Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › HET KADETT 4X4 TURBO TOPIC :
- Dit onderwerp bevat 1,293 reacties, 7 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 29 januari 2024om 15:46 door kadett 4×4.
-
AuteurBerichten
-
10 augustus 2014 om 15:19 #17494834
Onder het blindplaatje van je rail moet je er wel voor zorgen dat er een sleufje gemaakt word. Hetzij in het plaatje of in de rail zelf.
Zodat er wel brandstof door kan.Toevallig gister met het zelfde bezig geweest, ik wil er bij mij een plaatje op lassen, lekker hufterproof.
11 augustus 2014 om 15:11 #17494835Nee, heb het niet met een vw2 wisser geprobeerd, is op de foto dezelfde als ik hier heb liggen.
er komt nog wel wat frisse lucht binnen hoor, zo super luchtdicht is ook niet afgesloten.
en heb toch meestal het raampje wat open staan.en die brandstofdrukmeter, ik zie wel wat het word.
anders verkoop ik deze maar weer, en zoek dan wel een andere.groeten.
14 september 2014 om 17:52 #17494836Vandaag nog met 4 maatjes naar het youngtimer vestival in herten duitsland geweest.
ondanks een frisse ochtend, werd het toch nog lekker weer.
onze wagens hadden toch de nodige bekijks gehad, en er was toch nog genoeg ander mooi spul.
en ja, was het fototoestel weer vergeten.
had niet zoveel andere Nederlandse auto’s gezien.
de opkomst was weer groot, dus de oogjes hebben weer genoeg de kost gekregen.groeten.
6 oktober 2014 om 18:17 #17494837Nu weet ik dat de kadett zo nu en dan eens aardig kan roken, en wil wel eens weten waar ik moet zoeken.
zit tussen de turbo en de klepsteelrubbers te twijfelen.
is er een manier om erachter te komen, welke van de twee het kan zijn.
het betreft een c20let, met phase2.
turbo spoelt goed op.groeten.
6 oktober 2014 om 18:47 #17494838door te kijken wanneer het rookt kleprubbers gaat lekken op het moment dat er veel vacuum is, je ga rijden en bij 5000rpm laat je het gas los tot stationair als het in die periode gaat roken achter je heb je klepseals,
turbo gaat roken na een tijdje stationair draaien.
klepseal kan je zoiezo makkelijk vervangen zonder veel te demonteren door even lucht op je cilinder te zetten.
je kan al voor 10 pond victor reinz seals kopen in engeland.
8 oktober 2014 om 17:46 #17494839Aha, dan verdenk ik toch mun turbo.
onlangs naar duitsland geweest, en begon te roken toen we daar in de rij stonden.
na enkele uren weer gestart, en begint meteen te roken.
kan ik weer iets toevoegen aan het verlanglijstje, zal sinterklaas is een lijstje sturen ;)groeten.
9 oktober 2014 om 17:20 #17494840Gelijk leh turbootje bestellen :)
Ik ga die ook monteren op mijn kadett van de zomer en over op fase 3 met verstelbaar wieltje
9 oktober 2014 om 19:24 #17494841@kiyamizio wrote:
Gelijk leh turbootje bestellen :)
Ik ga die ook monteren op mijn kadett van de zomer en over op fase 3 met verstelbaar wieltje
past niet op C20LET!!!
9 oktober 2014 om 19:41 #1749484210 oktober 2014 om 10:10 #17494843Alles is passend temaken, maar wat is hier het voordeel van?
wil gewoon weer een kkk16 hebben, anders moet ik weer veel gaan verbouwen.
kan de orginele turbo met een paar mm ruimte net kwijt, ga ik groter moet ik een andere plek gaan zoeken.
bij mij hangt de motor iets verder naar voren, omdat er nog een verdeelbak tussen zit.
en verder als phase 3 was ik niet van plan.Groeten.
10 oktober 2014 om 18:04 #17494844Als jij nou een dikketurbo met spruitstuk koopt mag jij mijn orginele turbo met phase 3,5 spul hebben dan kunnen we wel ruilen :jerry
10 oktober 2014 om 20:41 #17494845Originele turbo met phase 3,5?
