Forumindex › Forums › Modellen › Manta › Het nieuwe i200 i240 en 400 topic
- Dit onderwerp bevat 512 reacties, 79 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 15 december 2017om 16:24 door H-400.
-
AuteurBerichten
-
29 juli 2011 om 09:11 #17850106
allemensen, dat is jammer… ik ken de geschiedenis van jouw manta niet, maar was een standaard manta die je zelf hebt omgebouwd?
29 juli 2011 om 11:22 #17850093ja, het was indertijd een normale gsi exclusive met champagne kleur en met nog de normale assen.
Dat kun je aleen nog zien aan het typeplaatje ;)
8 augustus 2011 om 23:19 #17850107De schade aan de motor lijkt mee te vallen en we zetten alles op alles om hem in september weer rijdbaar te krijgen, een aantal reparaties zijn al klaar, ook is er een nieuwe bak gevonden en de achteras zit weer inelkaar, gelukkig geen algehele schade, maar de sper was wel aan revisie toe.
Verder waren nog een paar aanpassingen nodig ivm regelgeving en verbetering aan de auto.
16 augustus 2011 om 12:03 #1785007816 augustus 2011 om 21:24 #17850036Vorig weekend terug naar de Ring geweest,
spijtig van het weer,
http://i250.photobucket.com/albums/gg259/Herman-64/IMG_0763.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;
http://i250.photobucket.com/albums/gg259/Herman-64/IMG_0760.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;
http://i250.photobucket.com/albums/gg259/Herman-64/IMG_0751JPG1.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;
maar we hebben ons wel goed geammuseerd!16 augustus 2011 om 21:38 #17850031Dus hier de fotokes zonder link!
20 augustus 2011 om 09:19 #17850108Hoi,
Een vraagje: heeft de i200 een andere 5-bak of een GSI?
Op de Opel folder van de i200 staat een 5-gang-getriebe en een 5-gang-sportgetriebe.
Of was deze sport-getriebe in optie ?Dank
Jeroen21 augustus 2011 om 00:21 #17850109@djdt wrote:
Hoi,
Een vraagje: heeft de i200 een andere 5-bak of een GSI?
Nee.
Op de Opel folder van de i200 staat een 5-gang-getriebe en een 5-gang-sportgetriebe.
Of was deze sport-getriebe in optie ?Dank
JeroenInderdaad, optie.
21 augustus 2011 om 09:14 #17850110@henk 400rr wrote:
@djdt wrote:
Hoi,
Een vraagje: heeft de i200 een andere 5-bak of een GSI?
Nee.
Op de Opel folder van de i200 staat een 5-gang-getriebe en een 5-gang-sportgetriebe.
Of was deze sport-getriebe in optie ?Dank
JeroenInderdaad, optie.
Dus een 5-gang-sportgetriebe (in optie dus) is wel anders dan een GSI-bak?
of was deze sport-getriebe ook in optie op de GSI?Dank
21 augustus 2011 om 11:08 #17850111Vroeger waren meestal iedere opties wel verkrijgbaar op elke uitvoering, de kans dat je zoiets aantreft op een GSI is kleiner dan dat je hem vindt op een (bijv) manta 400.
De bak op zich zelf is een totaal andere bak, in het geval van de i200 werd hij daarvoor ook aangeboden omdat de i200 ook gebruikt werd in de rallysport, ivm homologatie in wedstrijdverband is zo’n sportbak daarom ook interessanter in dat model dan bij de GSI.
Je had ook een groep B uitvoering van de i200, bijna allemaal zijn ze verkocht voor de rallysport, de motor die daarin zat is ook weer anders dan in het straatmodel i200.
Overigens was de i200 niet alleen verkrijgbaar met de 125pk motor, er is ook een uitvoering geleverd zonder de Rothmans striping en met een 110 pk motor.23 augustus 2011 om 11:48 #1785011227 augustus 2011 om 19:45 #17850113Misschien is het al vele malen eerder vermeld, maar waar halen ze nou die extra 10 pk vandaan bij die i200 2.0E?
27 augustus 2011 om 20:41 #17850114Andere nokkenas in combinatie met ontsteking en het gaat om 15 pk tov de normale 2.0E
28 augustus 2011 om 12:17 #17850115AnoniemLid sinds:
1 January 1970Even een foto van het Irmscher set. De klepveren zijn ook anders.
H28 augustus 2011 om 12:24 #17850116@cobus 24V wrote:
Even een foto van het Irmscher set. De klepveren zijn ook anders.
His deze set nog steeds te bestellen ? :hmmz
28 augustus 2011 om 12:42 #17850117Dat wilde ik ook vragen :-). Is er misschien ook bekend wat precies de verschillen zijn met de ‘standaard’ onderdelen?
