Het nieuwe i200 i240 en 400 topic

Forumindex Forums Modellen Manta Het nieuwe i200 i240 en 400 topic

25 berichten aan het bekijken - 76 tot 100 (van in totaal 513)
  • Auteur
    Berichten
  • #17850106
    McLambo
    Deelnemer
      Lid sinds:
      24 September 2004

      allemensen, dat is jammer… ik ken de geschiedenis van jouw manta niet, maar was een standaard manta die je zelf hebt omgebouwd?

      #17850093
      henk 400rr
      Deelnemer
        Lid sinds:
        29 June 2004

        ja, het was indertijd een normale gsi exclusive met champagne kleur en met nog de normale assen.

        Dat kun je aleen nog zien aan het typeplaatje ;)

        #17850107
        henk 400rr
        Deelnemer
          Lid sinds:
          29 June 2004

          De schade aan de motor lijkt mee te vallen en we zetten alles op alles om hem in september weer rijdbaar te krijgen, een aantal reparaties zijn al klaar, ook is er een nieuwe bak gevonden en de achteras zit weer inelkaar, gelukkig geen algehele schade, maar de sper was wel aan revisie toe.

          Verder waren nog een paar aanpassingen nodig ivm regelgeving en verbetering aan de auto.

          #17850078
          djdt
            Lid sinds:
            16 June 2011

            Bij deze mijn kleine bijdrage:

            #17850036
            H-400
            Deelnemer
              Lid sinds:
              3 November 2006

              Vorig weekend terug naar de Ring geweest,
              spijtig van het weer,
              http://i250.photobucket.com/albums/gg259/Herman-64/IMG_0763.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;
              http://i250.photobucket.com/albums/gg259/Herman-64/IMG_0760.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;
              http://i250.photobucket.com/albums/gg259/Herman-64/IMG_0751JPG1.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;
              maar we hebben ons wel goed geammuseerd!

              #17850031
              H-400
              Deelnemer
                Lid sinds:
                3 November 2006

                Dus hier de fotokes zonder link!


                #17850108
                djdt
                  Lid sinds:
                  16 June 2011

                  Hoi,

                  Een vraagje: heeft de i200 een andere 5-bak of een GSI?
                  Op de Opel folder van de i200 staat een 5-gang-getriebe en een 5-gang-sportgetriebe.
                  Of was deze sport-getriebe in optie ?

                  Dank
                  Jeroen

                  #17850109
                  henk 400rr
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    29 June 2004

                    @djdt wrote:

                    Hoi,

                    Een vraagje: heeft de i200 een andere 5-bak of een GSI?

                    Nee.

                    Op de Opel folder van de i200 staat een 5-gang-getriebe en een 5-gang-sportgetriebe.
                    Of was deze sport-getriebe in optie ?

                    Dank
                    Jeroen

                    Inderdaad, optie.

                    #17850110
                    djdt
                      Lid sinds:
                      16 June 2011

                      @henk 400rr wrote:

                      @djdt wrote:

                      Hoi,

                      Een vraagje: heeft de i200 een andere 5-bak of een GSI?

                      Nee.

                      Op de Opel folder van de i200 staat een 5-gang-getriebe en een 5-gang-sportgetriebe.
                      Of was deze sport-getriebe in optie ?

                      Dank
                      Jeroen

                      Inderdaad, optie.

                      Dus een 5-gang-sportgetriebe (in optie dus) is wel anders dan een GSI-bak?
                      of was deze sport-getriebe ook in optie op de GSI?

                      Dank

                      #17850111
                      henk 400rr
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        29 June 2004

                        Vroeger waren meestal iedere opties wel verkrijgbaar op elke uitvoering, de kans dat je zoiets aantreft op een GSI is kleiner dan dat je hem vindt op een (bijv) manta 400.

                        De bak op zich zelf is een totaal andere bak, in het geval van de i200 werd hij daarvoor ook aangeboden omdat de i200 ook gebruikt werd in de rallysport, ivm homologatie in wedstrijdverband is zo’n sportbak daarom ook interessanter in dat model dan bij de GSI.

                        Je had ook een groep B uitvoering van de i200, bijna allemaal zijn ze verkocht voor de rallysport, de motor die daarin zat is ook weer anders dan in het straatmodel i200.
                        Overigens was de i200 niet alleen verkrijgbaar met de 125pk motor, er is ook een uitvoering geleverd zonder de Rothmans striping en met een 110 pk motor.

                        #17850112
                        djdt
                          Lid sinds:
                          16 June 2011

                          Enkele originele Opel folders over de i200

                          En dank aan Henk voor de info !

                          #17850113
                          McLambo
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            24 September 2004

                            Misschien is het al vele malen eerder vermeld, maar waar halen ze nou die extra 10 pk vandaan bij die i200 2.0E?

                            #17850114
                            henk 400rr
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              29 June 2004

                              Andere nokkenas in combinatie met ontsteking en het gaat om 15 pk tov de normale 2.0E

                              #17850115
                              Anoniem
                                Lid sinds:
                                1 January 1970

                                Even een foto van het Irmscher set. De klepveren zijn ook anders.
                                H

                                #17850116
                                djdt
                                  Lid sinds:
                                  16 June 2011

                                  @cobus 24V wrote:

                                  Even een foto van het Irmscher set. De klepveren zijn ook anders.
                                  H

                                  is deze set nog steeds te bestellen ? :hmmz

                                  #17850117
                                  McLambo
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    24 September 2004

                                    Dat wilde ik ook vragen :-). Is er misschien ook bekend wat precies de verschillen zijn met de ‘standaard’ onderdelen?

                                    #17850118
                                    djdt
                                      Lid sinds:
                                      16 June 2011

                                      @McLambo wrote:

                                      Dat wilde ik ook vragen :-). Is er misschien ook bekend wat precies de verschillen zijn met de ‘standaard’ onderdelen?

