Het nieuwe i200 i240 en 400 topic

Forumindex Forums Modellen Manta Het nieuwe i200 i240 en 400 topic

25 berichten aan het bekijken - 201 tot 225 (van in totaal 513)
  • Auteur
    Berichten
  • #17850248
    RISL
    Moderator
      Lid sinds:
      24 January 2011

      Ik breek even in op dit topic. M’n neef wil heel graag een Manta gaan kopen en hij wilt graag een i200, i240 of i400. Ik heb hem aangeraden om eerst eens te besluiten welke hij zou willen kopen en of hij dat geld er echt voor over heeft.

      Maar de vraag is nu, hoe herkennen we een “echte” i200, i240 of i400 van de replica’s?
      Zijn er bepaalde nummers bekend? Of een bepaald uiterlijk kenmerk dat op de replica’s moeilijk na te bootsen is?

      Heeft iemand sowieso een overzichtje of korte beschrijving van de uiterlijke kenmerken in vergelijking met de gewone Manta’s?

      M’n neef (en ik natuurlijk ook) zou jullie erg dankbaar zijn voor de informatie.

      #17850249
      henk 400rr
      Deelnemer
        Lid sinds:
        29 June 2004

        stukje over de i200;
        @henk 400rr wrote:

        @eddepet007 wrote:

        Wol staat toch altyd voor chassis nr
        Heeft niks met 200 te maken

        klopt

        Meende wel dat 200 aan chasis nr te herkennen was maar hoe het precies zat weet ik zo effe niet

        nee, want ze zijn lukraak uit de massa produktie gehaald en opgebouwd.

        Het enigste waaraan ze te herkennen zijn zijn de zg. “adrema” plaatjes, hier staan de nrs op van de kleur van het interieur en van de auto, daarvan af kan je herleiden of het om een i200 uitvoering gaat of niet.

        Dat ze maar tot ’86 gemaakt zijn klopt ook niet, de “serie-produktie” stopte wel, maar ze zijn later nog individueel gemaakt op klantverzoek, door Irmscher.

        Als je dus een compleet originele wilt hebben, dan moet je ook even naar het motornummer kijken, normale hebben 2.0E, deze hebben 2.0iE

        i240;
        Eigenlijk hetzelfde verhaal, maar dan heeft de motornummer een 2.4iE code, vele denken dat de zg. i240 uitbouw erop hoort, maar dat klopt niet, de uitbouw versie was genaamd “road” en kwam het meeste voor de de i240, maar ook wel op de i200 en de i400, zij het zeldzaam.

        De i400 is het gemakkelijkst te herkennen, kijk naar de achteras constructie en je weet al vlot genoeg of het er om eentje gaat, let ook op de adrema plaatjes en uiteraard de motor, zonder de motor is de 400 aanmerkelijk minder waard dan compleet. Een beetje goede motor kost inmiddels al tussen de 10 en 15.000 euro.

        grappig is dat prijzen wat oplopen, de i200 kost redelijk wat,is ook aardig gewild, de i240 is zeldzamer, maar onbemind en prijzen lopen dus niet gek daar van weg. voor de i400 moet je echt diep in de buidel tasten, zeker voor een goed exemplaar.

        Dus, kort: let op de adrema plaatjes, zorg dat je de codes kent en wat ze betekenen, met name het interieur nummer is handig om te weten, dan pik je de gsi’s, de gte’s e.d. er gemakkelijk tussen uit. verder ken de specifieke details, let op laswerk, carrosserie naden en hoe meer documentatie hoe beter, geld met name voor buitenlandse exemplaren omdat er bij de RDW nog wel eens fouten gemaakt zijn destijds bij het invoeren.

        Verder weet ik veel meer waar je op letten moet, maar dan wordt het een lang verhaal, dit zijn de belangrijkste punten.

