maar wist het niet zeker2 september 2015 om 11:37 #181643612 september 2015 om 17:38 #18164362Heel netjes… :thumb :wub
27 januari 2016 om 18:58 #18164363Eens een kleine update.
Na het wisselen van diverse onderdelen (lmm, luchtfilter, stappenmotor, lambda, gaskleppositie sensor) is het probleem van het schommelende toerental nog altijd niet opgelost :fy1
Nu tijdelijk omzeilt door het toerental geforceerd iets hoger te zetten.Ook gelijk een lekkende stuurverkrachting slang gerepareerd.
En het blok voorzien van een nieuwe look.De leiding achter het blok was dus de boosdoener, zat een scheur in de slang onder de knelkoppeling.
27 januari 2016 om 19:43 #18164364Mooie Senna hoor.en mooi project geweest :thumb
Wat voor gril heb jij erin zitten als ik vragen mag :angel27 januari 2016 om 19:48 #18164365Mantzel grill en thnx
29 januari 2016 om 18:28 #18164366Vandaag onder de kap in orde gemaakt,wat nieuwe klemmen,gecleand,en nu nog op veerpootschotel de sticker erop van achtung…stroomgevaar :mrgreen:
Meteen nieuwe ruitenwissers op de koplampen..bijna klaar,dat t maar gouw 1mrt is :clap:
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.