Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › Het senator bezigheids therapie topic
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
11 augustus 2013 om 20:38 #18164267
Morgen een zoveelste poging wagen tot het verwijderen van dat kl**e toplager.
Maar desondanks toch aardig opgeschoten.
Brandstofleidigen pas gemaakt, stuur leidingen zo gelegd dat ze beter lopen, en pas gemaakt ivm andere plaats reservoir.
De laatste 2 stekkers gesoldeerd in de motorruimte.De druksensor over kunnen zetten van de 2.5 naar de 24V (op de zelfde plek :) )
Beugel van de stuurpomp aangepast gekregen om zo de dynamo dichter op het blok te krijgen.
12 augustus 2013 om 18:17 #1816426813 augustus 2013 om 18:50 #18164269Lekker opgeschoten vandaag.
Eerst de bak verlenging fatsoenlijk gemaakt. Daarna de cardan geplaatst.
En toen was het tijd voor het echte werk.Los motor!
1 cm speling tussen dynamo en balk (meer dan genoeg ;))
En zo ziet de aangepaste steun er van voren uit (hier zijn de ingekorte pootjes goed te zien, meer had ik er ook niet af moeten halen, zie spanner….)
Motor is ook al voor een aardig deel aangekoppeld, maar morgen voor de zekerheid toch alles nog maar eens een keer extra nalopen.
Je merkt echt goed dat je helemaal op bent na 6 uur non stop door buffelen, als je 10 minuten bezig bent naar het zoeken van een borgpen, waarvan je zeker weet dat die in een bepaald doosje moet zitten, aangezien je hem 3 uur daarvoor nog gezien had. Na 5 minuten in het doosje graaien, nog altijd niets gevonden hebt. Ergens anders gaat kijken, en ook daar niets vind. Weer terug in het doosje kijkt, en hem dan zo ziet liggen…..
Dan is het waarschijnlijk niet zon verkeerd idee om morgen alles wat vandaag gedaan is, nog eens ff een keer extra na te lopen ;)14 augustus 2013 om 20:51 #18164270Het einde nadert!!!!
Vandaag weer aardig opgeschoten.
Motor op de brandstofleidingen na, geheel aangekoppeld. (moet nog ff uitzoeken welke aanvoer is, en welke retour)
En moet zeggen, dat het motorruim ontzettend vol is nu (hopen dat ik nergens een lekkage heb, anders ben ik wel fucked…)
Cruisecontrol aangesloten, gaskabel, slangen, vacuumpotje, luchtfilter geplaats. Ruitensproeier reservoir moeten verplaatsen (paste niet meer tussen de cruisecontrol en ABS pomp)Ook nog de sennie B tank proberen te plaatsen. Had de trekhaak er niet onder gezeten, had het gepast. Nu dus niet :(
Klein contrast met wat het is geweest:
Morgen voorfront plaatsen, uitlaat pas maken, oude tank terug plaatsen, nog wat kleine dingetjes onder de auto regelen, en interieur terug opbouwen.
15 augustus 2013 om 22:50 #1816427116 augustus 2013 om 10:08 #18164272Neem je het stuurkolom ook mee van de senator B? ook vanwege de cruise?
voor de rest goed bezig! ook weer een recht neusje er voor!
16 augustus 2013 om 11:46 #18164273Nop, houd gewoon de stuurkolom van de A. De CC wordt straks aangestuurd via 3 kleine knopjes op het middenconsole.
De wagen moet op het oog zoveel mogelijk origineel lijken. Pas als je verder gaat kijken, moet pas duidelijk worden dat hij meer presteert dan je zo zou verwachten.
16 augustus 2013 om 19:40 #18164274En weer een stuk dichter bij het eind resultaat.
Vandaag de oude tank er maar weer onder gezet, nadat hier de meeste roest en gom uit gerammeld is.
Daarna de 2 klemmen van de einddemper vast gezet.
Leidingen van de automaat koeler aangesloten.
Voorfront bij geslepen en geverfd.
Oliekoeler geplaatst
Radiateur geplaatst.