        #17850250
        RISL
        Moderator
          Lid sinds:
          24 January 2011

          Goed, dank je wel!
          Dan hebben we een beetje een begin en kunnen we van hier uit gaan zoeken naar een juist exemplaar :thumb

          #17850251
          Gerjanb
          Deelnemer
            Lid sinds:
            20 May 2011

            @henk 400rr wrote:

            vergeet niet:

            Het is de shakedown
            Het is geen WRC
            Er wordt niet als “de dood of de gladiolen” gereden

            Gaat hij stuk:
            total loss is hij onvervangbaar
            In het gunstigste geval zijn onderdelen gruwelijk duur en moeilijk te krijgen.

            Onzin: “geen fut”, men rijd voor de fun met behoud van materiaal.

            Er wordt ook erg hard mee gereden, begrijp me niet verkeerd (kan ook haast niet anders als je Toivonen heet). Als ze eind juli zo in de Eifel Rallye rondrijden dan teken ik ervoor :thumbup

            Ik snap dat het zowat onbetaalbaar is om in competitie met deze auto te rijden. Het ging me echter puur om de auto zelf, en dit is zeker niet de snelste 400 die er rond rijdt. Kijk bijvoorbeeld op 3:28 of 3:48…. Ik heb ze gezien die er minder “moeite” mee hadden.

            http://www.youtube.com/watch?v=sF5A8qxq-ec” onclick=”window.open(this.href);return false;

            edit: zag net in de Flash dat ze 1066kg en 272 pk/8700rpm aangeven. Toerental lijkt me aan de hoge kant?

            #17850252
            mantaray
            Deelnemer
              Lid sinds:
              16 November 2004

              gevonden op cran canaria , even de eigenaar zoeken , zak geld meenemen maar er staat in de wereld nog wel wat verstopt

              #17850253
              mar10manta
              Deelnemer
                Lid sinds:
                4 July 2004

                @mantaray wrote:

                gevonden op cran canaria , even de eigenaar zoeken , zak geld meenemen maar er staat in de wereld nog wel wat verstopt

                onbegrijpelijk dat dat daar zomaar onder een afdakkie staat, wist er wel raad mee , maar ja mis net die zak geld nog :cry

                #17850254
                henk 400rr
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  29 June 2004

                  @Gerjanb wrote:

                  Er wordt ook erg hard mee gereden, begrijp me niet verkeerd (kan ook haast niet anders als je Toivonen heet). Als ze eind juli zo in de Eifel Rallye rondrijden dan teken ik ervoor :thumbup

                  Ik snap dat het zowat onbetaalbaar is om in competitie met deze auto te rijden. Het ging me echter puur om de auto zelf, en dit is zeker niet de snelste 400 die er rond rijdt. Kijk bijvoorbeeld op 3:28 of 3:48…. Ik heb ze gezien die er minder “moeite” mee hadden.

                  http://www.youtube.com/watch?v=sF5A8qxq-ec” onclick=”window.open(this.href);return false;

                  edit: zag net in de Flash dat ze 1066kg en 272 pk/8700rpm aangeven. Toerental lijkt me aan de hoge kant?

                  Ik geloof dat dit zijn zoon is of een neef, in ieder geval wil het nog niet zeggen dat hij hetzelfde talent heeft als Henry destijds ;) maar ik begrijp je argumentatie.

                  Ik zeg alleen dat het soms wat lastig in te schatten is of de snelheid gerechtvaardigd is in vergelijking met andere auto’s / video’s die je soms ziet, ik heb wel eens gehoord dat de oude beelden wel eens een vertekend beeld geven qua snelheid omdat er een licht verschil in zit in de getoonde snelheid en de werkelijke snelheid.
                  Sowieso als je er in zit, gaat het hard zat, het valt van mezelf ook wel eens tegen hoe je in de auto de snelheid ervaart en als je later de beelden terug ziet.

                  Daarbij wat deze auto betreft, ik hoor heel veel toeren, vooral in het bochtenwerk en daaruit kan je concluderen dat hij veel drift (showtje geeft) en dat kost ook snelheid, daarbij kan je je afvragen of de rijder net zo’n groot hart heeft als de piloten destijds of als andere piloten die later met een andere instelling rondreden met zo’n wagen.

