Het Hifi topic

Forumindex Forums Overige Slap Geouwehoer Het Hifi topic

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 109)
  • Auteur
    Berichten
  • #17709873
    Barrythefirst
      Lid sinds:
      23 June 2010

      origineel gepost door rooiepeet
      ik heb een 6.1 yamaha versterker met een yamaha sacd speler en dvd.
      hier aan heb ik speakers van klipsch hangen, voor film klinkt het mij best maar voor fijne muziek kan het beter.
      ik wil deze speakers nog wel eens gaan vervangen, maar tweedehands durf ik niet aan en nieuwe vind ik het eigenlijk toch allemaal gou veel kosten.

      origineel gepost door Big Sexy
      fijn is ook dat ie niet alleen geluid codeert maar ook fungeert als AV control center, dus het beeld loopt bij mij via de versterker naar de tv.

      wat is hier het voordeel van?

      De Bluerayspeler zou met hdmi in de versterker moeten anders kan je geen 7.1 coderen en gezien je hdmi ook voor
      het beeld moet zorgen(eigenlijk een digitale scartkabel dus)
      gaat die dus uit de versterker weer naar de tv

      #17709874
      groenetijger
        Lid sinds:
        13 December 2007

        Ik ben een semi audio freak :P
        Op dit moment wat minder actief met home audio, maar wel ben ik gek op muziek..

        Kheb nu een setje Impulse 44 zuilen staan (transmissielijn), aangesloten op een gereviseerde Yamaha AX-470.
        Klinkt lekker en speelt heerlijk tot in het diepe laag door..

        #17709875
        X-PloiD
        Deelnemer
          Lid sinds:
          23 April 2010

          Beolab 6000

          Beocenter 2500

          Hoop andere meuk

          Logitech 5400 5.1 setje

          Hertog Jan Bierkratradio (te vinden in topic Beunradio)

          http://opel-forum.nl/viewthread.php?tid=128871

          #17709876
          Stender
          Moderator
            Lid sinds:
            5 April 2009

            Mooi spul hier allemaal!

            Ik zal vandaag een foto maken van mijn ‘collectie’.

            #17709877
            RonaldH
              Lid sinds:
              30 June 2004

              ik loop al een tijdje met een vraag;

              ik heb eens ergens een hifi set gezien,volgens mij een tuner/versterker van “Cambridge Audio ” of “Cambridge Audioworks” of zoiets.

              er stonden 2 speakers bij die er nogal bijzonder uitzagen.

              nou is er wel Cambridge die pc speakers hebben,maar wat ik heb gezien vind ik niet.

              weet iemand van de freaks dit??

              #17709878
              Vinci
              Deelnemer
                Lid sinds:
                3 August 2009

                Kun je omschrijven hoe ze er ongeveer uitzagen? Cambridge maakt volgens mij geen hifi speakers… Waar heb je het gezien?

                #17709879
                RonaldH
                  Lid sinds:
                  30 June 2004

                  bij een meubelzaak in de woonmall alexandrium.

                  het klonk aardig.

                  de speakers bestonden uit een losse vierkante box,opgehangen in een soort frame (daar zal de woofer in zitten) daarboven de middentoner en tweeter.

                  die zaten ook op weer op het frame gemonteerd los van die “wooferkist”.

                  er stond echt iets van Cambridge op die versterker

                  #17709880
                  RonaldH
                    Lid sinds:
                    30 June 2004

                    dit was die tuner/versterker denk ik

                    #17709881
                    Stender
                    Moderator
                      Lid sinds:
                      5 April 2009

                      Mijn huidige set-up:


                      Loewe Aventoes 81cm tv (ouders hebben ook Loewe, ben er erg tevreden over)
                      Xbox 360 (tevens DVD-speler)
                      En nog een plek vrij voor de decoder van de digitale tv die er nog komt.

                      Radio:
                      Sony F419r 4x80w versterker
                      Sony CDP-CE405 5CD-wisselaar
                      Sony ST-S170 tuner
                      Sony SEQ-310 grafische 7bands equalizer (twee stuks)
                      AKAI AK-AE equalizer 10bands

                      Ben nogal een Sony-liefhebber zoals te zien. De reden waarom ik zoveel equalizers heb, is enerzijds om de boel goed te regelen, en om de balkjes, haha.

