Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › HET KADETT 4X4 TURBO TOPIC :
- Dit onderwerp bevat 1,293 reacties, 7 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 29 januari 2024om 15:46 door kadett 4×4.
-
AuteurBerichten
-
4 januari 2013 om 20:40 #17494484
ok thnx man :thumbup , komt uit de carrosseriebouw vandaan dan?
4 januari 2013 om 21:57 #17494485@mark wrote:
ok thnx man :thumbup , komt uit de carrosseriebouw vandaan dan?
Het word veel in de industrie gebruikt en in de carrosseriebouw word er veel mee gedaan idd. de opbouw van een bakwagen, opleggerchassis en vrachtwagen chassis enzovoort. Als het geschoppeerd is dan doen wij het daarna altijd dik in de epoxy.. een auto die nagenoeg niks te lijden heeft in vergelijking met een vrachtwagenoplegger of offshore spul zal dan eigenlijk snel gezegd niet meer roesten… vast nog wel een keertje maar je begrijpt vast wat ik bedoel.. Je brengt het wel aan met verhitting dus dun plaatwerk zal krom trekken
5 januari 2013 om 08:43 #17494486klinkt allemaal goed, maar het gaat bij mij over de binnenkant van de kokers en achterschermen.
ga gewoon van die spuitbussen tectyl ml halen met zo’n slangetje erbij, busje of 3 moet het toch wel doen :angel :angel
en dan om de zoveel jaar een keer over doen, lijkt me ook een goed plan.
kom alleen tectyl ven valvoline tegen, is dit de enige in nederland, of zijn er meer merken/leveranciers.
van de week ook een alu veerpoot gekocht voor de kadett, en die gaat ook nog in een kleurtje gespoten worden.
eerst mun kadett maar weer terug krijgen, veerpootbrug even passen, en dan weer op de zaak neer gooien.
dus duurt wel weer even.groeten.
5 januari 2013 om 10:03 #17494487Zou persoonlijk voor de Waxoyl van Hammerite gaan, probleem van tectyl is dat het uitdroogt en gaat bladderen en het dan vrijwel onmogelijk maakt om er nog eens iets anders effectief over heen aan te brengen. Waxoyl is relatief goedkoop, makkelijk aan te brengen en super effectief. Blijft zich steeds weer opnieuw verdelen omdat het eeuwig enigszins vloeibaar blijft.
7 januari 2013 om 20:05 #17494488net even de veerpootbrug wezen passen, :thumbdown :thumbdown :thumbdown :thumbdown is niet voor een c20xe.
had het nog gevraagd, en kwam van een kadett e met 16v af, zei hij.
paste zelfs zo op een astra, schreef hij nog.
dus net even een pm gestuurd, en nu wachten op antwoord.groeten.
8 januari 2013 om 11:03 #17494489@GlennGSI wrote:
@mark wrote:
ok thnx man :thumbup , komt uit de carrosseriebouw vandaan dan?
Het word veel in de industrie gebruikt en in de carrosseriebouw word er veel mee gedaan idd. de opbouw van een bakwagen, opleggerchassis en vrachtwagen chassis enzovoort. Als het geschoppeerd is dan doen wij het daarna altijd dik in de epoxy.. een auto die nagenoeg niks te lijden heeft in vergelijking met een vrachtwagenoplegger of offshore spul zal dan eigenlijk snel gezegd niet meer roesten… vast nog wel een keertje maar je begrijpt vast wat ik bedoel.. Je brengt het wel aan met verhitting dus dun plaatwerk zal krom trekken
Hier lees ik dat het daarna nagenoeg niet meer te lassen is. Dat is misschien iets om rekening mee te houden.
http://www.rustbuster.nl/Roest/Scoperen.htm8 januari 2013 om 15:16 #17494490klopt zoiets moet je niet gaan dan als je nog moet gaan lassen.. Het is meer als soort van grondlaag bedoeld. En anders afplakken met een paar lagen duck/alumiumtape..
20 januari 2013 om 08:29 #17494491kadett is bijna klaar.
is achter een nieuw wiel randje in gekomen, omdat er op verschillende plaatsen gaatjes gelast moesten worden.
aangezien ik er niet zo’n voorstander van ben om te frotlassen, zei de spuiter dat het beter was om er een nieuw wielrandje in te lassen.
dus zo gezegd zo gedaan, en gister was hij al voorgespoten.
dus verwacht dat hij volgende week wel klaar zal zijn.
en dan maar eens gaan tectyleren, voor er weer niks van komt.groeten.
