Het nieuwe i200 i240 en 400 topic

Forumindex Forums Modellen Manta Het nieuwe i200 i240 en 400 topic

25 berichten aan het bekijken - 251 tot 275 (van in totaal 513)
  • Auteur
    Berichten
  • #17850199
    henk 400rr
    Deelnemer
      Lid sinds:
      29 June 2004

      Over die kadett 400: eigenlijk waren er maar 2

      2 complete (waarvan 1 afgebrand) en 1 kale kas (die later opgebouwd is met ascona 400 onderdelen)

      zo uit m’n hoofd 258 ascona 400’s (en dat aantal neemt elke dag weer toe :D )

      #17850196
      RISL
      Moderator
        Lid sinds:
        24 January 2011

        Okay, goed om te weten.
        Ik ga aan de gang en kom (hopelijk) terug met gegevens die ik heb kunnen vinden.

        #17850195
        H-400
        Deelnemer
          Lid sinds:
          3 November 2006

          Hey Henk, het word nog straffer, ik twijfelde wat aan’t aantal Ascona’s 400 en:

          Ik heb het verder op’t net nog és nagekeken, “Stuckzahl Ascona-400” en ze kweken onder elkaar.

          Over die Kadett 400 (in Luttenberg): Hoe staat die er nu voor?
          Grtjs!

          #17850190
          henk 400rr
          Deelnemer
            Lid sinds:
            29 June 2004

            268 dus, ik heb het ooit eens uitgezocht, maar dat is al (heeel ) lang geleden.

            De Kadett 400 van meeting Luttenberg: wat wel bekend is, is dat de auto als donor gebruikt is om een ascona 400 op te bouwen, dus alles wat met 400 te maken heeft en op een ascona 400 past, is eraf.

            Blijft er over de specifieke Kadett 400 delen: de kas, deuren, klep, motorkap, uitbouw, ramen en kooi. Dat is, wat er nog van over is. Daarbij komt dat de wagen ge-evolueerd is, dus hier en daar aangepast (verbeterd)

            Ascona bestaat nog steeds, de kadett zal ooit weer herbouwd worden, in hoeverre dat nog richting het origineel gaat zal de tijd leren.

            De kale kas die destijds weer opgebouwd is in Engeland, mist ook veel specifieke Kadett 400 delen, sowiso de motor en bak zijn apart verkocht destijds en niet meer erbij gekocht, verder is deze flink aangepast, nog meer dan de Luttenberg Kadett, verschil is dat de ene rijd, de ander niet.

            #17850270
            H-400
            Deelnemer
              Lid sinds:
              3 November 2006

              Er staat weer een M-400 te koop. Verbrede straat-versie.
              En de prijzen gaan weer de pan uit…
              http://suchen.mobile.de/auto-inserat/opel-manta-400-breitbau-emden/169895101.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

              #17850271
              RISL
              Moderator
                Lid sinds:
                24 January 2011

                Oef, wat een geld.
                Er is toch laatst een Belg geweest die voor rond de €20.000 een i400 kocht?
                Hij stond ook op Sevenum.
                Was die dan zoveel goedkoper omdat het geen verbrede i400 was?

                #17850272
                H-400
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  3 November 2006

                  Dat onderwerp staat in het laatste nummer van de Nederlandse Manta Club.
                  De vorige Belgische eigenaar (mij goed bekend) was ter goeder trouw en ik denk misschien wat onwetend over de internetwaarde van z’n wagen.
                  Breed of smal heeft enkel invloed naar wat de koper wilt, en de waarde van een old-timer is dat wat een gek er
                  voor wilt geven.

                  #17850273
                  RISL
                  Moderator
                    Lid sinds:
                    24 January 2011

                    Okay. Zonde dat hij dan niet heeft gekregen wat anderen er voor zouden willen betalen.
                    Persoonlijk vind ik de brede Manta’s het mooist.

