Forumindex › Forums › Modellen › Manta › Het nieuwe i200 i240 en 400 topic
- Dit onderwerp bevat 512 reacties, 79 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 15 december 2017om 16:24 door H-400.
-
AuteurBerichten
-
5 september 2013 om 17:39 #17850366
Dit valt weer onder de noemer “rallywagen” ipv. straatversie, daar zit hem ‘t verschil.
Of de prijs gerechtvaardigd is, is niet relevant, als iemand het er voor over heeft, dan was de prijs dus goed genoeg.
5 september 2013 om 20:40 #17850367Idd Henk, daarom ook de vraag eigenlijk, heeft de auto een bekend rally verleden?
5 september 2013 om 21:31 #17850368Nee.
Ik heb een verhaal gehoord en wat daar van waar is ik weet het niet.
Maar vlgs dat verhaal is deze omgebouwd voor circuit / rally gebruik, maar dat is er nooit van gekomen.
5 september 2013 om 21:57 #17850369AnoniemLid sinds:
1 January 1970@henk 400rr wrote:
Nee.
Ik heb een verhaal gehoord en wat daar van waar is ik weet het niet.
Maar vlgs dat verhaal is deze omgebouwd voor circuit / rally gebruik, maar dat is er nooit van gekomen.
vind het wel n mooie wagen :thumbup
enkel sommige details kloppen wel
andere weer net niet :shock:dus dat verhaal zal best kunnen kloppen ;)
henk is dit mischien de zelfde
waar ik toen de maten van de achter as van heb gemeten????5 september 2013 om 22:13 #17850370(ik heb het verhaal wat ik hoorde wat ingekort :mrgreen: )
Nee, dit is niet de wagen van Albert.
6 september 2013 om 05:37 #17850371@louwe 16 klepper wrote:
vind het wel n mooie wagen :thumbup
enkel sommige details kloppen wel
andere weer net niet :shock:dus dat verhaal zal best kunnen kloppen ;)
henk is dit mischien de zelfde
waar ik toen de maten van de achter as van heb gemeten????Louwe, welke details kloppen wel en welke niet?
Waardoor zie je dat het een omgebouwde straatversie is?
Ben erg benieuwd.Overigens zou ik, als ik zoveel geld voor een Ascona 400 zou wegleggen, toch liever een auto met een rally-verleden hebben….zodat het zweet van bijv. Röhrl, Nelissen, V/d Marel of Colsoul (of iedere andere coureur) nog in de stoel zit ;)
Nu zal die wagen nog wel flink duurder zijn, maar dan liever een echte rally-400 dan een omgebouwde straatversie. Of een originele straatversie…6 september 2013 om 12:22 #17850372Nou Louwe, vertel.. (ha, ha, ha)
Daarover zijn de meningen verschillend of je nu wel 1 of geen 1 moet hebben met een (rijke) rallygeschiedenis.
Op zich, qua waardevermeerdering (maar dan betaal je ook meer voor de aanschaf) kan het handig zijn of 1 of ander bekend figuur er ooit in gezeten heeft, ook leuk om te vertellen op feestjes en partijtjes.
Aan de andere kant, dat is wel weer zo’n 30 jaar terug en de auto is destijds al gruwelijk misbruikt en naderhand heeft in dat ding ook veel volk gereden die hem niet al te zuinig behandeld heeft, laat staan of zo’n ding ooit nog een crash heeft meegemaakt.
Dit is eentje die redelijk maagdelijk is wat dat betreft, dus lekker fris, ook dat heeft zijn voordelen.
6 september 2013 om 13:07 #17850373Heb een pm gehad van Louwe met punten waaraan hij kon zien dat het geen echte rally-wagen was.
Heb ik ook weer wat geleerd.Ik snap je punt, je weet niet wat er veranderd is op bijv. een serviceterrein omdat een onderdeel niet meegenomen was.
Maar een straatversie die (half) omgebouwd is tot rally, is ook niet helemaal kloppend natuurlijk. Dus wie weet wat hiermee gedaan is?Dan ga ik (als autosportliefhebber) liever voor een echte race-exemplaar.
Ik was (heeft even hier niets mee te maken) afgelopen weekend op Zandvoort bij de Historic Grand Prix…schitterend om die oude racers weer te zien racen. Precies waarvoor ze ooit gemaakt werden en ze werden echt niet gespaard. Ik heb nog nooit zoveel ongelukken tijdens droogweerraces gezien op 1 dag. En zelfs met de vele natweerraces die ik op Zandvoort heb gezien, waren lang niet zoveel crashes.
Slechts 1 Opel gezien, maar dat maakt het niet minder mooi.6 september 2013 om 13:59 #17850374Half rally klaar?? :shock:
pffr..ha, ha, ha :lol:
Er is nog altijd verschil tussen een rallywagen en een fabriekswagen voor de rally, maar een rallywagen is een rallywagen.
Ik pers. ben wel benieuwd wat die geheime punten zijn dat het geen “echte rallywagen” is.
6 september 2013 om 14:03 #17850375Nee, niet half rally-klaar. Ik bedoelde half verbouwd van straatversie naar rally-versie.
