Forumindex › Forums › Techniek › Banden, remmen en onderstel › Het grote "welke schijven en blokken?" topic!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
22 september 2010 om 18:55 #17226246
Ik zoek voor mijn Kadett E C20XE hatchback voorschijven.
Nou zie ik van Brembo diverse soorten schijven, een beetje donkere met groeven, gewoon gladde, geboorde….pfff..
Welke moet ik nou kiezen?:hmmz
Wat is vereist (of beter verboden!) voor APK?:hmmz
Waar haal ik ze het best vandaan?:hmmz
Ik rij alleen op de openbare weg, soms wel onverantwoord snel, maar rem dan krachtig en niet om de haverklap. Wil gewoon goede stopkracht voor een niet al te gekke prijs.
Heb klauwen voor 256x24mm schijven er op zitten….:vertag
22 september 2010 om 20:12 #17732164gewoon de brembo max halen.
deze dus:
22 september 2010 om 20:31 #17732165Brembo Max zijn de verhalen over verdeeld. De een vind ze geweldig, de ander vind dat de blokken er te hard door slijten, de wagen er door gaat trillen bij hard remmen, etc etc.
Ik zou zeggen, neem een setje ATE Powerdisc (ATE levert alle stock schijven ook in Powerdisc uitvoering) en zet er een setje Ferodo DS Perfomance remblokjes tegenaan.
DS2500 is ook een optie, maar die hebben iets warmte nodig om goed te presteren. Dus dat lijkt me niet echt het beste voor een enkele keer krachtig remmen.22 september 2010 om 21:14 #17732166Trillen bij hard remmen??? Dan zijn de schijven gewoon krom lijkt me….
Voor remschijvne moet je is op Duparts.nl kijken. Ik kocht er laatst een setje voor op de Corsa…
Mooie schijven van ZimmerMann….voor niet al te veel geld.
Of het wat is weet ik niet
Heb dit alweer doorverkocht, ik gebruik ze voorlopig toch niet.22 september 2010 om 22:03 #17732167zet er een setje rvs remslangen op ipv een setje remblokken van 100 euro
23 september 2010 om 10:13 #17732168Ja, schijven zijn uiteraard gewoon krom als ze trillen… Nou is het minimaal, want heb er alleen last van als ik 150 rij en ineens keihard op de rem trap…
Maar goed, ik zag e.e.a. op Ebay staan, en dat vind ik wel relaxt shoppen met Paypal enzo…
Nou zag ik standaard Brembo schijven met ATE blokken een hele set:
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=360299396951&ssPageName=STRK:MEWAX:ITIs dat wat denken jullie?
En ik zag ook die ATE Power Disc schijven staan, maar weer niet die Ferrodo DS blokken…
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=390207634239&ssPageName=STRK:MEWAX:ITEn de Brembo MAX waar ik in eerste instantie een oogje op had:
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=130430201296&ssPageName=STRK:MEWAX:ITMaar wel weer uit de UK, dus dat komt pas weer over een paar weken aan…:(
Dan RVS remslangen? Van die Stahlflex bedoel je?
http://cgi.ebay.de/Stahlflex-Bremsleitungen-Opel-Kadett-E-/260229376537?pt=Autoteile_Zubeh%C3%B6r&hash=item3c96e12a1923 september 2010 om 14:26 #17732169zou als ik jou was ook alles van ebay halen;haal je nog steeds de beste koop vandaan.
ja die stahlflex bedoel ik,dat verschil merk je zeker
als je toch aan het surfen bent op ebay;zoek dan eens op ebc ultimax blokken.
zullen heus niet zo goed zijn als red stuff of zo,maar daar is de prijs ook naar.
voor de prijs van standaard opel blokken heb je al zo’n beetje die ebc dingen.goede schijven er op,nette blokkies en stahlflex ga ja helemaal leuk vinden.
maar dat is mijn mening maar.
heb zelf geboorde/gegroefde schijven met ebc ultimax en later komen er nog wel eens van die andere remslangen op maar dit remt ook al stukken beter.23 september 2010 om 15:05 #17732170Thanks, ik heb eerst maar eens blokken en schijven besteld. ATE gegroefde powerdisc en die Ultimax Blackstuff blokken…:thumbup
Ben benieuwd!king:
23 september 2010 om 15:32 #17732171origineel gepost door Fearless
Trillen bij hard remmen??? Dan zijn de schijven gewoon krom lijkt me….Voor remschijvne moet je is op Duparts.nl kijken. Ik kocht er laatst een setje voor op de Corsa…
Mooie schijven van ZimmerMann….voor niet al te veel geld.
Of het wat is weet ik niet
Heb dit alweer doorverkocht, ik gebruik ze voorlopig toch niet.Sja, zou ik ook denken, maar het schijnt voor te komen met gloednieuwe Brembo Max discs.
Is verder ook alleen maar van horen/zeggen, geen eigen ervaring.Zimmerman zijn idd ook prima schijven. Zimmerman en ATE zijn vziw zo’n beetje de twee grootste producenten van remschijven.
Opel haalt het grootste deel van het stock spul bij ATE vandaan voor zover ik weet, en ATE levert alles wat ze leveren ook in Powerdisc uitvoering.
Gegroefd om remstof af te voeren en beter af te koelen dan het standaard materiaal. En dan niet eens heel duur.Ik weet trouwens niet of een algehele upgrade een idee is, maar je kan ook klauwen+blokken van een Astra G 2.0 (of grotere motor) pakken in combinatie met remschijven van een Meriva 1.8i X18XE (bj 2003 – 2005).
