Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › HET KADETT 4X4 TURBO TOPIC :
- Dit onderwerp bevat 1,293 reacties, 7 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 29 januari 2024om 15:46 door kadett 4×4.
-
AuteurBerichten
-
3 oktober 2013 om 04:32 #17494709
Ben niet zo bang voor de olieleiding, en anders maak ik wel weer iets anders.
Die buis met die 45° bocht erin heb ik nog een liggen.
Heeft een doorsnee van 57mm, oftewel 2,25 inch.
Ik hen nog meer over als je nog zoekt.
pm me maar bij interesse.Groeten.
3 oktober 2013 om 16:56 #17494710En, ben je al iets wijzer geworden?
4 oktober 2013 om 09:41 #17494711Ja, we zijn eruit.
Zaten 2 bougiekabels verkeerd om, vreemd want die heb ik niet los gehad.
Maargoed, HIJ DOET HET.
Na wat stoeien met de schakelstang, kon er eindelijk een proefritje gemaakt worden.
Wat gaat dat lekker zo’n turbo, en vlug ook.
En dat vond meneer agent ook.
Na 3 minuten rijden, had ik de jongens in burger al achter me zitten.
Na het hele verhaal uitgelegd, en de wagen laten bekijken, kreeg ik een compliment en een waarschuwing mee.
Had geen papieren bij, geen kentekenplaat op de wagen, en een klein beetje te hard :angel :angel
Dus weer geluk gehad.Groeten.
4 oktober 2013 om 10:31 #17494712:jerry :jerry :jerry :jerry
4 oktober 2013 om 11:51 #17494713@ corsaracer.
misschien zie je me nog wel eens rijden, kom zelf uit schaijk.groeten.
4 oktober 2013 om 12:03 #17494714had ook geluk dat het donker was, hadden beide geen gordel aan.
dus toen we stil stonden snel uitgestapt :D :D
vrouwtje vanmorgen de wagen mee gehad, en snapt nu waarom ik al jaren een turbo wilde :jerry :jerry
moet nu nog de toerenteller en temp meter aansluiten, dan werk het dashbord weer naar behoren.
koelvloeistof doe ik volgende week, zit nu nog water in, zodat ik zeker weet dat ik geen lekkages of kapotte radiateur heb.
binnenkort maar eens een turbo drukmeter aanschaffen en inbouwen.
en morgen maar even de kentekenplaat monteren.
en de steun van het schakelmechanisme op de bak aanpassen, of een andere schakelstang, heb nu geen 6.
het moertje komt net tegen de steun aan, dus heb nu een f28 5bak.
dus nog van alles te doen.groeten.
4 oktober 2013 om 14:05 #17494715@kadett4x4 wrote:
@ corsaracer.
misschien zie je me nog wel eens rijden, kom zelf uit schaijk.groeten.
haha gaaf dan wil ik zeker een keertje aankomen en de kadett eens goed bekijken!!
4 oktober 2013 om 14:34 #17494716pm me maar wanneer je wilt komen.
groeten.
4 oktober 2013 om 17:13 #17494717:thumb , mooi dat die loopt.
6 oktober 2013 om 09:22 #17494718Gister is even de turbo lekker warm gereden, en toen is even gekeken wat hij waard was.
Gvd wa lekker, maar wrl slecht voor de bandjes.
Zelfs met 4×4 aan willen de wieltjes nog wel eens piep zeggen.
Zonder sper valt er niet te rijden, met alleen de voorwieltjes, die blijven spinnen.
maar hij rijd lekker, alleen vertrouw ik de km teller niet.
Ga op de snelweg iedereen voorbij met 110, en heb toch het kunstof tandwiel vervangen.
Komt ook wel weer goed.Groeten.
6 oktober 2013 om 09:43 #17494719Als de Kadett toch weer loopt: Heb je interesse/tijd om vandaag naar de E-meeting te komen: viewtopic.php?f=26&t=178965&start=50 Ben namelijk wel nieuwsgierig naar die Uber Kadett!
7 oktober 2013 om 10:38 #17494720Sorry, maatje van me moest crossen.
Zag het ook pas savonds.Groeten.
