Forumindex › Forums › Modellen › Manta › Het nieuwe i200 i240 en 400 topic
- Dit onderwerp bevat 512 reacties, 79 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 15 december 2017om 16:24 door H-400.
-
AuteurBerichten
-
24 mei 2013 om 18:54 #17850341
zal even een nieuw topic straten in restauratie
24 mei 2013 om 19:29 #17850342@louwe 16 klepper wrote:
@teungts wrote:
Das een mooie schuurvonds pascal :thumb
Volgens mij heeft hij onlangs een nog mooiere”schuurfondst”gedaan
:thumbDe enigste mooie schuurvondsten die ik zie hebben vaak een nietje door de navel ;)
26 mei 2013 om 12:01 #17850343Kwam nog wat foto’s tegen in het foto album uit 1999. Meeting in het autotron.
26 mei 2013 om 13:53 #17850344AnoniemLid sinds:
1 January 1970@Black Magic wrote:
ja klopt louwe wat een mooie gsi is dat zeg
Inderdaad stond ook in een droge schuur :thumb
De schokbrekers die er onder zitten zouden
Eigenlijk ooit onder m,n ascona komen
Maar dat zal nu wel niet meer gebeuren ;) :DAnyway de manta is in goede handen gekomen :thumb
28 mei 2013 om 19:33 #17850345Wij zijn voor een lang weekend eventjes naar Duitsland/Oostenrijk gereden met de 400Club,
was weer gezellig en de nodige km’s gemaakt!
Daar we niet ver van Zwitserland logeerden was dat het moment om de eerste eigenaar te verwittigen.
Het één en’t ander werd afgesproken en na 25 jaar kon de man (rechts) z’n 400 terug aanschouwen!
Hij was aangenaam verrast dat z’n 400 nog in zeer goede staat is.29 mei 2013 om 06:02 #17850346Dat is wel gaaf!
Helemaal als je zo’n stoet 400’s onderweg tegen komt.29 mei 2013 om 15:21 #17850347Top Herman. :thumb
29 mei 2013 om 18:02 #17850348Hoi Henk!
Ik had hem nog aangeboden om zelf met “zijn” 400 een ritje te maken maar dat heeft hij afgeslagen
daar hij schrik had om de wagen te beschadigen.
Dan heb ik hem zelf eventjes meegenomen voor een klein toertje in de omgeving (ben niet boven de 6000tr/min gegaan)
en dat was echt genieten voor de man.
Was echt een gezellige namiddag!30 mei 2013 om 16:34 #17850349AnoniemLid sinds:
1 January 1970Inderdaad mooie actie van je
Had de man ooit nog spijt gekregen van de verkoop???
Of is dat niet ter sprake gekomen??30 mei 2013 om 17:06 #17850350Hij heeft de 400 geruild voor een Amerikaanse cabrio, ik dacht een Camaro of een Pontiac. Die zijn ook niet zo
rijk gezaaid. Momenteel heeft deze net over de 30.000km wist hij me te zeggen. Dus wel echt een liefhebber.
Over spijt heeft hij niets gezegd, wel dat hij dankzij het B1 onverbrede uiterlijk (zie foto)
veel BMW’s , Golfkes en potentere bolides z’n kont heeft getoond die onder het standaard uiterlijk geen “400” verwachtte.
Z’n vrouwtje was er ook bij en die ging volledig uit de bol toen ze de wagen terug zag.31 mei 2013 om 06:13 #17850351Het staat toch duidelijk op de zijkant dat het een 400 is ;)
Leuk dat je een foto van de eerste eigenaar met de auto hebt :thumb31 mei 2013 om 12:20 #17850352AnoniemLid sinds:
1 January 1970@H-400 wrote:
Hij heeft de 400 geruild voor een Amerikaanse cabrio, ik dacht een Camaro of een Pontiac. Die zijn ook niet zo
rijk gezaaid. Momenteel heeft deze net over de 30.000km wist hij me te zeggen. Dus wel echt een liefhebber.
Over spijt heeft hij niets gezegd, wel dat hij dankzij het B1 onverbrede uiterlijk (zie foto)
veel BMW’s , Golfkes en potentere bolides z’n kont heeft getoond die onder het standaard uiterlijk geen “400” verwachtte.
Z’n vrouwtje was er ook bij en die ging volledig uit de bol toen ze de wagen terug zag.Whahahaha
Blijft een toffe actie van je :thumbOok mooi dat de oude eigenaars nog enthousiast waren :thumbup
En risl dat er 400 op de zijkant staat /stond
Was toendertijd nog niet echt n kenmerk van prestatie.s
Althans niet voor t grote publiekTot ze de achterkant zagen kleiner worden ;) :thumb
31 mei 2013 om 12:26 #17850353Okay, ja, de 400’s zijn ouder dan ik, dus dat kan ik niet weten, maar de 400’s waren dus niet algemeen bekend als snelle wagens?