                  Ander 400’s van de laatste tijd die ik zie rijden, gaan zeker niet zo als deze over de proef, deze man geeft veel meer toeren aan de motor dan de huidige generatie, of dat zin heeft is een andere vraag, het klinkt wel interessant en het lijkt wel spectaculair.

                  Inderdaad, het toerental lijkt me ook wat aan de hoge kant tov het max. vermogen voor zo’n motor. Weet dat veel opgegeven waardes voor geen meter kloppen, het heeft vaak allemaal met commercie te maken.

                  Jij gaat ook naar de Eifel rally? wij zitten er ook, dit jaar als bezoeker, we slaan even dit jaar over.

                  #17850255
                  Anoniem
                    Lid sinds:
                    1 January 1970

                    @mantaray wrote:

                    gevonden op cran canaria , even de eigenaar zoeken , zak geld meenemen maar er staat in de wereld nog wel wat verstopt

                    die middelste zou ik hier wel willen hebben :thumb :thumb

                    #17850256
                    voederbiet
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      9 May 2006

                      ag doe ze alle 3 maar die alfa 75 in race spec is ook wel leuk denk king:

                      #17850257
                      McLambo
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        24 September 2004

                        @henk 400rr wrote:

                        Jij gaat ook naar de Eifel rally? wij zitten er ook, dit jaar als bezoeker, we slaan even dit jaar over.

                        McLambo is dit jaar ook weer present, wederom als toeschouwer king:

                        Ik kijk er al lang naar uit en heb er enorm veel zin in. Net als vorig jaar met 1 overnachting, dat is toch zo veel relaxter dan op 1 dag heen en weer jagen.

                        #17850258
                        voederbiet
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          9 May 2006

                          @McLambo wrote:

                          @henk 400rr wrote:

                          Jij gaat ook naar de Eifel rally? wij zitten er ook, dit jaar als bezoeker, we slaan even dit jaar over.

                          McLambo is dit jaar ook weer present, wederom als toeschouwer king:

                          Ik kijk er al lang naar uit en heb er enorm veel zin in. Net als vorig jaar met 1 overnachting, dat is toch zo veel relaxter dan op 1 dag heen en weer jagen.

                          Wat nog leuker is een week daar op vakantie met de motor, en dan tussen rondje parc fermee lopen en de rally stages bekijken zelf een rondje Nürburgring op de motor :wub

                          Helaas nog net geen vakantie dit jaar anders was ik zeker heen gegaan :thumb

                          #17850259
                          Anoniem
                            Lid sinds:
                            1 January 1970

                            erg leuke replica op ebay ;)

                            http://www.ebay.co.uk/itm/OPEL-MANTA-I200-400-C20LET-TURBO-COUPE-/280920625287?pt=Automobiles_UK&hash=item41682c9087″ onclick=”window.open(this.href);return false;

                            http://www.youtube.com/watch?v=ABInyrhxA0A” onclick=”window.open(this.href);return false;
                            maar daar is de prijs ook wel naar ;)

                            #17850260
                            Dualramfreak
                              Lid sinds:
                              22 July 2006

                              mooie wagen!! die heeft een aadige ‘opties’ lijst zeg. en 2 verschillende kentekenplaten??

                              #17850261
                              mantamafkees01
                                Lid sinds:
                                31 August 2004

                                Ja, die Marlboro. Hebbe hebbe kwijl kwijl.
                                En inderdaad dat dat daar maar zo staat. :(

                                #17850262
                                jethro
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  3 February 2008

                                  @mar10manta wrote:

                                  @mantaray wrote:

                                  gevonden op cran canaria , even de eigenaar zoeken , zak geld meenemen maar er staat in de wereld nog wel wat verstopt

                                  onbegrijpelijk dat dat daar zomaar onder een afdakkie staat, wist er wel raad mee , maar ja mis net die zak geld nog :cry

                                  De 400 kan voor een lager bedrag weg, want de Spanjolen hebben geen geld meer. :thumb
                                  Hierbij een link waar de Marlboro 400 opstaat??

