HET KADETT 4X4 TURBO TOPIC :

Forumindex Forums Overige Restauratie, verbouwingen en styling HET KADETT 4X4 TURBO TOPIC :

25 berichten aan het bekijken - 776 tot 800 (van in totaal 1,294)
  • Auteur
    Berichten
  • #17494509
    Vinci
    Deelnemer
      Lid sinds:
      3 August 2009

      De B206 schijnt ook erg interessant te zijn, aangezien die standaard zonder turbo en balans assen is gemaakt, terwijl hij inwendig wel net zo sterk is als een B204. Over het algemeen hebben die minder slijtage, de zelfde afmetingen en net zo veel tuning potentiaal!

      #17494510
      giuliettaevo
      Deelnemer
        Lid sinds:
        5 November 2006

        Dat ‘stuk breder’ valt volgens mij nogal mee… Het onderblok is identiek aan elkaar, enkel de distributiekant is korter bij een motor uit een NG900. Verschil zit ook niet in de 2.0 of 2.3 maar in het model auto waarin de motor geleverd is. Saab NG900 is degene die je wilt hebben. Die heeft ook het meeste gemeen met de Vectra en is de meest gebruikte donor bij Saab-in-Opel projecten.

        Als je wilt kan ik wel even meten hoe lang de motor is van bakflens (waar de bak tegenaan schroeft zeg maar) tot poelie bij een B204E uit een Saab 9000. Die heb ik hier nog wel liggen namelijk.

        B206 is geen turbo motor origineel en moet dus minimaal voorzien worden van de zuigers van een B204 als je hem als turbo motor met veel vermogen wilt gebruiken, ik geloof dat de drijfstangen wel gelijk zijn.

        #17494511
        sebastiaankadettcabriogsi
        Deelnemer
          Lid sinds:
          27 November 2005

          ik heb contact met iemand in zweden die heeft een b204 van ee saab 900 in zijn kadett E gsi zitten en hij beweert dat je het er zo in kan bouten zonder gebruik van flex of lasapparaat. (of ik begrijp hem verkeerd) wel heeft hij wat aanpassingen aan het multieriem gebeuren wat aan de buitenkant zit gedaan om het niet tegen het chassis aan te laten lopen.

          http://www.youtube.com/watch?v=llv9VbvrN1Q” onclick=”window.open(this.href);return false;

          #17494512
          gsipiloot
          Deelnemer
            Lid sinds:
            3 January 2009

            In een opel hoort een opel motor en ginne saab rommel

            #17494513
            Vinci
            Deelnemer
              Lid sinds:
              3 August 2009

              @gsipiloot wrote:

              In een opel hoort een opel motor en ginne saab rommel

              Zo conservatief ben ik dus ook, hahah! :thumb Maar het zijn wel bere sterke motoren en als je het prijsverschil ziet dan is het wel te begrijpen dat mensen er voor kiezen..

              Ik denk altijd maar zolang je nog zonder veel gezeur weer terug kan ook dan moet je er misschien niet te moeilijk over doen. :hmmz

              Bovendien is het wel Saab uit het GM tijdperk, dus eigenlijk best nog een beetje Opel… :vertag

              #17494514
              kadett4x4
              Deelnemer
                Lid sinds:
                6 July 2004

                ben ik helemaal met jullie eens, maar.
                een let kost gemiddeld €2000,-
                een b204 kost met auto gemiddeld €750,-
                scheelt toch alweer €1250,-
                ieder eurootje voor extra pk’s is meegenomen :vertag :vertag
                en aangezien ik al iets aparts heb, wil ik wel daar in verder blijven gaan :angel :angel

                groeten.

                #17494515
                Vinci
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  3 August 2009

                  Heb wel gezien dat met het overspoelen van de turbo markt door de B204 invasie een LET enorm in prijs gedaald is. Net in Engeland eentje zien gaan voor 750 pond (ongeveer 900 euro) en met F28 voor 1100 pond!!

                  #17494516
                  kadett4x4
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    6 July 2004

                    ik wacht het hier nog even af, maar vind die bedragen gewoonweg te gek voor woorden.
                    vragen een hoop geld voor een let of f28, en dan moet je meestal nog veel meer geld erin pompen wil je weer een beetje een fris blok of bak hebben.
                    ik wacht af en spaar gewoon verder, wie weet wat ik tegen de tijd weer in mijn hoofd haal.
                    er is nog wel een plannetje, maar kan daar nog niks over vinden.

                    groeten.

