Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › HET KADETT 4X4 TURBO TOPIC :
- Dit onderwerp bevat 1,293 reacties, 7 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 29 januari 2024om 15:46 door kadett 4×4.
-
AuteurBerichten
-
24 augustus 2011 om 19:41 #17494364
nu 3 lmm later, is het nog niet zoals het moet zijn.
heb nu weer gehoord dat het de lambda kan zijn, dus even een lambda opsnorren in het uitwissel magazijn, en weer proberen.
ondertussen thuis weer verder met de aanbouw, dus de dett moet weer even wachten.groeten.
25 augustus 2011 om 17:09 #17494365hey gerwin heb je een open air filter of een orginele luchtfilterbak ?
bij een oude gsi 16v van mij kon ik geen open air filter monteren dan liep hij echt kut stationair en sloeg soms zelfs af.
26 augustus 2011 om 12:10 #17494366open air van k&n.
heb al een lambda klaar liggen, alleen nog een keer testen.groeten.
2 september 2011 om 12:32 #17494367heb de lambda gewisseld met een andere, maar volgens mij gaat hij steeds slechter lopen.
zal de computer eens een tijdje los gooien, kan die even reseten, misschien helpt dat.
iemand nog een ander idee wat het kan zijn.groeten.
9 oktober 2011 om 18:32 #17494296lambda is gewisseld, en geen verschil.
oude weer terug gezet, en het word beter.
ondertussen de zwarte gsi stickers op de deurstijlen en achterklep laten plakken, moet er nog eens mee terug voor wat puntjes.
ben ook al weer bezig om de parafaanplaten van de 1 armige lapper aan het vlakmaken, twijfel nog of ik de lucht gaatjes open laat of dicht maak.
foto’s volgen als ik tijd heb gevonden.groeten.
11 november 2011 om 18:26 #17494369bij de opel testdag te horen gekregen, dat er bij mijn astra een gebroken veer achter onder zat.
even op het forum rondgevraagd, en bij bekende kort bij huis een setje andere geregeld.
woensdag avond het setje opgehaald en wat denk je, kadett wil niet meer naar huis.
na een half uurtje zoeken en proberen, bleek de brandstofpomp de moed om te pompen te hebben opgegeven.
dus vandaag maar een nieuwe besteld, kan ik van de week weer een avondje tobben.
misschien eens een brug of put in de buurt regelen.
en dan kunnen we morgen de astra weer gaan maken.groeten.
11 november 2011 om 19:28 #17494370Was dat een Bosch? Hoe oud was die pomp?
12 november 2011 om 13:16 #17494371merk weet ik nog niet, maar een jaartje of 20 was hij wel.
is volgens mij nog de orginele van 91.groeten.
12 november 2011 om 13:36 #17494372Ik kan eens vragen, een maatje van mij reviseert pompen e.d.
16 november 2011 om 08:53 #17494373na het vervangen van de oude pomp voor de nieuwe, bleek de nieuwe het ook niet te doen :fy1 :fy1
het hele trajeckt nagelopen en doorgemeten, bleek er geen stroom op de pomp te komen.
beetje smokkelen en we hadeen weer stroom op de pomp, maar lopen deed hij niet.
na wat info te hebben verkregen, kan het de computer of de krukassensor nog zijn.
dus vabn de week weer aan de gang.groeten.
16 november 2011 om 11:05 #17494374yep, als de krukassensor kapot is, krijgt de brandstofpomp geen stroom en vonken de bougies als het goed is ook niet. Dat zou je dus even kunnen controleren. Als de bougies dan niet vonken weet je waar je moet zoeken.
18 november 2011 om 11:40 #17494375Brandstofpomprelais al gewisseld?
18 november 2011 om 12:50 #17494376gisteravond nog eens aangehaald op de kadett, en hij doet het weer.
na het gehele electrische brandstof circuit uitgepuzzeld te hebben, en mijn halve kadett gedemonteerd te hebben.
weet ik nog niet precies waar het aan heeft gelegen.
na wat rommelen onder het dashbord, kwam ik 4 zekeringen tegen.
na een zekering eruit te halen die in mijn ogen wat los zat, begon het alarm piepen, dus vlug weer terug gezet.
ik testen of mijn alarm nog werkt, start de kadett in eens weer :wtf :wtf
man van het alarm al gebeld voor een afspraak.groeten.
