het mot niet gekker worden!!!!!

Forumindex Forums Overige Slap Geouwehoer het mot niet gekker worden!!!!!

• Dit onderwerp is leeg.
13 berichten aan het bekijken - 26 tot 38 (van in totaal 38)
  • Auteur
    mallemalle

[rquote=1909105&tid=145883&author=soepkiepe]mallemalle..

jij hebt jou mening, ik de mijne, zullen we het daarbij houden?
      als ik mijn mening nu ga onderbouwen ga jij daar weer tegen in en word het een discussie ;)
      daar is dit topic niet voor geloof ik.

ok :)

maar wat ik krom vind, die illigalen waar het hier over gaat VLUCHTEN hier heen, maar voor wat euros zijn ze wel bereid om terug te gaan.
      dus waarom vlucht je dan? als ik als vluchteling van bijvoorbeeld afghanistan hier kom omdat er oorlog is daar ga ik hier voor nog geen millioen weer terug hoor [/rquote]

Ik denk dat je het wat vertekend ziet, men komt hier, vluchteling, procedures en huisvesting/opvang kosten bakken met geld,men zou het liefst blijven maar eenmaal uitgeprocedeerd geen weg terug

Velen belanden in zwarte/illegale circuit, officieel geen enkel recht, maar alles beter dan terug

Geld is aanlokkelijk, ik vraag me overigens af hoeveel ook werkelijk terug gaat, als iedere uitgeprocedeerde begeleid het vliegtuig op gaat, dan kost ook dat klauwen met geld

En als 10.000 meegeven minder kost dan hier houden, dan begrijp ik die gedachte best

Iig lijkt het me geen makkelijke ‘keuze’, of terug met centen en in veel gevallen gevaar voor eigen leven, of hier blijven en geen kant op kunnen

Voor de rechtsen, ga eens een paar weken werken met vluchtelingen, leer je hoe zaken werkelijk in elkaar steken

Zelf heb ik 3 jaar met vluchtelingen gewerkt, ga der maar aan staan, schrijnende gevallen, een en al ellende

Ja er zijn ook menen die misbruik maken, en die heb je ook in de groep nederlanders

Tis te makkelijk om vanuit je nederlandse luie stoel allerlei boute beweringen te doen als je maar amper weet waar het over gaat en wat voor problemen er mee gemoeid zijn

amen

sebastiaankadettcabriogsi
      Deelnemer

op mijn werk waar ik nu al weer z,n 10 jaar werk,
        kom ik ook vluchtelingen tegen, dus als rechtse weet ik wel waar ik het over heb,

er zijn inderdaad echt schrijnende gevallen,

maar je komt NL makkelijker binnen als dat je een visum krijgt voor 6 maanden in Australië…

Ik ben alleen van mening dat NL de poorten net zo gesloten/open moet houden als elk ander EU land en dat de financiële maatregelen gelijk moeten worden getrokken, zodat de gold-diggers geen voorkeur meer hebben voor NL.

verder heb ik niks tegen Mederlanders, maar de stufie gaat nu zelfs op de schop omdat er een te kort is,
        en gezien de Nederlandse economie een KENNIS economie is, vind ik dit zeer schokkend.

mayhem

[rquote=1909449&tid=145883&author=AkUzA_TetSuo]hmm, tijdens de watersnood ramp in 1963 heeft geen enkel land nederland geholpen?
          Tijdens de 2e wereld oorlog en erna tijdens de opbouw heeft volgens vele van jullie niemand Nederland geholpen???
          Knap dat Nederland zichzelf dan heeft bevrijd van de Duitsers en van de vele Hollandse vrijwillige meelopers in zwarte uniformen:puke, die zich vrijwillig hebben laten afslachten door de Russen in ‘n ver oord.
          En daarna hebben die enkele overlevende Nederlandse mannen dan ook nog zonder gedoneerde (lees:Marshall-plan) landbouw voertuigen etc. Nederland kunnen herstellen in een van de welvarendste landen, Zonder buitenlandse hulp!!!:o
          Petje af…heb ik schijnbaar andere geschiedenis lessen gehad.
          Een echte Christen Helpt iedereen in nood

@mallemalle
          : :thumbup[/rquote]

kijk, daar ben ik t nou roerend mee eens

laat al die cristen en weet ik veel wat voor kerkgangers maar betalen, dan hou ik me geld zelf wel.

RonaldH

Waar woont mallemalle eigenlijk ?

mallemalle

Lijkt me niet relevant , maar Eindhoven

RonaldH

Dat is zeker wel relevant,je woonplaats oftewel je leefomgeving bepaalt hoe je over iets denkt en hoe je er tegen over staat.