                      Speakers:
                      2x Wharfedale e30 (30 liter kisten, helemaal opgeknapt). Zijn ‘maar’ 50watt maar het geluid is prachtig
                      En mijn nieuwe aanwinst: Magnat Motion 130a (actieve) subwoofer, een 30cm gepoorte subwoofer met 90watt nominaal en 160watt RMS.
                      Er ligt ook nog een Pioneer passieve dubbele sub maar die had ik voor de Magnat, ik denk dat ik die binnenkort vervang voor rear-speakers.

                      Alles is aan elkaar aangesloten, tv, laptop en pc ook op de versterker. Ben momenteel tevreden met het geluid.

                      #17709882
                      postbusmanta
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        5 July 2004

                        Goed geluid………..heerlijk.

                        Net wat er al gezegd is:

                        Je herkent goed geluid aan het “niet de neiging hebben tot zachter zetten”, omdat het irritant zou worden.

                        Voorheen kocht ik iedere twee jaar iets nieuws, maar dat gaat niet meer (teveel auto’s).

                        Vorig jaar heb ik de laatste gekocht:

                        7 x 120 Watt Pioneer VSA-AX3K
                        Met een 400 Watt (!) versterkte 15 inch sub
                        3-weg hoofdboxen met 15 inch woofer.

                        Er zijn nog genoeg wensen……..

                        #17709883
                        Vinci
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          3 August 2009

                          Goed om te lezen dat mensen hier weten wat genieten is!:thumbup

                          En 14XE, ik zou zo gauw effe niet weten welke speakers dat waren, interessante constructie in elk geval!

                          #17709884
                          InjectTheVenom
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            30 December 2004

                            Weet niet of een complete Onkyo RI (??) set versterker/6CD wisselaar/cassette deck met twee Mission torenspeakers wat is en of deze eventueel uitgebreid kan worden voor een nog beter/zuiverder geluid?
                            Dat staat hier namelijk, heb ik ooit eens kado gekregen inclusief een mooi meubel van een collega omdat ik hem met de auto van zijn zoon geholpen heb en moet zeggen dat ik er best van geniet :D

                            #17709885
                            Stender
                            Moderator
                              Lid sinds:
                              5 April 2009

                              origineel gepost door postbusmanta
                              Goed geluid………..heerlijk.

                              Net wat er al gezegd is:

                              Je herkent goed geluid aan het “niet de neiging hebben tot zachter zetten”, omdat het irritant zou worden.

                              Voorheen kocht ik iedere twee jaar iets nieuws, maar dat gaat niet meer (teveel auto’s).

                              Vorig jaar heb ik de laatste gekocht:

                              7 x 120 Watt Pioneer VSA-AX3K
                              Met een 400 Watt (!) versterkte 15 inch sub
                              3-weg hoofdboxen met 15 inch woofer.

                              Er zijn nog genoeg wensen……..

                              Ook mooi spul :thumbup

                              En inderdaad, vroeger werd een hoog volume na een tijdje irritant, nu niet meer. Heb hetzelfde met koptelefoons. Nu ik een duurdere Sennheiser heb, is het heel prettig luisteren

                              #17709886
                              InjectTheVenom
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                30 December 2004

                                Over koptelefoons gesproken ik heb pas een Nokia WH-600 headset gekocht om van en naar het werk muziek te kunnen luisteren maar dat knakending is zo fragiel ontworpen dat 1 van de schelpen afgebroken is door te dun plastic :argue
                                Kan iemand me een high end exemplaar aanbevelen wat niet al te achterlijk duur is?

                                #17709887
                                postbusmanta
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  5 July 2004

                                  Ik heb er al een paar keer voor gestaan om electrostaten te kopen………..

                                  Ik vind dat zo mooi klinken :wors

                                  Probleem is echter dat ik er geen geschikte ruimte voor heb.

                                  #17709888
                                  postbusmanta
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    5 July 2004

                                    origineel gepost door InjectTheVenom
                                    Over koptelefoons gesproken ik heb pas een Nokia WH-600 headset gekocht om van en naar het werk muziek te kunnen luisteren maar dat knakending is zo fragiel ontworpen dat 1 van de schelpen afgebroken is door te dun plastic :argue
                                    Kan iemand me een high end exemplaar aanbevelen wat niet al te achterlijk duur is?

                                    Goede koptelefoon???

