Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › Het senator bezigheids therapie topic
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
2 augustus 2013 om 18:55 #17259712
Hier ook maar eens een topic maken…
Gezien de oldtimer regels gaan veranderen en auto’s die nu tussen de 25-40 jaar zitten en op LPG of Diesel lopen, de volle mep mogen gaan betalen, wordt het dus tijd om de senator eens helemaal klaar te maken dat deze ook op benzine gaat lopen (valt dan in het kwart tarief van 120 per jaar).
Inmiddels is er een donor wagen gearriveerd. (en dat voor €200)
Nadat hier de nodige delen uit gehaald en verkocht zijn, is dit er nog van over.
En wat hebben we dan nog liggen?
Een voorfront en differentieel voor nop.Is de monza nog niet goed en wel weg, staat de volgende alweer te wachten.
Waarom? Op benzine loopt de wagen 1:5-6, en dat moet beter worden. Veel beter.Ook gezien het feit dat dit ding getrokken moet gaan worden en de 2.5 gewoon zwaar te kort komt hierin.
De volgende donor: (voor het belachelijke bedrag van €250, lang leve ebay :mrgreen: )
Deze moet straks op een 4 traps automaat los gelaten worden (nu ligt er een 3 traps in)
Ook deze wagen heeft zijn eigen inmiddels alweer terug betaald in de vorm van onderdelen, en nog lang niet alles is weg :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
De dingen die overgezet gaan worden (los van de motor dan), de ABS, de cruise control, de snelheid afhankelijke stuurbekrachtiging, verlagingsveren, tank, remschijven, remklauwen, rembekrachtiger.
More to come.
2 augustus 2013 om 18:56 #181642432 augustus 2013 om 18:56 #181642442 augustus 2013 om 18:57 #18164245En weer een stap dichter bij het eind resultaat
Nu was de tank aan de beurt. Aangezien de oude van binnen compleet verroest is, heb ik die van de B maar in orde gemaakt zodat die onder de Senator kan.
Wilde eerst alles met bedliner doen, maar kreeg de tip om antislipverf te nemen wat ze ook op boten gebruiken (ook urethaan coating). Werkt net zo goed, voor een kwart van de prijs :duim:2 augustus 2013 om 18:58 #181642462 augustus 2013 om 18:58 #181642472 augustus 2013 om 18:59 #18164248Vandaag was het weer afzien in de auto. Heb van ellende maar een deken over de voorruit gelegd.
Maar wel aardig opgeschoten met de spahetti van kabels voor de motor ombouw. Leuk detail, verdeel blok om de signalen te delen voor ABS, Cruise Control, Motor management, Snelheidsafhankelijke stuurverkrachting, 4 traps automaat, boord computer.
Tevens een connector gemaakt voor de lampen in het dash voor de ABS en motormanagement. En nog ff een leuke plek bedenken voor de OBD stekker.
Ow, en voordat iemand begint over mogelijke storing. De kabelschoentjes zijn allemaal gesoldeerd ;)
De rechterkant (hier moeten de ABS computer en cruisecontrol unit nog bij komen)
2 augustus 2013 om 19:09 #18164249Phoe dat jij bezig bent geweest met dit hete weer :thumb
Wel leuk om de senator B nog eens terug te zien qua vormen, lang lang geleden ook nog eens 1 gereden een 24v. Man wat reed dat zalig en wat een zeeeee van ruimte
Succes met je ombouw maar na wat ik hier heb gezien komt dat wel goed
2 augustus 2013 om 19:12 #18164250Zal wel moeten, van alleen gebeurd er niets.
2 augustus 2013 om 22:35 #18164251hey Chris…mooi, mooi werk…! :wors
vraagje…waarom verplaats je de oliedruk meter…?
3 augustus 2013 om 05:49 #18164252Bij de oude CIH motoren zat de druk meter aan het eind van het circuit, en meette je dus de rest druk. Daar zaten vroegen nogal wat druk problemen.
Opel’s idee van oplossen, was de drukmeter voorin het circuit te plaatsen. Om het probleem zo te verbloemen.
Daarom zit hij bij de 24v direct achter de pomp. Dus voordat het door de motor gaat.Ik wil weten wat de druk doet, NADAT hij door de motor gegaan is. Of hij dan nog goed is (en geen interne onbedoelde lekkage is).
Vandaar dat ik de sensor dus achterop de motor plaats.3 augustus 2013 om 07:32 #18164253AnoniemLid sinds:
1 January 1970Mooi project, ga ik zeker volgen.
3 augustus 2013 om 08:32 #18164254Heb de oliedrukmeter bij mijn commodore ook verplaatst de oplossing bij de 24 V slaat echt nergens op je ziet gewoon geen verschil of hij koud of warm is hij staat altijd vol op 5 bar of je moet al en hele uitgewerkte blok hebben.
Da waar die bij de oude CIH blokken gezeten heeft is hij beter en je ziet ook de verschillen tussen koud en warm.
Chris , die afdeklijst over de bougiekabels is die alleen gepolijst of heb je hem daarna ook verzegeld , anders ziet hij na de erste 1000 km niet meer zo uit.
Gr. Peter3 augustus 2013 om 09:16 #18164255Is ook verzegeld. Daar zorgt belgom wel voor. Maar ga toch opzoek naar een verchroomde versie. Is niet zo mooi geworden als gehoopt.
3 augustus 2013 om 18:41 #18164256En weer een stapje dichter naar het eind resultaat toe.