20 november 2011 om 15:50 #17494377Fantastisch projekt waar je zo te lezen nooit klaar mee bent.Kom ik aan met de restauratie van een a manta wat ik al heel wat vind…succes!
20 november 2011 om 18:55 #17494378dank je, ja je moet ergens beginnen.
dit was ook mijn eerste echte project.
verlagen, spoilertje en andere wielen noem ik geen project, dit is kant en klaar kopen.
restaureren noem ik wel een project.groeten.
21 november 2011 om 21:15 #17494169Ach je bent een hobbyist of je bent t niet:-P
Groeten uit oss daar waar de koffie altijd klaar staat:-)22 november 2011 om 16:06 #17494379ja, en dan is ie nie thuis.
Groeten.
22 november 2011 om 21:53 #17494380Ge belt ok nie van teveure jonguh!
27 november 2011 om 10:14 #17494381gister even bij de alarmboer geweest, en alles uitgelegd.
alarm is 100%, en het probleem is nog steeds weg.
mocht het zich weer voordoen, dan gaan ze het alarm bewerken.groeten.
9 december 2011 om 23:10 #17494382Morgen weinig te doen, dus ik zal je topic eens van voor naar achter gaan doorlezen. Wil zelf m’n Astra Coupé ombouwen naar RWD met behulp van een Calibra 4×4 onderstel. Hoop dat ik een hoop van je kan leren.
11 december 2011 om 20:31 #17494383hey risl.
als ik je een advies mag geven, ga dan voor de bodem van een omega ofzo.
als je de bodem van een rwd pakt, heb je al bijna de helft klaar.
maar ik wens je evengoed veel succes met je toekomstige ombouw, en houd ons wel op de hoogte.
ik hoor wel wat je van mijn project vind.groeten.
11 december 2011 om 20:35 #17494384Vraag eerst maar eens na bij de RDW hoe dat gaat met omkeuren e.d. Een auto tot bouwjaar 1998 is geen enkel probleem maar daarna is het schijnbaar toch wel wat moeilijker. Zou lullig zijn als je straks alles omgebouwd hebt en je vervolgens geen kenteken erop krijgt. :(
11 december 2011 om 20:45 #17494385Hey, ik hoef er ook per sé geen kenteken op, het is de bedoeling dat dit mijn auto voor het circuit wordt. Ik had bijna alles uitgezocht om het onderstel+aandrijving+V6 uit een Omega in de Coupé te bouwen toen een maatje van me er op wees dat het misschien gemakkelijker is om iets van een Calibra/Vectra 4×4 er onder te bouwen en dat te om te bouwen naar RWD. Ik wil het Kadett 4×4-topic verder niet spammen, maar als jullie me er meer over kunnen vertellen, dit is mijn topic tot nu toe: viewtopic.php?f=5&t=158575
Alvast bedankt.
21 december 2011 om 20:06 #17494357nou, vandaag liet hij me weer staan.
nu stopte de pomp onder het rijden.
weer hetzelfde als de vorige keer, alleen nu kon ik de plus op de accu aansluiten en verder rijden.
het word nu dus tijd om het maar eens anders aan gaan te pakken, word hier nogal :swear :swear van.
ga nu het andere kabeltje maar eens nalopen, en kijken waar die op aan zit.groeten.
4 januari 2012 om 12:06 #17494386ondertussen is het alarm aangepast, en doet hij het nog steeds goed.
alleen heb ik nu weer iets merkwaardigs met de kadett.
ik heb een motorstoringslampje dat soms brand en/of knippert.
best grappig, als je bedenkt dat die helemaal niet is aangesloten.
ik wist niet eens dat ik die had, is wel een ander klokje ingekomen, maar hoe kan die het nou doen.
ik vermoed zelf vocht, maar hij rijd er niet minder om.
zo zie je maar weer, je komt altijd wel weer iets tegen bij een hobby project.groeten.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.