28 augustus 2011 om 12:50 #17850118@McLambo wrote:
Dat wilde ik ook vragen :-). Is er misschien ook bekend wat precies de verschillen zijn met de ‘standaard’ onderdelen?
ik weet enkel dat zoals eerder gezegd:
-Nokkenas
-Ontsteking en/of computer doos
-Blijkbaar ook klepveren (wist ik niet)en dit maakt +15pk dus 125pk
Andere aanpassingen zijn:
-400 spoiler
-i200/400 interieur (Opel logo’s)
-Irmscher dubbele lichten
-groen getinte ruiten
-Rothmans strepenAls ik verkeerd ben , gelieve aan te passen :)
28 augustus 2011 om 13:02 #17850119AnoniemLid sinds:
1 January 1970@McLambo wrote:
Dat wilde ik ook vragen :-). Is er misschien ook bekend wat precies de verschillen zijn met de ‘standaard’ onderdelen?
nokkenas zal een andere lift en of hoek hebben
veren zijn sterker tegen zwevende kleppen vermoed ikontsteking ??mischien een iets hoger voltage
dus vellere vonk????28 augustus 2011 om 13:07 #17850120@louwe 16 klepper wrote:
@McLambo wrote:
Dat wilde ik ook vragen :-). Is er misschien ook bekend wat precies de verschillen zijn met de ‘standaard’ onderdelen?
nokkenas zal een andere lift en of hoek hebben
veren zijn sterker tegen zwevende kleppen vermoed ikontsteking ??mischien een iets hoger voltage
dus vellere vonk????De ontsteking zou bij de i200 niet begrensd zijn had ik gehoord..
28 augustus 2011 om 16:04 #17850121AnoniemLid sinds:
1 January 1970@djdt wrote:
@louwe 16 klepper wrote:
@McLambo wrote:
Dat wilde ik ook vragen :-). Is er misschien ook bekend wat precies de verschillen zijn met de ‘standaard’ onderdelen?
nokkenas zal een andere lift en of hoek hebben
veren zijn sterker tegen zwevende kleppen vermoed ikontsteking ??mischien een iets hoger voltage
dus vellere vonk????De ontsteking zou bij de i200 niet begrensd zijn had ik gehoord..
zou best eens kunnen dat de toeren begrenser der niet inzit ;)
28 augustus 2011 om 16:25 #17850122Maar dat zal denk ik verder geen effect hebben op het vermogen? Of kan die i200 motor meer toeren maken?
28 augustus 2011 om 19:43 #17850123@cobus 24V wrote:
Even een foto van het Irmscher set. De klepveren zijn ook anders.
Huiteraard, andere klepveren, maar dat maakt hem niet sneller ;)
29 augustus 2011 om 17:24 #17850124AnoniemLid sinds:
1 January 1970Nee dit set is niet meer nieuw te verkrijgen. Ik heb het dit jaar gekocht vie E-bay van een zeer fanatieke duitser.(koste 4 ribben uit me lijf) Die heeft in de loop der jaren alles nieuw en orgineel verzameld. Daar heeft hij een Manta overnieuw mee opgebouwd. 400 interieur,bruin ramenset,deurklinken raamrubbers,velgen,Irmser kleppendeksel en nog veel meer. En echt org. en nieuw. Moet maar eens kijken op
http://www.opel-gt-manta-forum.de” onclick=”window.open(this.href);return false;
Het is die rode heeft als het goed is ook al in flash ofzo gestaan.
Die ontsteking van Irmscher zit de vacuumdoos andersom dus hij verlaat ipv vervroegen.
Klepveren zijn inderdaad tegen zwevende kleppen,want het max. vermogen komt pas bij hoger toerental. dus wordt het een toeren motor.(zie artikel in nwe OMC blad)
De toerenbegrenzer word volgens mij gedaan via nokkenas en hydr.stoters, want toen ik bij mijn GSI een snelle nokkenas instak met vaste stoters ging het afgeregelde toerental omhoog.
Toen kon ik hem makkelijk door trekken naar 8500 tpm (niet gezond maar jankte wel lekker)
Maar waarom die ontsteking zo is gemaakt weet ik niet.
DAAROM zoek ik nog afstelgegevens van I200 voor een nwe motor.2 september 2011 om 06:09 #17850125deze advertentie kwam langs op ebay.de:
http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=140600866619&ssPageName=ADME:B:SS:NL:1123″ onclick=”window.open(this.href);return false;
claim: 400-vooras
is iemand bekend met die vreemde motorsteunen? Lijkt wel of de motor een eind verder naar voren komt.
2 september 2011 om 07:19 #17850126@McLambo wrote:
is iemand bekend met die vreemde motorsteunen? Lijkt wel of de motor een eind verder naar voren komt.
Klopt, 6-cilinder ombouw.
@McLambo wrote:deze advertentie kwam langs op ebay.de:
http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=140600866619&ssPageName=ADME:B:SS:NL:1123″ onclick=”window.open(this.href);return false;claim: 400-vooras
Tuurlijk, 4 tapeinden, echt 400 kenmerk ;)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.