                                    Ik vond voorheen AKG erg goed klinken!! :thumbup

                                    #17709889
                                    asconahobbyist
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      23 June 2008

                                      hier staat een:
                                      Harman Kardon HK3480 stereo receiver (met zo’n blauw licht gevende volumeknop)
                                      Denon DCD 655 Cd speler met pitch control
                                      Sony MDS JE 520 Minidisc speler
                                      2 Wharfedale diamond 9.5 zuilen op front
                                      Bose Acoustimass 5 serie 3 op rear
                                      maar woon in een appartementje dus kan er toch niet uithalen wat er in zit (nou ja,soms dan:P)
                                      Ben geen Hifi freak maar wil wel een beetje knap geluid hebben

                                      #17709890
                                      The_Undertaker
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        24 April 2006

                                        Sennheiser :thumbup: Maar dan wel beter iets meer uitgeven dan dat je voor de instappertjes gaat.

                                        #17709891
                                        gvy
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          8 September 2007

                                          Hoy,

                                          Naast mijn GTtje is mijn tweede passie elektrostatische luidsprekers en homecinema.

                                          Ik bouw vanuit scratch elektrostatische luidsprekers volledig zelf en heb daarnaast in de kelder een grote homecinema gebouwd.

                                          enkele foto’s :

                                          Op onderstaande foto zie je de 4 elektrostaten met 2 bijhorende zelfbouwsubs.
                                          De installatie is via een digitale crossover en meetmicrofoon op de ruimte gecalibreerd.
                                          Detail en resolutie , daar gaat het om. De enorme subs gaan bovendien erg laag door om ook een overtuigende filmweergave te krijgen (voelen)

                                          En ook voor in de woonkamer heb ik mij een heus hifimeubel gebouwd met ingebouwde sub en luidsprekers en een set zelfbouwelektrostaten.

                                          Door volledige zelbouw is dit allemaal heel betaalbaar gebleven, maar t’is een passie.

                                          Wist je trouwens dat op dit type luidspreker spanningen boven de 3000V staan. :agent

                                          Geert

                                          #17709892
                                          groenetijger
                                            Lid sinds:
                                            13 December 2007

                                            Zooooooo eej, maar jij hebt ook een mooie ruimte (lees; groot huis :P)
                                            Wel erg mooi en knap dat je dat zo allemaal zelf gebouwd hebt.

                                            #17709893
                                            Vinci
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              3 August 2009

                                              origineel gepost door postbusmanta
                                              Ik heb er al een paar keer voor gestaan om electrostaten te kopen………..

                                              Ik vind dat zo mooi klinken :wors

                                              Probleem is echter dat ik er geen geschikte ruimte voor heb.

                                              Kijk!!:wors:wors

                                              Dan ga je dus inderdaad wel van:

                                              Naar:

                                              Klinkt inderdaad gewoon hoe het hoort te zijn, kan geen enkele conus/dome luidspreker tegen op in het midden en hoog!!:vertag

                                              Ik heb dus zo iets staan…:afro

                                              En Gvy, man wat een weelde!!king:

                                              #17709894
                                              gvy
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                8 September 2007

                                                Dank je,

                                                K’heb m’n huis ook zelf getekend en met eigen handjes gebouwd een 5tal jaar geleden. Scheelt direkt een pak.
                                                Dat had als voordeel dat ik een grote kelder heb voorzien, waarin de cinema een plaats kreeg, maar eveneens een mooie ruime werkplaats onder de garage , waarin ik een opening van 4.5m x 1m heb voorzien met roosters.
                                                Ik kan nu gewoon op m’n werktafel staan en aan de onderkant van de GT werken , of gewoon de motor en versnellingsbak demonteren en via een vast elektrisch takeltje de motor en versnellingsbak, recht naar beneden op de werktafel laten zakken. super handig.

                                                En die elektrostaten… Sinds ik 10 jaar geleden begon met zelbouw, ben ik ook aan dit geluid verknocht geraakt.
                                                Het leuke is dat door zelfbouw ze een fractie van de prijs van winkelexemplaren kosten. Het was ong 200€/luidspreker .
                                                Niet niets, maar koop maar eens een setje martin logans , audiostatics of quad. Je bent al snel vanaf 1200€/st tot +3000€/st kwijt.
                                                En vooral, een elektrostaat is soms nogal gevoelig aan defecten of langzaamaan aantasten van het membraan of de coatings. Ik heb ze zo gebouwd dat ze gemakkelijk een nieuw membraan of coating kunnen krijgen.

