het over schakelen naar gas

Forumindex Forums Modellen Astra het over schakelen naar gas

  • Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #17214286
    Hammoedie
      Lid sinds:
      31 January 2008

      Hallo heren

      Sinds kort ben ik over gestapt van een A manta naar een Astra G, ik moet gwoon Opel blijven rijden ;):wub:wub

      Nou heb ik dus een Astra met 1.8 16v op g3 met verdamper en een verdeler , maar nou weet ik dat het smorgens ff duurt tot dat het van benzine naar gas over schakelt.
      Maar bij mij duurt het altijd vet lang s’morgens rond de 10 min en voor de rest iedere keer dat ik de auto op nieuw start 6 min ong 4 km :thumbdown

      volgens mij is dat niet hoe het hoort te werken, weet iemand waar het aan kan liggen?

      Alvast bedankt

      #17553149
      walthuis
        Lid sinds:
        24 August 2005

        dit probleem hebben wij ook gehad, verdeelhuis goed schoon gemaakt en het was even bijna opgelost.

        de tijd dat ie overschakelde was iets korter, maar naar een aantal km’s zelfde probleem. bij ons lag het aan de lambasonde
        die gaf op een of andere manier geen goede gegevens naar de comp. deze vervangen noit geen last meer van gehad

        gr willem

        #17553150
        Hammoedie
          Lid sinds:
          31 January 2008

          bedankt Willem

          ik zal mijn lambda v.v en kijken wat hij doet.:afro

          #17553151
          erwin78
            Lid sinds:
            23 May 2009

            GA GEEN DINGEN VERVANGEN VOORDAT JE WET OF ZE KAPOT ZIJN :swear

            Ga eerst is meten, lambda sonde kun je meten.

            Het kan ook gewoon een slechte temperatuur sensor zijn.

            Eerst diagnose (laten) stellen voordat je vanalles vervangt.

            #17553152
            wim-v6
            Deelnemer
              Lid sinds:
              12 August 2005

              Kan ook zijn dat de motor zelf niet goed op temperatuur komt.

              themostaat stuk.

              kijk eens hoe lang het duurt voordat de 80 graden bereikt word.

              Mijn buurman heeft een Vectra-B 1.8 16V (Z18XE) deze duurde ook lang voordat hij op gas overschakelde toen zijn thermosstaat stuk was omdat het gewoon langer duurt voor er een bepaalde temperatuur is bereikt om over de schakelen.

              Als de meter zelf goed werkt zak de temp sensor in orde wezen, astra-G gebruikt de motortemp sensor ook voor de meter namelijk.

              Willem

              #17553153
              Hammoedie
                Lid sinds:
                31 January 2008

                het is een beetje apart probleem :swear

                stel ik rij s morgens weg en na 6 min (4 km) schakelt het over, dan wil ik tenken dus zet ik de auto uit en dan start ik in 5 min max dan moet ik weer 6 min wchten rijden,
                maar ook als ik een keer te vroeg mijn kopeling los laat en hij slaat af of als ik de schakelaar op benzine zet en weer op gas.
                mijn motor tempratuur zit goed.
                en eenmal op gas werkt het super goed

                ik heb geprobeert mijn lambda los te maken maar is muur vast

                #17553154
                wim-v6
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  12 August 2005

                  Laat eerst meetwaarden bekijken voordat je lukraak onderdelen gaat vervangen.

                  zonde van de centen.

                  De Vectra-B van mijn buurman Z18XE met Necam-Koltec installatie) schakelt met warm starten na een paar tellen al op gas over, dus helemaal kloppen doet het niet.

                  Willem

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.