Het grote offtopic-topic / chattopic

Forumindex Forums Overige Slap Geouwehoer Het grote offtopic-topic / chattopic

25 berichten aan het bekijken - 4,626 tot 4,650 (van in totaal 7,027)
  • Auteur
    Berichten
  • #18026798
    trashmetal
    Deelnemer
      Lid sinds:
      1 February 2007

      gewoon lampje er uit trekken ;)

      #18026799
      soepkiepe
      Deelnemer
        Lid sinds:
        10 August 2010

        zit net te denken he..
        ze heb er bij staan dat de airbag het niet meer doet, weet nu niet meer als ik nog wel belang bij de auto heb, zal ze het uit geprobeerd hebben? :jerry :jerry

        maar zei rijd er al 2 jaar mee zegt ze, maar dat mag voor de apk normaal toch niet?

        #18026800
        asconahobbyist
        Deelnemer
          Lid sinds:
          23 June 2008

          fotootjes eens bekeken van de corsa.
          Aan de bekleding te zien is het geen gls maar een eco (gls was er ook alleen maar als 5 deurs).
          Eco is de allerkaalste,geen stuurbekrachtiging,niks. Ik geloof ook niet dat er een 16V inzit ,zal wel gewoon een 1.4 8V wezen.
          Twijfel zelfs of er wel een airbag inzit,gezien de rest van de adv ook al niet echt klopt.
          Maar voor 500 kan het best een knap karretje zijn! Heb dr zelf ook een gehad (1.4 eco uit 96) ding liep superzuinig en reed heerlijk.

          #18026801
          Oenatje
          Deelnemer
            Lid sinds:
            30 June 2004

            ze vertelde me trouwens dat het lampje van de airbag brand, en zei er al 2 jaar mee rijd, maar dat is apk afkeur toch normaal?

            nee, is geen afkeur maar wel adviespunt

            #18026802
            trashmetal
            Deelnemer
              Lid sinds:
              1 February 2007

              op de achterklep staat geen 16v…

              #18026803
              soepkiepe
              Deelnemer
                Lid sinds:
                10 August 2010

                @asconahobbyist wrote:

                fotootjes eens bekeken van de corsa.
                Aan de bekleding te zien is het geen gls maar een eco (gls was er ook alleen maar als 5 deurs).
                Eco is de allerkaalste,geen stuurbekrachtiging,niks. Ik geloof ook niet dat er een 16V inzit ,zal wel gewoon een 1.4 8V wezen.
                Twijfel zelfs of er wel een airbag inzit,gezien de rest van de adv ook al niet echt klopt.
                Maar voor 500 kan het best een knap karretje zijn! Heb dr zelf ook een gehad (1.4 eco uit 96) ding liep superzuinig en reed heerlijk.

                als ik naar de laatste foto kijkt lijkt het er wel op dat er aan airbag stuur in zit.
                k bel haar vanmiddag naar half 3 ff, zal dan ook gelijk vragen voor wat fotos van onder de kap, dan is het sowieso al duidelijk als het een 16 of 8v is.

                voor zover ik weet zit er op een gls minimaal al centrale vergrendeling toch?
                dus als die er NIET op zit zal het ook geen gls zijn den ik.
                anders vraag ik gewoon het kenteken even haha.

                zoals ik al zei, ik hou geld over van de 500.
                je mag ook gerust weten dat de vraagrprijs 350 is ;)
                dacht dat dat voor zo auto, met zo’n apk datum niet gek veel geld is.

                #18026804
                RISL
                Moderator
                  Lid sinds:
                  24 January 2011

                  Kun je met jouw 1,90 wel lekker zitten in een Corsa B dan?
                  Ben zelf ook 1,90 en ik vind het persoonlijk niet erg lekker zitten.

                  #18026805
                  soepkiepe
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    10 August 2010

                    als ik in een cinqucento en een corsa a kan zal zo b ook niet zo probleem worden denk ik ;)
                    alleen als er iemand achter me gaat zitten…. succes haha
                    denk niet dat die veel beenruimte overhoud ;)

                    #18026806
                    soepkiepe
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      10 August 2010

                      en toen werd ik plots wakker en zag een kenteken ;)

                      Voertuigsoort Personenauto
                      Merk opel
                      Handelsbenaming corsa x1.4zs
                      Brandstof Benzine

                      volgens mij toch echt geen 16v
                      maar wel de 1.4 met een paar pk meer dan de c1.4nz toch?
                      maar nu kan ik dat van gls nergens vinden ;)
                      iemand een idee hoe ik daar aan kan komen aan die info?