7 oktober 2013 om 10:51 #17494721Volgende keer misschien! Het was in ieder geval gezellig!
7 oktober 2013 om 18:40 #17494722als ik dan tijd heb.
groeten.
8 oktober 2013 om 11:48 #17494723AnoniemLid sinds:
1 January 1970@kadett4x4 wrote:
Gister is even de turbo lekker warm gereden, en toen is even gekeken wat hij waard was.
Gvd wa lekker, maar wrl slecht voor de bandjes.
Zelfs met 4×4 aan willen de wieltjes nog wel eens piep zeggen.
Zonder sper valt er niet te rijden, met alleen de voorwieltjes, die blijven spinnen.
maar hij rijd lekker, alleen vertrouw ik de km teller niet.
Ga op de snelweg iedereen voorbij met 110, en heb toch het kunstof tandwiel vervangen.
Komt ook wel weer goed.Groeten.
ff navigatie mee
of zo,n speed tacho op op je tel zettenkun je de snelheid ff chekken
verder :thumb dat je der zo tevreden over bent
was al n stoere kadett nu helemaal :thumb :wors
8 oktober 2013 om 11:56 #17494724dit is idd ook een auto waar ik heel nieuwsgierig naar wordt. Hoop hem ook eens te mogen bekijken. Ook zou ik wel willen zien wat hij “in actie” doet.
gr
Marcel8 oktober 2013 om 20:30 #17494725Hey maat nu nog 1 ding wat je moet doen en hij is perfect…..
Wie helpt deze jongen aan een orgineel setje mooie gsi bumpers en side skirts :jerry
9 oktober 2013 om 19:04 #17494726bedankt voor de reacties, ben blij dat jullie het ook leuk vinden.
gister even de kadett een voor apk gedaan, en er waren nog een paar puntjes.
splitpennen voor de moeren op de aandrijfassen.
koplamp die een eigen leven had
en een gescheurde uitlaat!!!!!!!!!!
ik zeg, hoe kan dat nou.
pijpje is twee jaar oud, en van rvs.
bij nader inspectie, bleek er geen lasnaad op te zitten :jerry :jerry , alleen twee hechtpuntjes.
dus even lassen, en weer terug gehangen.
tja, we zijn ook maar mensen.
toch 2 jaar door de apk heen gekomen, zonder lekkage.
toch een vakman bezig geweest.
en vandaag zit er weer voor een heel jaar apk op.
heb net de aanvraag bij het rdw in gediend voor het omkeuren, dus hoop dat het binnenkort allemaal legaal is.
en tenslotte nog een paar foto’s.heb het nu zo gemaakt, en alles kon blijven zitten.
en natuurlijk gaan we gewoon weer verder.
groeten.
10 oktober 2013 om 20:41 #17494727Lekkah, weer een verse apk erop. Ziet er allemaal netjes uit hoor, :thumb
11 oktober 2013 om 17:21 #17494728netjes hoor Gerwin :thumb
12 oktober 2013 om 06:45 #17494729Ziet er dik uit man! Je hebt het redelijk snel voor elkaar die ombouw :thumbup. Paste die turbo radiateur nu gewoon zo met die 16v balk of had je die nu al verlaagd?
12 oktober 2013 om 08:41 #17494730Heb de balk niet verlaagd, maar de radiateur.
De bovenzijde heb ik een rand afgeslepen, zodat hij er goed onder paste.
Ik heb wel de andere gaten gebruikt, omdat anders de onderste aansluiting van de radiateur tegen het plaatwerk zit.
Je moet dan in de koets gaan zagen, en dat wilde ik niet.
Je hebt dan wel meer plaats tussen de vin en turbo.
Ben er geen expert in, maar vragen mag altijd.Groeten.
12 oktober 2013 om 08:45 #17494731Voor de mensen die een calibra turbo gaan slopen, of er voor onderdelen een hebben staan.
Ik ben op zoek naat de schakelpook en stang compleet.
Ben al aan het zoeken en bellen, maar nog zonder succes.Groeten.
12 oktober 2013 om 13:14 #17494732is die van een gewone calibra met 5bak anders?
12 oktober 2013 om 15:08 #17494733Maurice89 van t forum heeft er nog eentje staan.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.