Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Het kopen van een Vectra
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
21 mei 2012 om 18:33 #17248768
Goedenavond,
Ik heb, na lang twijfelen, besloten dat ik een Opel Vectra wil kopen.
Ik wil er een kopen van het bouwjaar 2003, of een van na 2003.
Mijn vraag is nu: Heeft iemand van jullie misschien tips over waar ik het beste zou kunnen kijken voor een goede (en betaalbare) Vectra?
Uiteraard zie ik er genoeg op Marktplaats/Autoscout e.d. maar ik hoopte eigenlijk dat iemand hier mij kon vertellen “Je kan beter daarheen gaan, want ….”
Kan iemand me helpen?
21 mei 2012 om 18:58 #18020563Waar woon je in de buurt?
21 mei 2012 om 18:59 #18020564Ikzelf woon tussen Leiden en Schiphol in. (een dorpje, die toch niemand zal kennen haha)
Maar ik ben ook vaak in Helmond.Dus het liefste, ergens in de buurt van 1 van de 2 plaatsen.
21 mei 2012 om 19:11 #18020565wat voor brandstof?
benzine
diesel
lpg21 mei 2012 om 19:12 #18020566Een diesel
21 mei 2012 om 19:46 #18020567Ik koop mijn opel’s tot nu toe bij de opel dealer, maar die is over het algemeen iets duurder.
Een auto met historie van het onderhoud zou ik een auto kopen, en met garantie.
En waar je hem koop moet dan niet veel uitmaken, het moet goed voelen.
Het blijft een auto en er kan altijd wat stuk gaan.Gr Jurgen
21 mei 2012 om 20:00 #18020568Geef Jurgen 150% gelijk. Ik heb al auto’s particulier gekocht, niets anders als miserie van een ander die je overkoopt (meestal).
Bij een gewone garagist die moeten verplicht 12 maanden garantie geven dus dan ben je al IETS geruster maar om echt ZEKER te zijn dat je wagen volledig in orde is zonder verrassingen kan je het beste je auto kopen bij een Opel-dealer.
Mijn huidige wagen is ook van een garagist en maakte mij blaasjes wijs dat het een rustig uitgereden wagen was. Autogeschiedenis (te laat) opgezocht en blijkt dat de wagen 3 keer total-loss is verklaard geweest: de voorkant helemaal in elkaar gezeten en de achterkant 2 keer. Mooi hersteld maar als je een andere bumper, koplampen, … wil opzetten moet je kunnen knutselen…
Sindsdien heb ik ook gezegd als ik ooit nog een wagen ga kopen is het een G2! Dan betaal je IETS meer maar ben je een PAK geruster!
Grtz Seth
21 mei 2012 om 20:24 #18020569@Seth wrote:
Geef Jurgen 150% gelijk. Ik heb al auto’s particulier gekocht, niets anders als miserie van een ander die je overkoopt (meestal).
Bij een gewone garagist die moeten verplicht 12 maanden garantie geven dus dan ben je al IETS geruster maar om echt ZEKER te zijn dat je wagen volledig in orde is zonder verrassingen kan je het beste je auto kopen bij een Opel-dealer.
Mijn huidige wagen is ook van een garagist en maakte mij blaasjes wijs dat het een rustig uitgereden wagen was. Autogeschiedenis (te laat) opgezocht en blijkt dat de wagen 3 keer total-loss is verklaard geweest: de voorkant helemaal in elkaar gezeten en de achterkant 2 keer. Mooi hersteld maar als je een andere bumper, koplampen, … wil opzetten moet je kunnen knutselen…
Sindsdien heb ik ook gezegd als ik ooit nog een wagen ga kopen is het een G2! Dan betaal je IETS meer maar ben je een PAK geruster!
Grtz Seth
Dat eerste ben ik dus ook erg bang voor, vandaar dat ik sowieso al een occasion wil, geen particuliere verkoop.
Ik zag er zelfs 1tje op Marktplaats staan, die persoon heeft hem gekocht bij een garage, in maart. En heeft hem sinds 7 mei weer op Marktplaats staan “wegens andere vakantieplannen”.
Daar vertrouw ik dan dus alweer niks van..Seth, jij vertelt : “Bij een gewone garagist die moeten verplicht 12 maanden garantie geven”
Waarom is het dan dat ze die pakketten verkopen bij een garage (bv van 3 of 6 maanden)?
Ik heb nog niet veel ervaring met auto’s kopen, dus excuus als ik rare vragen stel.Jeetje! Dan heb jij ook een rot ervaring gehad ermee inderdaad! Dan kan ik best begrijpen dat jij zo handelt.