                    #17850274
                    henk 400rr
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      29 June 2004

                      Soms gun je wel eens een ander wat omwille van bepaalde redenen, in dit geval (als ik het verhaal goed begrepen heb) was ook een reden dat de toenmalige eigenaar dacht dat de auto goed terecht zou komen bij een andere liefhebber die hem zou koesteren en dat pakte wat anders uit.

                      geluk voor deze man en veel mazzel voor de toenmalige koper.

                      #17850275
                      RISL
                      Moderator
                        Lid sinds:
                        24 January 2011

                        Tja, ik denk dat iedere koper van een Manta i400 toch wel een liefhebber is (sommigen op een andere manier dan anderen misschien), maar het is toch een relatief onbekende auto en dus wel een liefhebbersauto, denk ik zo. Er zullen weinig leken ooit gehoord hebben van de Manta 400.

                        #17850276
                        H-400
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          3 November 2006

                          Er zijn er velen die een 400 niet kunnen onderscheiden van een GSI, maar in het Opel wereldje kennen ze ze toch. En ook de waarde. De “Toenmalige” eigenaar
                          dacht echt de wagen over te geven aan een liefhebber en die heeft de wagen gewoon gereserveerd en doorverkocht met de nodige winst. Ik hoop dat de huidige
                          eigenaar wel een liefhebber is, ik geef hem nu het voordeel van de twijfel. Dus met deze: geef je op!
                          Zo’n praktijken heb ik spijtig genoeg ook in de 400 Club weten gebeuren, sommige zijn lid om er geld uit te slaan…

                          #17850277
                          v.s
                            Lid sinds:
                            9 October 2012

                            ben zeker een liehebber en als ik wou had ik hem allang kunnen verkopen maar bij deze kan ik u verzekeren dat hij niet verkocht word voor geen geld

                            #17850278
                            teungts
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              6 July 2004

                              wou dat ik het geld had voor een echt 400 :wub , zal wel bij dromen bliven

                              #17850279
                              henk 400rr
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                29 June 2004

                                @v.s wrote:

                                ben zeker een liehebber en als ik wou had ik hem allang kunnen verkopen maar bij deze kan ik u verzekeren dat hij niet verkocht word voor geen geld

                                De wat nare ondertoon gaat niet over jouw, maar meer over degene die de auto in 1e instantie verkocht had en waarvan jij hem gekocht had.

                                Wat hier besproken wordt heb jij niets mee te maken, dus voel je niet aangesproken.

                                mits je de auto weer vlot verkoopt, dan ben je wel gespreksonderwerp ;) .

                                #17850280
                                henk 400rr
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  29 June 2004

                                  @H-400 wrote:

                                  Er staat weer een M-400 te koop. Verbrede straat-versie.
                                  En de prijzen gaan weer de pan uit…
                                  http://suchen.mobile.de/auto-inserat/opel-manta-400-breitbau-emden/169895101.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

                                  Mooi ding, goede staat zo te zien, speciale velgen, 10 en 11 J (erg zeldzaam mits origineel), prijs is wel erg hoog, maar goed….

                                  Niet mijn probleem.

                                  #17850281
                                  v.s
                                    Lid sinds:
                                    9 October 2012

                                    er is al zoveel heisa geweest rond de wagen dat ik op punt heb gestaan om hem terug weg te doen , nu dan was ik zo wie zo eerst langs peter gegaan of hij geen intresse had maar omdat ik zelf 4000e meer heb moeten geven dan peter heeft gehad is dat ook moeilijk .
                                    heb nog steeds veel contact met hun vooral zijn vrouw die werkt bij ons in de straat .
                                    maar nu staat mijn besluit vast doe hem niet weg heb ik ook aan hun beloofd en dan doe ik da ook binnen x aantal tijd wordt hij volledig opgemaakt en naar verloop van tijd gaat hij naar een van mijn kinderen want die staan er al om te springen ze zullen wel nog minstens tien jaar moeten wachten voor ze zo ver zijn .
                                    en inderdaad wat die vorige eigenaar naar peter gedaan heeft dat doe je niet en heb die man hier ook de deur gewezen .
                                    maar al bij al ben ik heel blij met de wagen en dat ik deze kans heb gehad om hem te kopen

                                    #17850282
                                    RISL
                                    Moderator
                                      Lid sinds:
                                      24 January 2011

                                      In de Opelwereld is de 400 zeker bekend, maar voor de leken is bijv. een Audi Quattro of BMW M3 (al is dat wel ietsje later) een stuk bekender.

