Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › HET KADETT 4X4 TURBO TOPIC :
- Dit onderwerp bevat 1,293 reacties, 7 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 29 januari 2024om 15:46 door kadett 4×4.
-
AuteurBerichten
-
24 juni 2013 om 18:06 #17494584
het moest er toch een van komen, we gaan aan de turbo.
daarom moet de c20xe helaas gaan verhuizen, om plaats te maken voor een let.
en is daarom te koop, zie advertentie.
eerst moet mijn blok verkocht zijn, voor ik een let aanschaf.
maar ik houd jullie op de hoogte.groeten.
24 juni 2013 om 20:31 #17494585Hehe eindelijk!! :jerry nu kunde dadelijk die tdi’tjes weer voor blijven en nie teveel pks he anders moet ik ook weer langs dn tunert :thumb
28 juni 2013 om 06:50 #17494586Haha, word je al bang.
Eerst de 16v verkopen, dan een let kopen.
Heb het er maar eens over mey onze has en keoma, special price for you my friend.Groeten.
30 juni 2013 om 19:48 #17494587En wat voor bak ga je dan rijden als ik vragen mag? Gewoon interessant om te weten…
1 juli 2013 om 18:47 #17494589een f28, hoezo?
lekker 4×4 blijven rijden, met een versnelling meer.
ga er toch niet mee sprinten of op het circuit, maar gewoon straatrijden.groeten.
1 juli 2013 om 19:19 #17494588Da’s een lekkere bak ja, ieder zijn meug, maar ik ben niet de enige die die bak veel te kort vind op een turbomotor. Hangt van veel dingen af hoe jij hem ervaart natuurlijk, en het is een lekker sterke bak ook.
2 juli 2013 om 14:57 #17494590@Vinci wrote:
Da’s een lekkere bak ja, ieder zijn meug, maar ik ben niet de enige die die bak veel te kort vind op een turbomotor. Hangt van veel dingen af hoe jij hem ervaart natuurlijk, en het is een lekker sterke bak ook.
En wat is dan de ideale bak voor op circuit met een c20let?
Groeten
2 juli 2013 om 15:25 #17494591Dat hangt van veel dingen nog af, wieldiameter, soort banden, uitlijning, vermogens en koppelkromme, voorkeur. Wat ik heel erg veel lees is wat mijn ervaringen bevestigen is dat met de F28 je turbo lekker opgespoeld is en hij gaat als een raket en het moment daar is om te schakelen je gelijk weer bij de 4000-5000 toeren uit komt. En als je je schakel moment door de bak laat domineren dan is de turbo misschien net lekker in aan het komen als je op een lekker toerental in de volgende versnelling uit wilt komen. Een F28 is ideaal gezelschap voor op een dikke 250PK Sjaak Spies motor. Er zijn momenteel veel Duitsers zelfs mooie tijden aan het neerzetten met 4 bakken op een let! Persoonlijk zou ik een F18 huis pakken, met WR+ tanden, F20 uitgaande as en ringwiel en uiteraard sper er in. Die F20 ringwielen zijn breder en sterker dan F18, huis van de F18 is heel sterk en de verzetten en synchro’s, wel ook uitgaande as een F20 of F16 lager pakken, die heeft meer ‘kogels’… Dat zou ik met mijn huidige ervaringen en gebaseerd op meningen en ervaringen van wat circuit jongens kiezen.
2 juli 2013 om 19:59 #17494592@Vinci wrote:
Dat hangt van veel dingen nog af, wieldiameter, soort banden, uitlijning, vermogens en koppelkromme, voorkeur. Wat ik heel erg veel lees is wat mijn ervaringen bevestigen is dat met de F28 je turbo lekker opgespoeld is en hij gaat als een raket en het moment daar is om te schakelen je gelijk weer bij de 4000-5000 toeren uit komt. En als je je schakel moment door de bak laat domineren dan is de turbo misschien net lekker in aan het komen als je op een lekker toerental in de volgende versnelling uit wilt komen. Een F28 is ideaal gezelschap voor op een dikke 250PK Sjaak Spies motor. Er zijn momenteel veel Duitsers zelfs mooie tijden aan het neerzetten met 4 bakken op een let! Persoonlijk zou ik een F18 huis pakken, met WR+ tanden, F20 uitgaande as en ringwiel en uiteraard sper er in. Die F20 ringwielen zijn breder en sterker dan F18, huis van de F18 is heel sterk en de verzetten en synchro’s, wel ook uitgaande as een F20 of F16 lager pakken, die heeft meer ‘kogels’… Dat zou ik met mijn huidige ervaringen en gebaseerd op meningen en ervaringen van wat circuit jongens kiezen.
Ok Thanks.
Nu weet ik ongeveer wat ik moet zoeken voor mijn kadett. Deze winter komt de turbo erin.2 juli 2013 om 21:50 #17494593Ja in detail zou je het pas echt goed doen door je motor eerst goed af te laten stellen op de rollen, dan de toerentallen in kaart brengen waarin je motor het sterkst presteert, dan met de wieldiameter gaan rekenen in welke verzetten je bij welke snelheid welk toerental maakt en zo kun je zo berekenen wat voor verzetten en eindoverbrenging jouw auto het snelst maken.
