Het Hifi topic

Forumindex Forums Overige Slap Geouwehoer Het Hifi topic

  • Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 101 tot 109 (van in totaal 109)
  • Auteur
    Berichten
  • #17709948
    Jigsaw
    Deelnemer
      Lid sinds:
      9 April 2007

      Het is een 50″ tv, dan zit je op 127cm , net niet die 130 wat jij wil ;).
      Plasma is op dit moment de beste techniek, vind ik zelf. Met name kwa contrast, zwartwaarde en kleurechtheid. Het nadeel van een plasma is de glasplaat die ervoor zit, in sterk verlichte ruimtes kan dit een nadeel zijn, net als de beeldbuis televisies. Maar ook hier hebben steeds meer fabrikanten weer filters voor. Stroomverbruik valt tegenwoordig ook aardig mee van plasma’s. Ze verbruiken nog altijd iets meer, maar dit verschil is lang niet zo groot meer. Bij een plasma tv is het verbruik ook variabel, bij een lcd is het verbruik constant. Een plasma verbruikt het meeste energie bij het weergeven van lichte beelden, dus veel wit bijvoorbeeld. Als hij donkere beelden toont is het verbruik heel weinig.
      Pioneer maakt helaas geen tv’s meer, mijn 2e keus zou een panasonic zijn. Kijk eens naar de Panasonic TX-P50VT-20 :)

      #17709949
      Stender
      Moderator
        Lid sinds:
        5 April 2009

        Zit nu een beetje te zoeken naar een Sony DA50ES. Zag al een mooie op Marktplaats voor €150,- maar moet van mezelf nog even wachten.
        Maar denk wel dat er een hogere Sony reciever komt. Zodat dat vervangen is kijken voor andere speakers, haha.

        #17709950
        Anoniem
          Lid sinds:
          1 January 1970

          ah hier is het topic.
          snel even updaten

          Sony STR-DA1200ES
          nieuw JBL kleine centerspeaker (wordt vervangen door eigenbouw)
          nieuw Mirage FRX-S8 subwoofer

          maar nu even wat vragen over vintage audio:

          heb nu een set Philips speakers geregeld, type FB820…. moeten wel nog even gerefoamed worden.
          iemand ervaring met deze speakers?

          als rear wil ik ook vintage gaan gebruiken: Jamo Dynamic D1… ook iemand ervaring mee?

          http://img.archiwumallegro.pl/?567300539

          #17709951
          Anoniem
            Lid sinds:
            1 January 1970

            en deze foto kwam ik tegen in mijn zoektocht… sow dan

            #17709952
            Barrythefirst
              Lid sinds:
              23 June 2010

              lekker bescheiden boxies zeg

              #17709953
              RonaldH
                Lid sinds:
                30 June 2004

                Heb enige tijd geleden jamo dynamics D1 weggegooid:D

                #17709954
                kadettsr
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  23 March 2006

                  haha :P als ik dit allemaal zo lees :P dan heb ik maar een klein systeempje :D
                  Van de herfst een Harman Kardon- set gekocht met JBL boxen en subwoofer :)
                  Deze week wil ik een LED-tv van 82 of 94cm er bij kopen :D

                  #17709955
                  Anoniem
                    Lid sinds:
                    1 January 1970

                    [rquote=1848949&tid=131135&author=Big Sexy]ah hier is het topic.
                    snel even updaten

                    Sony STR-DA1200ES
                    nieuw JBL kleine centerspeaker (wordt vervangen door eigenbouw)
                    nieuw Mirage FRX-S8 subwoofer

                    maar nu even wat vragen over vintage audio:

                    heb nu een set Philips speakers geregeld, type FB820…. moeten wel nog even gerefoamed worden.
                    iemand ervaring met deze speakers?

                    als rear wil ik ook vintage gaan gebruiken: Jamo Dynamic D1… ook iemand ervaring mee?

                    http://img.archiwumallegro.pl/?567300539
                    [/rquote]

                    jamo dynamics heb ik weggegeven….. vond ze niet veel (meer).

                    de philips speakers zijn nu gerefoamed, heb nu ook 2×2.5mm bekabeling aangeschaft en de Sony versterker auto calibratie (verricht metingen via microfoon, stelt dan versterker zelf in. zegt je of het grote/kleine speakers zijn, de hoogte en afstand en stelt dan zelf de vertragingen etc in… werkt perfect!) en het klinkt werkelijk als een klokje.

                    heb de centerspeaker van JBL vervangen door een grote centerspeaker van Sony, van de wat hogere kwaliteitsserie. de surroundspeakertjes heb ik nu vervangen door de hoge zuilen die eerst voor stonden, de philips speakers zijn nu mijn hoofd speakers geworden.

                    wellicht dat er in de toekomst nog 2 surround speakers bijkomen zodat het een 7.1 set wordt, maar ik moet even kijken of de wederhelft er ook zo over denkt..:jerry

                    De tv is nu vervangen voor een full led tv, de 46pfl9705 van philips. ondanks dat de kijkhoek wat veranderd als je er niet recht voor zit (wordt wat grijzer), ook erg tevreden hierover.

                    #17709956
                    kadettje-89
                      Lid sinds:
                      19 February 2007

                      @kadettsr wrote:

                      haha :P als ik dit allemaal zo lees :P dan heb ik maar een klein systeempje :D
                      Van de herfst een Harman Kardon- set gekocht met JBL boxen en subwoofer :)
                      Deze week wil ik een LED-tv van 82 of 94cm er bij kopen :D

                      hahaha ik heb precies dezelfde radio als jij zie ik,jezus wat zit er best wel veel instellingen op zeg je ken echt elke box z,n eigen instelling geven.en ik heb er een 107cm lg tv plasma via hdmi aan de radio gekoppeld mn wii staat erop.maar ik wil toch een beetje door sparen nu voor een 7.1 systeem met grote pilaren

                    9 berichten aan het bekijken - 101 tot 109 (van in totaal 109)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.