Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Het grote ZakhooiTM aanklooi topic :)
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
26 mei 2015 om 18:20 #17272091
Ik vond het maar eens tijd worden voor een topic over waar ik allemaal mee bezig ben (geweest) en ga doen.
Meeste die mij via Facebook volgen zullen het al redelijk weten maar er zijn ook zat welke dit niet doen :)Sinds een aantal weken ben ik druk bezig geweest met het inbouwen van mijn nieuwe CarPC systeem welke via een eigen CANBUS werkt.
Deze zit ook aangesloten op het GID van een NCDR1500.Hierbij wat plaatjes :
Effe kijken hoe ik het ga installeren, leek me een perfecte plek :)
Draden trekken, rond de 8 kabels liggen nu naar achteren toe, bijvoorbeeld 12v en 12v geschakeld, HDMI, USB, CANBUS
Laptop en Control module ingebouwd en bevestigd met sterke klittenband
BCM :
Het wordt ook de bedoeling dat deze module verantwoordelijk wordt voor het inschakelen van verlichting, controle over de ramen en andere zaken welke in de auto zitten.
Ik kan de Auto eigen dingen dan per telefoon of via bijvoorbeeld een regen/licht sensor aansturenTest binnen om te kijken of de CANBUS helemaal functioneel is :
Volledige systeem operationeel
Het systeem bestaat uit de volgende modules :
Core module :
deze regelt het hele systeem, stuurt de verschillende modules aan en regelt de communicatie tssen laptop en de rest van het systeem, deze is aangesloten via een netwerk kabel op de laptopCANBUS Gateway :
Deze module zorgt dat Core kan communiceren met de rest van de bus en dus ook bijvoorbeeld het commando aan de BCM kan geven om de laptop in/uit te schakelen.
De gateway stuurt ook berichten welke relevant zijn oor de core module door naar de Core module
Verder is de module verantwoordelijk voor de aansturing van het GID of CID welke ik in mijn auto heb (CID komt er later in)GSM module :
Deze module zorgt voor communicatie met het thuisfront via een 2g verbinding en stuurt data door vanuit de auto naar de server (OBD foutcodes, alarm status, gps locatie, accu voltage)
De module heeft zijn eigen CANBUS controller om zonder de core lastig te vallen dingen aan te sturen. Zodat ik gemakkelijk bijvoorbeeld de verlichting kan aanzetten of andere zaken kan bedienen.BCM :
Deze module regelt de stuurwiel bediening en MID knopjes op de ruitenwisser stalk zet deze om naar CANBUS berichten welke de GID voor en control unit achter (bovenstaande modules) weer ontvangt
Ook schakelt deze module de laptop achter in of uitMeer foto’s en info volgen nog.
26 mei 2015 om 18:23 #18285745Sinds een half jaar ben ik trouwens in bezit van een mooie Astra Coupe uit 2003 met Z18XE
Mijn 1.6 8v vond ik toch wat te traag worden naar mijn zin en de mogelijkheden welke ik had op motorisch gebied waren beperkt.
Met deze auto heb ik weer een leuke basis om verder te bouwen, heb nog geen plannen wat ik precies allemaal wil gaan doen.27 mei 2015 om 09:09 #18285746Hele mooi Coupe heb je daar. En hoop dat je project goed gaat. Ziet er goed uit. :thumb
27 mei 2015 om 10:00 #18285747Ziet er weer goed uit. Hoe zit het trouwens met je dansende wijzers modificatie?
27 mei 2015 om 10:09 #18285748Thanks!
De OPC scan mod die ik heb emaakt is in principe klaar alleen ben niet echt blij met de methode aangezien de kilometer stand verspringt met elke 3 scans.
Mocht dit geen probleem zijn bij de meeste kan ik er wel verder mee gaan :)
Projectje staat alweer een tijdje op pause.27 mei 2015 om 10:59 #18285749Aah, dat is wel jammer. Misschien is er toch nog iets op te verzinnen. Het tijdelijk blokkeren van de KM/u signaal naar de teller cpu b.v
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.