                    #17494517
                    rabbitopc
                      Lid sinds:
                      31 July 2008

                      voor een goedkope c20let betaald je nog steeds 1600 euro in nederland zonder bak :thumbdown

                      #17494518
                      jason
                        Lid sinds:
                        1 July 2004

                        is de f28 /f20 zo te monteren op de b204?

                        #17494519
                        Vinci
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          3 August 2009

                          Zelfde bouten patroon, alleen prise as heeft een andere spline. Dus koppelingsplaat van de Opel pakken (of F28 is geloof ik weer wel uitwisselbaar met Saab koppelingsplaat).

                          #17494520
                          gsipiloot
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            3 January 2009

                            Als je een turbo motor wil en dan ook meteen een nieuw opgebouwde motor kun je gewoon een c20xe nemen als je toch alles opmieuw opbouwd….. Je kan ook een gare let kopen voor 2 ruggen en erin kiepen ander chippie dan heb je ook 250 pk maar dan kun je gegarandeerd elke week de schuur in om te sleutelen….. Een turbo motor rijden kost gewoon erg veel geld hou dat goed in de gaten maat. En als jewat wil afkijken kom ik van de zomer gewoon weer langs met de gsi turbo

                            #17494521
                            Vinci
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              3 August 2009

                              Dat is precies wat ik zou doen, helemaal omdat ik nog een C20XE heb staan. Lekker boren, overmaatje er in, krukas laten bewerken, dikke drijfstangen, ARP boutjes overal in en dan een dikke dikke turbo er op. Of twee kleintjes, zag laatst een topic in Engeland waar iemand twee kleine turbo’s op 2/om/2 cylinders had gezet. Volgens mij spoelt dat sneller op? Geen idee hoor, ben nog vrij vers in turboland….

                              Denk wel dat als je al een 4×4 hebt gebouwd dat de kosten van een turbo je niet zouden moeten weerhouden, want het maakt het natuurlijk wel heel mooi ‘af’.. En dan nog staan de Saabs er juist om bekend dat ze ook nog erg duurzaam zijn, dat zou de kosten dan ook verder redelijk moeten houden toch?

                              #17494522
                              kadett4x4
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                6 July 2004

                                dat turbo rijden geld kost weet ik ook wel.
                                maar een xe ombouwen is ook niet voor niks.
                                ga de onderdelen eens bij elkaar zoeken die je nodig hebt, die bij een let anders zijn als bij een xe.
                                kabelboom
                                oliepomp
                                inlaat
                                uitlaat
                                injectorrail compleet
                                turbo
                                slangen en leidingen
                                zuigers
                                drijfstangen
                                en weet ik wat meer.
                                een c20let is natuurlijk gewoon je van het om te hebben, maar vind de prijzen gewoon nergens opslaan wat ze voor let spul vragen.
                                waarom moet een let 4x zoveel kosten als een xe.
                                ik heb voor een b204 prijzen gehoord die gelijk liggen als van een let, alleen heb je dan wel 2x zoveel vermogen.
                                maar we zien wel.
                                koffie staat weer klaar maatje, de turbo mag altijd komen.
                                het is nu vooral info winnen, en ga later wel op jacht.

                                groeten.

                                #17494523
                                giuliettaevo
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  5 November 2006

                                  B204 koop je met een beetje geluk een hele auto voor 750 euro… Als je er dan een paar honderd euro tegenaan gooit is het blok weer helemaal fris en kan het al veel meer vermogen aan als een c20LET. Een B204 heeft ook gewoon een los uitlaatspruitstuk, een grotere turbo monteren is dus al een stuk makkelijker, hoef je tenminste niet ook nog een spruitstuk te kopen zoals bij opel. ;) Enige nadeel is dat de LET wel mooier is om te zien. :wub

                                  XE ombouwen is wel een goed idee als je pk-doel boven de 300/350 pk ligt. Bij de LET zou je dan immers ook al drijfstangen e.d. gaan vervangen. Zowat al de onderdelen die de LET onderscheiden van de XE ga je dan toch vervangen en dan is het wel slim om een XE as basis te gebruiken aangezien deze een kwart in aanschaf kosten. ;)

                                  #17494524
                                  Vinci
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    3 August 2009

                                    De looks van zo’n motor is natuurlijk nog een hoop aan te doen, dat is in dit topic ook wel bewezen.

