Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › HET KADETT 4X4 TURBO TOPIC :
- Dit onderwerp bevat 1,293 reacties, 7 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 29 januari 2024om 15:46 door kadett 4×4.
-
AuteurBerichten
-
17 maart 2013 om 10:32 #17494535
@gsipiloot wrote:
Je vraagt om problemen met die saab rommel
Is de liefde tussen ons dan over!!
Maar, wat bedoel je met problemen.Groeten.
22 maart 2013 om 14:38 #17494537:cry hij reageert zelfs niet meer.
groeten.
22 maart 2013 om 16:22 #17494538@kadett4x4 wrote:
:cry hij reageert zelfs niet meer.
groeten.
Huh?? Snap best dat je er nijdig van wordt als je een dikke duit in een LET hebt zitten en ineens mensen met turboblokken die net zo potent zijn van de concurrent gaan rijden, maar zo is het leven nou eenmaal. Ik zou zeggen koop eens een computer en kijk na 2 jaar nog eens, zelfde effect….
23 maart 2013 om 13:46 #17494539@vinci, maakt niet uit, was als geintje.
Ik ken hem, wij zijn nooit serieus.
Tuurlijk is een let het einde, maar voor dat geld kan ik een b204 drie keer kapot rijden.Groeten.
23 maart 2013 om 14:54 #17494532Oh ik dacht al… :thumb
Heb trouwens wel begrepen dat die 4×4 tussenbak nogal kwetsbaar is, bij het Zwitserse bedrijfje Dorfbrunnen kunnen ze je er alles over vertellen. Die gasten hebben er wel alles voor liggen om te repareren…
23 maart 2013 om 19:28 #17494540Je bedoel hurliman.
Ga maar eens zoeken op zijn naam, dan kom je nogal wat onvriendelijke reacties tegen.
Ken hem zelf niet, maar sommige beschrijven hem als een nazi.
Kan er zelf geen beslissing over maken, maar er zijn meer adresjes voor je verdeelbak.Groeten.
24 maart 2013 om 21:51 #17494541Tuurlijk is onze liefde dan nie over ik wil best nog wel knuffelen hoor :jerry :wub
en met problemen bedoel ik als je een auto rijdt met een niet fabrieksaf orginele motor krijg je al met problemen te maken. (dat weet ik dus uit ervaring met de gsi en met de cabrio al genoeg gezever gehad) En als je dat dan ook nog gaat doen met een motor van een ander merk ga je naar mijn inziens meer problemen krijgen….
maar als je saab motor kapot loopt dan bel je de witte LT afsleepdienst maar dan kom ik je meteen halen :jerry24 maart 2013 om 22:36 #17494536Ja, die hurliman klonk aan de telefoon wel een beetje maf, hij herhaalde wel erg vaak dat je genoeg geld mee moet nemen als je langs komt voor een revisie. Wel biedt hij je gratis verblijf aan als je in een weekend langs wilt komen en samen aan de revisie wilt werken. Kon verder niet zo veel nadeligs vinden over hem..
En wat betreft het ombouwen naar een Saab blok, als je er netjes de tijd voor neemt krijg je dat ook netjes ingebouwd en kan je altijd weer terug. Je moet gewoon een X5 stekker van een Opel boom aan de Saab motor boom maken, zodat de dash boom netjes Opel blijft, en de distributie motorsteun netjes los boren van de langsdrager, dan kan je die altijd weer terug er op lassen als je weer een Opel blok er in wilt leggen… Verder past er gewoon een Opel bak op, dus zo enorm ingrijpend hoeft het voor de koets niet te worden dan. Al zou het maar voor tijdelijk zijn, heb je wel voor die tijd lol gehad van turbo rijden voor een nette prijs. En wat pech krijgen betreft zou het echt mee moeten vallen, want die Saab blokken zijn zeker wel oerdegelijk.
25 maart 2013 om 19:31 #17494542haha, jongens toch, pech is mijn tweede naam.
richard, niet alleen vreemde blokken kunnen problemen geven, is al mijn 3e c20xe :vertag :vertag
wil je geen gezeik hebben, moet je standaard en orgineel blijven rijden.
maar daar zijn wij niet van, want we willen altijd meer.
er zijn genoeg andere auto’s met ander merk motor erin, en die doen het ook goed.
wil het dan toch goed en netjes doen.
en pech hebben, je kunt ook bekijken hoeveel geluk je daar tegen over hebt :D :D :Dgroeten.
25 maart 2013 om 19:39 #17494543vinci, dat verhaal van dat geld heb ik vaker gehoord.
weet niet of je van te voren een prijs afspraak maakt met hun, maar denk dat het stiekem meer gaat kosten dan eigenlijk is.
maar wat is genoeg geld, hoorde dat er een was geweest die toch een paar duizend kwijt was voor gewoon revisie.
werd wel gezegd dat er bijna alles nieuw in werd gezet, maar daar heb ik ook mijn twijfels bij.
mooi schoon ziet er ook nieuw uit.groeten.