20 januari 2013 om 08:38 #17494492oja, van de week nog post van de belastingdienst gehad. :thumbup :thumbup
vanaf 26-03-2013 is de kadett belastingvrij.
al die jaren op gewacht, en nu maar afwachten hoelang hij het blijft.groeten.
25 januari 2013 om 14:42 #17494493Nu is mijn kadett klaar, krijg ik hem niet mee. :hmmz
Na een paar keer gezegd te hebben dat ik ga tectyleren zo gauw ik de wagen thuis heb,
Zei hij iets anders.
Ik moet hem eerst op de zaak tectyleren, anders krijg ik hem niet mee.
Dus morgen tectyleren, en maandag ophalen.
Kan hij in het weekend mooi uitdruppen.Groeten.
25 januari 2013 om 14:56 #17494494Snap ik wel, wat ik al zei is tectyl al 1000% beter dan niks.
25 januari 2013 om 18:03 #17494495een wijze spuiter heb je dan kerel :thumbup
26 januari 2013 om 13:53 #17494496helemaal gelijk jongens.
vandaag is even lekker de kadett vol geblubberd met tectyl, en het viel niks tegen.
hij begon aardig te lekken, dus er zit genoeg in.
van de zomer nog maar eens over doen, dan is het spul dunner en loopt het lekker overal tussen.
vind het bijna zonde om er nu met dit weer mee te gaan rijden, maar hij is goed beschermt dus moet er maar tegen kunnen.
maandag weer kadett gummen :thumbup :thumbup :thumbupgroeten.
27 januari 2013 om 19:38 #17494497Had ik deze al een keer gepost eigenlijk??
http://www.astra-mk2.com/forum/showthread.php?29418-My-new-toy-is-a-4×4-gte-%28aquired-8-8-2010%29-MANY-PICS-WARNING” onclick=”window.open(this.href);return false;
Stukke minder mooi uitgevoerd als die van jou, die vent is een ontzettende beginneling, maar begint nu wel wat meer vaardigheden te krijgen….
Trouwens, als je nou tegen de prijs aan zit te hikken van een LET, koop dan zo’n saab B204 blok man! Of een hele donor auto voor een paar honderd euro. Daar zit nog meer potentie in dan een LET hoor!! Zou in een 4×4 wel echt rete gaaf zijn!!
27 januari 2013 om 21:00 #174944981 februari 2013 om 14:04 #17494499dank je voor de link, heb net even wat van het begin en wat van het eind gelezen.
snap alleen niet wat hij allemaal aan het maken is, is nog moeilijker dan wat ik heb gedaan.
zover ik het zie, maakt hij hem er niet mooier op.
van de saab motor wist ik al, maar heb ergens een foto gezien van een b204 in een kadett e.
en je moet aardig de zaag in je binnenscherm en koker zetten anders past hij niet, de distributiekant is veel breder dan van een c20xe schijnbaar.
en daar heb ik geen zin in.groeten.
1 februari 2013 om 19:41 #17494501Ja, toen ik dat topic voor het eerst zag werd ik er ook alleen maar depri van, en die vent heeft nog maar een paar maanden geleden voor het eerst zijn lasapparaat uit de doos gehaald, en dan denk ik aan de eerste ervaringen die ik zelf een paar jaar geleden op deed met lassen aan auto’s. Dan vind ik wel dat hij vlot vordert en een hoop dingen al beter doet dan ik deed.
Wat jij zegt, vaak denk je met het opknappen sneller klaar te zijn door even een stukje te doen, maar verval je vaak in een ‘dit dan ook maar, dat dan ook maar’ traject wat aan het einde van de streep nog veel meer tijd kost dan gelijk alles doen, gelijk alles kaal en in één keer goed.
Ja, een B204, elke inbouw die ik er van heb gezien is weer uniek en de een hakt de halve koets aan gort, maar zag er laatst eentje en toen zag ik dat dat helemaal niet hoeft! Ja, er zit een poelie op een beetje gekke plek, nee je kan de originele motorsteun aan de distributiekant niet laten zitten. Die moet je van de balk los boren, maar je hoeft de balken zelf niet persé door te zagen of zo…
2 februari 2013 om 07:23 #17494502Heb je daar toevallig een link of foto van.
Voor een beginner doet hij het zeker niet slecht, maar kan alleen niet bedenken
Waarom hij overal die kokerjes inlast.
Hij maakt het een beetje moeilijker dan het is.