Bijvoorbeeld

Een inwoner van rotterdam of amsterdam kijkt anders tegen deze problematiek aan dan een inwoner uit bijvoorbeeld de achterhoek of ergens in friesland.

En hoe zou dat komen denk je ?????

AkUzA_TetSuo

[rquote=1909741&tid=145883&author=mayhem][rquote=1909449&tid=145883&author=AkUzA_TetSuo]hmm, tijdens de watersnood ramp in 1963 heeft geen enkel land nederland geholpen?
                  Tijdens de 2e wereld oorlog en erna tijdens de opbouw heeft volgens vele van jullie niemand Nederland geholpen???
                  Knap dat Nederland zichzelf dan heeft bevrijd van de Duitsers en van de vele Hollandse vrijwillige meelopers in zwarte uniformen:puke, die zich vrijwillig hebben laten afslachten door de Russen in ‘n ver oord.
                  En daarna hebben die enkele overlevende Nederlandse mannen dan ook nog zonder gedoneerde (lees:Marshall-plan) landbouw voertuigen etc. Nederland kunnen herstellen in een van de welvarendste landen, Zonder buitenlandse hulp!!!:o

@mallemalle

laat al die cristen en weet ik veel wat voor kerkgangers maar betalen, dan hou ik me geld zelf wel.

:P

[/rquote]

manta73

Even voor de juiste geschiedenis.
                    De waternoodsramp was in 1953.
                    En hulp hebben wij als nederland zeker gehad.
                    Bij ons in het dorp hebben wij de koning Hakonstraat.
                    Dit omdat Noorwegen na de ramp huizen heeft geschonken,voor de wederopbouw.
                    En die staan er nog steeds.

En voor de rest over illegalen,Nederland gaat toch naar de klote.
                    Tis alleen de vraag hoelang nog

mallemalle

[rquote=1909963&tid=145883&author=RonaldH]Dat is zeker wel relevant,je woonplaats oftewel je leefomgeving bepaalt hoe je over iets denkt en hoe je er tegen over staat.

Bijvoorbeeld

Een inwoner van rotterdam of amsterdam kijkt anders tegen deze problematiek aan dan een inwoner uit bijvoorbeeld de achterhoek of ergens in friesland.

En hoe zou dat komen denk je ?????[/rquote]

Misschien komt het je vreemd over maar ik bepaal zelf hoe ik tegen zaken aankijk, of ik nu in eindhoven, rotterdam timboektoe of madrid woon

Je vlieger gaat nie op, tenzij je ervan uitgaat dat een zelfdenkend individu niet bestaat en men collectief er een mening op nahoudt

Dat situaties kunnen verschillen per stad/omgeving is een ander verhaal

corsaforever
                      Deelnemer

eerste jaar heimwee tweede jaar ww derde jaar bmw

RonaldH

@mallemalle
                          Ik zeg niet hoe jij moet denken,dat moet je zelf weten.

Er zijn al veel individuen tot dezelfde conclusie gekomen,maar de beleidsbepalers in dit land en de personen waaronder ik jou schaar gooien het er dan op dat wij ons laten leiden door een bepaald persoon van een bepaalde partij.

Maar voor deze partij werd opgericht was deze problematiek er al .

En zolang de heren in den haag hun oog kleppen op blijven houden komt de tijd dat het fout gaat steeds dichterbij .

soepkiepe
                          Deelnemer

[rquote=1910172&tid=145883&author=corsaforever]eerste jaar heimwee tweede jaar ww derde jaar bmw [/rquote]

nooit eerder gehoord, maar wel een goeie haha

ik ga verder niet meer met de discussie mee, die wie het gelezen hebben weten hoe ik er over denk, wie er anders over denkt moet het zelf weten, is zijn mening, maar ik laat me er niet door om praten. dus een discussie in dit geval is puur tijd verspillerij, jij praat mij niet om ik jou niet, dus je schier er niks mee op ;)

Christian-tsx
                            Deelnemer

[rquote=1909741&tid=145883&author=mayhem][rquote=1909449&tid=145883&author=AkUzA_TetSuo]hmm, tijdens de watersnood ramp in 1963 heeft geen enkel land nederland geholpen?

@mallemalle

[/rquote]

als jij je te goed voelt om mensen in nood te helpen door bijv. een kleine donatie moet je dat vooral niet doen. laat anderen dat maar doen ja:thumbup goed bezig

13 berichten aan het bekijken - 26 tot 38 (van in totaal 38)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.