                      #18026807
                      trashmetal
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        1 February 2007

                        verschil tussen de nz en sz zijn de zuigers daarmee hogere compressie
                        geen idee hoe je er aan komt :D

                        #18026808
                        RISL
                        Moderator
                          Lid sinds:
                          24 January 2011

                          Info over GLS enzo moet je halen bij de echte Opelfanaten: Andre_Ede, Mr. F (al weet ik niet of hij ook de Corsa’s kent), enz.

                          Of kijk eens op Opelpedia.nl, misschien heeft Andre het daar al op gezet.

                          #18026809
                          soepkiepe
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            10 August 2010

                            gaat mij niet heel zeer om wat gls precies inhoud :P
                            aangezien het 16v ook niet klopt wil ik gewoon even weten als dat gls wel uit komt.
                            een gls zou wel leuk zijn, maar het is niet zo dat wanneer het geen gls is ik er eens geen belang meer bij heb ofzo ;)

                            trash..
                            voor/nadelen daar van?
                            ik heb er namelijk niet zoveel verstand van, dacht namelijk dat die wat meer pk hadden.
                            volgens mij heb je me dat zelf ook wel eens verteld :P
                            jou swap was ook met een sz toch?

                            #18026810
                            asconahobbyist
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              23 June 2008

                              zoals ik al zei,het moet een eco zijn,het kan sowieso geen GLS zijn want die zijn er alleen als 5 deurs en hebben ook electrische ramen
                              ,en de X14SZ heeft 60 pk ,net als de C14NZ ,zit een iets anders injectiesysteem op en hebben een DIS bobine ipv. een echte stroomverdeler. Oja,de oudere NZ motoren waren in mijn beleving wat zuiniger.
                              Maarreh,kippie,voor 350 euro lijkt het geen verkeerd ding,kijk m alleen wel goed na op roest,met name de veerschotels achter,chassisbalken voor,en het achterpaneel. ALs dat allemaal goed is kan er weinig misgaan met zo’n ding. EN als het airbaklampje brandt,lampje eruit en een stuurtje erin zonder airbag,barst van die corsaatjes op de sloop,dus wat let je zou ik zeggen! :thumbup

                              #18026811
                              Oenatje
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                30 June 2004

                                stuur zonder airbag erin zetten zou ik niet doen, stuurhuis is anders en de gordels ook

                                #18026812
                                soepkiepe
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  10 August 2010

                                  heb haar gevraagd over de roest, volgens haar had hij maar een heel klein plekje.
                                  maar ja, die kadett waar ik bij gekeken heeft had ook iets van 40% meer roest dan hij zei zo beetje :P
                                  stuur laat ik er ook gewoon in.
                                  zal op forum wel eens kijken als er meer zijn die dit probleem kennen en een oplossing weten, anders gaat dat lampje er gewoon uit ;)

                                  maar was dat met die 1.6 blokken dan dat een bepaalde code meer pk heeft?

                                  #18026813
                                  jeroenk
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    6 February 2012

                                    De 16 klepper-corsa’s hebben doorgaans een grill met meerdere lamellen i.p.v. 1. Zoals al eerder aangegeven zal het een gewone 8-klepper betreffen. Niet erg vlot, maar wel betrouwbare blokjes! Voor dat geld zeker niet laten staan als de punten die asconahobbyist heeft genoemd. Let alleen ook even op schuurtjes in de A/B stijl. A wil nog wel een scheurtjes hebben door het gewicht van de deuren (gaat dan ook vaak op bij de 3-deurs). B-stijl wil precies in de naad achter de deur onder de achterruit nog wel eens een scheurtje zitten.

                                    Zoals Oenatje ook zegt, stuur niet vervangen voor een non-airbag stuur. Om meerdere redenen: Verzekering kan in een geval van aanrijding moeilijk doen. De belangrijkste is echter dat vanuit de fabriek auto’s zonder airbag een stuurhuis hebben die (wat) meegeeft in geval van een aanrijding.

                                    @ post hierboven. Volgensmij is de c16sei sowieso een blok dat meer pk’s heeft. Deze zul je doorgaans niet in een Corsa aantreffen en vraag me af of ze wel met deze blokken zijn geleverd. Misschien in de GSI?

