Forumindex › Forums › Overige › Slap Geouwehoer › Het "grote" Sleeper topic
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
8 juni 2011 om 20:49 #17238106
Hallo,
Ik vond het misschien wel eens interessant om hier foto’s van coole Sleepers te plaatsen.
Bijvoorbeeld een van onze Duitse collega’s:Grtz!
8 juni 2011 om 21:29 #17883440gave dett!!!
mijn ‘sleeper’ lijkt een gewone gsi maar heeft wel 300+ pk erg leuk als je een m5 tegenkomt (e39model 400pk) die denkt jonguh flikker eens op met je ouwe gsi en dan vervolgens naar rechts moet op de autobahn om mij te laten passeren king:
9 juni 2011 om 17:58 #17883441AnoniemLid sinds:
1 January 1970hier 2 autos van vrienden van me:
D kadett 2.0 16V lexmaul inlaat
E kadett 2.0 16V turbo EVO280
en natuurlijk wat filmpjes
[youtube:3qnaq7te]http://www.youtube.com/watch?v=8IYy2BnFM1c[/youtube:3qnaq7te]
[youtube:3qnaq7te]http://www.youtube.com/watch?v=z3LJKXuKjKM[/youtube:3qnaq7te]
9 juni 2011 om 18:15 #1788344213 juni 2011 om 15:54 #17883443@gsipiloot wrote:
mijn ‘sleeper’ lijkt een gewone gsi maar heeft wel 300+ pk erg leuk als je een m5 tegenkomt (e39model 400pk) die denkt jonguh flikker eens op met je ouwe gsi en dan vervolgens naar rechts moet op de autobahn om mij te laten passeren king:
Een BMW die naar rechts gaat?
Dat zal dan doorgaans ontzettend lang duren…13 juni 2011 om 16:46 #17883444@Big Sexy wrote:
hier 2 autos van vrienden van me:
D kadett 2.0 16V lexmaul inlaat
E kadett 2.0 16V turbo EVO280
die E kadett heb ik in oschersleben gekeurt zag er erg netjes uit!!
13 juni 2011 om 18:39 #17883445
Polo 2 Steilheck uit 82 van een maat van me
En het torretje een 1.3 8v :P . 131pk en 391NM G40 uiteraard.Bandenmaat 145/70-13
13 juni 2011 om 20:19 #17883439131pk en 391nm koppel??? typfout? maar wel een leuke sleeper! :thumbup
@ducantoni
was een erg schappelijke bmw bestuurder k kreeg ook een duimpje omhoog van hm :thumbup :thumb13 juni 2011 om 21:13 #17883446sleepers? wat wordt daar precies mee bedoelt? normale buitenkant en motorisch “prima voorelkaar” ?
13 juni 2011 om 21:27 #17883447AnoniemLid sinds:
1 January 1970idd, (nagenoeg) standaard uitziende wagens met vermogensupgrade onder de kap, dus waar je het niet van verwacht.
14 juni 2011 om 15:08 #17883448onder het motto looks like shit runs like hell king:
14 juni 2011 om 19:03 #17883449@hanskadett wrote:
onder het motto looks like shit runs like hell king:
nou onder dat motto wou ik mijn auto niet plaatsen :jerry
maar dat is idd wel meer t idee..
maar k vindt die 1ste kadett sedan wel een echt voorbeeld van buiten orgineel en een 1.3 uitvoering ofzo terwijl er onder de kap een snelle verchroomde motor ligt
vooral dat de motor en auto zo netjes verzorgd zijn vindt ik erg mooi :thumbup18 juni 2011 om 11:16 #17883450Wolf in schaapskleren dus :angel
27 juni 2011 om 12:25 #17883451@hanskadett wrote:
Zou dat nog een beetje opspoelen?
Volgens mij blijft ie full boost bij overschakelen haha, en dan valt de druk ff weg :jerry27 juni 2011 om 13:13 #17883452Ik heb ooit t verbouw topic van die ka gelezen, maar dat ding loopt toch leuk naar t schijnt.
Zo is er ook een cinqucento met c20xe in de uk.
28 juni 2011 om 16:07 #17883453Inmiddels is het standaard als men een corsa A ziet, dan zegt men in het algemeen daar ligt vast een 2 liter motor in of niet?!?
Meestal is dat dan ook zo :ass
Maar ik vind bijvoorbeeld een opel kadett B die 400 pk heeft erg leuk, maar dan moet je het er natuurlijk niet aan zien :thumb
Waar blijven de foto’s ;) ?