Heb je toch echt een k26 nodig
11 oktober 2014 om 21:28 #17494846Mr bone lekker met je lego gaan spelen. betweter
11 oktober 2014 om 22:22 #17494847@gsipiloot wrote:
Mr bone lekker met je lego gaan spelen. betweter
goede en technisch inhoudelijke reactie, helemaal top :thumb
mr bone heeft overigens wel gelijk in deze. een fase 3.5 heeft een k26/29 nodig.
http://eds-motorsport.de/Tuning/Opel/Calibra/2-0L-Turbo-C20LET/Opel-Calibra-Turbo-C20LET-Phase3-5-Leistungssteigerung.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
Der Betrieb der PHASE 3.5 ist ausschließlich mit einem KKK-K26_Turboumbau oder KKK-K29_turboumbau möglich!
google translate:
De werking van de PHASE 3.5 is uitsluitend verkrijgbaar met een KKK – K26_Turboumbau of KKK K29_turboumbau !dus maar weer terug aan je duplo. als je later groot bent, mag je misschien wel eens met lego spelen :thumb
12 oktober 2014 om 07:13 #17494848Als we gaan ruzien, doe dat dan via pm.
groeten.
12 oktober 2014 om 07:27 #17494849@gsipiloot wrote:
Mr bone lekker met je lego gaan spelen. betweter
Met zo reactie verklaar je wel dat je niet weet wat je met bruikbare info aan moet, jammer. :(
Was niet bedoelt om je af te kraken maar om je info te verlenen, maar zo te merken speel je liever met LEGO, uuhhm, Duplo, dan dat je iets aanneemt van een ander. Zou gewoon lullig zijn als je een fase 3.5 pakket koopt en je niet het gewenste resultaat bereikt!
En ontopic maar weer.
@ Gerwin; verder als fase 3 kost ook behoorlijk wat geld. De software, k26, drijfstangen, zuigerbodemkoeling, voor het mooie zuigers, koppeling enz enz. Dus begrijp goed dat je niet verder gaat dan fase 3, :thumb . Dan zit je eigenlijk al op de MAX van een stock LET.
12 oktober 2014 om 10:45 #17494850Dat het veel gaat kosten boven 300pk, geloof ik meteen.
ik heb nogal slechte ervaring met inwendige delen vervangen, dus houd ik het liever safe.
anders komt daar het 4×4 systeem nog eens bijkijken, want dat kan grote vermogens ook niet aan.
en voor een kleine 300 pk , ben ik niet zo bang met mijn 4×4 spul.groeten.
12 oktober 2014 om 10:48 #17494851@bone
Ik rij met phase 3,5 en mijn let is alles behalve stock alleen rij ik met orginele turbo. Dus kom nou niet met verhalen die jij of je maten lezen op inet dat dat niet kan of niet loopt. Want mijn let loopt, en verrekkte hard ook.
Dus nam ik jou opmerking zeker wel op als ‘daar heb je weer zon betweter’ ik kom hier niet om eindeloze en vooral zinloze discussies te voeren in t topic van mn maat.
@bone mijn excuus12 oktober 2014 om 12:08 #17494852met wat voor vermogen rijdt jij dan met de fase3.5? en wat heb je aangepast en waarom?
15 oktober 2014 om 15:15 #17494853Kadett kan er wer een jaartje tegen, verse apk erop.
groeten.
6 november 2014 om 17:30 #17494854Tof topic! van voren tot achteren doorgespit!
6 november 2014 om 18:01 #17494855Dank je, lees het zelf ook nog wel eens terug.
groeten.
11 december 2014 om 18:04 #17494856Heb ondertussen weer het een en ander binnen, xev carterpakking, ne carterpan, aftap plug voor de tussen bak.
heb ook ondervonden dat mun radiateur ook lek is, dus het lijstje word groter als de bankrekening :thumbdown .
Verschrik ook van de prijs van een calibra turbo radiateur, dus dat kijk ik nog even aan.
De planning voor zover, olie lekkage verhelpen, en dan meteen de turbo laten vervangen/ reviseren.
Nu nog tijd vinden.groeten.
11 december 2014 om 20:39 #17494857Ben nieuwt of je je carterpan nu lekvrij krijgt, want heb namelijk hetzelfde probleem als jou met de carter.
13 december 2014 om 20:28 #17494858Iemand bekend met het radiateur merk, nissens.
komt uit china, en zit schijnbaar op japanners.
Daar kost een cali turbo radiateur iets van 55 euro, en ong 46 euro verzenden.
vond dit op ebay, en scheelt nogal met de prijs hier.groeten.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.