Maar ik moet zeggen.. Dat het aanlokkelijker is om er een via een garage te kopen (rond de 5.000-6.000) als via een opel dealer, waar ik ze nu gemiddeld voor 11.000 zie staan?
21 mei 2012 om 20:47 #18020570AnoniemLid sinds:
1 January 1970Moet zeggen dat ik met particulier nooit zoveel problemen heb op 1x na moet ik bekennen.
Had een Astra F GL met 50.000 km opgehaald, en ik rijdt letterlijk de hoek om en hij viel 3x stil op hetzelfde kruispunt.
Toen later nog een paar keer na het tanken en thuis wou hij op een gegeven moment niet meer warm starten, de injector bleek defect.
Nadat dat voor €10,- opgelost was nooit geen probleem mee gehad!21 mei 2012 om 21:05 #18020571Even als voorbeeld…
http://voorraad.wheelerdelta.nl/sfe48195ba5c008cf5a58480fc89d9013/b934c/details/?sid=4344642″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Waar moet ik bij deze op letten/wat adviseren jullie?
21 mei 2012 om 21:11 #18020572Heb ook al 2 keer een wagen gekocht particulier waar er totaal niets mee was en heb daar ook 2 jaar (per auto) plezier van gehad tot ik een domme elektriciteitsfout maakte of mijn dieselpomp het begeefde en het game-over was. Heb ook al meegemaakt dat ze het lampje van de olie uit het dashboard hebben gehaald en ze zo verkochten… Daar heb ik 5 weken mee rondgereden en ik ben blij dat ik nog leef want een auto met kapotte oliepomp en een snelheid van 120 per uur = ….
Een garagist in België (mijn Nederlandse vrienden moeten even confirmeren of dit in Nederland ook zo is) is VERPLICHT om een wagen te verkopen MET Carpass, controlevrij en met 1 jaar wettelijke garantie. Bij een garagist die niet-Opel-merkgarantie geeft moet ik zeggen ‘LEES JE CONTRACT VOOR JE TEKENT!’
Echte louche garagisten verkopen ook auto’s gekeurd voor verkoop maar zetten in hun contract (in kleine letters) “gecontroleerd en goedgekeurd door de koper”. Wat eigenlijk wil zeggen dat de wagen wordt verkocht als zijnde “voor export” waar de regel van 1 jaar wettelijke garantie niet van toepassing is. Bijna meegemaakt ;) Daarom hoeven ze er ook geen jaar garantie op te geven en zetten ze er dan 6 maanden of minder garantie op zodat je eigenlijk niets in de gaten zou hebben. Maar als de wagen minder als 3 maanden geleden gekeurd is geweest door de garagist of de vorige eigenaar, kan je hem perfect inschrijven en verzekeren en dan ligt de beslissing bij de koper om hem als voertuig te gebruiken.
Wil je ook niet bang maken van niet Opel-garagisten want er zijn er ook eerlijke bij maar een gewaarschuwd man is er 2 waard. Bij Opel-dealers kost het een klein beetje meer om een wagen aan te kopen maar meestal geven ze de wagen tip-top af, + nog een gratis onderhoudsbeurt, … Als er iets MOEST zijn aan de wagen wordt het defecte onderdeel vervangen door een NIEUW onderdeel en niet door 2dehande onderdelen zoals mijn vorige garagist (van mijn huidige Vec) deed. Plus een Opel-dealer kan het zich niet echt permitteren om een rommelbak te verkopen want dan heeft hij meer kosten als winst.
Hoop dat ik je een klein beetje heb kunnen helpen met mijn ervaringen en wettelijke (Belgische) weetjes. Ik ben 24 jaar en ben 3 keer beduveld geweest en ik heb mijn les geleerd. Mijn volgende wagen wordt een G2 van Opel!
Grtz Seth
21 mei 2012 om 21:16 #18020573@Walkure wrote:
Even als voorbeeld…
http://voorraad.wheelerdelta.nl/sfe48195ba5c008cf5a58480fc89d9013/b934c/details/?sid=4344642″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Waar moet ik bij deze op letten/wat adviseren jullie?
