Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › HET KADETT 4X4 TURBO TOPIC :
- Dit onderwerp bevat 1,293 reacties, 7 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 29 januari 2024om 15:46 door kadett 4×4.
-
AuteurBerichten
-
31 december 2010 om 19:00 #17494211
zo, vandaag weer bijna een schade project gehad.
kom met 3,5 meter per uur bij mij de straat in, en ga gewoon rechtdoor.
net tussen een lantaarnpaal en een paaltje de stoep op, en een cm of 25 voor een muurtje gestopt.
hij stopte mooi optijd, omdat er nog wat sneeuw op de stoep lag, de rest was net een ijsbaan.
dus met winterbanden en 4×4, gaat het niet altijd goed.
van mij mag die zooi wel weg.
heb alleen nog geen tijd gehad, om de lekkage te verhelpen.
maar, kan het dan misschien tegelijk met de rest doen.groeten.
31 december 2010 om 19:27 #17494212heb je weer geluk gerwin anders kon je weer gaan spuiten :thumbup
ik ging van de week met de astra station winterwielen ophalen , onderweg daar naartoe moest ik uitwijken en kon een parkeer terrein opschieten maar schoof ook richting een lantarenpaal maar lang leve abs kon ik er net van weg sturen :wors
31 december 2010 om 19:41 #17494213breng ik er weer af, ja.
ik was eigenlijk toch wel klaar voorlopig:D:Dgroeten.
1 januari 2011 om 18:08 #17494214[rquote=1816899&tid=108494&author=rabbitopc]
origineel gepost door louwe 16 klepper
stoere filmpjes die eerste 3maar ik dacht dat je met een 4×4 veel kleinere rondjes kon maken
een 4×4 kan toch zowat om z,n as draaien:hmmz
begrijp ook wel dat je de boel nu wel es heel wild houden:thumbup
maar toch;)juist niet volgens mij een 4×4 doet meer een power slide als echt driften , oftewel de voorkant drift ook mee en dus wordt de drift cirkel groter [/rquote]
Niet mee eens…….
2 januari 2011 om 09:57 #17494215volgens mij zijn de verhoudingen van een evo en subaru, tussen voor en achter anders als van opel.
bij opel is het ongeveer 2/3 voor, en 1/3 achter.
daarbij hebben die japie’s geloof ik, ook nog een aantal% sper.
maar hier een vecta 4×4 turbo donut, al heeft die wel een aangepaste bak.
http://www.youtube.com/watch?v=88FQDIQ9_cQgroeten.
2 januari 2011 om 10:09 #17494216Zeker een Zweed die Vectra turbo of waar en hoe heeft hij zijn bak aan laten passen?
2 januari 2011 om 14:16 #17494217is een zweed ja, komt van maxxtuning.se af.
Die hebben ook die calibra met ongeveer 600pk.
Hun passen verdeelbakken aan voor niet veel geld, maar is meer voor race of sprint.Groeten.
14 januari 2011 om 13:52 #17494219vandaag even een afspraak gemaakt voor morgen, bij de opeldealer.
eventjes de accu laten testen, want hij heeft me weer een paar keer in de steek gelaten.
het groene puntje in de accu is wel erg donker groen, zelf’s het zwarte voorbij.
volgende week gaan we de lekkage aanpakken, en meteen de massa punten nakijken.
eventueel een nieuwe erbij leggen.
de spullen die ik op de zaak had gedropt om te spuiten, staan in de spuitplamuur.
heb er geen foto van kunnen maken, omdat de lampen uit waren.
duurt wat langer voor het klaar is, omdat het er aan gewerkt word in de verloren uurtjes.
maar ook dat komt goed.groeten.
20 januari 2011 om 18:47 #17494221Heb je eigenlijk geen last van die extra bult in de bodemplaat bij je voeten waar de katalysator bij een Vectra/Calibra 4×4 zit?
20 januari 2011 om 21:35 #17494222heb zelf ook een calibra en vectra turbo 4×4 en van die ‘bult’ heb je helemaal geen last
21 januari 2011 om 08:44 #17494223die bult zit precies achter je voet
foto is niet helemaal duidelijk, maar je kunt het wel een beetje zien.
je ziet links boven een stukje gaspedaal, en rechts de versnellingspook bak.
maar daar past een hele grote voet tussen hoor:D:Dgroeten.
21 januari 2011 om 09:45 #17494224Vroeg met het af, meer omdat het de foto’s zo groot lijkt. :hmmz
Bedankt voor de informatie! :D
21 januari 2011 om 11:39 #17494225leuk project :D ook mooie kleuren combi :)
21 januari 2011 om 20:20 #17494226dank je.
groeten.