25 maart 2013 om 19:59 #17494544Ja precies, en je moet er ook nog heen rijden, kost zo weer een paar tanken benzine… En als je eenmaal bezig bent is het toch lastig om af te haken. Nou heeft hij wel een prijslijst, maar dan zit je bij een F28 met enkel 1e en 2e synchros vervangen al op meer dan 1200 euro. En alle versnellingen en alle hoofdlagers op 1800 euro ongeveer. Is wel een berg geld hoor…. Zat al te kijken of er niet een Saab bak onder kan! :jerry
26 maart 2013 om 05:39 #17494545Nou, vandaag is het officieel.
Het 4x4tje is, BELASTINGVRIJ.
Na een jaartje extra wachten, hoor ik er ook bij.Groeten.
26 maart 2013 om 05:43 #17494546Gefeliciteeeerd!!!! :thumb
26 maart 2013 om 07:55 #17494547Van harte man!!!! king:
Ik weet hoe het is, mijne is van november 87…
31 maart 2013 om 22:12 #17494548Ja 3de c20xe waarvan 2met webers maar waarom die zijn stuk gelopen is nog steeds een raadsel maar ik kan nie veel met 2linkse handen maar k kom je gewoon helpen hoor zelfs met saab rommel :thumb
1 april 2013 om 08:02 #17494549das aardig van je.
groeten.
14 april 2013 om 08:10 #17494550Zo,gister de distributie compleet vervangen, een het zag er allemaal nog uit als nieuw.
Looprol, spanrol en waterpomp maakten nog eens geen geluid, en zelfs de riem zag er nog als nieuw uit.
Meteen alle bouten vernieuwd, dus kan er weer jaren tegen.
Heb alleen een probleem met mun benzine slangen onder de wagen.
Moet ze ieder jaar vervangen, omdat ze scheuren en lekken.
Gister weer 2 slangen vervangen, omdat er bij een een gaatje in zat.
Vond het al zo vreemd dat het altijd naar benzine rook, en de meter zo vlug zakte.
Dus binnenkort de rest ook maar weer vervangen, en dan maar eens opzoek naar goede slang.Groeten.
14 april 2013 om 08:24 #17494551Zou eens benzine slang van Gates nemen, heb net zulke ervaringen gehad en die van Gates is veeeeeeeel duurzamer en niet eens duur!
14 april 2013 om 10:37 #17494552aahhhhh, kijk, dat zijn berichten.
zal eens naar de winkel gaan binnenkort.groeten.
15 april 2013 om 12:42 #17494553Ik wil je niet ontmoedigen, maar gates is ook niet heilig.
Misschien is het een bepaalde serie geweest, maar deze gates slang is 2/3 jaar geleden vervangen en nu gewoon zo poreus als een spons. (deze zat gemonteerd in de retourzijde en niet eens de drukzijde)
Ik heb het al vaker gehoord van collega bedrijven hier in de buurt…heb ondertussen weer slangen van gates maar dan een andere rol..Ik blijf ze elk jaar goed in de gaten houden.
Hier nog een paar die er last van hadden
15 april 2013 om 18:47 #17494554ja, geef de jacht nog niet op.
groeten.
15 april 2013 om 20:46 #17494555Ik heb mijn Gates slangen er nu meer dan twee jaar op zitten en heb met de laatste keer tank vervangen (oktober vorig jaar) nog gekeken, zijn nog helemaal fris… Nou had ik bij deze winkel eerder slang gehaald die heel slecht was en toen ik daar over wat zei kwamen ze met deze en zag er ook wel heel vers uit… Scheelt natuurlijk ook enorm hoe lang het al in een magazijn ergens ligt heh!
Als je op safe wilt spelen maken ze in Engeland bij Roose speciale met fluorine gecoate slang voor je met silicone buitenkant en drie laags weefsel. Kost wat, maar dan heb je ook wat!
16 april 2013 om 04:32 #17494556Silicone slangen zat ik ook te bedenken.
Zouden die slangen die ze hier verkopen er ook tegen kunnen??.
Zal eens een rondje info gaan doen, kom hier nog op terug.Groeten.
20 april 2013 om 06:30 #17494557Na wat rondvragen, blijkt silicone slang niet tegen benzine te kunnen.
Toen maar wat rond gesmurft op internet, kwam ik bij een watersportzaak uit.
Die hadden versterkte brandstofleiding voor boten.
Dus maar eens een metertje of 2 besteld, kan ik binnenkort weer met benzine gaan knoeien.
En dan maar hopen dat ik er voorlopig van af ben.Groeten.
20 april 2013 om 08:17 #17494558Daarom moet het dus fluorine gecoat zijn, maar goede vondst, ben benieuwd…
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.