Over het mechanische gedeelte en de typische kwaaltjes van de C Vec kan ik niet veel zeggen mits ik geen mecanicien ben maar controleer de remmen etc, let op met zweten van de motor, controleer de pijlen van de vloeistoffen. Ook voor je de wagen start kijk naar de temperatuur van de motor. Als die op bedrijfstemperatuur staat kan het zijn dat men hem heeft laten warmdraaien om 1 of andere reden.Ook als je de wagen opzet controleer alle opties of ze werken: airco, electrische stoelen, cruise controle, electrisch stuur, …
Grtz Seth
22 mei 2012 om 14:58 #18020574@Seth wrote:
Over het mechanische gedeelte en de typische kwaaltjes van de C Vec kan ik niet veel zeggen mits ik geen mecanicien ben maar controleer de remmen etc, let op met zweten van de motor, controleer de pijlen van de vloeistoffen. Ook voor je de wagen start kijk naar de temperatuur van de motor. Als die op bedrijfstemperatuur staat kan het zijn dat men hem heeft laten warmdraaien om 1 of andere reden.Ook als je de wagen opzet controleer alle opties of ze werken: airco, electrische stoelen, cruise controle, electrisch stuur, …
Grtz Seth
Maar qua km-stand en de prijs? Ik vind het deels “verdacht” omdat het lijkt alsof hij best goedkoop aangeboden wordt.. Of ligt dit aan mij? *in vergelijking met de rest die op Marktplaats/Autoscout staat*
22 mei 2012 om 16:19 #18020575er staan wel veel km’s op.
Dan moet je je wel realiseren dat alles 280000km gedraaid heeft alle lagers,schokbrekers enz enz.
Mijn advies zoek verder en iets met minder kilometers.
Ik zou bij de dealer gaan kijken.
Dan weet je zeker dat alles klopt en je hebt garantie.22 mei 2012 om 17:48 #18020576@mike hammer wrote:
er staan wel veel km’s op.
Dan moet je je wel realiseren dat alles 280000km gedraaid heeft alle lagers,schokbrekers enz enz.
Mijn advies zoek verder en iets met minder kilometers.
Ik zou bij de dealer gaan kijken.
Dan weet je zeker dat alles klopt en je hebt garantie.precies.!!
ik zou er niet aan beginnen.
mijn vec heeft 101 gelopen en bij de opel dealer gaven ze me €5000,-
ff als vergelijking.
en als hij al 280 heeft gelopen dan heeft hij naar mijn “gedachte”niet lang te leven meer.ik denk dat die van mij straks ook weg moet ivm gezinsuitbreiding..
als hij weg gaat zal ik je pm-en22 mei 2012 om 18:47 #18020577@mike hammer wrote:
er staan wel veel km’s op.
Dan moet je je wel realiseren dat alles 280000km gedraaid heeft alle lagers,schokbrekers enz enz.
Mijn advies zoek verder en iets met minder kilometers.
Ik zou bij de dealer gaan kijken.
Dan weet je zeker dat alles klopt en je hebt garantie.Op advies een aantal *stuk of 30* Opel bedrijven bekeken via Internet, maar de gemiddelde prijs voor een Vectra ( ik wil geen stationwagon ) is rond de 11.000 a 12.000 euro en dan heb je nog geluk..
En dit is voor auto’s die rond de 100.000 km. hebben gemaakt.Ik begrijp dat jullie mij aanraden om een auto via de dealer te kopen, maar qua geld is dit echt te duur voor mij.
@ashok1978 wrote:
ik denk dat die van mij straks ook weg moet ivm gezinsuitbreiding..
als hij weg gaat zal ik je pm-enDat zou lief zijn! :)
22 mei 2012 om 19:12 #18020578Ikzelf heb nog nooit een auto bij een dealer gekocht.
Altijd bij een universeel autobedrijf. De dealers zijn mij toch echt te duur.
Maar een vec c van 2003 kost echt geen € 11,000
Maar wat voor vec kijk je dan ??? een GTS of een gewone sedan.
De sedan is wat goedkoper dan een GTS.Groeten,
Patrick22 mei 2012 om 19:16 #18020579Nou ja misschien ligt het aan de plaats hier, rondom Leiden.. Vaak zijn hier dingen toch wel duurder als in brabant o.i.d.
Dit zou ik even uitgebreid moeten bekijken, ware het niet dat ik straks nachtdienst heb haha. Als het rustig is kan ik eens goed kijken.Als ik kijk naar een vectra uit 2003, rond de 100.000 km. kom ik wel op die prijs uit.
Het liefste een GTS, maar als dit niet te betalen is, dan maar een Sedan.
En ik zal inderdaad ook gewoon bij een autobedrijf moeten kopen, en zorgen dat er een nieuwe APK op zit/eventueel een garantietermijn afspreken, maar regelen kan ik altijd wel goed, dus daar zal ik geen problemen mee hebben denk ik.22 mei 2012 om 19:48 #18020580Als ik jou was, dan zou ik op http://www.gaspedaal.nl kijken
Dan hoef je niet alle autosites af te lopen.
Deze site zoekt alle autosites zoals autotrack-autotrader-autoscout24 enz. voor jou af.
En dan zie je in 1 oogopslag wat er te verkrijgen is aan de hand van jou zoekopdracht.Groeten,
Patrick23 mei 2012 om 01:17 #18020581@roodrunner wrote:
Als ik jou was, dan zou ik op http://www.gaspedaal.nl” onclick=”window.open(this.href);return false; kijken
Dan hoef je niet alle autosites af te lopen.