                                                Geert

                                                #17709895
                                                Stender
                                                Moderator
                                                  Lid sinds:
                                                  5 April 2009

                                                  @ gvy

                                                  WAYOO da’s mijn droom wat je daar hebt staan! Vakwerk.

                                                  Wat is trouwens het hele idee achter die electrostaten? Het ziet er wel mooi uit moet ik zeggen.
                                                  Ben momenteel nogal fan van grote kisten (ipv al die 5.1 setjes).

                                                  #17709896
                                                  gvy
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    8 September 2007

                                                    Het principe van elektrostaten bestaat er uit dat je een groot vederlicht membraan van ong 6 micron dik opspant en geleidend maakt tussen tweeakoustisch transparante platen (statoren genoemd). De statoren kunnen bestaan uit metaalplaat rooster met gaatjes of uit allemaal naast elkaar opgespannen draadjes (zoals bij mij). Deze laatste zijn beter geisoleerd.
                                                    Het is dus eigenlijk een reusachtige condensator.

                                                    tussen membraan en stator ga je een gelijkspanning zetten van pakweg 2000V tot 7000V (afhankelijk van de gekozen afstand)

                                                    Het muzieksignaal ( spanning) uit je versterker wordt eveneens via een step up transfo ongevaar x 100 vergroot en op de twee statoren gezet.

                                                    Hierdoor komt het membraan in beweging.

                                                    Vermits dit membraan bijna gewichtloos is krijg je een fantastisch dynamisch geluid, dat ook de kleinste details laat horen.

                                                    Ze zijn best in staat voor weergave vanaf pakweg 150hz tot …..
                                                    Je combineert ze dus best met een gewone dynamische woofer of subwoofer en dat noemen we dan hybride ESL’s.

                                                    Je hebt een hele stabiele versterker nodig om ze aan te sturen want ze zijn doorgaans niet zo efficient als een gewone dynamische luidspreker.

                                                    Ze hebben dus nadelen en voordelen, maar ze klinken fantastisch en “anders”

                                                    Geert

                                                    #17709897
                                                    Vinci
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      3 August 2009

                                                      Heb dus ook dergelijke luidsprekers staan… Ik heb alleen de electrostaat niet zelf gebouwd in mijn huidige systeem. :sleeping Gewoon een Quad ESL-57 treble paneel gebruikt…

                                                      Wat je hier dus in het midden ziet hangen:

                                                      Erg mooie audio transformatoren gebruikt de Quad!!:wub Wat gebruik jij eigenlijk voor transformatoren Gvy? Want het paneel geloof ik wel, maar de kwaliteit zit hem toch heel sterk in de gebruikte transformatoren…:vertag Nou klinkt het al gauw extreem goed hoor…:angel En wat voor isolatie gebruiken je statoren?

                                                      Voor het laag heb ik dus 15 inch JBL woofers, ook in open baffle, dus het gehele systeem is een dipool straler. Vind dat wel zo mooi, want laag uit een kastje blijft laag uit een kastje….:thumbdown Die 15″ hebben heel hoog rendement, dus kan heel makkelijk zeer goed laag creeren, zelfs met het correctie filter. Het geheel sluit perfect op elkaar aan en het laag is veeeel beter dan de originele laag statoren/panelen van de -57…

                                                      Helaas ben ik momenteel mijn luister ruimte aan het verbouwen, dus kan geen foto maken nu…:(

                                                      Wel eens eerder een klein paneeltje, maar nooit een serieus paneel. Gewoon effe als experiment met huis tuin en keuken materialen. Had draadstatoren gemaakt, maar daar ging helaas te gauw de rek vanaf. Had een oude faxrol als folie gebruikt en bij iemand in Utrecht vloeistof gekocht om het licht geleidend te maken. Dan als transformator had ik vier kleine 220V naar 33V genomen van een dumpwinkel (ringkerntjes) en serie-parallel geschakeld secundair voor de audio gebruikt en primair (de 220V kant) op het paneeltje… Voor de lading gewoon een cascade schakeling gemaakt… voor grofweg 4KV…

                                                      Weergave liep keurig van 800hz tot ruim boven 20Khz, uit een afmeting van ongeveer 15x45cm… Redelijk lineair ook…

                                                      Ben nog steeds van plan om nog eens een paar goede te maken…

                                                      In elk geval kun je het inderdaad goedkoop zelf bouwen. :thumbup

                                                    25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 109)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.