Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › het Opel commodore A/B en Rekord C/D topic
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
18 december 2013 om 21:30 #17493619
Ok mooi, bedankt! ;)
20 december 2013 om 11:23 #17493620@Jorisch350 wrote:
@HAICO wrote:
een 240 bak past met een automaatas.
maar de stuurschakeling erop aansluiten is bijna onmogelijk omdat het schakelmechanisme boven op de bak zit ipv ernaast.
ook heb je nog een langere km kabel nodig.dat met die versnelling ombouwen is inderdaad wel een uitdaging. maar daar wil ik nog wel een keertje goed naar kijken.
Zou ik trouwens ook een andere eindoverbrenging erin kunnen bouwen?
momenteel heb ik dus die 4 bak met een 2.0s motor. maar ik zit nu bij 50 km/u al in z’n 4
wegrijden in z’n 2 is ook prima te doen. en bij een snelheid van 120 km/u wordt het toch wel erg onaangenaam.als ik er een zwaardere overbrenging in kan zetten, is dat misschien ook wel een goede (tijdelijke) oplossing
overdrive van de bak is wel het meest toegepast om de toeren omlaag te brengen, een andere achteras overbrenging zoals 3,14 op 1 is moeilijk te vinden.
20 december 2013 om 11:32 #17493621@Arjan_ wrote:
Hallo ik ben Arjan en heb deze van de week gekocht :D
Een Commodore SIX uit ’69.
welcome bij de club arjan :thumb
hij komt toch niet uit elst ?
20 december 2013 om 22:25 #17493622Hoi HAICO, dank je wel!
Ik heb even een vraagje aan de kenners: welke benzine kan ik het beste tanken en welke motorolie is het beste voor deze motor?
Alvast bedankt! ;)
21 december 2013 om 08:25 #17493623vroeger eind 60 begin 70 was er normaal en super ,normaal had 92 octaan en super 98, nu heb je 95 en 98.
95 octaan is voldoende voor jou blok, 92 is te laag daarom tankte ze vroeger altijd super.
in duitsland heb je nog wel 92 of 91 octaan die moet je dus niet tanken.
en als je de motor helamaal in topconditie wil houden moet je ook lood toevoegen aan de benziene dat zat er ton gewoon in.motor olie is een ander verhaal, wat heeft er altijd ingezeten ?
als er altijd minerale olie ingezeten heeft dan moet je bv geen synthhetische olie gebruiken,
want dan heb je kans dan aangekoekte olie los komt en olie knaaltjes verstoppen.
als en blok schoon is na bv een revisie dan kan je synthetische olie gebruiken.
dus gewoon een minerale olie 15w40 is altijd goed.21 december 2013 om 09:22 #17493624Dank je wel :thumb
Nu zag ik dat er bij de Texaco super is met loodvervanger, is dit wat?
Alvast weer bedankt! ;)
22 december 2013 om 10:26 #17493625zou kunnen maar ik denk dat een los flesjelood toevoeging goedkoper is icm 95 octaan.
als het niet om de centen te doen is dan is het makkelijker om kant en klaar te tanken.22 december 2013 om 10:33 #17493626Ja ok, bedankt ;)
22 december 2013 om 13:42 #17493627Ik zoek voor mijn Opel Commodore iemand die deze een onderhoudsbeurt wil geven en bijkomende zaken evt wil repararen.
Graag in de buurt van Noordwijk Z-H.
Alvast bedankt!
23 december 2013 om 09:24 #17493628wil ik wel voor je doen maar ik zit in driel bij arnhem.
er is vast wel iemand in de buurt die het ook voor je kan doen.23 december 2013 om 09:34 #17493629Bedankt in ieder geval voor je reactie ;)
24 december 2013 om 09:45 #17493631overdrive van de bak is wel het meest toegepast om de toeren omlaag te brengen, een andere achteras overbrenging zoals 3,14 op 1 is moeilijk te vinden.
