Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › HET KADETT 4X4 TURBO TOPIC :
- Dit onderwerp bevat 1,293 reacties, 7 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 29 januari 2024om 15:46 door kadett 4×4.
-
AuteurBerichten
-
21 januari 2012 om 16:50 #17494387
is er veel geknipt in je kabelbomen?
Want niets is vervelender dan stroing in je bedrading.Dan wordt je compleet gek..
Succes met het storing zoeken
22 januari 2012 om 09:18 #17494388wat is veel geknipt!!!, er is aardig wat geknipt en gesoldeerd in beide bomen ja.
zo is de c20xe motorboom aangepast op de 1.3 dashboom, maar dat is al vanaf het begin.
sinds de laatste overspuitbeurt een probleem met de verlichting gehad, bleek een kabelbreuk onder het dashbord te zijn.
was een kabel die helemaal niet aangesloten zat :hmmz :hmmz .
ik vermoed gewoon dat het vocht is geweest, hij is ermee begonnen toen het zo extreem vochtig was.
nu doet hij het niet meer, of het vocht is weg, of het lampje is kapot gegaan.groeten.
4 februari 2012 om 14:11 #17494389nu ben ik weer een kapje kwijt die bij de zijraam zit!!!!!!!!!!!!!!
was er een van een nexia.
kon die toch niet zo goed tegen hoge snelheid :angel :angel
heb nu maar een setje orginele op de zaak gegooid, moeten even mat zwart gespoten worden.
met koud weer, zo rond het vriespunt, schakelt mijn f20 bakje wel heel erg zwaar.
het probleem gaat weg als hij lekker op temperatuur is.
er zit gewoon de goede olie van opel in, wat kan ik doen om dit vervelend probleem op te lossen.groeten.
4 februari 2012 om 16:29 #17494390Fingear er in mikken, helpt bij de mijne enorm!
5 februari 2012 om 21:22 #17494391Starten en meteen volgas beren met da ding
6 februari 2012 om 00:03 #17494392@gsipiloot wrote:
Starten en meteen volgas beren met da ding
Hmmm, en na een tijdje ontdekken dat er niet meer rustig mee te rijden is ook. :hmmz Vind dit niet echt de tip van de eeuw. :thumbdown
7 februari 2012 om 19:59 #17494393hahaha vinci, ik weet wie het zegt.
hij is nog jong en onbezonnen, en bang dat zijn astra turbo vies word :jerry :jerry :jerry .groeten.
7 februari 2012 om 20:19 #17494394Dacht al dat het op zich uit een goed hart kwam hahah! :thumb
22 februari 2012 om 13:47 #17494395heb toch een vraagje over dat fingear.
als je het er nu bij gooit word je olie dunner, maar hoe zit dat dan in de zomer??.
word de olie dan niet te dun.
nu het weer boven nul is, schakelt hij weer perfect.groeten.
22 februari 2012 om 14:07 #17494396Nee, het wordt niet dunner, alleen ‘gladder’… Dat is wat teflon doet, het verhoogt de smeerdruk grens en verminderd daardoor slijtage, de bak draait dus ook efficienter, stiller en wordt minder warm. Zie het als een hele berg kleine kogellagertjes…
Het mooie van die Interflon producten is dat er polaire en niet polaire teflon deeltjes worden verwerkt, waardoor de onderdelen een coating krijgen door de polaire deeltjes teflon en de niet polaire deeltjes kunnen vrij rond bewegen. Daardoor blijft het smeren, zelfs al zou je de olie er uit donderen daarna. Alleen wel voor een beperkte tijd natuurlijk. Maar met alleen olie is het dan gelijk al klaar….
10 maart 2012 om 08:08 #17494368a.s.woensdag gaan we een begin maken, om het vectra digi dash in de kadett te maken.
eens even kijken hoever we dan gaan komen, er is al het een en ander aan voor onderzoek gedaan.
mun maatje die meehelpt denk dat het wel mee gaat vallen, maar die heeft er dan ook meer verstand van dan ik :D :D
ik ga proberen foto’s te maken, maar beloof niks(vergeet ik meestal :cry :cry )
dus ga ik dubbel mijn best doen voor de kadett en jullie.
ik houd jullie op de hoogte.groeten.
14 maart 2012 om 19:11 #17494338nou, vandaag met het dash begonnen, en moet zeggen dat het niet tegen viel.
na een uurtje of 5-6, werkt bijna het hele klokje :wors :wors
na wat verschillende schema’s uit te hebben geplozen, een heleboel kabeltjes en stekkers, zijn we er toch uitgekomen.
de schema’s, stekkers en kleuren kwamen niet echt overeen met elkaar, maar we zijn er uitgekomen.
het toerental geeft bij stationair zo rond de 3500rpm aan, niet goed.
het digi dash valt iedere keer uit, en start dan weer opnieuw op, niet goed.
heb nog een paar lampjes te veel branden, die uit moeten, komt goed.
als iemand hier een antwoord voor heeft, hoor ik het graag.
en oja, ik heb foto’s gemaakt.
maar zet ze er nog wel op.groeten.
14 maart 2012 om 20:38 #17494324Ik weet hoe veel werk dat is, en documentatie laat het ook vaak in de details afweten! Respect voor het werk man, en hoop dat het allemaal lukt….
