Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › HET KADETT 4X4 TURBO TOPIC :
- Dit onderwerp bevat 1,293 reacties, 7 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 29 januari 2024om 15:46 door kadett 4×4.
-
AuteurBerichten
-
1 november 2013 om 13:55 #17494759
Owkee top en is je auto ook gewogen of was dit niet nodig vanwege zijn bouwjaar?
1 november 2013 om 14:01 #17494760nee, is niet opnieuw gewogen.
ze hebben alleen de co gemeten, en het motornummer.
er een keer onderdoor gekeken, en de achterkant omhoog getild met de krik.
was natuurlijk om te zien, of de verlagingsveren er niet tussenuit zouden vallen.
kreeg wel een compliment dat hij er netjes en degelijk in lag.groeten.
2 november 2013 om 19:50 #17494761Vandaag nog naar de opel testdag geweest, en even gauw een winterplan aangeschaft.
Weer met glans geslaagd, en had hem niet eens gewasse
Was vrij laat, en een van de laatste, dus heb niet veel gezien.
Vandaag nog wel een zuiger besteld, voor en nieuw projectje.
Dus weer even afwachten.Groeten.
7 november 2013 om 23:44 #17494762Zag nog een 4×4 op Ebay Engeland voorbij komen…
http://www.ebay.co.uk/itm/251374187701?ru=http%3A%2F%2Fwww.ebay.co.uk%2Fsch%2Fi.html%3F_sacat%3D0%26_from%3DR40%26_nkw%3D251374187701%26_rdc%3D1″ onclick=”window.open(this.href);return false;
8 november 2013 om 08:00 #17494763Haha, grappig.
Ondanks dat er toch links en rechts enkele zijn, is het zeldzaam dat er een te koop staat.Groeten.
27 november 2013 om 19:11 #17494764Van de week nog bezoek gehad van zwager piet, ik had mijn turbokap weer terug.
Hij is me toch mooi strak en glad geworden.
Ik heb alleen geen foto’s, de accu van de camera zijn leeg.
Dus die houden jullie nog tegoed.
Gooi van de week ook mijn schakelbak en stang op de zaak neer om te spuiten.
Dus daar komen ook nog foto’s van.Groeten.
30 november 2013 om 18:12 #17494765Vandaag maar eens even aant stoeien geweest met het km teller stiftje.op de bak.
Moest die van de f20 nog overzetten, omdat de teller niet klopte.
En nog 4 imbus boutjes gekocht, om de turbokap te monteren.
Anders is tie straks al beschadigd voor ik hem erop zet, als ik hem in de garage laat slingeren.
Binnenkort maar weer eens verder met de 1armige raamlapper, en er is nog een stabi stang onderweg.
Dus, we gaan gewoon verder.Groeten.
30 november 2013 om 19:13 #17494766Ben wel weer benieuwd naar een paar :kewlpics
4 december 2013 om 19:21 #17494767na het omzetten van het stiftje, heb ik nog steeds een afwijking.
die met f28 geeft hij te weinig aan(15 tands)
en met die van f20 teveel (13 tands)
het verschil is in beide gevallen tussen de 5 en 8 km/h.
zijn die stiftjes er ook met 14 tanden????en zoja, waar zitten die dan in.
heb er trouwens een AP pulsgever op zitten.groeten.
4 december 2013 om 19:31 #17494768Altijd gekloot met de kilometerteller met de F28. Ik had het ook, en dan mechanisch, met zowel de 15 tands als de 13 tands. Volgens mij bestaan er niet meer. Ik heb in Engeland wel eens een topic gezien waarin ze de krans op het diff zelfs gingen vervangen, maar las dat topic toen met een andere reden, dus lette er niet zo goed op wat er nou precies voor afwijking optrad en met welke combinatie van teller/mechanisch of electrisch ofzo…
Electrisch is dit ook lastig te calibreren volgens mij, en denk dat die pulsgever op zich wel deugt, maar weet dat ook niet 100% zeker. Ze zijn er in elk geval met heel veer verschillende pulsaantallen. Misschien is dat nog de beste oplossing, door daar de juiste van er bij te zoeken.
Als dit om een digidash gaat dan zou ik eens contact zoeken met Dom van het Engelse Migweb, die is echt koning digidash, hij is ook electronica expert en kan die dingen ook van top tot teen repareren als dat ooit nodig mocht zijn.
4 december 2013 om 20:15 #17494769ik heb een vectra 2000 digi dash erin zitten, die is goed.
het kunstof tandwiel in de bak, heb ik al vervangen door die van een f20.
toen ik nog met de f20 reed, had ik geen afwijking.
heb nu alles gedaan wat nodig moet zijn, om geen afwijking te hebben.
ga dan maar weer met de pulsgevers aan de gang.
en heb gehoord dat er meer soorten zijn met het tandwieltje, dacht een stuk of 5.groeten.
