Forumindex › Forums › Overige › Slap Geouwehoer › Het moppentopic
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
12 juli 2012 om 12:59 #17306753
Een Belg staat in New York tegen een wolkenkrabber op te kijken, vraagt hij aan een inwoner: “Wat voor hoog gebouw is dat? “Zegt de Newyorker: “Een wolkenkrabber.” Belg: “zet ‘m eens aan…”
Er komen vier mannen een café binnen. Na een tijdje zegt de barkeeper: “Hee ik weet een goeie belgenmop!” Een van de mannen draait zich om en zegt: “Ja hee, ik ben een Belg!” “Oh, dat geeft niet”, antwoordt de barkeep, “ik zal em wel wat langzamer vertellen.”
Er komt een Belg op het bureau van het Guinness Book of Records. Zegt de Belg: “Awél meneer, ‘k heb zojuist een puzzel van 3000 stukskes opgelost. Ik heb er 1 jaar, 3 maanden en 2 dagen over gedaan, maar vandaag heb ik het laatste stukske gelegd.” Zegt de man: “Och meneer, dat is toch niets bijzonders?” “Allez,” zegt de Belg, “op den deksel staat: 6 tot 12 jaar!”
12 juli 2012 om 13:01 #17306754Een Nederlander stapt boos de winkel binnen, waar hij de vorige week een kettingzaag heeft gekocht. “Mooie kettingzaag” briest hij “ik heb er het hele weekend over gedaan, om een boom om te zagen!”. “Nou” zegt de verkoper “laten we eens kijken”. Hij start de kettingzaag, waarop de Nederlander hem aankijkt, en vraagt: “Wat is dat voor geluid?”
Twee Nederlanders lopen langs de Belgische grens en zijn op weg naar Antwerpen. Ze moeten nog een heel eind lopen. Als ze bij een bus-remise aankomen, zegt de ene Nederlander: “Als we nou een bus jatten, kunnen we naar Antwerp rijden.” “Ja,” zegt de andere Nederlander, “maar durf jij zo’n bus te jatten?” “Ikke wel,” zegt de ene Nederlander weer: “als jij hier op de uitkijk blijft staan, dan ga ik die loods in.” De Nederlander die buiten staat, hoort binnen een hoop gestommel en kabaal. En het duurt maar, en het duurt maar. Eindelijk, na anderhalf uur, komt die Nederlander met een bus naar buiten rijden. “Waar bleef je nou zo lang?” vraagt zijn maat. “Nondeju,” zegt de Nederlander, “de bus naar Antwerp stond helemaal achterin.”
Een Nederlander is met vakantie in Schotland. Tijdens een wandeling ontmoet hij een schaapherder met een grote kudde schapen. De Nederlander vraagt aan de herder: “Als ik raad, uit hoeveel schapen jouw kudde bestaat, mag ik er dan een hebben?” “Ja hoor” zegt de herder, waarop de Nederlander zegt: “167 stuks”. Dat is precies goed. De Nederlander bedankt de herder, zoekt een mooi schaap uit, en loopt weg met het dier over zijn schouder. De herder rent achter de Nederlander aan, en vraagt: “als ik raad, uit welk land jij komt, mag ik dan mijn hond terug?”
12 juli 2012 om 13:03 #17306755Er zit een Belg op een bank een banaan te eten. Komt er een Nederlander voorbij en vraagt: “Pel jij je banaan nooit voordat je hem op eet?” “Nee”, zegt die Belg, “want ik weet toch al wat er in zit.”
Hoe isoleert een Belg zijn kippenhok?
Met dubbel gaas.Laatst 15 Belgen verdronken in de Antwerpse haven. Waren een onderzeeër aan ‘t aanduwen.
Hoe vangt een Belg een vogel?
Door zijn kat in de lucht te gooien12 juli 2012 om 13:04 #17306756whahahha die onderzeer vindk wel goed hahahhah
12 juli 2012 om 13:05 #17306757Wat is het verschil tussen een Nederlander en een vibrator?
Een Nederlander is een echte lul.12 juli 2012 om 13:06 #17306758RISL zo zijn we achter 3 weken nog altijd bezig vermoed ik zo hahaahaha :)
12 juli 2012 om 13:06 #17306759Een Belg en een Nederlander staan van een brug af te zeiken. Opeens zegt de Belg: “wow! wat een mooi straaltje heb jij zeg!” Nederlander: “Dat kan jij ook als je je gulp opendoet!”
Stijn, we kunnen inderdaad nog even doorgaan. Hebben alle forumleden vanavond ook wat te lezen :jerry
12 juli 2012 om 13:08 #17306760Het is zwart en het ligt in de sneeuw.
Een gecamoufleerde Belg.Hoe komt een Belg uit een boom?
Hij gaat aan een blaadje hangen en wacht tot het herfst wordt.Wat is een Belg met zaagsel in zijn hand volgens de nieuwe spelling?
Een extern geheugen!Er kwamen vijf Belgen in een Audi Quatro aan de grens van Italië, de grenswachter zegt: “Jullie mogen Italië niet binnen, want julie zitten met vijf belgen in een Audi Quatro.” De bestuurder van de auto zegt: “Ik ben het er niet mee eens, dat we niet binnen mogen in Italië!” Daarop zegt de grenswachter: “Je moet niet zeuren, want jullie zitten met vijf personen in een Audi Quatro, dat is dus één te veel. “De belg die naast de bestuurder zit, is het er ook niet mee eens en roept: “Ik wil jullie chef spreken!” Waar op de grenswachter zegt: “Dat zal niet gaan, want mijn chef is nu bezig met twee Belgen in een Fiat Uno.”
