Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › Het senator bezigheids therapie topic
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
31 oktober 2014 om 05:10 #18164318
@GSE wrote:
Aan de leidingen ligt het niet,ik heb een hoop gezeik gehad met fout codes enz die zonder einde leken maar uit eindelijk was het een stekker die wel/niet/half verbinding maakte met alle gevolgen van dien.
En bij mij zijn de leidingen door verbonden en nog werkt alles,
Bij een 4 gang automaat maakt het geen drol uit of je nu wel of geen koeler gebruikt der komt een moment na de koude start en nadat de olie is opgewarmt dat ie in de 4 de gang en lockup gaat…
Zoniet:
solenoid gaar
geen snelheidssignaal
remband gaar
te weinig oliedrukEn nog wat meer redenenen.
En anders google maar is naar een revisie setje…lol
Wel vreemd dat ie nu dan niet meer lekt (als het niet aan de leidingen gelegen heeft) :hmmz
De leidingen hebben wel degelijk bijgedragen aan het probleem. Namelijk te heet worden van de olie (die verbrand immers niet zomaar). En het feit dat er niets met jou bak is gebeurd, ondanks dat de leidingen zijn door verbonden, kan er mee te maken hebben, dat ie nog niet heeft hoeven werken (en dus zo goed als geen warmte produceert). Zodra die in de auto hangt, kan ik je adviseren ze toch aan te sluiten. Anders heb je er niet lang plezier van.
Stekkers zijn het ook niet, anders had die ook niet de tussengang mogen ingaan tussen 3 en 4 (wat die wel doet) en kwa elektronica zit er ook net niets aan de bak (tis geen bak uit een senator B, maar de originele 4 bak van senator A)
31 oktober 2014 om 19:43 #18164311Mijn eerste Monza met een 3 gang automaat had de oliekoeler/warmte wisselaar door gelust dwz niks koeler en daar heb ik 6000km probleemloos mee gereden,koeler zijn wel belangrijk maar op vlak land zonder last niet echt een noodzaak bij normaal gebruik dan teminste bij de 3 gang automaat niet en als mijn radiateur automaat bak sap lekt verbind ik de slangen ook weer.
31 oktober 2014 om 21:01 #18164319Kijk, daar hebben we dus al een cruciaal verschil.
Ik heb er regelmatig een aanhanger achter. Een grote aanhanger, gesloten met de aerodynamica van een baksteen.
En ook nog eens af en toe een caravan.Geloof me, hier moet die werken, en wordt ie dus wel degelijk warm.
Wel wat vreemds mee gemaakt vandaag. Heel af en toe ging die de overdrive in, maar zodra je dan aan het gas kwam, was die er ook net zo snel weer uit.
1 november 2014 om 13:56 #18164320Ik denk dat het tijd word om de solenoids eens door te meten en anders toch maar een ander bakkie te zoeken…
16 december 2014 om 15:35 #18164321Zal een andere bak onder moeten, maar vindt er maar eens eentje. En aangezien er nog meer op de planning staat, vandaag eindelijk maar eens de koplampen onderhanden genomen (lagen pas een 2 maanden in de garage)
Extra groot licht werkt ook, was een kwestie va relais inprikken.
Ook gelijk ff de motor warm laten draaien. Heeft een maand stil gestaan. Sleutel aanraken en lopen :duim:
Bij het horen van het geluid, kon ik maar 2 woorden bedenken:KU*T REGERING!!!!!!!!!!! :fy1 :fy1 :fy1
18 december 2014 om 16:42 #18164322Het volgende deel van de winterstop werkzaamheden is ook begonnen.
Had bij Rademaker een scheurvrij blauw dash gekocht. Echter bij thuis komst leek die zwart.
Was al bang dat die over gespoten was, maar bleek gewoon een dikke laag nicotine op te zitten.
Paar keer met de Dasty eroverheen en het ding ziet er weer 20x beter uit (en is nu tenminste weer vast te pakken)
Morgen ff de speakerhouders aanpassen, zodat daar de nieuwe JBL’s in kunnen.21 december 2014 om 14:09 #1816432323 december 2014 om 17:17 #18164324En na vandaag zit het dash er weer in.
Werkt de stoelverwarming (al moet ik wel nog de elementen in de bestuurdersstoel vervangen)
Hebben we ook een relais op de cruise control (dat die uitschakelt zodra de automaat van de D in de N gaat)Nieuwe plek gezocht voor het alarm ledje, vond het zonde om een gat te maken in het nieuwe dash.
Blijft een mooi gezicht @ night
En nog mooier, geen scheurtjes :P (in het dash dan)
En het geluid uit de JBL speakers.
Moet toch eens kijken voor fatsoenlijke opname apparatuur. Maar des ondanks, niet verkeerd voor een bandje van dik 20 jaar oud :P
14 februari 2015 om 21:40 #18164325Zo, weer eens iets gedaan voor de senator.