Heeft hij die lnk naar mijn topic zelf gevonden, dan ziet hij dat het ook netter kan.
Hij maakt er nu een beetje een zooitje van, en een hoop onnodig werk.Groeten.
2 februari 2013 om 08:00 #17494500Ja, heb hem al tijden geleden op jouw topic gewezen en daar werd hij wel een beetje jaloers van. Hij heeft die van hem trouwens als 4×4 gekocht, helemaal verrot en slecht gebouwd heh. Heeft hij zich op verkeken hoe slecht dat gedaan was en hij probeert er nu gewoon nog wat van te maken. Die kokertjes doen ze daar allemaal, maar deze auto had ook aan alle kanten scheuren in het schutbord…
Die Kadett had ook geen GSI dwarsbalk voor de radiateur en de onderste balk was ook nog eens gewijzigd (verzwakt!) en dan ook nog eens het onderkant schutbord er uit hakken en dan heb je een auto die tussen links en rechts nauwelijks nog verband heeft. Dus gaat het schutbord alle krachten opvangen en scheuren.
Heb hem dat ook uitgelegd dat het niks met het schutbord zelf te maken heeft, maar alle goed bedoelde verkeerde adviezen van de andere leden is hij gaan opvolgen en hij heeft wel wat dwarsverbindingen gemaakt nu. De Kadett heeft standaard al niet al te veel stijfheid tussen de linker en rechter helft, en dan met een 4×4 dat nog verder weg halen en ook nog niet de GSI dwarsbalk voeren is gewoon vragen om problemen…. Dat gaat een veerpootbruggetje niet oplossen….
2 februari 2013 om 18:35 #174945032 februari 2013 om 22:25 #17494504Vinci wrote:Had ik deze al een keer gepost eigenlijk??http://www.astra-mk2.com/forum/showthread.php?29418-My-new-toy-is-a-4×4-gte-%28aquired-8-8-2010%29-MANY-PICS-WARNING” onclick=”window.open(this.href);return false;
Stukke minder mooi uitgevoerd als die van jou, die vent is een ontzettende beginneling, maar begint nu wel wat meer vaardigheden te krijgen….
Wat een frotwerk en een lascursusje zou ook geen kwaad kunnen…
2 februari 2013 om 22:41 #17494505ja die engelsman kan nog wel wat bijleren.
het scheuren van schutborden had ik in nederland weinig over gelezen of gehoord.
in engeland schijnt het schering en inslag te zijn.
niet alleen de opel kadett , astra , vectra en calibra hebben er last van ook
de Saab’s gebouwd op het vectra platform hebben er last van.voor de auto’s het stuurbekrachtiging is er zelfs een verstevigingkit beschikbaar.
en dat is weer handig voor de opel rijders2 februari 2013 om 22:49 #17494506Tja, die engelsman begint eigenlijk achterstevoren met alles, eerst doen, dan laten zien, dan de afkeur van iedereen en dan weer opnieuw en vaak nog niet heel goed of zo. En hij had al eeuwen geleden een spit kunnen kopen.. In het begin was hij niet eens aan het lassen, maar vanalles boutje moertje aan het doen!?? Tot hij postte dat hij een lasapparaat had staan die hij nog niet eens had uitgepakt. Nadat ik zei van zou je er niet eens wat mee gaan doen is hij er pas mee begonnen!!??
Ja, die schutborden, het zou mij niks verbazen als die RHD koetsen minder goed zijn. Zij hebben ook niet in 1989 de facelift gehad in de Kadett (daar astra mk2) Alleen de GSI (daar GTE) kreeg de hoge tunnel mee en dat is tot het einde zo gebleven…
3 februari 2013 om 11:25 #17494507@Vinci wrote:
als dit de ruimte is die over blijft, kan het nog wel eens een saab b204 worden.
er is niks verslepen of verlast, dus bevalt mij dit wel :thumbup :thumbup
motor er vast in leggen is ook geen probleem, die van nu ligt er ook lekker vast in.
binnenkort maar eens even met een crosser gaan babbelen, die crosst met b204.
zit er nog verschil kwa grootte, tussen een b204 en een b234???groeten.
3 februari 2013 om 12:03 #17494508Jep, lees maar op Wikipedia, de B234 is een stuk breder dan de B204, dat kon ook het verschil nog wel eens verklaren waarom sommigen wel in de koets moeten hakken…
http://en.wikipedia.org/wiki/Saab_H_engine” onclick=”window.open(this.href);return false;
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.