Helaas kan ik er weinig tips voor geven, zou het net als jij/jullie tot op de bodem uit moeten pluizen. Heb het al moeilijk genoeg mijn Corsa A GSI klokkendoosje werkend te maken in de Dett. En dan bedoel ik zoals ik het wil, want werkend maken is niet echt moeilijk, maar ik wil de Kadett teller en toerenteller er in lepelen en dan ook weer de 96 blue led achtergrond verlichting er in…
Die klokken hebben wel mooi oliedruk en accuspanning. Persoonlijk vind ik analoge klokken ook gewoon het mooist. Maar ik zou zeker niet vies zijn van die Vec digidash!
Succes nog! :thumbup
15 maart 2012 om 19:37 #17494397Ik heb hier nog een schema voor je, op pagina 4:
http://www.vectra16v.com/slp/slp_vectra-calibra_mj90,5.pdf” onclick=”window.open(this.href);return false;
Ben zelf er ook mee bezig om deze in mijn calibra te zetten als deze uit de stalling gaat.
16 maart 2012 om 07:53 #17494398dank je, maar deze schema’s hadden we ook.
inclusief de orginele van opel zelf, en de aansluitschema’s van het dash zelf.
en als je de draadjes achter op de klok naloopt, en vergelijkt met de schema’s, klopt er niet veel van.
we hebben nu kleur op kleur overgezet, en de rest erbij gezocht.
en er is zo goed als niets geknipt in de draadboom van de kadett :thumbup :thumbup , met dank aan mun maatje ronnie.
morgen nog maar eens verder stoeien.groeten.
17 maart 2012 om 18:16 #17494399nou, vandaag het dashje afgemaakt, en alles werkt perfect.
alleen mijn km teller wijkt nog af, hij geeft volgens mij minder aan dan dat ik rijd.
weet iemand hier de oplossing van????
mede dank zij een enkele forum leden, is dit project weer ten goede gekomen.
JONGENS BEDANKT :thumbup :thumbup :thumbup
zal van de week eens de foto’s plaatsen.groeten.
17 maart 2012 om 18:49 #17494400Ik weet dat sommige digidashes een mijlen/kilometers schakelaar hebben.
Ook weet ik dat er 6 puls, 8 puls en nog meer variaties pulsgevers zijn, daar kan het ook nog in zitten….
18 maart 2012 om 12:56 #17494401dat klopt, maar ik weet niet welke ik moet hebben.
je hebt een aa, ap, ak, ah, en misschien nog wel meer.
deze vier heb ik zelf in bezit, dus word het overzetten en rond rijden(wat vervelend :D )
nu had ik gister al ontdekt dat ik geen handrem lampje had, stuurt mun maatje me vanmorgen een bericht dat we ook het acculampje vergeten zijn.
dus van de week maar weer de hele bende uit elkaar halen, en dit ook maar maken.
aangezien de accu dan niet bij laad, heb ik ook geen zin om een vaste relatie met mijn startkabels te gaan beginnen.groeten.
18 maart 2012 om 19:52 #17494402Oei, ja dat ken ik! Ben ooit naar Lekkerkerk gereden terwijl ik net leds in de tellerbak had gezet, en is nog goed gegaan ook! OEF!
Je kan heel simpel een weerstand of 3W lampje naar massa leggen vanaf de blauw/witte draad uit de dynamo, dan laadt hij wel gewoon bij….
Succes en veel plezier met rondrijden, wat vervelend inderdaad!
19 maart 2012 om 20:48 #17494403nu eerst even wat foto’s van het karwei.
dit zat erin.
toen was er een loze ruimte.
een hele boel draadjes.
de voorkant(nog donker)
wat schema’s.
partijtje kabels uitzoeken.
pulsgever geplaatst in een te krappe ruimte.
toen was er licht.
eentje met vinger voor de flits.
dashbord terug in elkaar gepropt(word nog veranderd).
het nieuwe aanzicht.
en nog wat draadjes getrokken voor optie’s.
tot zo ver weer.
binnenkort weer verder.groeten.
19 maart 2012 om 20:55 #17494404dat komt wel goed!
zeldzaam met km stand onder de 2/3/4 ton met deze digi’s!
19 maart 2012 om 21:42 #17494405Dat past mooi bij het kleurtje zeg!! :wub
21 maart 2012 om 19:11 #17494406dank je.
is was zelf ook wel blij met deze km stand, maar wil hem nog een keer op nul hebben :angel .
heb weer iets ontdekt, als ik hem op contact zet, gaan alle lampjes branden.
maar voor de km stand word weergegeven, komt er op die plaats links in de hoek 40 te staan.
en rechts staat 38.
?????????????????
zijn dit fout code’s, of wat moet het zijn.
deed dit in het begin niet.
zal er binnenkort eens een foto van maken.groeten.
21 maart 2012 om 22:11 #17494407is toch idd een mooi cockpitje zo!! wat me ook opviel, dat 4×4 logo in je stuur!! :thumb dat is oog voor detail!
22 maart 2012 om 11:51 #17494408is het orginele stuur van die donor vectra 2000 4×4.
Dat moest toen ook over gezet worden, was toen het eerste begin.Groeten.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.