Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › HET KADETT 4X4 TURBO TOPIC :
- Dit onderwerp bevat 1,293 reacties, 7 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 29 januari 2024om 15:46 door kadett 4×4.
-
AuteurBerichten
-
5 september 2013 om 17:10 #17494684
Nee, is van een gsi 16v
Groeten.
6 september 2013 om 07:49 #17494685Owkee , zou die van een calibra turbo niet groter zijn dan of past dat gewoon totaal niet? Want ga van de winter ook een let in me kadett hangen, vandaar dat ik het even vroeg.
6 september 2013 om 11:01 #17494686Zou wel kunnen, maar dan moet je hem aanpassen.
Of hij groter is weet ik niet, maar volgens mij hebben ze allemaal een kadett rembekrachtiger.Groeten.
9 september 2013 om 15:11 #17494687Beugel voor de bak op de zaak afgegooid, word hij lekker bol in de lak gezet.
Vanavond nog een stuk motorboom halen, en dan kan het letje weer terug in zijn huisje.
Morgen weer verder.Groeten.
11 september 2013 om 18:16 #17494688Motor hangt er weer in, dus kunnen weer verder.
Kan al schakelen en koppelen, en morgen gestaag verder.
Het hele zwikkie nog vullen met olie, dan loopt het weer gesmeerd.
Foto’s komen als de computer het weer wil doen.Groeten.
12 september 2013 om 07:49 #17494689Ben benieuwd ook hoe die straks rijd, zal wel goed van zijn plek af willen komen :thumbup
13 september 2013 om 14:29 #17494690Gister de bak gevuld, en alvast een aandrijfas geplaatst.
Anders blijft de olie niet goed zitten :angel
Motor nog ongeveer 1cm naar achter gewerkt, om meer plaats te maken voor radiateur en koelvin.
Verder nog wat slangen en kabels aangesloten, en aan het bekijken hoe de radiateur vast gemaakt gaat worden.
Moet zeggen, kan allemaal precies.
En weer verder.Groeten.
16 september 2013 om 18:41 #17494691weer een update.
collins dump valve, passend bij de kleur.
iets meer ruimte voor de vin gemaakt.
waar je accu’s al niet voor kunt gebruiken.
baksteun aangepast en gespoten.
best druk op de vierkante cm, maar het past net.
calibra turbo radiateur aangepast, dat hij net iets verder onder het front past.
ondertussen nog beugeltjes gemaakt om de radiateur vast te zetten, en nog aan het stoeien met de oliekoeler.
verkeerde gekregen, en zit nog steeds te wachten op antwoord, anders nog maar eens bellen.
kabelboom is al meer als een week onderweg met de post, vermoed dat het voetpost is.
en nog wat friemel dingen gedaan.
morgen weer verder.groeten.
18 september 2013 om 04:33 #17494692Zo, gister de baksteun vast gezet, en alle steunen weer op de plaats gezet.
De orginele dump valve afgesloten, en de rest van de avond liggen stoeien om de radiateur en vin op de plaats te krijgen.
Ik heb de waterslang op de turbo een klein knikje meer gegeven, zodat de vin vrij zit van de motor.
Andre nog een app gestuurd, en de kabelboom is onderweg.
toen het sleep oog vervangen voor een qsp sleep oog kabel, de andere ging niet werken door de intercooler buizen.
Foto’s volgen.Groeten.
20 september 2013 om 12:30 #17494693gister de kabelboom binnen gekregen, en meteen aan de slag.
nu zijn we erachter gekomen, dat we twee stekkers missen.
we hebben waarschijnlijk de twee stekkers van de inlaat temp sensor en van de tank vent valve wel, maar missen dan de stekkers van de lfr en de klopsensor.
eerst maar eens uitzoeken, anders andre maar eens bellen.
nog gaas in de bumper gemaakt, en voor de rest niet veel gedaan, heb last van de rug.groeten.
20 september 2013 om 13:21 #17494694Hier wordt weer iets moois gemaakt! :thumb
20 september 2013 om 17:58 #17494695Leuke updates weer, wordt echt een beest dit!! :shock:
21 september 2013 om 07:34 #17494696Ik doe mijn best.
Groeten.
23 september 2013 om 19:47 #17494698ondertussen het ontbrekende stukkie kabelboom weer binnen, had smiddags gebeld, en savonds in huis :thumbup :thumbup :thumbup
zaterdag nog een partijtje lopen stoeien met de intercooler buizen, past :swear maar net.
zal me benieuwen hoelang ik stuurbekrachtiging heb.
maak morgen wel even foto’s, want ben ik zaterdag vergeten.
compleet water traject is aangesloten, en dan komt de kabelboom en vacuumslangen aan de beurt.
binnenkort weer meer.groeten.
27 september 2013 om 13:57 #17494699haha, was ik nog vergeten te vertellen.
er heeft onlangs een man uit Kosovo contact met mij gezocht, over hoe ik mijn kadett heb omgebouwd naar 4×4.
beste man deed bergrennen met een kadett e turbo, en had teveel wielspin bocht uit.
alleen wilde hij het gaan doen met en audi onderstel.
vond dat wel grappig, om dat de beste man mij had gevonden via een filmpje op you tube.groeten.