                                  http://www.youtube.com/watch?v=A-1CNDCCrw0&feature=related” onclick=”window.open(this.href);return false;

                                  Kijk ff vanaf 25:59 :vertag

                                  :jerry

                                  #17850263
                                  asco
                                    Lid sinds:
                                    5 August 2012

                                    Suuuper leuke topic jongens!!! heb zelf een smalle originele 400 gerestaureerd bij Erwin Peters (moet nog opnieuw opgebouwd worden) en een Manta GSI Irmscher Exclusive!
                                    Blijf posten!
                                    Groeten uit België
                                    Filip

                                    #17850264
                                    henk 400rr
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      29 June 2004

                                      Hoi Filip,

                                      Wanneer ga je los met de opbouw? of moet je nog veel onderdelen hebben?

                                      groeten, Henk

                                      #17850265
                                      opel-motorsport
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        7 April 2009

                                        hoi
                                        paar maten en ik waren aan het discussieren welke uitboukits er op een manta 400 zijn uitgebracht
                                        we weten de smalle versie de brede versie
                                        en dan de i240 uitbouw maar is er ook een middelmaat versie uitgebracht
                                        tussen de brede en de origineelsmalle versie in?
                                        paar kameraden beweren van wel en paar andere niet
                                        iemand dit dit weet of kan bevestigen?
                                        alvast bedankt :)

                                        #17850266
                                        henk 400rr
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          29 June 2004

                                          nee, voor de straatversie was er slechts de brede en de “road”, de smalle uitbouw.

                                          Wat je wel vaak ziet is de polyester variant en die is gebaseerd op de rally uitbouw (1e type) en die is net iets breder dan de straatversie, de voorspoiler is ook minder hoog.

                                          #17850267
                                          opel-motorsport
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            7 April 2009

                                            kijk eens aan had ik toch gelijk :) ze zeiden hier dat de i240 kit origineel op een manta 400 zit en nooit op een i240 :)

                                            #17850268
                                            H-400
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              3 November 2006

                                              Héé Filip, wanneer mag ik ‘m és komen bekijken?
                                              Succes met de restauratie!

                                              #17850269
                                              henk 400rr
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                29 June 2004

                                                Wat bekend staat als de brede 400 kit, was hoofdzakelijk geleverd op de 400 en daar ook voor bedoeld, maar is ook wel op eens sporadisch af fabriek afgeleverd op de normalere modellen. de meeste 400’s (std.) zijn afgeleverd in de smalle uitvoering, de rest is naderhand aangepast.

                                                Wat bekend staat als de i240 kit, was daar ook voor bedoeld, maar is ook af fabriek sporadisch afgeleverd op de andere modellen zoals de i200 en de i400. Ook veel i240’s zijn afgeleverd in de smalle uitvoering en later aangepast.

                                                De 400 kit stond bekend als “wide” oid. de i240 kit was de uitbouwset “road”.

                                                De Ascona 400 had eigenlijk geen onderscheid in de kits, daar was eigenlijk geen uitbouwset voor de straatversie, allemaal smal afgeleverd, en later aangepast. Je hebt wel 2 types, de ene met de ronde randen en de latere met de plattere randen.

                                                #17850174
                                                RISL
                                                Moderator
                                                  Lid sinds:
                                                  24 January 2011

                                                  Is dit een echte 400 of een replica?
                                                  Iemand die deze wagen kent?

                                                  #17850173
                                                  H-400
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    3 November 2006

                                                    Dit is een replica, de eigenaar is een éénarmige Duitser. Vandaar dat het automaatbak is.
                                                    Deze zomer stond hij ook in Sevenum, ik veronderstel dat de foto daar genomen is?

                                                    #17850022
                                                    RISL
                                                    Moderator
                                                      Lid sinds:
                                                      24 January 2011

                                                      Foto is inderdaad in Sevenum gemaakt. Ik heb niet goed genoeg naar het interieur gekeken om te zien dat er een automaat in zit.
                                                      Jammer dat het een replica is, nu heb ik nog steeds geen echte Ascona 400.

                                                      Zijn deze Manta’s wel echte i400’s?

                                                    25 berichten aan het bekijken - 201 tot 225 (van in totaal 513)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.