Dan heb je meteen remmen van 280mm.
Moet wel in de velg passen natuurlijk…23 september 2010 om 18:38 #17732172Ja, ik heb wel 15 inch erop zitten, maar de power is meer dan goed genoeg… Gaat me echt puur om dat irritante getril….:swear
Remmen doe ik zowieso zo min mogelijk natuurlijk!:P
23 september 2010 om 21:20 #17732173Sja, als ze krom trekken kan dat te wijten zijn aan warmte. Grotere schijven warmen minder hard op.
Gegroefde of geboorde schijven koelen makkelijker af. Tis maar net hoe je de remedie wil toepassen. Sneller koelen of uberhaupt minder snel warm worden? Werkt allebij iig, als warmte de oorzaak is.Edit:
Oh, en je hebt pas remkracht genoeg als je de achterwielen de lucht in kan krijgen :P23 september 2010 om 22:12 #17732174origineel gepost door McKaamos
Edit:
Oh, en je hebt pas remkracht genoeg als je de achterwielen de lucht in kan krijgen :PNou daarvoor moet je in de eerste plaats genoeg grip hebben, en als ik er vol op trap dan slippen de banden meestal door op het asfalt…
En ja warmte zal het niet echt zijn, het was gelijk al met de eerste keer de snelweg op…
24 september 2010 om 07:42 #17732175Best raar, bij Knufu Bremsen rekenen ze €15 voor het verzenden van de blokken en bij Autoteileman maar €9 voor de (veel zwaardere!) schijven!:hmmz
Nou ja, bij mekaar praten we dus over ongeveer €140 en dan heb je ze op de deurmat liggen…:thumbup
24 september 2010 om 09:15 #17732176Sja, tis maar wmet welk bedrijf ze de boel verzenden. DHL, Deutsche Post, DPD, UPS.
27 september 2010 om 15:56 #17732177nu heb ik nog een vraagje over blokken
k heb er nu turbo remmen op zitten
alleen die blokken komt een partij remstof vanaf waar je u tegen zegt
weet iemand blokken die wel goed zijn maar niet zo heel veel stof afgeven
kan om de paar dagen me wielen schoonmaken
29 september 2010 om 17:24 #17732178origineel gepost door jblfreak
nu heb ik nog een vraagje over blokkenk heb er nu turbo remmen op zitten
alleen die blokken komt een partij remstof vanaf waar je u tegen zegt
weet iemand blokken die wel goed zijn maar niet zo heel veel stof afgeven
kan om de paar dagen me wielen schoonmaken
Je moet gewoon niet zo veel remmen!:P
Ben benieuwd hoe mijn blackstuff blokjes het gaan doen, maar ik weet niet of die in jouw klauwen passen. Jij hebt grotere diameter schijven neem ik aan? Zullen ze vast ook wel passende blokken voor hebben bij knufu….
Heb trouwens mijn schijven binnen vandaag. Dus goedkoper dan de blokken in verzendkosten en ook nog sneller??!? Schiet mij maar lek!
Was overigens super goed verpakt en ze zien er wonderschoon uit!:thumbup
29 september 2010 om 21:36 #17732179ik heb t setje van fearless ff op mn corsa gemonteerd
zimmermann geboorde schijven met ebs redstuff remblokken
dan wel in turbomaat ( 284mm )deze stoffen niet zo als andere blokken
t is net alsof je n anker uitgooid zo hard remmen ze, abs grijpt nu meer in als ooit tevoren
1 oktober 2010 om 12:14 #17732180Heb geen ABS :wors
De blokken zijn trouwens ook net binnen gekomen…
Ben benieuwd!:afro
3 oktober 2010 om 08:55 #17732181k heb er turbo remmen op zitten dus blokken moet geen probleem zijn
zoek er alleen die niet zo stoffen :P
3 oktober 2010 om 12:01 #17732182dennis
dan moet je ebc redstuff blokken monteren
heb ik dr nu ook onder zitten en stoffen vrijwel niet3 oktober 2010 om 19:04 #17732183Nou, heb goede remkracht hoor, maar als ik ze met normaal rijden niet in een keer keihard intrap maar wat zachter dan piept het heel irritant!!:cry
Overweeg nu toch mijn oude (nog zeer nieuwe!) Lockhead blokken weer terug te zetten…
Of heeft iemand hier een betere tip voor?:wors
4 oktober 2010 om 22:32 #17732184Nah, het gepiep begint wel al minder te worden, hopen dat het zo door gaat!:P
6 oktober 2010 om 16:45 #17732185heb je de brackets wel ingevet?? anders blijven ze piepen…
enne,nieuwe blokken moeten altijd ff ”zetten” dus piepen doen ze soms wel ff in t begin
17 oktober 2010 om 10:55 #17732186Jep, kopervet erop gesmeerd…
28 oktober 2010 om 18:48 #17732187Gewoon Zimmermann sport remschijven rondom voor en achter (zelf bestellen bij Nordmann-bremsen.de stukkie goedkoper dan bestellen via duparts) en dan naar stroeve-motorsport voor de greenstuff ebc blokken dan ben je voor rondom (kadett/corsa c20xe) klaar voor totaal 410 euro en dat remt berre goed met zeer weinig stof en geen gepiep
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.