Inmiddels ligt er een nieuwe getinte voorruit klaar, een andere 4 bak automaat, de rest van het getinte ramen set. En mogen we op zoek naar een set schokdempers voor de verlaging die erop zit. Dit aangezien de linker voordemper finaal door gezakt is.
Voor nu hebben we de automaat onder handen genomen.
Dat houdt in, een aanpassing gemaakt om hem sneller te laten schakelen (thnx Hotrod :duim: )Ventielhuis weer op zen plek en schoon gemaakt.
Oliepan zit er inmiddels ook weer op ;)
15 februari 2015 om 16:39 #18164326Zuigers die de rembanden van oliedruk moeten voorzien meer olieflow gegeven?
15 februari 2015 om 17:09 #18164327Nee, zuigers blokkeren, zodat de schakeldruk sneller bereikt wordt. Waardoor de bak dus sneller schakelt, met minder warmte productie
16 februari 2015 om 11:47 #18164328Weet je toevallig of dat bij de AR35 ook werkt ?
16 februari 2015 om 14:07 #18164329Heb ik eerlijk gezegd, geen idee van. Zou je hotrod op big opels eens kunnen vragen. Daar heb ik het idee van
16 februari 2015 om 19:10 #18164330heb met open mond je hele bouwplan zitten lezen en beluisterd wat een mooi geluid voor een Senator. echt een hele mooie re-build.
16 februari 2015 om 19:38 #18164331Dank je voor het compliment. We zijn er nog niet. Maar hard op weg.
Nog 12 dagen en dan mogen we weer :jerry17 februari 2015 om 17:17 #18164332Ik blijf je project wel volgens, hoe mooier een oudere opel word hoe beter.
de senator met zijn 6 in lijn motor is zo mooi!
5 mei 2015 om 18:50 #18164333Ook hier maar eens een update plaatsen.
Bak is inmiddels gewisseld, daar de overdrive hartstikke dood was.
En vandaag weer eens lekker aan de senator geklust.
Gelijk maar weer verder uit mekaar geschroefd. Dat heet, achterraam foetsie, achterste zijramen eruit, achterbank, hoedenplank, voor schermen, voor bumper.
Kortom, halve auto :jerry
En waarom?
Achter moesten steunen voor de kopsteunen geplaatst worden, moest de hoedenplank vervangen worden, en de ramen moesten eruit, omdat er getinte ramen in komen.Voorschermen moesten eraf voor het plaatsen van de ABS steunen:
Andere kant komt ergens eind van de week.ook nog een klein rot plekje gevonden.
Gelijk ook maar aangepakt.
7 mei 2015 om 18:35 #181643349 mei 2015 om 18:53 #18164335Het begint lekker op te schieten.
Vandaag de bak aan gesloten, cardan gemonteerd, uitlaat er weer onder, motor verder afgebouwd, koelsysteem weer aangesloten, achterbank weer erin, speaker kabels voor achteren gesoldeerd.
En al het laswerk een kleurtje gegeven.Het eind nadert :lachen:
Van de week nog ff slangen halen voor de automaatkoeler, afvullen, en dan kunnen we eens een test start maken, kijken of alles dat doet wat het moet doen.
14 mei 2015 om 17:57 #1816433614 mei 2015 om 19:27 #18164337Ziet er goed uit…. :thumb
16 mei 2015 om 19:08 #1816433816 mei 2015 om 21:16 #18164339nice
18 mei 2015 om 07:19 #18164340:thumb :thumb
18 mei 2015 om 17:23 #18164341Vandaag de achterveren vervangen, vloeistoffen afgetopt, starten en klik..klik..klik..klik..klik
WTF :???:
Accu vol? check.
Startmotor gaar? Zal niet, heeft daarvoor prima gewerkt.
Massakabel? …….Fuck, massakabel vergeten vast te zetten.
Zo gezegd, zo gedaan. Kabel vast, sleutel omdraaien en lopen als een zonnetje :D :D :D
Ook nergens geen lekkages, ook mooi.Super, dan kunnen we hem naar voren rijden.
Bak in de D, eeeeeeeeeennnnnn niets.
Gewoon echt helemaal niets.
Geen ruk, kick kraakje, of wat dan ook.
Zelfs geen motor die in toeren zakt.Andere versnellingen dan.
Ook hier, geen gehoor.Olie zit er genoeg in (omvormer half vol, en 2,5 ltr in het carter) dus vermoed dat de oliepomp van de bak aan gort is.
Scheelt dat ik nog een bak heb liggen met een goeie pomp….En dan ben je ook in 1 klap door al je goede zin heen. Weg humeur :swear :puke
Morgen maar weer beginnen met op bokken, afkoppelen en shit…. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.