Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › HET KADETT 4X4 TURBO TOPIC :
- Dit onderwerp bevat 1,293 reacties, 7 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 29 januari 2024om 15:46 door kadett 4×4.
-
AuteurBerichten
-
10 april 2010 om 07:39 #17494034
bedankt.
hey bettus, martijn met die commo is niet mijn broer, maar mijn zwager.
zal eens vragen of hij hier een topic over maakt.groeten.
14 april 2010 om 13:04 #17494035afgelopen vrijdag naar de tattoo shop geweest, en heb de naam van onze boyd laten zetten.
nu was ik nogal eigenwijs, en ben een uur erna alweer volop aan het slopen gegaan thuis.
en wat denk je, een flinke ontsteking:swear:swear. eigen schuld, dikke arm.
dus lig ik er voorlopig uit met knutselen, thuis en met de kadett.
gaat nu alweer wat beter, maar een mooie tattoo zal ik er niet aan over houden, denk ik.
de tijd zal het leren.groeten.
21 april 2010 om 18:54 #17494036nou, met de tattoo is het nog goed gekomen.
ben met de kadett weer bezig geweest, om het ”bokken” eruit te krijgen.
heb nu een andere verdeelkap en rotor erop gezet, en het is nu wat minder.
heb de bougiekabels vervangen, en daar werd het niet beter van.
ga binnenkort de bobine en bobinekabel een wisselen.
nu komt onder het rijden, de temp meter niet uit het blauwe vakje.
hij gaat er eerder onder zitten.
als hij lang stationair loopt, gaat hij wel omhoog, en de vin doet het ook nog.
zou dit de thermostaat zijn, of het dashklokje.groeten.
21 april 2010 om 18:58 #17494037De thermostaat is makkelijker te vervangen dan het klokje ;)
De stekker van de sensor afhalen en tegen de min aanhouden, dan gaat de meter naar het rode hoekje, dan werkt het klokje goed.
23 april 2010 om 18:38 #17494038van de week eens proberen.
groeten.
16 mei 2010 om 06:41 #17494039weer even geleden, maar heb het nogal druk gehad.
zandbak en speelhuistoestel gemaakt in de tuin, kind opvoeden en nog een hoop kleine dingen.nu ben ik er van overtuigd dat mijn thermostaat kapot is, en die heb ik nog een nieuwe liggen.
nu heb ik alleen weer een olie lek, vermoed de krukaskeering aan de bakzijde.
nu moet de motor toch een nieuwe distributie en olie hebben, dus word het weer meer.
ik heb ook een klepstoter die graag tikt, hoe kun je die reviseren of schoonmaken.
nou bleef van de week mijn remlicht branden, en ben ik er achter gekomen dat je de remlicht schakelaar langer en korter kunt maken.
dus weer een klus minder:angelzal binnenkort weer wat foto’s plaatsen.
groeten.
11 juni 2010 om 13:30 #17494040wou pas foto’s hier plaatsen, zijn ze verdwenen:o:o
nog niet veel gedaan, alleen een keer gewassen:D:D
ben nu onderdelen aan het bestellen en binnen krijgen voor de kadett.
ik heb tot nu toe,
distributie set
waterpomp(is bij de dealer niet meer leverbaar)
verdeelkap+ rotor
motorolie
bakolie
verdeelbakolie
brandstof filter
cardanolie
koelvloeistof
bougie’s
krukas keerring
nokkenas keerringen
oliefilter
afdichtring voor de ontsteking.
andere achteras gaat morgen naar de straler, voor poedercoating.
verlagingsveren -40mm zijn besteld
en een hoopje rubbers voor de achteras zijn in bestelling.de planning is om over twee weken, het beestje eens grondig aan te pakken.
zal dan weer proberen foto’s te maken, als ik het niet vergeet:Dben thuis nog met de carpoort bezig te schilderen, is +-40m2 die drie keer geschilderd gaat worden.
dus heb nog genoeg te doen.groeten.
11 juni 2010 om 22:30 #17494041origineel gepost door kadett4x4
ben thuis nog met de carpoort bezig te schilderen, is +-40m2 die drie keer geschilderd gaat worden.
dus heb nog genoeg te doen.groeten.
wat is schilderen toch kutwerk!!!
enne wanneer is de dett klaar want ik wil ook een x met jou in de dett mee knallen!
13 juni 2010 om 11:12 #17494042ik hoop iets sneller als jou astra:D:D:D
zit nog te bedenken of ik de motor en bak compleet uit haal, of alles zo ga proberen.
maarja, dat zien we dan wel.groeten.
16 juni 2010 om 17:59 #17494043nou, de rubbers voor de achteras zijn aan het binnen komen.
er zijn er een paar die vanuit duitsland moeten komen, omdat ze in nederland op zijn.
van het weekend, gaan we een weekendje autocross in kerkdriel doen.
hoop dan in die week erna, aan de gang te gaan.
ik hou jullie weer op de hoogte.groeten.
