Forumindex › Forums › Modellen › Calibra › het probleem niet te vinden
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
5 mei 2010 om 08:57 #17220811
goede middag
daar ben ik weer
ik had al eerder een toppic geplaatst over het warm lopen van mijn calibrie..
de thermostaat is er nu uit en als ik in de file sta loopt hij voor bij de 100 graden en dan slaat de vin aan en gaat terug naar de 95 graden..
ben nu bij 2 garage’s geweest..
waterpomp vervangen er zit geen verstopping in de slangen ,,ook de koppakking is niet stuk na afpers controlle te hebben gehad..
de sensor op de radiateur is vervangen..
en nu nog rij ik zonder thermostaat en wordt die warm..
en nu is dat nietg zo erg maar van de winter wordt dat toch wat koud bij snel weg rijden..
wie kan me helpenweet iemand wat het probleem kan zijn want ik kom er niiet uiit vr gr jiill
5 mei 2010 om 12:22 #17666973Waterpomp kaduuk?
5 mei 2010 om 13:38 #17666974Ik lees geen probleem 100 graden is nog lang niet in het rood!!!
Als ik het zo lees slaat de koelvin pas in bij 100graden, en daar is opzich niks mis mee.
Willem
5 mei 2010 om 17:55 #17666975zijn er ook nog nuttige antwoorden ???
en nee de waterpomp is niet stuk stond er al he dat die nieuw was in het bovenste bericht.. net 2 weken geleden vervangen radiateur vervangen een nieuwe en zit niet verstopt !!!
neiuwe koelere sensor op me radiateur gedaan dat is het probleem ook niet..
hij is afegperst en dat is het dus ook niet..geen kappote koppakking!!!en ja het is ook geen probleem die 100 graden mits dat is met een thermostaat er in en het is dus een raar probleem want er zit geen thermostaat in !!!!!en toch voorbij de 100 graden!!!
wie heeft er een nutig antwoord op wat het probleem kan zijn..
5 mei 2010 om 19:39 #17666976origineel gepost door kanjerin1980
zijn er ook nog nuttige antwoorden ???en nee de waterpomp is niet stuk stond er al he dat die nieuw was in het bovenste bericht.. net 2 weken geleden vervangen radiateur vervangen een nieuwe en zit niet verstopt !!!
neiuwe koelere sensor op me radiateur gedaan dat is het probleem ook niet..
hij is afegperst en dat is het dus ook niet..geen kappote koppakking!!!en ja het is ook geen probleem die 100 graden mits dat is met een thermostaat er in en het is dus een raar probleem want er zit geen thermostaat in !!!!!en toch voorbij de 100 graden!!!
wie heeft er een nutig antwoord op wat het probleem kan zijn..
wanneer gaat de temperatuur over de 100 graden heen? onder het rijden, stationair draaien?
ps zit er wel normaal koelwater in, in plaats van water. bij teveel water in je koelsysteem zal je motor ook minder goed koelen en sneller aan het koken gaan.
ps: laat je koelsysteem ook eens doorspoelen en dan opnieuw afvullen met G11 koelvloeistof.
grtz bjorn
5 mei 2010 om 19:53 #17666977en als je ven bij 100graden in springt is vrij normaar met een termo kontakt van 98graden en rond de 100graden is vrij normaal :thumbup
5 mei 2010 om 20:22 #17666978origineel gepost door kanjerin1980
zijn er ook nog nuttige antwoorden ???en ja het is ook geen probleem die 100 graden mits dat is met een thermostaat er in en het is dus een raar probleem want er zit geen thermostaat in !!!!!en toch voorbij de 100 graden!!!
wie heeft er een nutig antwoord op wat het probleem kan zijn..
Ennuh Bedankt he!!
Mijn antwoord is Zeer zinnig.
Ik zal je uitleggen waarom..
Je zegt zelf dat ie tijdens rijden de 100 granden niet haalt.
opzich logisch, dan heb je rijwind koeling..
Als je dan voor een stoplicht of in de file staat, is die rijwind er niet, en loopt de temperatuur op..
aangezien de koelvin pas bij 100 graden (98 of 102 graden schakelaar) aan het werk gaat, word de motor ook ZONDER theromosstaat gewoon 100 graden..
dat ie 100 graden word ligt namelijk niet aan de thermosstaat, maar aan de koelvinschakelaar welke zijn werk gewoon DOET als ze het DOEN MOET!!
Willem
Willem
5 mei 2010 om 20:31 #17666979ff een schot in het wild heb je de termostaat van je ecu (motormanegent) ook vervangen?
rij anders is naar de dealer als de temp 100graden is laat hem dan uitlezen met motor uit en met motor aan kunnen ze zo de temps checken of dit wel de juiste zijn zelfde geld loopt je tempmeter binnen niet meer zuiver.ik weet niet wat het hoogste punt is om je blok te ontluchten maar wel licht kan je blok wel scheef liggen waardoor je boven in je blok een lucht bel hebt zitten waardoor de helft maar gekoeld word??? net zoals bij een radiator.
is ff een schot in het wild maar heb je andere topic ook door gelezen en dit is het enigste wat mij te binnen kan schieten en wat ik zelf zo checken.
5 mei 2010 om 20:34 #17666980FF voor de duidelijkheid gewoon water koelt beter dan koelvloeistof alleen loop je het gevaar dat het bevriest.
5 mei 2010 om 20:41 #17666981Deze motor is ZELF ONTLUCHTEND..
Willem
5 mei 2010 om 21:08 #17666982sorry maar wat is nou het probleem?
Zoals je het nu opschijft werkt alles zoals het hoort hoor, behalve dan dat je je thermostaat er niet in hebt zitten :)
je thermoschakelaar die je fan aanstuurt werkt iniedergeval goed en de temperaturen zijn ook goeddussuh, waar blijft de nuttige VRAAG?
6 mei 2010 om 17:53 #17666983mijn oude calibra werdt ook altijd 100 graden als ie een tijdje stationair stond te draaien in de file of stoplicht bijvoorbeeld.
en dan sloeg netjes de fan aan.conclusie is dat daar niks mis mee is want ik heb ruim 80duizend km met die auto gereden en nooit problemen mee gehad en hij heeft nu nog steeds geen problemen ik zie hem nog heel vaak (aan een maat verkocht).
als ik jou was zou ik me geen zorgen maken je hoeft je pas zorgen te maken als ie tegen het rode aan komt en dat doet ie niet met 100 graden.
groeten bastiaan
6 mei 2010 om 20:44 #17666984mijn calibra slaat meestal ook tegen de 100 graden aan als ik stil sta… De fan slaat altijd op tijd aan, en heb er tot de dag van vandaag nog geen problemen mee gehad…
Net als wat bastiaan1981 zegt; ik zou me ook geen zorgen maken als ik jou was
6 mei 2010 om 20:59 #17666985origineel gepost door kanjerin1980
zijn er ook nog nuttige antwoorden ???en nee de waterpomp is niet stuk stond er al he dat die nieuw was in het bovenste bericht.. net 2 weken geleden vervangen radiateur vervangen een nieuwe en zit niet verstopt !!!
neiuwe koelere sensor op me radiateur gedaan dat is het probleem ook niet..
hij is afegperst en dat is het dus ook niet..geen kappote koppakking!!!en ja het is ook geen probleem die 100 graden mits dat is met een thermostaat er in en het is dus een raar probleem want er zit geen thermostaat in !!!!!en toch voorbij de 100 graden!!!
wie heeft er een nutig antwoord op wat het probleem kan zijn..
Dat het nieuw is wil niet zeggen dat het zondermeer werkt of goed aangesloten is.king:
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.