Zeker zo als onverbrede B1 vind ik ‘m schitterend, ziet er uit als een wolf in schaapskleren.Ik dacht dat de 400 alleen als B2 werd geleverd, dus met de kunststof bumpers.
Moet me er nog steeds een keer echt in verdiepen en eens een handig overzichtje maken van 400’s, 200’s en 240’s en waar je ze nu aan kunt onderscheiden van elkaar. Ik probeer http://www.manta400.nl/ ook te blijven volgen, ik weet niet of er vaak updates opstaan, maar ik kijk er toch wel wekelijks op om gewoon te genieten van de foto’s.2 juli 2013 om 08:13 #17850354Erg gaaf dat je de eerste eigenaar hebt terug gevonden.
Zo is het klokje weer rond.
Die orginele koplampen met wissers stonden ook wel erg stoer.2 juli 2013 om 09:43 #17850355Ik zag (waarschijnlijk vrij laat king: ) dat de livery van de Rothmans 400 van Frits van Eerd is aangepast.
Reclame voor rookwaren mag niet op tv komen, dus de S van Rothmans is veranderd in een 6.Rothman6 dus. Hij deelt een serivetent met een maat van me die af en toe navigeert, bij de GTC Rally opnieuw geloof ik.
3 juli 2013 om 10:03 #17850356@H-400 wrote:
Hij heeft de 400 geruild voor een Amerikaanse cabrio, ik dacht een Camaro of een Pontiac. Die zijn ook niet zo
rijk gezaaid. Momenteel heeft deze net over de 30.000km wist hij me te zeggen. Dus wel echt een liefhebber.
Over spijt heeft hij niets gezegd, wel dat hij dankzij het B1 onverbrede uiterlijk (zie foto)
veel BMW’s , Golfkes en potentere bolides z’n kont heeft getoond die onder het standaard uiterlijk geen “400” verwachtte.
Z’n vrouwtje was er ook bij en die ging volledig uit de bol toen ze de wagen terug zag.Heb je ooit nog de plannen om de auto weer zo te maken?
Zoveel 400 B1 heb ik nog niet gezien :angel3 juli 2013 om 10:19 #17850357@ Icequeen, als ik het goed begrijp, zijn er ook slechts 23 B1 400’s gemaakt, allen smal.
Als een soort preproductie-wagens.3 juli 2013 om 13:53 #17850358Het zou origineel zijn om hem terug in deze staat te zetten, maar ik vind het wat te braafjes.
Verbreden ga ik zeker niet doen, want dan moet je onvermijdelijk de achterste wielkasten uit slijpen.
@RISL: Enkele km’s van m’n woonplaats zijn alle 400’s (Ascona & Manta) smal van de band gerold. Het verbreden
was een optie naar wens van de klant.3 juli 2013 om 14:09 #17850359@H-400, het verbreden was toch wel af fabriek? Of werden die wagens dan bij de dealer verbreed? Of bij Irmscher?
Ik vind een B1 met B2-bumpers ook stoerder staan, maar zelf zou ik altijd gaan voor originaliteit met zo’n zeldzame wagen.
4 juli 2013 om 08:32 #17850360Ik zeg normaal tegen iedereen met een B1 GSI ombouw setje erop en dubbele koplampen :jerry
Maar voor deze 400 zou ik persoonlijk een uitzondering maken.
Heb deze wagen gezien een keer bij een 400 meeting :thumbup26 augustus 2013 om 03:56 #17850361Mooie wallpaper, ook te downloaden in vol formaat:
http://farm3.staticflickr.com/2235/5742255735_4d83d4a40c_o.jpg
26 augustus 2013 om 08:46 #17850362Voormalig eigenaar van deze brede 400 heeft zich gemeld , auto is verkocht op 7-10-1999 aan iemand uit Deventer
RDW zegt geëxporteerd wie weet waar deze auto gebleven is ??
30 augustus 2013 om 22:36 #17850363Leuke facebook pagina’s met veel 400 foto’s:
https://m.facebook.com/pages/Opel-Manta-400/194460797242493?id=194460797242493&_rdr
https://m.facebook.com/pages/Opel-Ascona-400/186679098036715?id=186679098036715&_rdr
4 september 2013 om 20:38 #17850364Een mooie Ascona 400 te koop, maar wat een prijs, kent iemand het verleden?
5 september 2013 om 05:40 #17850365€89.500….dat is gewoon bijna €60.000 meer dan de laatste advertentie die ik zag. En ook dat was slechts de vraagprijs, heeftie niet eens gekregen.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.