                                    #17494525
                                    Koekie
                                      Lid sinds:
                                      29 June 2004

                                      Ik zeg lekker een Saab blokkie erin voor weinig en gaan,Opel motoren met veel pk’s= teveel geld uitgeven voor te weinig resultaat.

                                      #17494526
                                      gsipiloot
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        3 January 2009

                                        Mijn c20let is voor 90% niet meer orgineel daarom als je je motor flink wil aanpakken dan heb je geen let nodig maar kun je een xe nemen dat scheelt je 1000tot 1500euro in aanschaf die kun je dan weer in nieuwe onderdelen steken. je weet wat mijn motor heeft gekost en je weet hoe dat rijdt (vliegt) en ik kom vlug langs voor kaffee de manta moet vande week ff afgesteld wordren en wat kleine dingen we appen

                                        #17494527
                                        Vinci
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          3 August 2009

                                          Vind het er toch best dik uit zien…. :wub



                                          Bron:
                                          http://www.astra-mk2.com/forum/showthread.php?35729-My-Saab-Turbo-MK2&p=362149&posted=1#post362149″ onclick=”window.open(this.href);return false;

                                          Met dank aan gavw1981 voor de mooie foto’s! :wors

                                          #17494528
                                          kadett4x4
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            6 July 2004

                                            kan hier wel tegenaan kijken hoor, ziet er netjes uit.
                                            maar zie wel dat deze zijn chassisbalk heeft verslepen, om het blok erin te krijgen.
                                            heb dan denk ik van deze al eens eerder een foto gezien, hoe hij het chassis heeft veranderd.
                                            wil dan toch voor de manier van die zwarte gaan, zo min mogelijk zagen, slijpen en lassen.
                                            binnenkort maar eens een keer met een saabcrosser gaan buurten.

                                            groeten.

                                            #17494529
                                            steinmetzpaul
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              5 September 2008

                                              Ik zeg lekker saab turbo blokkie erin……is ook lekker voor de portomonee…..
                                              maar de keuze is aan jou…..suc6

                                              mvg Paul

                                              #17494530
                                              kadett4x4
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                6 July 2004

                                                moet toch kunnen.
                                                en die portomonee moeten we zeker goed voor zijn.
                                                sinds die dwazen daar in DEN HAAG weer van alles verzinnen om ons nog armer te maken, moeten we zuinig zijn op de knip.
                                                denk dat ik toch maar van mijn ander idee afstap, kan er niks over vinden, en zal waarschijnlijk wel weer erg duur uitvallen.

                                                groeten.

                                                #17494531
                                                Vinci
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  3 August 2009

                                                  Ja, voor velen van ons zijn onze budgetten voor allerlei mooie onderdelen en voor velen zelfs hun basis levensonderhoud door Rutte vandaag weer aan Cyprus weggegeven… Hufter….

                                                  En dat terwijl er voor miljarden aan russisch maffia geld in bewaring is gegeven aan Cypriotische banken, zou zeggen laat ze maar eens bewijzen dat ze er op legitieme manier aan zijn gekomen en dan denk ik dat de crisis op Cyprus zich in één klap had laten oplossen…

                                                  Nou goed, ik zou het wel weten, Saab blokkie er in van een 900 en dan enkel de motorsteun punten aanpassen, dan kan je als de economie weer eens aantrekt altijd nog voor optie 1 gaan en nu toch alvast lekker turbo rijden….

                                                  #17494533
                                                  gsipiloot
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    3 January 2009

                                                    Je vraagt om problemen met die saab rommel

                                                    #17494534
                                                    Vinci
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      3 August 2009

                                                      @gsipiloot wrote:

                                                      Je vraagt om problemen met die saab rommel

                                                      Ik geloof niet dat we nu nog moeten gaan bewijzen dat dat onzin is. :thumbdown

                                                      En zo ja, laten we daar even een ander topic voor pakken dan.

                                                    25 berichten aan het bekijken - 776 tot 800 (van in totaal 1,294)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.