Forumindex › Forums › Modellen › Manta › Het nieuwe i200 i240 en 400 topic
- Dit onderwerp bevat 512 reacties, 79 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 15 december 2017om 16:24 door H-400.
-
AuteurBerichten
-
17 juli 2011 om 21:25 #17850087
@henk 400rr wrote:
Kp1 was erg leuk, ik ben er tov vorig jaar veel harder over heen gegaan, vooral bij de jump op het parkeerterrein, de laatste keer een beetje te en door flink remmen plus handrem kon ik de bocht nog halen.
Op die kp zijn we op het lange rechte stuk op 10 meter voor de haaks rechts smal, buitenom door Rohl ingehaald, wat kan die man rijden zeg :thumb, ik zag hem aankomen in de verte en het spande er even om wie het eerst bij de bocht was zo leek het, maar tegen een Audi Quatro S1 met ±550 pk en met Rohl achter het stuur begin je niks met een 190 pk manta ;) voor de rest heeft niemand ons ingehaald, wij hebben meer anderen ingehaald en dat moet je ook zo zien dat de meesten met vrij kostbaar materiaal rondrijden of niet eruit willen halen wat er in kan zitten, dat is voor iedere deelnemer verschillend.
Daar zat een Skoda bij, maar ook een paar groep B en groep 4 wagens.Persoonlijk was de rondkoers met z’n onverhard bosgedeelte het hoogtepunt voor mij.
We gaan trouwens strakjes een iets pittigere motor opbouwen met meer pk’s en wie weet nog wat meer, maar dat moet ik nog even bekijken hoe dat budgetair uitkomt.
Wat de equippe betreft, momenteel loopt het vrij goed met z’n tweeën, we hebben de aanpak iets aangepast met de notes om wat rust te creëren en wat een beter ritme te krijgen en die tactiek heeft goed uitgepakt.
Ondanks wat tegenslagen in de aanvang kijken we terug op een leuk en goed verlopen weekend.
Dit weekend een hoop bijgeleerd, vooral door de aanpassingen in de notes.
Mijn favoriete KP’s, die van vrijdag avond en de onverhard proef. Vrijdag de eerste keer in het donker en in het donker notes lezen. De onverhard proef was een mooie proef waar de manta lekker dwars kon worden gezet door Henk. Ik denk dat de alfa spijt heeft dat hij niet eerder aan de kant ging. ;)17 juli 2011 om 21:38 #17850088@mantaray wrote:
henk 400 in actie !
gisteren tijdens de eifel rally
meer foto,s op de site bij nieuws !
Brrrrr Henk dat is op het randje, dus de uitlaat is weer wat bijgeschaafd? ;)
18 juli 2011 om 09:03 #1785008918 juli 2011 om 15:00 #17850090AnoniemLid sinds:
1 January 1970@Manta 24V wrote:
@mantaray wrote:
henk 400 in actie !
gisteren tijdens de eifel rally
meer foto,s op de site bij nieuws !
Brrrrr Henk dat is op het randje, dus de uitlaat is weer wat bijgeschaafd? ;)
je denkt volgens mij t zelfde als wat ik in eerste instantie dacht
dat hij hier heel wijd ging in de bocht ;)maar aan de sporen te zien is dat niet zo
en komt hij hier gewoon op n bocht naar rechts aan
en zit er net iets van een bultmaar weer errug mooie actie plaatjes :wors :wors :wors
18 juli 2011 om 16:21 #17850091Dat klopt, de weg komt van onderen en dan kom je met een klein bultje op de weg die je hier op de foto ziet, daarna scherp naar rechts en naar links en dan ga je onder de snelweg door.
we hadden de auto zo’n beetje geheel nagekeken voor de rally en ook de carterbescherming weer vrij gemaakt van de uitlaat en bodem, deze zat op de 1e bocht op de shakedown alweer tegen de bodemplaat aan, de uitlaat zelf is wel redelijk heel gebleven, dwz: hij was in tweeën gebroken en nu niet, maar zal wel de nodige beschadigingen erbij gekregen hebben.
De bodem zelf heeft met name op Kp5 het nodige te verduren gehad, ging te hard op een hairpin af, haalde hem nog net, maar zat niet lekker op de lijn, moest de auto flink bijslingeren om niet de vangrail te raken en via de binnenkant waar en grote stoeprand zat konden we onze weg vervolgen.
1 van de achtervelgen hebben we flink beschadigd op kp7, de weg was te smal en we raakten net een rand van de stoep.
Voor de rest weinig echte problemen gehad, het is goed gegaan en kijk tevreden terug naar een erg leuk weekend, maar vermoeiend is het wel, weinig slaap gehad, zo’n beetje iedere dag moest je er om 7 uur staan en je kwam laat op de avond weer terug.
Hierbij nog onze sprong op KP1
18 juli 2011 om 18:39 #17850041lieve hemel! doet dat geen pijn bij het neerkomen? (voor auto of berijders)??
Zo te horen zijn jullie aardig aan het boenderen geweest!
18 juli 2011 om 18:51 #17850040Viel op zich mee, met Gronegau was de klap iets harder, maar dat ligt ook wat aan de vorm van de weg waar je terecht komt.
Maar dat de auto nog recht is, dat hoef je je niet af te vragen, dat is hij al een tijdje niet meer, daarvoor heeft hij wat teveel op z’n donder gehad.
18 juli 2011 om 18:56 #17850039En is dat dan jammer maar helaas? Of zet je hem aan het einde van het jaar nog eens op een richtbank ofzo.. ?
