Forumindex › Forums › Modellen › Manta › Het nieuwe i200 i240 en 400 topic
- Dit onderwerp bevat 512 reacties, 79 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 15 december 2017om 16:24 door H-400.
-
AuteurBerichten
-
9 oktober 2012 om 14:37 #17850199
Over die kadett 400: eigenlijk waren er maar 2
2 complete (waarvan 1 afgebrand) en 1 kale kas (die later opgebouwd is met ascona 400 onderdelen)
zo uit m’n hoofd 258 ascona 400’s (en dat aantal neemt elke dag weer toe :D )
9 oktober 2012 om 16:22 #17850196Okay, goed om te weten.
Ik ga aan de gang en kom (hopelijk) terug met gegevens die ik heb kunnen vinden.9 oktober 2012 om 17:58 #17850195Hey Henk, het word nog straffer, ik twijfelde wat aan’t aantal Ascona’s 400 en:
Ik heb het verder op’t net nog és nagekeken, “Stuckzahl Ascona-400” en ze kweken onder elkaar.Over die Kadett 400 (in Luttenberg): Hoe staat die er nu voor?
Grtjs!9 oktober 2012 om 19:03 #17850190268 dus, ik heb het ooit eens uitgezocht, maar dat is al (heeel ) lang geleden.
De Kadett 400 van meeting Luttenberg: wat wel bekend is, is dat de auto als donor gebruikt is om een ascona 400 op te bouwen, dus alles wat met 400 te maken heeft en op een ascona 400 past, is eraf.
Blijft er over de specifieke Kadett 400 delen: de kas, deuren, klep, motorkap, uitbouw, ramen en kooi. Dat is, wat er nog van over is. Daarbij komt dat de wagen ge-evolueerd is, dus hier en daar aangepast (verbeterd)
Ascona bestaat nog steeds, de kadett zal ooit weer herbouwd worden, in hoeverre dat nog richting het origineel gaat zal de tijd leren.
De kale kas die destijds weer opgebouwd is in Engeland, mist ook veel specifieke Kadett 400 delen, sowiso de motor en bak zijn apart verkocht destijds en niet meer erbij gekocht, verder is deze flink aangepast, nog meer dan de Luttenberg Kadett, verschil is dat de ene rijd, de ander niet.
30 oktober 2012 om 19:43 #17850270Er staat weer een M-400 te koop. Verbrede straat-versie.
En de prijzen gaan weer de pan uit…
http://suchen.mobile.de/auto-inserat/opel-manta-400-breitbau-emden/169895101.html” onclick=”window.open(this.href);return false;30 oktober 2012 om 19:55 #17850271Oef, wat een geld.
Er is toch laatst een Belg geweest die voor rond de €20.000 een i400 kocht?
Hij stond ook op Sevenum.
Was die dan zoveel goedkoper omdat het geen verbrede i400 was?30 oktober 2012 om 20:30 #17850272Dat onderwerp staat in het laatste nummer van de Nederlandse Manta Club.
De vorige Belgische eigenaar (mij goed bekend) was ter goeder trouw en ik denk misschien wat onwetend over de internetwaarde van z’n wagen.
Breed of smal heeft enkel invloed naar wat de koper wilt, en de waarde van een old-timer is dat wat een gek er
voor wilt geven.30 oktober 2012 om 20:33 #17850273Okay. Zonde dat hij dan niet heeft gekregen wat anderen er voor zouden willen betalen.
Persoonlijk vind ik de brede Manta’s het mooist.30 oktober 2012 om 21:04 #17850274Soms gun je wel eens een ander wat omwille van bepaalde redenen, in dit geval (als ik het verhaal goed begrepen heb) was ook een reden dat de toenmalige eigenaar dacht dat de auto goed terecht zou komen bij een andere liefhebber die hem zou koesteren en dat pakte wat anders uit.
geluk voor deze man en veel mazzel voor de toenmalige koper.
30 oktober 2012 om 21:09 #17850275Tja, ik denk dat iedere koper van een Manta i400 toch wel een liefhebber is (sommigen op een andere manier dan anderen misschien), maar het is toch een relatief onbekende auto en dus wel een liefhebbersauto, denk ik zo. Er zullen weinig leken ooit gehoord hebben van de Manta 400.
30 oktober 2012 om 22:27 #17850276Er zijn er velen die een 400 niet kunnen onderscheiden van een GSI, maar in het Opel wereldje kennen ze ze toch. En ook de waarde. De “Toenmalige” eigenaar
dacht echt de wagen over te geven aan een liefhebber en die heeft de wagen gewoon gereserveerd en doorverkocht met de nodige winst. Ik hoop dat de huidige
eigenaar wel een liefhebber is, ik geef hem nu het voordeel van de twijfel. Dus met deze: geef je op!
Zo’n praktijken heb ik spijtig genoeg ook in de 400 Club weten gebeuren, sommige zijn lid om er geld uit te slaan…30 oktober 2012 om 22:45 #17850277ben zeker een liehebber en als ik wou had ik hem allang kunnen verkopen maar bij deze kan ik u verzekeren dat hij niet verkocht word voor geen geld
30 oktober 2012 om 23:14 #17850278wou dat ik het geld had voor een echt 400 :wub , zal wel bij dromen bliven
31 oktober 2012 om 00:03 #17850279@v.s wrote:
ben zeker een liehebber en als ik wou had ik hem allang kunnen verkopen maar bij deze kan ik u verzekeren dat hij niet verkocht word voor geen geld
De wat nare ondertoon gaat niet over jouw, maar meer over degene die de auto in 1e instantie verkocht had en waarvan jij hem gekocht had.