12 juli 2012 om 13:13 #17306761Twee Belgen zitten te vissen in de Lek. Ineens krijgt de ene Belg beet, maar de vis is te sterk en trekt de Belg zo het water in. De andere Belg springt erin en gaat de Belg zoeken. Na een tijd vond hij hem en reanimeerde hem. Plots komt een Nederlander aangelopen. Hij vraagt aan de Belg wat hij aan het doen is, waarop de Belg het verhaal verteld en dat hij zijn vriend nu
aan het reanimeren is. De Nederlander: “Dan zou ik maar stoppen want deze heeft nog schaatsen aan.”Een Belg en een Nederlander zitten in de cinema.
De Nederlander zegt: Aan het einde gaat die man van zijn paard vallen.
De Belg zegt: Laten we erom wedden.
Oké zegt de Nederlander.
En inderdaad aan het einde van de film valt de man van zijn paard,
en de Nederland krijgt 100 euro.
Ik heb eigenlijk een beetje vals gespeeld, zegt de Nederlander..
Ik heb die film thuis ook en daardoor wist ik dat.
Ik heb die film thuis ook, zegt den Belg..,
maar ik dacht niet dat die man zo dom zou zijn
om nog is van zijn paard te vallen12 juli 2012 om 13:15 #17306762ja wadde lig hier zelf om vant lache :) hahahahhahhahhah :jerry
Op de les E.H.B.O.
Zegt de instructeur: “Ja mannen, wie weet er hoe je een Hollander van de verdrinkingsdood moet redden?”
Niemand weet het antwoord.
Zegt de instructeur: “Houden zo!”Waar moet men mikken om een Hollander dood te schieten?
Een meter boven zijn hoofd, recht in zijn pretentie.Waarom staan de strepen op de Hollandse vlag horizontaal?
Dan kan je ze verslijten tot aan de vlaggestok!Waarom staat een Nederlander in de winter ‘s morgens met een ei naast de weg?
Hij wacht tot de strooiwagen langskomt.dat was de laatste risl heb et even gehad met plakken en kopiere :) :)
12 juli 2012 om 13:17 #17306763Ja, ik stop er ook ff mee, maarre, wel leuk, zo’n Belgen-Hollandersmoppen-battle :thumb
12 juli 2012 om 13:19 #17306764vond ik ook wel en het forum weer voorzien van enige lectuur :) :)
12 juli 2012 om 16:16 #17306765hahah, ik heb ze ff bijgelezen allemaal.
geniaal zeg!! :wors
12 juli 2012 om 16:29 #17306766Vraag me wel af, Stijn, heb jij een mes in je auto liggen?
12 juli 2012 om 18:10 #17306767@RISL wrote:
Brood beleg
Een Belg, een Nederlander en een Duitser zijn op de flat aan het werk
en eten eeten hun lunch aan de rand van het dak.
De Duitser ziet dat hij worst op zijn brood heeft en zegt als ik morgen
weer worst op mn brood heb spring ik van de flat. De Nederlander ziet dat
hij kaas op zijn brood heeft en zegt als ik morgen nog een keer op mijn
brood kaas heb spring ik van de flat. De belg ziet dat hhij hagelslag op zn brood
heeft en zegt als ik nog een keer hagelslag op mijn brood zit spring ik van
de flat. De volgende dag zijn ze weer op hun werk en ja hoor ze hebben
allemaal hetzelfde als die dag der voor. dus de Duitser, de Nederlander en
Belg springen van de flat.Bij de begrafenis mogen de moeders nog wat zeggen.
Dus de Duitse zegt: ik dacht dat hij van worst hield en de Nederlandse zegt :
ja ik dacht dat hij van kaas hield. Zegt de moeder van de belg: Weet je
wat ik nou zo raar vond… hij smeerde altijd zijn brood zelf!!OUD!
heb ik 8 pagina’s terug al eens gepost. :jerry
is wel een goede, dat wel. :angelvind het wel komisch, de Nederlander-Belgen moppen: verwissel de Belgen voor Nederlanders, en je gebruikt hem in België, en Vice Versa voor Nederland. :thumb :jerry :jerry :D
12 juli 2012 om 18:13 #17306768Ja, ik heb zelfs in sommige moppen die ik vond ‘Belg’ en ‘Nederlander’ zelf nog om moeten wisselen :P
12 juli 2012 om 18:15 #17306769@ Gastra3: kan hij de bocht afsnijden, of niet? :jerry
12 juli 2012 om 19:06 #1730677012 juli 2012 om 20:16 #17306771hahaahaha dus risl jij hebt valsgespeeld :)
en inderdaad gastra ik heb een mes in de auto ligge maar een van snickers voor aan mijn broek te hangen hahahahah:)12 juli 2012 om 20:19 #17306772Inderdaad, maar ik denk dat een stel Belgen ze voor mij al had omgedraaid, dus eigenlijk heb ik ze weer in orde gemaakt :P
12 juli 2012 om 20:26 #17306773hahahahahahah blieve goan :jerry :jerry
12 juli 2012 om 20:55 #17306774Juistem!
12 juli 2012 om 21:43 #17306775@opel-motorsport wrote:
hahaahaha dus risl jij hebt valsgespeeld :)
en inderdaad gastra ik heb een mes in de auto ligge maar een van snickers voor aan mijn broek te hangen hahahahah:)Wat een strijd zeg. :jerry
13 juli 2012 om 21:00 #17306776ik zal ook eens een belgenmop vertellen.
waarom zijn er geen overdekte gekkenhuizen in belgie?
anders zouden ze heel belgie moeten overdekken. king:
:jerry
13 juli 2012 om 21:59 #17306777Zun 10de bericht pas geregistreerd
komt ie hier al wat mensen uitmaken
voila levende bewijs van het niveau van de nederlanders :jerry :jerry :jerry -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.