Krijg het niet echt duidelijk verwoord wat ik bedoel.6 september 2013 om 15:32 #17850376ha, ha, lastig hé ;)
8 oktober 2013 om 13:02 #17850377Het is wel geen Manta, maar wel een 400, dus dit leek mij de beste plek om het te vragen. Afgelopen weekend werd me wel duidelijk dat je een originele 400 op heel wat punten kunt onderscheiden van de replica’s.
Enkele replica’s waren niet van echt te onderscheiden, hulde voor het vele werk dat daar in gestoken is!Bij onderstaande Ascona dacht ik zelf dat het om een replica ging vanwege de uitbouw (zonder popnagels) en de ver naar binnen vallende wielen. Na een gesprekje met Henk en Louwe begon ik te twijfelen, want de uitbouw kan natuurlijk ook van polyester zijn op een originele 400.
Dus aan jullie de vraag: weten jullie of dit een zeer goede replica is of een originele 400? En zo ja, waaraan te onderscheiden bij dit exemplaar?Ik hoorde ook nog mensen zeggen dat deze wagen een mooiere achterkant had dan de andere aanwezige Ascona’s 400(R)…ik zie geen verschil of kijk ik ergens overheen?
8 oktober 2013 om 14:49 #17850378het is een replica , en ja wat er anders is aan de achterkant ? geen idee sommige hebben een mat zwarte rand om de achterlichten en andere zijn weer gewoon wit op die plek
Maar de uitbouwset zonder popnagels kan je zien als een road versie oftewel een straatversie , de pop nagels zijn de rally versie en om het makkelijk te maken zijn er dus ook straat versie,s met popngels :wtf :wtf :wtf :wtf snap je het nog :D :D :D :D :D
8 oktober 2013 om 16:26 #17850379Juist… :P
Replica dus, okay, weten we dat.
Ik zag trouwens op je website dat er bij diverse wagens stond dat ze bij het RDW niet meer op kenteken stonden.Op de website van de VWE ( http://publiek.vwe.nl/” onclick=”window.open(this.href);return false; ) kun je bij de meeste wagens zien of de auto geëxporteerd is of gesloopt.
8 oktober 2013 om 18:46 #17850380ja die site kon ik , maar veel van deze auto’s zijn al zo lang uit het bestand dat ze ook daar niet terug te vinden zijn
8 oktober 2013 om 20:10 #17850381Je kan het bij deze al vlot zien aan de velgen, ‘t zijn Manta B Gt/E – GSI velgen, die zijn nooit in 5-gaats geleverd.
Dit is verder inderdaad wel een mooi exemplaar, vlgs mij is deze van Jeff, er moet hier nog wel een restauratie topic rondzwerven.
9 oktober 2013 om 05:24 #17850382@mantaray wrote:
ja die site kon ik , maar veel van deze auto’s zijn al zo lang uit het bestand dat ze ook daar niet terug te vinden zijn
Okay, zonde, bij de oude Opels van m’n ouders kon je precies zien welke gesloopt was en welke geëxporteerd. Was wel leuk om te weten.
@henk 400rr wrote:
Je kan het bij deze al vlot zien aan de velgen, ‘t zijn Manta B Gt/E – GSI velgen, die zijn nooit in 5-gaats geleverd.
Dit is verder inderdaad wel een mooi exemplaar, vlgs mij is deze van Jeff, er moet hier nog wel een restauratie topic rondzwerven.
Okay, ik wist niet dat deze velgen alleen als viergaats leverbaar zijn geweest. Dank je :thumb
18 oktober 2013 om 07:17 #17850383Voor de liefhebber een ingevoerde I200
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/opel/m732943497-opel-manta-i200-1984-d.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr” onclick=”window.open(this.href);return false;
26 oktober 2013 om 15:57 #17850384Leuk ding
9 november 2013 om 11:03 #17850385@Manta-aero wrote:
Een mooie Ascona 400 te koop, maar wat een prijs, kent iemand het verleden?
Auto is verkocht naar Duitsland voor 89.000 euro,s toch iemand die het in zijn oude sok had zitten !! :wtf :wtf
19 november 2013 om 20:18 #17850386http://www.2dehands.be/autos/autos/opel/opel-manta-400-ruilen-tegen-170356556.html?qq=manta&start=35″ onclick=”window.open(this.href);return false;
deze kennen we ergens van , hij wil hem nu ruilen tegen ascona 400
20 november 2013 om 06:44 #17850387Waar ken je ‘m van?
20 november 2013 om 06:46 #17850388AnoniemLid sinds:
1 January 1970Manta 400 terugombouw naar origineel:
Nog twee van dezelfde club:
20 november 2013 om 08:26 #17850389Mooi hoor! Helemaal dat passiveren!:thumb
20 november 2013 om 12:33 #17850390@mantaray wrote:
http://www.2dehands.be/autos/autos/opel/opel-manta-400-ruilen-tegen-170356556.html?qq=manta&start=35
deze kennen we ergens van , hij wil hem nu ruilen tegen ascona 400
Oude auto van Peter.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.