3 juli 2013 om 04:33 #17494594Hey vinci.
Dat kort ben ik gewend, is de huidige f20 ook.
Mijn mening is, achter een c20let hoort een f28.
En wat andere doen, is hun keuze.
Je kan niet iedere bak ombouwen naar 4×4, volgens mij.Groeten.
3 juli 2013 om 21:14 #17494595Voor de manier hoe wij ermee rijden gewoon een f28 erachter en gas dr op je hebt met mij meegereden niks te klagen met die f28 wel? :jerry
3 juli 2013 om 22:24 #17494596Begrijp me niet verkeerd, prima bak, kan ook het geweld aan als de beste. Ik denk voor jouw gebruik misschien zelfs de beste keus, maar om de snelste te zijn op bijv. een circuit dan wordt het een ander verhaal. Weet best wel wat die bak doet en kan en heb met alle bakverhouding ook gerekend, dus ken de f28 best goed en het is een heerlijke bak en je zal er echt niet totaal naast zitten met de verhoudingen, zeker niet voor snel weggebruik. Maar max. koppel op 2400 toeren en pk’s op 5600 toeren (valt natuurlijk nog mee te schuiven met andere nokken en verstelbare wielen er op) is het wel een echte Opel motor, breed inzetbaar over het hele toerental, beetje turbo lag (ook evt. wat aan te doen met xe nokkenas op de inlaat) en dan moet je juist niet te veel hoeven schakelen.
En volgens mij kan elke f16/18/20/28 bak een 4×4 tussenbak hebben met het juiste diff er in hoor, dus dat is de beperking niet. F18WR3.74 of 3.55 er op dan heb je het zelfde bereik als de F28, maar met grotere stappen en zo’n kilootje of 15 á 20 minder, geloof niet dat ik me er in vergis om te denken dat dat sneller werkt op zo’n motor.
http://www.awdwiki.com/images/opel-vectra_x.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;
Met de F28 kan je wel verder komen met tunen, en dan loop je met een F16/18/20 heel snel tegen een tandloze drie aan te kijken…
5 juli 2013 om 11:46 #17494597het is zover, de kadett staat weer binnen.
gister na wat opruimen en plaats maken(koosje en de wit bedankt)ben ik begonnen aan demonteren.
de c20xe en f20 zijn verkocht, dus heb ik mij een c20let met f28 gekocht.
woensdagavond een ritje lekkerkerk maken, en bij mr botter het nieuwe hart halen voor de kadett.
zoals gewoonlijk houd ik jullie weer op de hoogte van alles.groeten.
5 juli 2013 om 16:13 #17494598AnoniemLid sinds:
1 January 1970Das goed nieuws :thumb
Heeft deze kadett ook wel verdiend
Een fijne let in t vooronder :wors5 juli 2013 om 18:33 #17494599goed bezig hoor!
5 juli 2013 om 19:00 #17494600Mooi spul, is die gereviseerde F28 die Botter te koop had staan denk ik?
5 juli 2013 om 19:06 #17494601zijdelings wel eens mee gekregen dat er bij botter nog een “leuke” motor op de plank stond.
die zal het vast wel wezen.kun je straks weer nieuwe luchtfilter bak gaan maken.
en hopen dat het net zo mooi wordt op de c20xe.
hou je straks de vlieghoogte wel in gaten .
Succes met de ombouw
6 juli 2013 om 17:46 #17494602Komt goed jongens :thumbup
Groeten.
7 juli 2013 om 10:54 #17494603En vandaag weer een jaartje erbij.
Heb nu de astronomische leeftijd van 39 jaar berijkt.
En woensdag mijn kado halen.Groeten.
7 juli 2013 om 11:06 #17494604Heej, gefeliciteerd man! Wel geinig, onze auto’s en wij zelf zijn op een paar maanden na even oud. Met ongeveer het zelfde verschil ook, mijn Kadett wordt in November 26 en ik in december 39. :D
14 juli 2013 om 08:09 #17494605Omdat ik technische mankementen met de laptop heb, kan ik nog geen foto’s plaatsen.
Heb dus woensdag de let en f28 opgehaald bij botter, mede dankzij gsipiloot en zijn bus.
Er moet nog het een en ander aangepast , veranderd, vervangen en vooral gepoets worden.
dus sevenum zit er dit jaar voor de kadett niet in, ukzelf kom wel.
Probeer zo snel mogelijk de foto’s te plaatsen.Groeten.
16 juli 2013 om 14:15 #17494606Fooooootoooo’s
18 juli 2013 om 09:46 #1749460739 OPA ! :jerry
eindelijk een blok wat in de 4×4 hoort :thumbup
succes met inbouwen !
18 juli 2013 om 14:27 #17494608sponsors zijn altijd welkom he jongens :thumb :thumb :thumb
groeten.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.