                                      V.S. ik heb nog even met je staan praten op Sevenum, hoop dat je veel plezier aan de auto beleeft en nog op veel evenementen zal zijn.

                                      #17850283
                                      H-400
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        3 November 2006

                                        @v.s: ik ben content dat je je bekend hebt gemaakt.
                                        De commotie gaat idd over de persoon die de 400 rechtstreeks van Peter gekocht heeft.
                                        Dat de wagen bij een echte liefhebber terecht gekomen is, is het belangrijkste.
                                        Als je technische “know-how” nodig hebt tijdens de restauratie klop je maar aan.
                                        Grtjs!

                                        #17850284
                                        v.s
                                          Lid sinds:
                                          9 October 2012

                                          gaan ik zeker doen want wil eigenlijk beetje bij beetje nieuwe stukken bijeen zien te krijgen zodat ik al veel heb als de dag daar is da hij opgemaakt wordt.
                                          ook zou ik graag een orginele radio willen en een hoedeplank zonder gaten
                                          deurpanelen heb ik reeds gekocht zonder boxen .
                                          wil de auto volledig orgineel hebben .
                                          dus als iemand iets heeft liggen hoor ik het graag ook eventueel carrosserie stukken wel orgineel geen imitatie .
                                          gr stefan

                                          #17850285
                                          wfvdijk
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            13 January 2011

                                            Toch even een vraagje over de kleuren: Als ik het goed begrijp werd de i400 geleverd in de kleuren wit, zwart en grijs?

                                            #17850286
                                            henk 400rr
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              29 June 2004

                                              klopt helemaal.

                                              meest gevraagd en standaard was wit, op verzoek was er grijs (x-aantal) of zwart (enkeling, stuk of 4), de aantallen daarover zijn vrij vaag.

                                              #17850287
                                              wfvdijk
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                13 January 2011

                                                Ik kwam op een site tegen dat de 400 alleen in wit en grijs te leveren was, maar ik herinner me een topic over een schuurvondst waar ook een zwarte i400 stond, zeldzaam dus! (als’tie origineel was)

                                                #17850288
                                                henk 400rr
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  29 June 2004

                                                  Op internet staat heel veel onzin, maar ook wel nuttige zaken, kunst is alles even te filteren wat waarheid is en ik weet uit ervaring dat de meeste verhalen niet openlijk gepubliceerd worden en wat er staat vaak met een korrel zout genomen moet worden.

                                                  Opel was zeker niet heilig wat betreft de regels omtrent hun uitvoeringen, de ervaren en oudere liefhebbers weten vaak veel meer wat er wel en wat er niet geleverd werd.

                                                  Ik heb wel meer dingen gezien die vlgs de boekjes niet geleverd konden worden, maar wat wel zo de fabriek uit kwam en dan heb je nog een enorm grijs gebied wat er tussen de fabriek en de tuner / verkopende dealer gebeurde voordat de klant de auto op het wegennet zette.

                                                  #17850289
                                                  Black Magic
                                                    Lid sinds:
                                                    3 November 2004

                                                    staat in de nieuwe flash een originele i400 te koop in belgie
                                                    ben benieuwd welke dit is
                                                    weet misschien hier om welke het gaat

                                                    #17850290
                                                    stefansmilde
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      6 January 2008

                                                      Deze 400 is toch bij autoschade peters geweest voor restauratie
                                                      De eigenaar zit ook hier op het forum

                                                    25 berichten aan het bekijken - 251 tot 275 (van in totaal 513)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.