27 september 2013 om 18:02 #17494700Wel geinig hoe dat werkt heh, met internet! Zo heb ik op mij (lang niet zo indrukwekkend) verbouwings topic van een man uit Brazilie een giga bod op mijn Kadett gekregen, omdat daar geen 5 deurs bestaat, en dat sprak hem enorm aan, en hij vond de wijzigingen allemaal reuze gaaf. Bood me 20000 dollar. Probleem was alleen dat hij hem niet kon importeren omdat het daar geen typegoedkeuring heeft en dat maakt het gewoon onmogelijk. Dan moet hij eerst botsproeven doorstaan en zo… LOL
En ik heb een keer een bericht gekregen op een Amerikaans forum, achteraf van iemand die nog geen 40 kilometer bij me vandaan woont!! :shock: Hij had een prof. broadcast camera van Sony, een PDW-510 en de firewire poort was stuk. Bij Sony repareren ze dat met een nieuw board van bijna 10000 euro (!!) omdat er slechts één chip, een diode array en een smoorspoeltje doorfikt. Dit probleem komt geregeld voor doordat de boel vonken trekt als je het aansluit met de apparaten aan. Blijk de enige ter wereld te zijn die dat repareert, en dat ben ik een uurtje werk verder en ongeveer 10 euro aan onderdelen. Het betreft een chip van 1,5 bij 1,5 cm met 128 pinnen die dan vervangen moet worden. Lijkt me duidelijk dat dat niet voor iedereen is weggelegd. Heb er inmiddels ongeveer 30 vervangen de afgelopen paar jaar en met 100% succes. Heb een soldeer methode die nogal goed werkt gebaseerd op amalgamen (met kwik, waar de tandarts vroeger je kiezen mee vulde) wat een zeer laag smeltpunt heeft. Zo krijg je zonder schade aan de printplaat de chip er af en een nieuwe zit er ook zo weer op. Heb voor de beste man zijn camera hersteld en hem een enorm bedrag uitgespaard, was hij wel blij mee uiteraard! Anders was het ding total loss…
Maar krijg geregeld van over de hele wereld vragen over electronica en de Kadett, wat zonder internet nooit gebeurt zou zijn, is toch wel grappig!
Gaat het verder goed met het project? Ik ben steeds benieuwd naar wat foto’s hoor! Of speelt je rug weer op? :cry
27 september 2013 om 21:59 #17494697Rug gaat wel weer, foto’s gaan komen.
Ben al een heel eind, verwacht binnen 2 weken geluid.Groeten.
29 september 2013 om 08:03 #17494701weer een hoop gedaan.
heb er water ingegoten, om te kijken of er niks lekte, en hij is nog steeds droog.
wacht het nog even af tot hij warm gedraaid is, en er druk op het systeem staat.
is het dan nog goed, dan gaat er koelvloeistof op.
de kabelboom aangesloten, en zoveel mogelijk netjes gelegd.
intercooler weg gebracht om aan te laten passen, heb dan een buis langs de radiateur lopen, en scheelt weer een hoop gepas.
maandag weer klaar, en dan dinsdag weer alles terug bouwen.
bumper is ook weer klaar, overal nieuw gaas in gezet, kijkt het weer netjes.
dump valve geplaatst en aangesloten, en alle blauwe slangen vervangen door zwarte.
nog een paar zwarte silicone slangen besteld, om het hele intercooler traject compleet te maken.
uitlaat aangepast op de bestaande, alleen nog even wachten op die gevlochten ringen, en de uitlaat veren.
nog een paar draadjes van de kabelboom uitvogelen, en dan zou hij het moeten doen.
hoop van wel, moet de 18e gekeurd worden :vertag :vertag
en hier nog wat plaatjes.zo was de downpijp, heb geen foto van klaar(was biertijd :D :D )
van de week weer verder, krijg er zin in om te gaan rijden.
groeten.
29 september 2013 om 08:22 #17494702:wors :wors :wors
29 september 2013 om 08:40 #17494703Vet zeg, wat begint dat er weer mooi uit te zien!!
2 oktober 2013 om 17:43 #17494704Gister het beest uit zij slaap gehaald, en hij was er niet blij mee.
Op cilinder 2 na, krijgen ze allemaal benzine.
Na vanalles nagekeken en verwisseld en geprobeerd te hebben, gaan we morgen weer met een camera de motor in.
Het enige wat we nog vermoeden, is dat er een prop papier is blijven zitten.
Als dat zo is, schaam ik me diep.
Maar we houden jullie op de hoogte.Groeten.
2 oktober 2013 om 18:26 #17494705Verdomme man wat is dat toch met LET’s die niet uit hun slaap gehaald willen worden :( Wel zonde van je mooie gecleande SFI bak trouwens, die hangt nu als versiering aan de muur zeker.
2 oktober 2013 om 18:29 #17494706nee, staat net als de luchtfilterbak te koop.
anders hang ik ze wel in de garage.
morgen gaan we weer verder, en weten we meer.groeten.
2 oktober 2013 om 18:50 #17494707Laat je die olieslangen zo liggen? Ben je niet bang dat ze -ondanks de stalen ommanteling- doorslijten? Ik heb een tijdje als hydrauliekmonteur gewerkt en ik ben ze echt tegen gekomen.
Verder uiteraard erg goed bezig en het word ongetwijfeld weer super!
2 oktober 2013 om 19:17 #17494708Mooi zo dat kleppendeksel in de kleur van je auto :thumbup Wordt een dikke kadett zo te zien. Mag ik vragen waar je die buis van je inlaat naar de intercooler vandaan hebt, want heb er ook eentje maar das nog eentje met de dumpvalve aansluiting erop, en heb ook grotere tophat nu en wil ook graag zo’n buis.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.