29 juni 2011 om 13:50 #17883454@Big Sexy wrote:
idd, (nagenoeg) standaard uitziende wagens met vermogensupgrade onder de kap, dus waar je het niet van verwacht.
ok, dan past mijn kadett 1.3s berlina er ook wel bij.
buitenkant helemaal origineel.
onder de kap een 1.8E met 116 pk’s. komt binnenkort nog een spaghettispruitstuk + groep N uitlaat onder.
bijna klaar met afbouwen:
30 juni 2011 om 07:12 #17883455AnoniemLid sinds:
1 January 1970kadett met corvette v8 onderstel (daarom ziet hij er ook zo raar uit)
b kadett met v8
Uploaded with ImageShack.us
30 juni 2011 om 15:55 #17883456nou is dit eigenlijk al een wolf, maar toch nog ietsje meer wolf gemaakt:
V10 past er dus ook in :wors :wors
30 juni 2011 om 16:02 #17883457Verhaaltje bij de plaatjes:
This car is a 1972 Opel Rekord and is fitted with a V8 twinturbo engine These pictures are from the Evo3 version featuring an Chevy 302 with Garret T04 turbos, Zytek Formula 1 engine management system, Carillo rods, Wiseco pistons, Brodix Heads, Jesel Gear drive and rockers, Competetion cam etc. This engine dynoed 880 hp at 5000 rpm. It is supposed to rev 7000, but when dynoed the wastegates couldn’t keep up with the boost (1,75 kg and rising) so further runs were aborted. The gearbox is 3 speed TH-400 with a Gear Vendor Overdrive on all gears. This car has run the 1/4 mile at 12,0/140mph. The high ET is caused by the Ford 9″ 2,75 final drive.The car is currently undergoing further modifications as Kinesis 18″ wheels, Brembo brakes F:378mm/8 piston R:315mm/4 piston. Engine target: 1200 hp and some serious aerodynamic work. Top speed around 400 km/h
1 juli 2011 om 22:23 #17883458@gsipiloot wrote:
131pk en 391nm koppel??? typfout? maar wel een leuke sleeper! :thumbup
@ducantoni
was een erg schappelijke bmw bestuurder k kreeg ook een duimpje omhoog van hm :thumbup :thumbGeen typ fout nee… gewoon testbank gegevens.
2 juli 2011 om 13:50 #17883459@gsipiloot wrote:
131pk en 391nm koppel??? typfout? maar wel een leuke sleeper! :thumbup
@ducantoni
was een erg schappelijke bmw bestuurder k kreeg ook een duimpje omhoog van hm :thumbup :thumbPK is een resultaat van Nm en RPM.
Nm op een gegeven punt maal de RPM op datzelfde punt is PK op dat punt.
Daarom heb je dus niet persé weinig Nm als je veel PK hebt. Het ligt er maar net aan hoe hard je motor toeren kan draaien. Daarom hebben motorfietsen vaak relatief veel PK met weinig Nm maar ze kunnen wel tot 12000RPM of zelfs hoger.
Een oude Opel 8valve OHC motor heeft aardig wat Nm, maar kan hooguit tot 6000RPM gaan en geeft daarom toch een aardige PK waarde, juist omdat de Nm’s relatief hoog zijn.Oftewel: je kan prima 131PK met 391Nm koppel hebben. Ligt helemaal aan de motor en eventuele aanpassingen.
Die karaktertrek van een motor kan je combineren met een goede bijpassende versnellingsbak en daar door dus prima snel zijn.
Even als voorbeeld: een C20NE 2.0i 8v is meestal sneller als een X20XEV 2.0i 16v Ecotec, ookal heeft de Ecotec 20PK meer.
De combinatie van het motorkarakter met de versnellingsbak is gewoon beter, en daarom issie vaak sneller (alleen de topsnelheid blijft achter)2 juli 2011 om 14:11 #17883460Ja het kan.. maar het zijn meer getallen voor een tractormotor dan voor een polo..
2 juli 2011 om 21:53 #17883461@Mad Max wrote:
Ja het kan.. maar het zijn meer getallen voor een tractormotor dan voor een polo..
Niet bekend met de G-lader ? vanaf 2000 toeren is het al pret !
3 juli 2011 om 21:46 #17883462@GlennGSI wrote:
@Mad Max wrote:
Ja het kan.. maar het zijn meer getallen voor een tractormotor dan voor een polo..
Niet bekend met de G-lader ? vanaf 2000 toeren is het al pret !
oooh heeft dat ding een g-lader!? daar had ik ff overheen gelezen vandaar zoveel koppel! ik dacht al dat moet een typfout zijn maar het is dus een g-lader
leuke sleeper daar zullen veel mensen zich in vergissen bij t stoplicht :jerry -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.