Ik heb op het forum ook iets gelezen over een 4 bak met elektronische overdrive…
het klinkt alsof dit nog moeilijker te vinden is, of zijn deze nog wel te verkrijgen?24 december 2013 om 10:37 #17493630ik denk dat de 4 bak met elekrtische overdrive makkelijker te vinden zijn, en in de loop van volgendjaar meschien nog wel makkelijker van wege de belasting wijziging :???:
ze zitten ook onder volvo’s !24 december 2013 om 11:28 #17493632Hoe werkt die overdrive precies? Kan die vanuit de 4e apart worden ingeschakeld?
en onder welke type volvo’s zit deze?
en kan deze zonder andere aanpassingen gemonteerd worden?24 december 2013 om 16:36 #17493633Daar wil ik ook meer van weten.ik wil van mn 3 traps automaat af. Op de snelweg kom ik een versnelling te kort
24 december 2013 om 18:18 #17493634deze bakken zaten onder de E rekords en de C commodores en werden elektrisch ingeschakeld door een extra handel op de stuurkolom.
welke types Volvo deze bak hebben weet ik zo niet, maar er zijn er genoeg hier op het forum die dat wel weten.
de overdrive zit achter de 4 bak geschroeft en is dus in het geheel langer, het enige wat je aan moet passen is de cardanas inkorten.24 december 2013 om 19:51 #17493635Maar wat doet die overdrive dan zelf uiteindelijk?
24 december 2013 om 20:29 #17493636uit zichzelf doet hij niets, je kunt hem inschakelen met een handel.
hij zet dan elektrisch een overdrive inwerking.een getrag 240 5 bak is simpeler en nog makkelijker te verkrijgen ;)
24 december 2013 om 21:38 #17493637Ja een 240 heb ik klaar staan voor mn 6 cilinder in de sedan. voor 100 euro op de sloop, nette prijs dacht ik, als je de hoofdprijzen op mp zo ziet.
maar mn station loopt nog met een 3gang automaat. ooit wil ik daar wat anders achter hangen. Om iig wat minder toeren te maken op de snelweg. Maar dan het liefst dus met zo min mogelijk extra werk.
25 december 2013 om 09:55 #17493638minste werk voor de station is ook een 240 omdat de cardanas van een automaat zou moeten passen.
het enige aanpaswerk is dan de midden tunnel.25 december 2013 om 11:03 #17493639Zou die as dan voor mn sedan kunnen gebruiken :thumb
Nu zit ik toch te twijfelen en denk dat ik maar een 4 bak ga zoeken.
Ben ik hierbij ook de koppelomvormer nodig?25 december 2013 om 11:26 #17493640ik heb zelf ook in 2 strijd gestaan door de 4 bak te wisselen met een overdrive bak
de bak had ik al voor een erg nette prijs aangeschaft 110,- met hendel voor de stuurkolom en kabelboom
maar ik wil graag mijn commodore origineel houden van binnen
makkelijkste was de tunnel te verbouwen maar dat wil ik dus niet
schakel mechaniek op de bak zelf in korten gaat makkelijker
met de stangen van een gewone 4bak
verschil tussen de 2 bakken is +/- 16cm
maar dan komt alles wel erg hoog te zitten vind ik ( boven het overdrive gedeelte)
verder is het de tussenas inkorten en een teller kabel van een automaat monterenrede dat ik mijn plannen niet heb door gezet zijn:
-rijd zelf erg weinig op de snel weg dus extra versnelling vond ik zelf niet echt nodig
-de overdrive bakken zijn niet zo heel erg sterk had ik mij laten vertellen
de overdrive is enkel bedoeld om het toerental naar beneden te krijgen
gebruik je hem als trekversnelling is hij dus zo stuk
-het elektrische motortje (lijkt op een kleine start motor) waar de overdrive mee word ingeschakeld zijn ook erg gevoelig en schaars ( nieuw 200,-) maar daar kan binnenkort zoals Haico zegt op de 2e hans markt wel verandering in komenachter welk type Volvo ze gemonteerd werden weet ik ook niet
mvg Rob
25 december 2013 om 11:32 #17493641hier nog een plaatje bij het praatje
25 december 2013 om 11:38 #17493642Die wil je verkopen?
25 december 2013 om 11:44 #17493643is al verkocht ;)
had toch nog best lang op marktplaats gestaan
vond ik voor ie weg wasP.s. Romijn had er nog een liggen dacht ik
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.