18 juli 2011 om 20:27 #17850034Nou, de auto is doorgelast, dus richten zal moeilijk worden, maar ik ga het even bekijken wat er zoal mogelijk is en wat er zoal aan de hand is.
Uitgelijnd moet nu sowiso gebeuren want hij stuurt als een ploeg.
18 juli 2011 om 20:34 #17850033@mantaray wrote:
@ henk inderdaad twee keer op de service geweest maar toen was je net weer weg
wel twee keer naar je getoeterd , tweede keer zag je het !
heb nog wel een aantal foto,s voor je zoek ik van de week ff uit en komen per mail jouw kant op !Dat kan wel kloppen, we horen niet zoveel in de auto vanwege erg veel onboard lawaai, maar de 2e keer hebben we je inderdaad gezien. :thumb
18 juli 2011 om 20:53 #17850030AnoniemLid sinds:
1 January 1970wederom mooie beelden
maar inderdaad nu zie je goed wat zo,n auto te verduren krijgten is het ook niet zo heel vreemd meer dat lang niet alle werks 400,s
de originele koets niet meer hebbenmaar wel extreem naar je zin gehad zo te zien :thumb :thumb
maar je mocht wel wat voorzichtiger met deze wielen zijn ;) :jerry :jerryach snap ook wel dat de voorzichtig stand er niet meer opzit zodra je van start gegaan bent
;) :wors :wors :wors :wors :wors18 juli 2011 om 21:40 #17850025ik weet het, maar de stand “voorzichtig” is aardig aan het slijten het laatste jaar.
Ook raken we steeds meer opelkaar ingespeelt naarmate er meer ervaring is van beide en dat resulteert weer in meer lol en snelheid, de auto wordt echter niet gespaard hierbij.
19 juli 2011 om 17:52 #17850032zelfde tijd en plaats andere hoek !
21 juli 2011 om 20:23 #17850092Nog een paar foto’s van mij.
Onze gezamelijke service plek.
Henk druk bezig met de onboard camera.
De nieuwe raam sticker valt lekker op ;D
Wachten voor de start van een van de KP’s, mooi rijtje auto’s. Wij zaten in een mooi groepje met meerdere Ascona en Manta 400’s.de rest staat hier ->https://picasaweb.google.com/manta.sport/EifelRallyeFestival2011
22 juli 2011 om 16:57 #17850094
:shock:
22 juli 2011 om 17:59 #17850095Die laatste is weer opgebouwd en heeft alweer rondgereden na deze crash.
23 juli 2011 om 06:18 #17850096en die eerste was geen echte
23 juli 2011 om 19:53 #17850097Vandaag in belgie een oude bekende gezien !
de ex peter den ottolander B1 brede 400
voor wie zich afvraagt hoe die er toen uitzag hieronder een foto uit begin jaren 90 !
25 juli 2011 om 08:38 #17850099zondags waren de eerste eigenaren ook nog aanwezig
die hem nieuw gekocht hadden was toen smal25 juli 2011 om 09:09 #17850100
:shock: Hebben ze die nog kunnen opknappen??? :wtf25 juli 2011 om 11:58 #17850101ja, er is mij verteld welke dit is en daar is nog het sprintkampioenschap mee behaald destijds.
25 juli 2011 om 20:05 #17850102@henk 400rr wrote:
ja, er is mij verteld welke dit is en daar is nog het sprintkampioenschap mee behaald destijds.
is dit die van biesheuvel ?
25 juli 2011 om 20:33 #17850103Wat mij verteld is (niet door Biesheuvel) moet dit dezelfde auto zijn.
Wat ik zo zie aan schade moet dat dus wel kloppen, degene die we eerst dachten dat het ‘m was schijnt toch echt helemaal weg te zijn.
26 juli 2011 om 10:54 #17850068@henk 400rr wrote:
De Manta van mij moet trouwens nu volledig in de revisie, Achteras, bak, motor, carburateurs, ophanging… of het is niet meer 100% of het is stuk, nog en rally en niet sleutelen overleeft hij niet.
We hadden een x-antal probleempjes, het sturen ging vrij zwaar en op de 3-4e KP sloeg de gashendel vast op de carburateurs vlak voor een hairpin, gevolg dat de motor tot 2x toe flink overtoert werd en dus niet meer fris liep, door deze actie en om niet vol de baan af te vliegen heb ik de bak in een lagere versnelling geramd en dat was dus het einde van m’n 2e versnelling, hij doet ‘t nog, maar .. ook problemen met de motor op kp5-6, na de laatste service was dit wat bijgetrokken, maar daarna hebben we er nog uitgehaald wat erin zat.
verder nog wat van die zaken, maar we konden iedere keer weer de proef op, met dank aan de nwe sponsor/ ondersteuning van ReNoTuning :thumb
Al met al prima vermaakt, vooral de rondkoers die flink door het bos/gravel gaat is geweldig.
KP Mantaloch is niet mijn ding, die lag me niet zo, daar zaten ook een paar flinke klotepunten in.
@Raymond, ben je wel tegengekomen, maar helaas niet gesproken, volgende keer beter.Het was een leuk weekend en het was niet zo dat er niets te doen was met de service maar ook niet veel het meeste werk was toch nog de webers vrijdagmiddag voor de rest alleen een beetje onder de auto kijken remmen bandenspanning enz.
28 juli 2011 om 21:07 #17850105nou, verder kon je ook niet veel doen anders was het feest verder voorbij.
Maar goed, de demontage is begonnen en de 1e indruk is niet goed, hij is behoorlijk naar de kloten :shock:
ik denk haast einde seizoen voor de Manta :( , maar ik wil de handdoek nog niet in de ring gooien.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.