Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › HET KADETT 4X4 TURBO TOPIC :
- Dit onderwerp bevat 1,293 reacties, 7 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 29 januari 2024om 15:46 door kadett 4×4.
-
AuteurBerichten
-
7 mei 2014 om 20:17 #17494810
Volgende keer wil ik ook wel mee als ik dan wel kan.
Tenminste als je dan niet 250 km/h gaat rijden.
Zo hard gaan mijn kadettjes niet.Groeten
7 mei 2014 om 20:59 #17494811Lachen man, kan wel begrijpen dat het wat verbaasde blikken trekt ja!
Hoe rijdt dat nou met die snelheid? Ken wel wat die er 275 mee rijden, de WKT gaat zelfs de 300 royaal voorbij, dus een Kadett moet de 250 toch nog best goed kunnen halen. Mijn 1.4i ging bij 160 aan alle kanten trillen, maar mijn huidige, ooit GT rijdt met de XE makkelijk de 200 voorbij en lijkt wel op rails te rijden. Wat een paar stangetjes en veren/dempers etc. wel niet kunnen doen, laat staan een 4×4 treintje er onder! :shock:
9 mei 2014 om 13:20 #17494812Was best raar, kreeg vreemd zicht.
leek wel of mijn voorruit trilde, was een beetje wazig.
Tot de 240 was het zicht goed, alleen lijkt het of je door een koker rijd, alles word een streep.
ik ga nog wel een keer kijken wat de top is, vond het nu hard genoeg.groeten.
9 mei 2014 om 21:13 #17494791Ik snap t wel hoor gijske mijn turbo voelt ook nie echt meer veilig bij 260 ik weet zeker dat ie dik 270km/h loopt maar ik denk nie dat ik dat er ooit nog mee zal rijden. Dus ik begrijp dat je t mooi geweest vond bij de 250. En ik had idd wel willen zien hoe die mensen reagerden op je 4×4 eerst kijken ze onder de kap. Hey een c20let hey zit daar nou een tussenbak en een as naar achter…. :jerry blijft toch mooi in elkaar geknutseld die dett :thumb
20 juni 2014 om 09:44 #17494813Aangezien mijn turbokap de motorkap raakte, heb ik die weer aan mun zwagert mee gegeven om bij te spuiten.
die zal snel weer komen, net als de veerpootbrug en de paravaanplaten.
hoop volgende week alles weer terug te hebben, dan kan er weer geknutseld worden.
gister nog een zakenman laten zien, dat een oud kadettje sneller is dan zijn grote bmw 5 serie.
eerst gelijk optrekken, en dan in de drie de turbo eens goed laten werken.
beste man ging meteen van het gas af.
bij de pomp nog een compliment gekregen, dat je die oude kadettjes niet meer zoveel ziet, en dat deze er nog erg netjes uitzag.
even verder gebabbeld met de man, en vond dat ik toch aardig gesleuteld had.groeten.
22 juni 2014 om 18:05 #17494814gespot in de nieuwe Flash!!
kan alleen niet zo gauw een foto posten
22 juni 2014 om 18:43 #1749481522 juni 2014 om 19:15 #17494816Gaaf allemaal!!
4 juli 2014 om 06:47 #17494817Heb in tussen al mijn spul weer terug, en de aangepaste turbokap zit er weer op.
paravaanplaten moeten nog even wachten, ben nog met de ramenlapper aan het kijken hoe ik daar die sproeiers op krijg.
veerpootbrug kan er op, maar heb dan weer geen ruitenvloeistof pot meer, die zit een beetje in de weg.
maar daar zijn de oplossingen al voor verzonnen.
nieuwe drukbol en brandstofdrukmeter zijn ook binnen, dus daar kan binnenkort ok weer mee verder gegaan worden.
zo zie je maar weer, je bent nooit klaar met je hobby.groeten.
5 juli 2014 om 18:15 #17494818Misschien kun je je ruitensproeierreservoir in de wielkuip maken net als bij de moderne Opels.
Oja dat is ook het mooie van een hobby, dat het nooit af is….5 juli 2014 om 18:40 #17494819Nexia tankje nemen…
11 juli 2014 om 14:27 #17494821Gister even de drukbol vervangen( zelfs 2 keer).
Was de eerste keer het rubber ringentje vergeten, maar ging eigenlijk van eigens.
Vandaag ook maar eens nieuwe bandjes bestelt, dus die komen ook binnen een paar dagen binnen.
heb voor de yokohama parada pao1 gekozen, omdat daar wel een stoer profiel op zit.
beetje de recensies gelezen, en was er wel tevreden mee.
op naar het volgende :thumbgroeten.