4 december 2013 om 20:21 #17494770hoeveel afwijking heb je nu exact
en met welke bandenmaat rijdt je nu
komt dit overeen met orgineel calibra6 december 2013 om 06:33 #17494771@theunm wrote:
hoeveel afwijking heb je nu exact
Staat er toch: het verschil is in beide gevallen tussen de 5 en 8 km/h.
:vertag.
Ik zou me daar persoonlijk niet zo druk om maken. En waar vergelijk je die waarde mee? Want iedere auto wijkt af vergeleken met een GPS snelheid zoals bv Tomtom. En met je bandenmaat kun je ook een hoop doen ja.
11 december 2013 om 19:49 #1749477211 december 2013 om 19:56 #17494773Dat ziet er allemaal sjiek uit met oog voor originele details!
11 december 2013 om 19:57 #17494774Zo joh, dat glimt zeg, niet normaal, volgens mij moet je daar in het echt bijna een zonnebril bij op joh!!
En leuk idee hoor, dat zuigertje, ga je die verder nog spuiten of polijsten ofzo? Ik heb zelf een alu pookknop ooit gehad, en in de zomer vond ik die heerlijk, maar in de winter vroor mijn hand er zowat aan vast. Hoop voor je dat het in dat opzicht niet tegen gaat vallen….
11 december 2013 om 20:07 #17494775Ziet er allemaal poepsjiek uit, mooi ingebouwd, maar had je er nou ook een beetje verse slangen een keer in gezet? Ik zou het risico zelf niet willen lopen meer met oudere gebruikte slangen, heb in de afgelopen jaren een aantal keer gehad (zowel met de diesel, als de 1.4, als de 1.8 én de twee 16 kleppers) dat er een slang scheurde en met een ratelend geluid van een droog lopende waterpomp ik werd genoodzaakt de berm op te zoeken, en dat is niet grappig met vrouw en kind aan boord kan ik je verzekeren!
Het kost wel nóg weer extra, dat snap ik ook wel weer, maar nogmaals zou ik er zelf niet op willen bezuinigen…
12 december 2013 om 07:33 #17494776AnoniemLid sinds:
1 January 1970Mooie updates kerel!, ga zo door!
14 december 2013 om 09:55 #17494777Hele mooie dett :thumb :kewlpics
22 december 2013 om 08:22 #17494778Heb toen zo veel mogelijk vervangen, dus daar ben ik niet bang voor.
alleen nu het weer wat kouder word, heb ik weer hetzelfde probleem als met mijn oude f20.
als de motor nog koud is, schakelt de bak vreselijk stroef.
nu zit er gewone opel bakolie op.
heb toen bij f20 dunnere olie opgedaan, maar dat hielp ook niet.
het zal wel aan de carrosserie liggen :afro :afrogroeten.
22 december 2013 om 19:58 #17494779Wilt u misschien dan de kadett ruilen tegen een e kadett Gsi die wel goed schakelde bij kouder weer :D
Geintje gerwin! T was maar goed dat je vandaag niet mee was geweest naar nieuwgein. Terry en ik zijn denk ik 10 minuten op de parkeerplaats geweest en toen weer naar huis. T was niet veel. Maar volgende keer beter.
Was Tim in de crossschuur geweest of wilde hij daar naartoe toen hij zijn manta in elkaar reed?
Was toch in Schaijk gebeurd?Groeten
23 december 2013 om 21:46 #17494780Nee is in oss ergens gebeurd dacht ik, maar hij komt misschien kijken voor een andere carrosserie.
Dus die 1800+ aanmeldingen op gezichtsboek was ook een beetje zwaar over de top, had al zo een vermoeden.groeten.
23 december 2013 om 22:02 #17494781AnoniemLid sinds:
1 January 1970ben even de naam kwijt
maar er zat/zit hiero iemand met een gele brede manta b evolution
zwart dak, 6 koplampen destijdsdie had ook gezeik met z,n digidash
die heeft er toen een kastje tussen geplaatst die die af kon stellen meen ik
stond toen wel beschreven op t forumkan even niet op zijn forumnaam komen
anders was t ff makkelijker zoeken :shock: ;)meende dat hij “ben” heet??
23 december 2013 om 22:45 #17494782AnoniemLid sinds:
1 January 1970opelmantagek
moet je hebben ;)
denk dat hij je wel info kan geven :thumbupedit:
had al even voor je gezocht ;)24 december 2013 om 08:25 #17494783Hey, dank je.
Maar zie de laatste post een, niet meer leverbaar. :cry
Zal eens gaan zoeken of er iets op de markt is wat hetzelfde werkt.Groeten.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.