Maak je een elektrische fan in de radiator kap, past dat kreng weer niet omdat de waterpomp te dicht bij zit… :grrr:Daarna alle vloeistoffen gevuld, en maar 1 kleine lekkage (die op de automaat koeler zelf, zit nu een aparte olie koeler op)
Verders alles droog16 augustus 2013 om 21:11 #18164275mooi Chris…. :thumb
17 augustus 2013 om 21:11 #1816427617 augustus 2013 om 21:33 #18164277AnoniemLid sinds:
1 January 1970Dat heb je razendsnel gedaan, en blok zit er netjes in. Het is een wolf in schaapskleren geworden.
17 augustus 2013 om 21:39 #18164278Vakantie is na morgen voorbij, had weinig keus ;)
Maar ben er nog niet. Heb nog een verlagingssetje liggen dat er nog onder moet. Evenals de ABS die nog werkend gemaakt moet worden (andere bekrachtiger uit omega B, diff met sperr en sensoren), en 24V schijven die ik nog opgeboord moet hebben.
En dan moet de rad eigenlijk nog gereviseerd worden, en moet er nog alarm in komen.
Maar dat zijn allemaal dingen die ik met en met kan doen.
18 augustus 2013 om 08:31 #18164279Zitten wel nog wat kleine werkzaam heden die nog gedaan moeten worden.
– ABS poten voor monteren met verlagingsveren en 296 remschijven.
– Hoofdremcilinder met bekrachtiger van omega B
– sperr diff monteren met ABS sensoren
– verlaging achter monteren
– trekhaak wisselen zodat de tank van de B senator gaat passen
– knoppen voor de cruise control installeren.Maar dit zijn allemaal dingen die met en met gedaan kunnen worden.
26 augustus 2013 om 21:44 #18164280prachtig project, petje af! Zo’n C30SE wil wel in een senator a :D
7 december 2013 om 21:51 #18164281Vandaag een start gemaakt met de ombouw naar benzine (dat hij daar in elk geval goed op loopt)
LPG tank eruit gehaald, en de helft van de bouten van de trekhaak los. Deze moet eronder vandaan om de tank van de senator B te kunnen plaatsen.
Het precieze hoe en wat zal ik met foto’s duidelijk proberen te maken.Maar was ff vergeten hoe ver een auto inzakt met een lpg tank.
Ding staat nu echt German Style.Stiekem toch blij dat ik de verlagingsveren van de B senator bewaard heb.
8 december 2013 om 13:33 #18164282Nu net de trekhaak eronder vandaan gehaald. Vraag me toch af hoe die belgen een zulke constructie kunnen bedenken…
En 2 bouten achteraan, onder de tank (nog net niet onder de beugel)
Straks nog ff de achterbumper eraf, en dan de tank eronder uit.
En dan kunnen we beginnen met de wederopbouw met nieuwe trekhaak en senator B tank8 december 2013 om 17:50 #18164283een echte liefhebber die hem dus op gaat knappen en niet gaat verpatsen, Hulde king:
8 december 2013 om 19:46 #18164284@CPeer wrote:
een echte liefhebber die hem dus op gaat knappen en niet gaat verpatsen, Hulde king:
En eentje die er dagelijks mee rijdt, door weer, wind, of sneeuw.
Ding is gemaakt om te rijden, niet om te lijden door stilstand.
12 december 2013 om 06:48 #18164285Nieuwe trekhaak zit er nu ook zo goed als onder (nog wat afwerken, maar dat kan pas als de tankbeugels er onder zitten.
Ook even een foto gemaakt van de “gamma” gas venturi
Ziet niet uit, maar werkte wel.Gister avond ook nog 2x de deurbel.
Kwam de postbode wat leuks brengen voor de senator. 10 mtr kunststof leiding, dikke slang, dunne slang, slangklemmen, brandstoffilter, slangen naar de injectorrail toe, en nieuwe brandstofpomp met tank filtertje.
Heb ik van het weekend iets te doen :)
15 december 2013 om 08:04 #18164286Gisteren een dag vol tegenslagen gehad.
Eerst de tank proefplaatsen met de Senator B banden. Dit past dus voor geen meter. Zijn gewoon vies te kort.
Daarna de tank proef plaatsen met de Senator A banden. Dat past vrij aardig, ware het niet dat ook die banden te kort zijn…‘s morgens had ik nog de vulhals aangepast van de A tank om te plaatsen op de B tank. Om er vervolgens achter te komen, dat de B hals net zo gaat lopen als de A hals :swear
Had gehoopt dat de B tank zo zou passen met de A banden…
Ach het zou ook eens een keer wel mee zitten natuurlijk ;)Vandaag maar de trekhaak verwijderen, dan de banden dan maar met 2-3 cm verlengen. Dan de tank plaatsen, en trekhaak weer monteren.