13 juli 2014 om 09:59 #17494822Ondertussen weer 2 turbo 4×4, insignia typelaatjes binnen voor op de zijkant.
nu nog een ruitenwisser blad scoren, en een opzoek gaan naar een mooie turbodrukmeter.groeten.
13 juli 2014 om 20:24 #17494823Zie ik nou dat jij ook VW onderdelen in je Kadett hebt? (2 raamschakelaars)
14 juli 2014 om 15:39 #17494824Nee hoor, zijn gewoon universele.
dat wil dan toch weer iets over vw zeggen, goedkoop word duur verkoop :D :Dgroeten.
14 juli 2014 om 20:12 #17494825haha
23 juli 2014 om 18:33 #17494826Nou, turbodrukmeter, brandstofdrukregelaar, bandjes, en ruitenwisser blad zijn binnen.
bandjes zijn gemonteerd, en nondejuuuu wat plakken ze aan het asfalt.
Ruitenwisserarm is weer veranderd, omdat de dikke maar voor 10% de ruit raakte.
nu van twee, een gemaakt.(voor zolang)
nog aardig lopen stoeien om de wisser in het midden te krijgen, en daarbij een lelijke kras op de motorkap gekregen.
is weer bij getipt.
turbodrukmeter word binnenkort gemaakt, omdat ik dan in het dashbord moet zagen, en dat allemaal uit moet meten.
brandstofdrukregelaar ligt vast klaar voor de volgende phase.
Binnenkort de foto’s eens maken.
moet ook de kadett nog knap maken voor de turbo meeting op zandvoort, daar gaan we met een paar turbo opels naar toe.groeten.
1 augustus 2014 om 16:17 #17494828hier zijn de laatste foto’s weer.
de nieuwe bandjes, Yokohama parada spec2.
in de maat 205-40-17, en het zijn beste asfaltplakkers.en toen ook maar de veerpootbrug gemonteerd.
toen bleek het ruitenwisservloeistofreservoir niet meer te passen, omdat mijn kadett geen orginele 16v is.
dus maar weer creatief bezig geweest.
is ondertussen alweer vervangen, deze kreeg ineens geen water meer.ook de paravaanplaten terug gekregen van de spuiter, voor de 1 armige wisser.
veel werk geweest het het glad, dicht en strak maken, maar ik ben er trots op.
omdat de dikke wisser niet werkte, hebben we er zelf een gemaakt.
het is een combi van een senator wisser voor, en een Monza wisser achter.(blijft wel opel)
een ruitensproeierslangetje van een bx besteld, en op de wisser gemonteerd, die nog van een vers lakleedje voorzien was.
en tussendoor ook nog even een turbodrukmeter geinstalleerd.
groeten.
1 augustus 2014 om 16:21 #17494829heb laatst nog een brandstofdrukmeter gekocht, maar hoe sluit ik dat nu precies aan.
heb al iets gehoord over een blindplaatje?
kan ik daar ergens een how to van vinden, of kan ik ergens foto’s vinden van hoe het aangesloten moet worden.
dan kan ik dat ook weer maken.
het gaat om deze.
er zit een in en uitgang op voor de brandstof, deze komt tussen de retour als ik het goed heb.
maar waar moet die vacuum op?
iemand een idee?groeten.
1 augustus 2014 om 16:31 #17494830AnoniemLid sinds:
1 January 1970kijk hier eens:
viewtopic.php?f=18&t=1648963 augustus 2014 om 19:17 #17494831Thanx voor de link, maar duidelijk is het niet echt.
dus weet nu alleen dat hij tussen de aanvoer moet komen.
zoek gewoon verder.groeten.
3 augustus 2014 om 20:08 #17494820Druk regelaar moet altijd tussen de retour komen. Anders kan die de druk van je rail niet regelen. Hoe je die moet plaatsen voor de rest weet ik niet. Ik pak ze altijd die je gewoon op je rail kan zetten.
4 augustus 2014 om 07:16 #17494827Oke, dus wel tussen de retour.
kreeg deze bij een aankoop erbij, dus een gegeven paard……
gister op de turbo meeting in Zandvoort geweest met een paar maatjes van me, en een hoop leuke dingen gezien.
nog met de sprint mee gedaan, kon ik het verschil tussen 4×4 en 2wd testen.
was denk ik een stuk van ong150meter, en mijn top was 91km/u met 4×4.
met 2wd een hoop wielspin, en reed toen 89 ofzo.
niet veel verschil, maar je bent wel sneller weg met 4×4.
volgend jaar maar weer eens kijken.groeten.
9 augustus 2014 om 06:46 #17494832Ziet erg erg dik uit zeg, die parafanplaat :thumbup . Had je het nog geprobeerd met een vw 2 wisser?
10 augustus 2014 om 14:01 #17494833Hoe krijg je nu verse lucht in het interieur? Altijd met raampje een beetje open rijden?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.