26 januari 2011 om 18:54 #17494227nou ,we hebben weer een nieuwe accu voor 2011.
heb er toen maar meteen een dikke massa van dynamo naar accu getrokken, en hij lijkt koud beter te lopen.
de toeren lopen nu wel regelmatig, maar zo rond de 750- 800 tpm.
afgelopen zaterdag even een nieuwe carterpan pakking gemonteerd, omdat ik het lekken zat was.
heb voor de gevulcaniseerde gekozen, omdat dit de beste is.
had nog geluk, omdat de spatplaat net niet op mijn hoofd viel, maar op mijn duim(vanaf ong 1.80 meter).
nu hopen dat het lekken weg is.groeten.
27 januari 2011 om 10:08 #17494228mooi verhaal hoor, ik wou dat ik zoveel geduld en ruimte had.
maar zet jij nou die draag armen zo vast?? staan de rubbers toch gelijk onder spanning als je hem weer op z’n wielen zet
[rquote=1473038&tid=108494&author=kadett4x4]nou, gister weer met mijn kadett bezig geweest, en de nodige :fy1:fy1:fy1:fy1 momenten gehad.
ben een halve dag bezig geweest met de koplampen en de knippers passend te krijgen.
als je de koplampen er in stopte, dan paste de knippers niet, en andersom hetzelfde.
heb er mijn eigen schade scherm maar weer opgezet, omdat dat beter past dan het nieuwe dat ik had besteld.
heb het er nu zo ongeveer weer allemaal op zitten, maar ben er niet echt gelukkig mee.
nu zit ik nog met het probleem, dat ik aan de bestuurderskant voor geen stadslicht en knipperlicht heb, en aan de achterkant geen achterlicht en kenteken verlichtinging heb.
de zekering klapt er meteen uit, dus heb weer wat te zoeken.foto’s volgen nog.
groeten.[/rquote]
28 januari 2011 om 13:01 #17494229hoe bedoel je.
de quote komt niet overeen met je vraag.
bedoel je dat ik mijn draagarmen vast zet, zo los van de grond?
ik weet niet hoe het anders moet, op zijn wielen staand lijk me niet te doen.groeten.
28 januari 2011 om 19:36 #17494230ben ondertussen weer begonnen, met de afwerking van het interieur.
ben bezig een afdekplaat te maken voor het gat aan de binnenzijde van de achterklep.
ik heb het al op maat gemaakt, en ben er nu de ronding in aan het kloppen.
weet nog niet of ik het ga spuiten, of met leer ga bekleden.
zal binnenkort eens foto’s gaan maken, vergeet het iedere keer.groeten.
1 februari 2011 om 17:01 #17494231@ Kadett4x4
Ik heb zojuist 1.5 uur de tijd genomen om deze hele topic door te lezen en kijken. heel indrukwekkend allemaal :D
Ik hoop ooit ook zo’n groot project te starten en natuurlijk zo netjes afmaken zoals jij! respect..
Gr Issam
1 februari 2011 om 20:43 #17494232dank je, ik doe ook maar mijn best met de middelen die ik heb.
Ik ga gewoon op mijn manier door.
Het duurt wel lang, maar daar is het ook hobby voor.Groeten.
1 februari 2011 om 21:25 #17494233en je ken zeggen dat je het zelf gedaan heb :D
2 februari 2011 om 08:36 #17494234[rquote=1857779&tid=108494&author=corsaboy]en je ken zeggen dat je het zelf gedaan heb :D[/rquote]
een beetje van me zelf, en een beetje van vrienden.
Groeten.
4 februari 2011 om 19:59 #17494235hier de foto’s van het achterklep plaatje dat ik gemaakt heb.
had mijn oude schadeklep bewaard voor dit project.
stukkie ijzer plaatwerk opmaat geslepen en gevijld, en op de werkbank wat rondgezet.
toen met een plaatwerkhamer en hulpstuk de vouwen er zoveel mogelijk uit gehamerd.
gaatjes van de orginele afdekplaat overgetekend en geboord.
nog wat vijlen, en klaar.
zit nu nog te twijfelen, of ik het spuit of laat bekleden.
groeten.
5 februari 2011 om 09:09 #17494236Carbon laten lamineren:wub
6 februari 2011 om 14:08 #17494237carbon zou inderdaad ook kunnen, maar past weer niet bij de rest.
deurpanelen zijn al met leer, en wil die gaten in het achterpaneel ook dicht maken, die naast de achterbank zitten.
dus waarschijnlijk word het met leer bekleed.groeten.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.