ABS kabelboom geplaatst (doorvoer rubber gesponsord door een oude manta kabelboom) en aangesloten (althans, binnen dan).
ABS computer geplaatst, evenals de control unit van de cruise control. Boord computer aangesloten op de motronic.Dus binnen is het nu kwa kabelwerk voorlopig ff klaar.
Morgen wel nog kijken of het me gaat lukken, om de ventilatie klep aan de bestuurderskant gewisseld te krijgen, evenals de kabel voor de motorkap ontgrendeling. Zal wel niets worden, ivm verjaardag van de vrouw, maar dat is zorg voor morgen.
3 augustus 2013 om 19:14 #18164257Dat jij met deze hitte überhaubt kan werken, ik krijg niets gedaan.
Hier kan je 24 v spullen voor en redelijke prijs laten verchromen.
http://www.chrom-gold-polieren.de/chromopel24V.htm” onclick=”window.open(this.href);return false;
ook als het niet zo uitziet is dit een van de beste en goedkoopste voor 24 V delen.3 augustus 2013 om 19:25 #18164258Gewoon stukje bij beetje, en iedere 45 minuten zoiets naar binnen om een halve liter water naar binnen te kiepen.
En als je eenmaal bezig bent, gaat het wel. Wel zorgen dat je niet in de directe zon werkt (bv deken over de voorruit leggen, helpt enorm)Maar belangrijk is wel, dat zodra je ook maar iets merkt dat je langzamer begint te handelen/denken, naar binnen toe en drinken!
Dan is het best goed te doen.7 augustus 2013 om 19:37 #18164259ff een kleine update.
Vandaag eindelijk de spacer ring gekregen welke ik nog nodig had om de flexplaat te monteren aan de 24V, dus die zit er nu op.
Motor uit de senator getakeld. En veerpoot aan de bijrijderskant gelast.Morgen verder met de afwerking en dan komen ook de foto’s.
8 augustus 2013 om 17:21 #18164260Zo vandaag weer verder (ondanks de spierpijn van eergisteren en gisteren, welke er nu ook niet minder op geworden is overigens)
Eerst het laswerk bij gewerkt dat het er weer netjes uit ziet.
Daarna de stuurinrichting verwijderd, evenals de rembekrachtiger.Maar tering, wat is dat stuurhuis zwaar! :o (al helemaal met spierpijn)
Daarna het motorruim eens schoon gemaakt met wasbenzine (ter illustratie, de balken waren zwart!)
Daarna alles in de antislip coating gezet.
En inmiddels ook de hulppittman arm en stuurhuis van de sennie B geplaatst.
Voorfront was gisteren helaas niet gelukt, dus die is volgende week aan de beurt.
En de reden waarom die gedaan moet worden:
(heeft ooit auw gedaan)
8 augustus 2013 om 19:28 #18164261AnoniemLid sinds:
1 January 1970Dat front viel mij ook al op, die heeft inderdaad ooit een tikje gehad. Ga je een front overzetten van een bestaande, of wordt het een nieuw plaatsdeel? Deze zijn nog leverbaar, maar helaas wel prijzig. Volgens mij heeft MMdronten nog een compleet nieuw front liggen.
8 augustus 2013 om 19:37 #18164262Het front komt van de rode monza af (eerste post). Daar had ik hem ook voor gehaald, want nieuw zijn ze me te prijzig.
En het front heb ik na verkoop van de delen voor nop :)8 augustus 2013 om 20:11 #18164263Wat ga je met het stuur systeem doen? alles ombouwen van sennie B? is toch praktisch gelijk als A?
ben benieuwd of iemand als een een direct stuurhuis heeft geplaatst onder senator/monza…. blijft een ruk systeem wat er onder zit, zelfs als alles nieuw is.
8 augustus 2013 om 20:43 #18164264snelheidsafhankelijke stuurverkrachting. Hoe harder hoe stugger. plus geen speling meer.
9 augustus 2013 om 20:22 #18164265En weer een stukje verder. Balen van de spierpijn, krijg bijna niets gedaan nu.
Maar goed.
De bekrachtiger zit weer op zen plek, evenals de beugel voor het waterpompje.
En de beugel voor de ABS geplaatst. Past ook allemaal maar net.
En ABS pomp even proef geplaatst. Kon haast wel altijd zo gezeten hebben :lachen:
Morgen eens kijken of we de stuurverkrachting leidingen geplaatst krijgen, evenals het reservoir en nog wat kabels solderen onder de kap. En het voorfront er morgen uit, dan kan overmorgen de motor er al in. Begint langzaam op te schieten.
10 augustus 2013 om 17:36 #18164266Vandaag aardig opgeschoten.
Leidingen geplaatst voor de stuurverkrachting en voor de brandstof. Ook gelijk een houder geplaatst voor de relais.
Potje geplaatst van de stuurverkrachting, oliekoelleiding geplaatst. Bak leidingen geplaatst, evenals oliekoeler voor de bak. Kachelhuis vervangen ivm afgebroken klep.
De leidingen voor de automaat:
Stuur en brandstofleidingen (willen niet echt zo blijven zitten als ik dat wil, morgen dus nog ff naar kijken)
Potje van de stuurverkrachting, net als de leidingen. (brandstofleidingen worden morgen afgewerkt, is niet naar mijn zin zo)
Het voorfront klaar voor plastische chirurgie, plus de voorlopige setup van de koelers. Alleen de oliekoeler van de motor zal nog veranderen (zodra ik erachter ben hoe)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.