Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › HET KADETT 4X4 TURBO TOPIC :
- Dit onderwerp bevat 1,293 reacties, 7 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 29 januari 2024om 15:46 door kadett 4×4.
-
AuteurBerichten
-
14 juli 2015 om 17:02 #17494934
Precies. :thumb
Zitten de slangetjes op je amal valve niet verkeerd om? Foutje wat wel vaker gemaakt word en je dan dus ook boost problemen krijgt
15 juli 2015 om 18:42 #17494935Nope, zitten gewoon goed.
Heb ze al een paar keer verwisseld, maar probleem blijft hetzelfde.
wat is vervangen, computer, nokkenassen, en dat pijpje opgeboord en terugslagklep geplaatst.
nokkenassen twijfel ik niet aan, pijpje is ondertussen afgedopt, en maakt ook geen verschil.
dus blijft in mijn ogen de computer over. (Nou is een oog wel wat minder :jerry :jerry )
maar wacht op andre, die zou kijken of hij nog iets kon regelen.groeten.
15 juli 2015 om 20:56 #17494936Ik heb dit turbo druk probleem een keer gehad had 0.6 bar toen was het een bougie kabel die door sloeg naar kleppendeksel. Miss een andere rotor verdeler en kabels proberen?
Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
16 juli 2015 om 15:59 #17494937als je de nokkenassen hebt getimed zoals bij een xe dan staat de uitlaat te ver en te lang open in bdp
dus gaat turbodruk verloren
uitlaatnokkenas van de let erin en klaar
de turbodruk word toch niet anders door een andere computer17 juli 2015 om 22:28 #17494938Je heb een boost meter is de hoeveelheid vacuüm veranderd na dat je xe nokkenassen heb geplaatst als dat minder is zou er inderdaad te veel klep overlap zijn….
Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
19 juli 2015 om 10:17 #17494939Voor alle veranderingen had ik phase 1, en ongeveer 0,5 bar.
dit was met gereviseerde k16 turbo, met de oude turbo was dit 0,9 bar
nu phase 2 erin zitten, en kom ook niet verder als 0,5 bar, alleen wil de tiurbo nu geen druk opbouwen.
hij loopt verders goed, en blaast net als anders af, maar heb nu het gevoel van een iets snellere c20xe.
heb eigenlijk niet zon zin om weer met die distributie te gaan stoeien, om er weer een andere nokkenas in te doen.
maarja, binnenkort maar eens gaan proberen.groeten.
19 juli 2015 om 12:08 #17494940Ipv distributie los zou ik dan even met een meetklok de boel uitklokken, zo kun je wel zien of er sprake is van klepoverlap.
14 augustus 2015 om 17:12 #17494941De kadett weer even klaargestoomd voor een weekendje sevenum.
morgen met de maatjes er weer naar toe.groeten.
15 augustus 2015 om 12:59 #17494942Is de motor nu weer zoals het hoort?
Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
17 augustus 2015 om 19:14 #17494943Nee, nog niet.
groeten.
24 augustus 2015 om 18:49 #17494944Zaterdag naar andre toe, eens zien wat we kunnen doen.
computer wisselen, en kijken of ik iets over het hoofd heb gezien.groeten.
30 augustus 2015 om 14:47 #17494945Gister bij andre geweest, en het beest doet het weer.
Andere chips in de computer, en het was weer goed.
Bedankt andre :thumb :thumbGroeten.
31 augustus 2015 om 10:34 #17494946Mooi dat het probleem opgelost is!! Nog steeds beide xe nokkenassen erin?
Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
31 augustus 2015 om 19:02 #17494947Yep, niks mis mee.
Groeten.
2 september 2015 om 18:03 #17494948Nu slipt de koppeling in de 4,5,en 6e versnelling, dus daar zal iets verzwaard in moeten gaan komen.
nu zit er nog orgineel spul in, en de plaat is nog redelijk nieuw.
wat kan ik het beste doen, en welk merk adviseren jullie.
eventueel met link :thumbgroeten.
2 september 2015 om 18:14 #17494949neem een AP Racing of Helix
4 september 2015 om 10:34 #17494950ik rij met helix autosport spullen c20let drukgroep en c20xe paddle plate omdat ik met 5 bak rij gekocht bij dutch power trading dit spul moet 500nm kunnen hebben
Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
6 september 2015 om 18:29 #17494951Hey, bedankt jongens.
groeten.
6 september 2015 om 18:48 #17494952Nog effe een vraagje.
ben wat aan het rond kijken, maar welke diameter moet ik hebben?
heb ook niks meer liggen om te meten, en moet ik nog meer gegevens of afmetingen hebben als ik wat bestel?groeten.
6 september 2015 om 19:03 #17494953mocht je bij dpt gaan bestellen, gewoon ff een mailtje sturen met wat je hebt(bak, motor, type vliegwiel enz) en dan zorgen ze wel dat je de juiste set krijgt :thumb
27 september 2015 om 11:08 #17494954Enkel een zwaardere drukgroep zou voor jou vermogen genoeg moeten zijn.(Sach of Helix)
Maar als je nog toekomst plannen hebt kun je beter gelijk een set kopen..27 september 2015 om 12:53 #17494955Ze hebben toch ook een versie met een zwaardere organische plaat dat is een mooie midden weg.
Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
28 september 2015 om 09:47 #17494956klopt, Helix heeft bv zo’n set
29 september 2015 om 16:21 #17494957Larkspeed performence in engeland maakt ook leuke sets. Heb voor mijn project een stage 2 set gekocht daar.
255 euro….voor een versterkte drukgroep…speciale kevlarversterke plaat en druklager.
Die verkopen ook wel koppelingen voor de xe en let.
Je kan ook kiezen voor een stage 3 maar dan krijg je die 4? Plaats koppelingsplaten.29 september 2015 om 20:11 #17494958Ik rij met een 4 puck dagelijkse auto ik heb geen problemen mee. Alleen hij hapt wat agressief kwestie van ‘ff’ wennen
Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.