Deze site zoekt alle autosites zoals autotrack-autotrader-autoscout24 enz. voor jou af.
En dan zie je in 1 oogopslag wat er te verkrijgen is aan de hand van jou zoekopdracht.Groeten,
PatrickSuper! Dankjewel: Al wel veel auto’s gezien.
B.v :
http://www.autowereld.nl/opel/vectra-gts/gts-y2.2dtr-3302375/details.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
of
http://www.autowereld.nl/opel/vectra-gts/2.2-16v-dti-elegance-3470059/details.html” onclick=”window.open(this.href);return false;Die tweede is wel duurder, ivm. de km-stand gok ik zo. Maar zijn deze 2 aan te raden, of zijn hier ook dingen mee die niet in orde (lijken) te zijn?
Overigens heel erg bedankt voor alle informatie tot nu toe van jullie, superfijn dat jullie mij kunnen/willen helpen
23 mei 2012 om 15:40 #18020582Tja, of dat er dingen niet kloppen kun je zo niet zeggen.
Behalve dat de eerste niet gewassen is ;)
Dan zal je toch echt er naar toe moeten gaan.
En vooral ook opletten / luisteren of dat de distributie ketting niet rammeld.
Ikzelf zou geen auto kopen met zulke km standen, maar dat wil niet meteen iets zeggen.
Als ik zou moeten kiezen……………. zou ik voor de 2de gaan kijken.Groeten,
Patrick23 mei 2012 om 23:43 #18020583Ik heb eens een beetje naar bedrijven zitten mailen, hier had ik wel een paar vragen over:
1. Kan een NAP makkelijk vervalst worden oid? Als een auto geen NAP heeft, maar de garage biedt aan om er wel een NAP voor aan te vragen, is dat dan betrouwbaar?
2. Als een garage aanbiedt ” de meeneemprijs + 3 maanden garantie op de motor ” .. Op de rest van de auto heb je dan dus geen garantie. Volgens mij is dit niet handig, ivm dat als bv blijkt dat de draagarmen ook kapot zijn, je hier dus geen garantie op krijgt.
3. Is het zo, dat als jij een auto koopt voor ” de meeneemprijs ” dat je echt nergens recht op hebt? Als bv na een week de auto stuk blijkt te zijn, terwijl de garage de auto verkoopt als technisch in orde.. Is het dan ” jammer, had je maar garantie moeten nemen ” of is er dan toch een soort iets waar de garage garant voor moet staan ivm dat het in zo een kort tijdsbestek gebeurt is?
Roodrunner: ” Ikzelf zou geen auto kopen met zulke km standen, maar dat wil niet meteen iets zeggen “
Ik ben ook al verder aan het zoeken, de website gaspedaal.nl is erg nuttig hierbij! Maar ik moet zeggen dat er niet veel aangeboden worden onder de 100.000 . Ik heb wel navraag gedaan bij een auto die 191.*** en 193.*** heeft gelopen, is dit een beter idee? Of zijn dit alsnog teveel km’s? Ik weet niet wanneer het, in het geval van een diesel-auto, teveel km’s zijn.
Hoop vragen haha. Het is niet zo makkelijk als ik had verwacht.
24 mei 2012 om 05:46 #18020584Nap zegt wel iets over het verloop van de kilometer stand.
Elke auto wordt bij gehouden, tegenwoordig door het rdw(nap bestaat niet meer)
Er moet bij elke apk en bij elke reparatie van meer dan 150 euro ex btw, aan het rdw de kilometer stand door gegeven worden.
Nu zal het van de factuur bedrag niet zo vaak voor komen, maar bij elke apk word de km stand geregistreerd.Maar dat wil nog niet zeggen dat er niet mee gerommeld kan worden.
Men doet het onderhoud zelf en voor de apk draaien ze hem terug.24 mei 2012 om 12:22 #18020585De mijne mag je direct voor 11.000 overnemen hoor :thumbup
Heeft net 90.000 op de teller king:
Het is alleen geen diesel
:D
24 mei 2012 om 12:39 #180205862. Als een garage aanbiedt ” de meeneemprijs + 3 maanden garantie op de motor ” .. Op de rest van de auto heb je dan dus geen garantie. Volgens mij is dit niet handig, ivm dat als bv blijkt dat de draagarmen ook kapot zijn, je hier dus geen garantie op krijgt.
Dat betrouw ik al voor geen meter. Ik eis minstens 12 maanden garantie (wat wettelijk verplicht is voor Belgische garagisten) als ik een tweedehands wagen koop…
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.