                                    #18026814
                                    biancaatje
                                      Lid sinds:
                                      13 September 2009

                                      sow mijn werkdag zit er ook weer op .. kids thuis op de bank tv kijken.. mama ff half uurtje rust hahahahahahaha volgende week 1 dag werken en de rest vol met afspraken :???: oogarts verloskundige kapper kiddo uitdelen want die is alweer jarig

                                      #18026815
                                      trashmetal
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        1 February 2007

                                        GEFELICITEERD!!! :D

                                        #18026816
                                        biancaatje
                                          Lid sinds:
                                          13 September 2009

                                          ho ho ho volgende week pas nie zo snel hoor hij word potver alweer 5 das al te snel haha

                                          #18026817
                                          soepkiepe
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            10 August 2010

                                            @jeroenk wrote:

                                            De 16 klepper-corsa’s hebben doorgaans een grill met meerdere lamellen i.p.v. 1. Zoals al eerder aangegeven zal het een gewone 8-klepper betreffen. Niet erg vlot, maar wel betrouwbare blokjes! Voor dat geld zeker niet laten staan als de punten die asconahobbyist heeft genoemd. Let alleen ook even op schuurtjes in de A/B stijl. A wil nog wel een scheurtjes hebben door het gewicht van de deuren (gaat dan ook vaak op bij de 3-deurs). B-stijl wil precies in de naad achter de deur onder de achterruit nog wel eens een scheurtje zitten.

                                            Zoals Oenatje ook zegt, stuur niet vervangen voor een non-airbag stuur. Om meerdere redenen: Verzekering kan in een geval van aanrijding moeilijk doen. De belangrijkste is echter dat vanuit de fabriek auto’s zonder airbag een stuurhuis hebben die (wat) meegeeft in geval van een aanrijding.

                                            @ post hierboven. Volgensmij is de c16sei sowieso een blok dat meer pk’s heeft. Deze zul je doorgaans niet in een Corsa aantreffen en vraag me af of ze wel met deze blokken zijn geleverd. Misschien in de GSI?

                                            de astra was ook een c1.4nz, denk dat dit dus wel vergelijkbaar is.
                                            a stijl is die bij het voor raam en b die waar de deur aan sluit he? ff voor de zekerheid.

                                            jaaa dat blok bedoelde ik ja, daar was ik dus ff mee in de war.

                                            thnx voor de info verder, kan ik wel wat mee

                                            #18026818
                                            asconahobbyist
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              23 June 2008

                                              verschil in grille bij de B corsa zit m int bouwjaar,half 97 kwam de grille met meerdere lamellen,daarvoor die met 1 dikke.
                                              De 1.4 16V was er al vanaf ik meen 1996,de 1.2 16V is altijd het nieuwere model,want pas vanaf eind 98 leverbaar,maar niet zulke beste blokjes. De 1.4 is een goed blok,er wil een enkel nokkenasje verslijten maar dat hoor je wel,en af en toe klapt er een koppakkinkje tussen uit,maar verder geen gekke dingen. Dat scheurtje in de B stijl hebben heel veel 3 deursjes,niet te druk om maken.

                                              #18026819
                                              soepkiepe
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                10 August 2010

                                                heb haar net ff aan de telefoon gehad, zit geen centrale vergrendeling op ;)
                                                dus gls is het helaas niet.
                                                ik zal het weekend mijn gedachten er eens over laten gaan.
                                                mijn vriendin heeft liever een corsa, ik liever een astra hmmm lastig haha.
                                                ik rijd er meer in, en ben bang dat ik in de corsa de ruimte erg ga missen.
                                                dus dat ik er in zeker zin spijt van krijg.
                                                al heb ik ook weer het vermoeden dat ik hem eventueel ook wel weer met winst kwijt kan raken, al helemaal als ik er een nieuwe apk op zet.

                                                maar dan het volgende probleem…
                                                hoe haal ik dat ding op?
                                                heb een schijt hekel aan een trein namelijk haha, maar eens ff wat rond kijken wie met me mee wil:P

                                                #18026820
                                                trashmetal
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  1 February 2007

                                                  dan neem je de bus, nog leuker :jerry

                                                  #18026821
                                                  soepkiepe
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    10 August 2010

                                                    -offtopic -offtopic -offtopic

                                                    :jerry

                                                    #18026822
                                                    soepkiepe
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      10 August 2010

                                                      ben net verliefd geworden :wub :wub

                                                      http://www.nederlandmobiel.nl/tweedehands-auto/opel/astra-14i-st-bekr-roestvrij-apk/2418893?source=search&merk=165&prijs_tot=2000&postcode=7902HP&straal=50&aanbieder” onclick=”window.open(this.href);return false;[]=0&aanbieder[]=1&aanbieder[]=2&aanbieder[]=3&sort=prijs&p=9&i=25

                                                    25 berichten aan het bekijken - 4,626 tot 4,650 (van in totaal 7,027)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.