En dan van de week kijken dat ik de nieuwe leidingen geplaatst kan krijgen.15 december 2013 om 17:12 #18164287Nadat we gisteren aardig wat tegenslagen gehad hebben, zijn we vandaag aardig opgeschoten.
Heb zelfs hulp gekregen uit een onverwachte hoek!
Hij kan zelfs al aardig overweg met een ratel :)
Maar inmiddels zit de trekhaak op zen plek,
Evenals de tank van de Senator B,
Misschien wel handig om te weten dat de tank van een Senator B dus zo 1 op 1 onder een Senator A past. Je kunt zelfs de vulhals mee over nemen (wel het rubber mee overzetten waar de vulhals in komt, die van de Senator A is net te klein).
Enige dat aangepast moet worden, zijn de tank banden.
Bijrijderskant met 2 cm verlengen
Bestuurderskant met 7 cm verlengen.16 december 2013 om 18:42 #18164288Mooi dat het allemaal past nu, tankbanden zijn goed aan te passen dus valt nog alles mee. Haal je nog een keer een staalborstel over de trekhaak balk heen gevolgd door knikkerbus of hammerite zwart?
18 december 2013 om 18:21 #18164289@InjectTheVenom wrote:
Mooi dat het allemaal past nu, tankbanden zijn goed aan te passen dus valt nog alles mee. Haal je nog een keer een staalborstel over de trekhaak balk heen gevolgd door knikkerbus of hammerite zwart?
Jup, maar das iets voor van de zomer.
Vandaag de brandstof leidingen vervangen van de Senator. Heb ze maar op de plek gehangen waar bij de carb de leiding loopt. Alles mooi voor gewerkt, hoef ik ook geen extra gaten te boren.
Brandstof pomp verwijderd en daar maar een nieuw filter gehangen (scheelt wel aan ruimte, de pomp in de tank :afro )
Ook gelijk nieuwe slangen gemonteerd op de injector rail:
Moet zeggen, ziet toch een pak beter uit, zon motorruimte zonder vreemde leidingen die over de motor lopen:
Voor:
Heb er zelf nog niet mee gereden. De vrouw wel, en haar antwoord op de vraag, hoe rijdt ie nu?:
:wors :wors :worsVan het weekend wel nog ff de oude roestige brandstof leidingen eronder uit halen.
23 januari 2014 om 20:45 #18164290Aangezien de motor ergens valse lucht trok, had ik besloten de motor te voorzien van nieuwe pakkingen en dan gelijk de distributie maar mee te nemen.
Nu had ik begin van de maand al bij Ronald Bolz een compleet pakkingset met distributie gehaald (ook weer een rib uit men lijf, maar goed)
En was al langzaam aan begonnen met demonteren. Dat heet, inlaat eraf, klepdeksel eraf, radiateur eruit, en zo links en rechts wat klein delenVandaag dan weer verder met de demontage van de 24V. Dat heet, waterpomp eraf, distributie er voor een deel los (ook kaarten gemaakt voor de bouten die uit de pomp en deksel komen, zodat deze straks ook op de zelfde plaats terug gemonteerd worden)
Ook de injectoren “gereinigd” volgens dit principe
http://www.youtube.com/watch?v=7aT4S1lIBAY” onclick=”window.open(this.href);return false;Als opvang bak een oude pan gebruikt, en had deze al gebruikt om de spanner van de secundaire ketting te reinigen.
En bij de 5de injector ging er dan ook iets mis. Had om de een of andere reden een vonk, en gelijk vlam in de pan.
Dus gelijk maar deksel erop.
Garage ook gelijk weer 2 graden warmer na het voorval :lachen:
Daarna verder gegaan en nu zijn de Injectoren ook weer schoon-ish (schoon genoeg dus, beeld is prima)Owja oude geleider vs nieuwe geleider:
Stiekem toch wel blij dat ik besloten had om de distributie ook mee te nemen, de rechte geleider vertoont lichte scheuren (morgen de foto erbij)
27 januari 2014 om 12:44 #18164291Nu was ik aan het twijfelen of ik de kop er nu wel of niet af zou halen.
Toch maar gedaan, gewoon van “je kunt het maar gehad hebben”En blij toe, de koppakking was zoveel niet meer….
De kromme geleider (die is er niet heel uit gekomen):
En wie goed kijkt, ziet dat de geleider al tot op het ijzer afgesleten is…
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.