                                      ik weet enkel dat zoals eerder gezegd:
                                      -Nokkenas
                                      -Ontsteking en/of computer doos
                                      -Blijkbaar ook klepveren (wist ik niet)

                                      en dit maakt +15pk dus 125pk

                                      Andere aanpassingen zijn:
                                      -400 spoiler
                                      -i200/400 interieur (Opel logo’s)
                                      -Irmscher dubbele lichten
                                      -groen getinte ruiten
                                      -Rothmans strepen

                                      Als ik verkeerd ben , gelieve aan te passen :)

                                      #17850119
                                      Anoniem
                                        Lid sinds:
                                        1 January 1970

                                        @McLambo wrote:

                                        Dat wilde ik ook vragen :-). Is er misschien ook bekend wat precies de verschillen zijn met de ‘standaard’ onderdelen?

                                        nokkenas zal een andere lift en of hoek hebben
                                        veren zijn sterker tegen zwevende kleppen vermoed ik

                                        ontsteking ??mischien een iets hoger voltage
                                        dus vellere vonk????

                                        #17850120
                                        djdt
                                          Lid sinds:
                                          16 June 2011

                                          @louwe 16 klepper wrote:

                                          @McLambo wrote:

                                          Dat wilde ik ook vragen :-). Is er misschien ook bekend wat precies de verschillen zijn met de ‘standaard’ onderdelen?

                                          nokkenas zal een andere lift en of hoek hebben
                                          veren zijn sterker tegen zwevende kleppen vermoed ik

                                          ontsteking ??mischien een iets hoger voltage
                                          dus vellere vonk????

                                          De ontsteking zou bij de i200 niet begrensd zijn had ik gehoord..

                                          #17850121
                                          Anoniem
                                            Lid sinds:
                                            1 January 1970

                                            @djdt wrote:

                                            @louwe 16 klepper wrote:

                                            @McLambo wrote:

                                            Dat wilde ik ook vragen :-). Is er misschien ook bekend wat precies de verschillen zijn met de ‘standaard’ onderdelen?

                                            nokkenas zal een andere lift en of hoek hebben
                                            veren zijn sterker tegen zwevende kleppen vermoed ik

                                            ontsteking ??mischien een iets hoger voltage
                                            dus vellere vonk????

                                            De ontsteking zou bij de i200 niet begrensd zijn had ik gehoord..

                                            zou best eens kunnen dat de toeren begrenser der niet inzit ;)

                                            #17850122
                                            McLambo
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              24 September 2004

                                              Maar dat zal denk ik verder geen effect hebben op het vermogen? Of kan die i200 motor meer toeren maken?

                                              #17850123
                                              henk 400rr
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                29 June 2004

                                                @cobus 24V wrote:

                                                Even een foto van het Irmscher set. De klepveren zijn ook anders.
                                                H

                                                uiteraard, andere klepveren, maar dat maakt hem niet sneller ;)

                                                #17850124
                                                Anoniem
                                                  Lid sinds:
                                                  1 January 1970

                                                  Nee dit set is niet meer nieuw te verkrijgen. Ik heb het dit jaar gekocht vie E-bay van een zeer fanatieke duitser.(koste 4 ribben uit me lijf) Die heeft in de loop der jaren alles nieuw en orgineel verzameld. Daar heeft hij een Manta overnieuw mee opgebouwd. 400 interieur,bruin ramenset,deurklinken raamrubbers,velgen,Irmser kleppendeksel en nog veel meer. En echt org. en nieuw. Moet maar eens kijken op

                                                  http://www.opel-gt-manta-forum.de” onclick=”window.open(this.href);return false;

                                                  Het is die rode heeft als het goed is ook al in flash ofzo gestaan.

                                                  Die ontsteking van Irmscher zit de vacuumdoos andersom dus hij verlaat ipv vervroegen.
                                                  Klepveren zijn inderdaad tegen zwevende kleppen,want het max. vermogen komt pas bij hoger toerental. dus wordt het een toeren motor.(zie artikel in nwe OMC blad)
                                                  De toerenbegrenzer word volgens mij gedaan via nokkenas en hydr.stoters, want toen ik bij mijn GSI een snelle nokkenas instak met vaste stoters ging het afgeregelde toerental omhoog.
                                                  Toen kon ik hem makkelijk door trekken naar 8500 tpm (niet gezond maar jankte wel lekker)
                                                  Maar waarom die ontsteking zo is gemaakt weet ik niet.
                                                  DAAROM zoek ik nog afstelgegevens van I200 voor een nwe motor.

                                                  #17850125
                                                  McLambo
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    24 September 2004

                                                    deze advertentie kwam langs op ebay.de:

                                                    http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=140600866619&ssPageName=ADME:B:SS:NL:1123″ onclick=”window.open(this.href);return false;

                                                    claim: 400-vooras

                                                    is iemand bekend met die vreemde motorsteunen? Lijkt wel of de motor een eind verder naar voren komt.

                                                    #17850126
                                                    henk 400rr
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      29 June 2004

                                                      @McLambo wrote:

                                                      is iemand bekend met die vreemde motorsteunen? Lijkt wel of de motor een eind verder naar voren komt.

                                                      Klopt, 6-cilinder ombouw.
                                                      @McLambo wrote:

                                                      deze advertentie kwam langs op ebay.de:
                                                      http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=140600866619&ssPageName=ADME:B:SS:NL:1123″ onclick=”window.open(this.href);return false;

                                                      claim: 400-vooras

                                                      Tuurlijk, 4 tapeinden, echt 400 kenmerk ;)

                                                    25 berichten aan het bekijken - 76 tot 100 (van in totaal 513)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.