25 juni 2010 om 06:47 #17494044gister de kadett binnen gezet, en vast begonnen met de motor eruit te halen.
omdat er weer van dat belachelijke voetbal op tv was, ben ik er alleen mee bezig geweest.
mijn maat, de wit was met zijn corsa bezig, dus hadden we allebei iets te doen.
zal snel wat picca’s zetten.groeten.
25 juni 2010 om 18:04 #17494045hier wat foto’s van het verse achterasje.
vandaag zijn alle rubbers voor de achteras ook binnen gekomen, en de bestelde verlagingsveren van v-maxx.
deze zijn -40mm rondom, dus heb nu een setje weitec – 60mm voor de voorzijde over, deze gaan de verkoop in.
morgen weer verder, en weer foto’s maken.groeten.
27 juni 2010 om 06:47 #17494046het blok ligt eruit, meteen even de koppeling na gekeken.
alles ziet er nog goed uit.
kan ook meteen mijn bak uit elkaar halen, want het stiftje van de km teller aansluiting is er in gevallen.
mijn draagarmen die ik van powerflex bussen had voorzien, ook even gedemonteerd, en alles van dat vet voorzien, vorige keer bij montage helemaal vergeten.
van de week weer verder.groeten.
28 juni 2010 om 09:55 #17494047mooi netjes dat asje:thumbup
28 juni 2010 om 09:57 #17494048origineel gepost door kadett4x4
kan ook meteen mijn bak uit elkaar halen, want het stiftje van de km teller aansluiting is er in gevallen.[
Dat is ook prettig :hmmz
Maar ziet er weer netjes uit!
28 juni 2010 om 19:05 #17494049Heerlijk is het idd als dat *@*#$*$# stiftje er in valt :argue Mag straks wel oppassen als ik mijn tellerklok er uit wil gaan halen om de 3 plaatjes te vervangen.
2 juli 2010 om 10:46 #17494050ach, het houd je bezig:D:D:D.
gister weer bezig geweest met de motor verder opbouwen, tot zover vervangen.
krukas keerringen
nokkenas keerringen
16 klepstoters
oliefilter
waterpomp
looprol
spanrol.
verdeelkap
rotor
o ring van de ontsteking
ben toen nog begonnen om de rubbers in de achteras te hengsten, maar dat gaat toch de pers worden.
ben er na een gestopt, ging er net niet helemaal in.
foto’s moet ik nog uploaden, dus gaan komen.groeten.
7 juli 2010 om 18:46 #17494051zo, hij staat weer op zijn geboorte plaats:D:D
maar weer beginnen met demonteren
en het is weer leeg.
de motor en de bakken.
de voorpoten waar andere veertjes op komen.
nieuwe onderdelen:thumbup:thumbup
het lichte vliegwiel dat vervangen wordt.
weer wat nieuwe spullen.
en de veerpootjes met nieuwe veertjes.
morgen maar eens verder met de bak, en dan hopelijk zaterdag alles terug bouwen.
dan kan de achteras er onder vandaan.
nu nog even van mijn verjaardag genieten(alweer 36)groeten.
7 juli 2010 om 19:57 #17494052Eindelijk weer wat foto’s…. :P
Morgen een biertje doen? ter ere van je ouwerworddag….:jerry
9 juli 2010 om 11:57 #17494053ja bedankt nog, biertje was goed gegaan ondanks de medicijnen.
waar blijven jou foto’s hier???groeten.
9 juli 2010 om 13:39 #17494054Ziet er weer goed uit! Ik blijf het een gave kleur vinden :thumbup:thumbup
9 juli 2010 om 18:42 #17494055kijkkijk… updates… blijft enorm leipe bak….
:kewlpics9 juli 2010 om 19:08 #17494056netjes gedaan zo zeg
zeer goed bezig :thumbup
11 juli 2010 om 07:58 #17494057bedankt voor de reacties allen.
ben gister in de weer geweest om het huwelijk tussen de kadett en de c20xe, in goede banen te lijden:P:P
en lijden was het, wat een heet klote weer zeg.
na even stoeien om de bak aan de motor te krijgen, heb ik toch overwonnen.
na alles nog even nagelopen te hebben, kon het hele zwikkie er weer in.
overal word nieuwe olie in gedaan, dus heb dat maar in de bak en tussen bak gedaan, omdat het makkelijker is als het er nog langs ligt.
na een uurtje of 5 sleutelen, heb ik voor weer bijna alles klaar.
dinsdag nog wat afmaken, en dan gaat de achterkant omhoog.
hier nog wat foto,s
hier de boosdoener, waarom de bak open moest.
vond deze manier wat minder werk.
voor de mannen die van nummertjes houden, hier de nummer die op de bak staan.
de steun om de tussenbak op te hangen.
het verschil tussen het diff deksel van een f20 4×4 en een gewone f20, is het ophangpunt voor de tussenbak.
motor en bak weer samen.
en het hele zwikkie weer terug bouwen.
het laboratorium flesje, wat ik gebruik om mijn tussenbak mee te vullen.
en een kaartje van joran, uit zijn hotel in peru :P:P:P
groeten.
11 juli 2010 om 10:19 #17494058:wors:wors:wors:wors:wors
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.