Wat hier besproken wordt heb jij niets mee te maken, dus voel je niet aangesproken.
mits je de auto weer vlot verkoopt, dan ben je wel gespreksonderwerp ;) .
31 oktober 2012 om 00:08 #17850280@H-400 wrote:
Er staat weer een M-400 te koop. Verbrede straat-versie.
En de prijzen gaan weer de pan uit…
http://suchen.mobile.de/auto-inserat/opel-manta-400-breitbau-emden/169895101.html” onclick=”window.open(this.href);return false;Mooi ding, goede staat zo te zien, speciale velgen, 10 en 11 J (erg zeldzaam mits origineel), prijs is wel erg hoog, maar goed….
Niet mijn probleem.
31 oktober 2012 om 06:39 #17850281er is al zoveel heisa geweest rond de wagen dat ik op punt heb gestaan om hem terug weg te doen , nu dan was ik zo wie zo eerst langs peter gegaan of hij geen intresse had maar omdat ik zelf 4000e meer heb moeten geven dan peter heeft gehad is dat ook moeilijk .
heb nog steeds veel contact met hun vooral zijn vrouw die werkt bij ons in de straat .
maar nu staat mijn besluit vast doe hem niet weg heb ik ook aan hun beloofd en dan doe ik da ook binnen x aantal tijd wordt hij volledig opgemaakt en naar verloop van tijd gaat hij naar een van mijn kinderen want die staan er al om te springen ze zullen wel nog minstens tien jaar moeten wachten voor ze zo ver zijn .
en inderdaad wat die vorige eigenaar naar peter gedaan heeft dat doe je niet en heb die man hier ook de deur gewezen .
maar al bij al ben ik heel blij met de wagen en dat ik deze kans heb gehad om hem te kopen31 oktober 2012 om 07:00 #17850282In de Opelwereld is de 400 zeker bekend, maar voor de leken is bijv. een Audi Quattro of BMW M3 (al is dat wel ietsje later) een stuk bekender.
V.S. ik heb nog even met je staan praten op Sevenum, hoop dat je veel plezier aan de auto beleeft en nog op veel evenementen zal zijn.
31 oktober 2012 om 12:16 #17850283@v.s: ik ben content dat je je bekend hebt gemaakt.
De commotie gaat idd over de persoon die de 400 rechtstreeks van Peter gekocht heeft.
Dat de wagen bij een echte liefhebber terecht gekomen is, is het belangrijkste.
Als je technische “know-how” nodig hebt tijdens de restauratie klop je maar aan.
Grtjs!31 oktober 2012 om 12:51 #17850284gaan ik zeker doen want wil eigenlijk beetje bij beetje nieuwe stukken bijeen zien te krijgen zodat ik al veel heb als de dag daar is da hij opgemaakt wordt.
ook zou ik graag een orginele radio willen en een hoedeplank zonder gaten
deurpanelen heb ik reeds gekocht zonder boxen .
wil de auto volledig orgineel hebben .
dus als iemand iets heeft liggen hoor ik het graag ook eventueel carrosserie stukken wel orgineel geen imitatie .
gr stefan11 november 2012 om 20:55 #17850285Toch even een vraagje over de kleuren: Als ik het goed begrijp werd de i400 geleverd in de kleuren wit, zwart en grijs?
11 november 2012 om 21:24 #17850286klopt helemaal.
meest gevraagd en standaard was wit, op verzoek was er grijs (x-aantal) of zwart (enkeling, stuk of 4), de aantallen daarover zijn vrij vaag.
12 november 2012 om 11:33 #17850287Ik kwam op een site tegen dat de 400 alleen in wit en grijs te leveren was, maar ik herinner me een topic over een schuurvondst waar ook een zwarte i400 stond, zeldzaam dus! (als’tie origineel was)
12 november 2012 om 13:53 #17850288Op internet staat heel veel onzin, maar ook wel nuttige zaken, kunst is alles even te filteren wat waarheid is en ik weet uit ervaring dat de meeste verhalen niet openlijk gepubliceerd worden en wat er staat vaak met een korrel zout genomen moet worden.
Opel was zeker niet heilig wat betreft de regels omtrent hun uitvoeringen, de ervaren en oudere liefhebbers weten vaak veel meer wat er wel en wat er niet geleverd werd.
Ik heb wel meer dingen gezien die vlgs de boekjes niet geleverd konden worden, maar wat wel zo de fabriek uit kwam en dan heb je nog een enorm grijs gebied wat er tussen de fabriek en de tuner / verkopende dealer gebeurde voordat de klant de auto op het wegennet zette.
18 november 2012 om 17:17 #17850289staat in de nieuwe flash een originele i400 te koop in belgie
ben benieuwd welke dit is
weet misschien hier om welke het gaat18 november 2012 om 18:08 #17850290Deze 400 is toch bij autoschade peters geweest voor restauratie
De eigenaar zit ook hier op het forum -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.