Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Het grote ”kleine vragen” Corsa-topic
- Dit onderwerp bevat 924 reacties, 232 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 23 oktober 2024om 18:39 door BenM.
-
AuteurBerichten
-
15 april 2013 om 19:09 #18121403
Bedankt wim, het ging hier alleen om de krukas, of ik bijv het vliegwiel kan blokeren met een grote schroevendraaier. :wors
15 april 2013 om 19:19 #18121404wiggetje tussen het motorblok en vliewiel
of
Dikke schroevedraaier.Mooiste is gewoon een rammelaar op de bout en los is ie
Willem
15 april 2013 om 19:31 #18121405Bedankt Wim, dat zocht ik even, luchttol gaat op de krukas maar draaide de vorige keer nog wel iets mee en ik dacht al er toch zoon gat zit!
terug gaat hij ook vast met de tol en wat locktite en markeer altijd nog een keer voor de zekerheid.
15 april 2013 om 19:37 #18121406bout er weer in als de v-snaar poelie eraf is kan je m verdraait tot ie goed staat..
Willem
15 april 2013 om 19:43 #18121407Inderdaad, ook altijd makkelijk voor de 2 controle rondjes met de ratel.
Het is met de Z18XE ook prima gegaan, dus zal met de Z14XE ook prima gaan(vrijwel t zelfde blokje)
15 april 2013 om 20:54 #18121408Distri is het zelfde!!!
15 april 2013 om 20:57 #18121409Had het al door ja!
Thx voor de tips, zal morgen eens wat foto’s plaatsen.
16 april 2013 om 08:27 #18121410Weet iemand waar je de kleurcode van de auto kan vinden?
16 april 2013 om 08:34 #18121411@VauxhallCorsa wrote:
Weet iemand waar je de kleurcode van de auto kan vinden?
Als ik me niet vergis op het identificatie plaatje onder de motorkap. Vooraan boven de radiator zeg maar..
16 april 2013 om 08:36 #18121412Meestal zit er een sticker onder de kap,veerpoot, deurstijl, tankdop..
ik gok op de deurstijl/deurpost.(gwn ff paar plekken langs lopen)16 april 2013 om 09:10 #18121413@chieltjuh wrote:
Meestal zit er een sticker onder de kap,veerpoot, deurstijl, tankdop..
ik gok op de deurstijl/deurpost.(gwn ff paar plekken langs lopen)zal even kijken thanxxz!!!!
16 april 2013 om 09:16 #18121414hammerite hun je goed gebruiken ervoor.
heeft geen primer nodig,wel eerst 4x goed ontvetten met thinner.blijf vele jaren zitten. :thumb
ik heb al eens heel blok ermee in de hammerite gezet.
bb
king:16 april 2013 om 11:21 #18121415@CORSA BB wrote:
hammerite hun je goed gebruiken ervoor.
heeft geen primer nodig,wel eerst 4x goed ontvetten met thinner.blijf vele jaren zitten. :thumb
ik heb al eens heel blok ermee in de hammerite gezet.
bb
king:Thnx Corsa BB.
Heb al t idee om een kunststof deksel op de kop te tikken.
Als t voor weinig kan. :hmmzAnders is t een idee.
Opelfreakz
16 april 2013 om 15:41 #18121416even een vraagje voor een maat van mijn
die heeft een corsa B x16xe en wild minder toeren draaien in zijn 5.
welke bak heeft hij hier voor nodig ?
zelf dacht hij aan een F13WRmichel
16 april 2013 om 21:06 #18121417vraagje omtrent de werkzaamheden vandaag,
Door de compressie schiet er altijd een nokkenas van tijd af. is dit makkelijk op te lossen door bougies te demonteren?(denk ik nu pas over na)
2e vraag: als ik zonder riem mijn krukas 360 graden draai(een rondje) tot op het markeerpunt, staat deze dan op tijd of moet ik nog een rondje zodat cilinder 1 weer aan het begin van het arbeidsproces zit.
16 april 2013 om 21:13 #18121418je moet je krukas 720 graden draaien ( 2 rondjes dus) en dan zouden de nokkenassen goed moeten staan
16 april 2013 om 21:30 #18121419nokkenassen draaien niet mee zonder riem, eerste cilinder staat wel bovenaan maar dan tijdens compressieslag?! dus blok staat van tijd af en zal dus niet lopen?! (denk maar even hard op)
16 april 2013 om 22:23 #18121420Incorrect.
De stand van de nokkenassen bepaalt in welke slag je zit.
Als de kleppen dicht blijven is het de compressie of verbranding, gaan ze open, dan is het aanzuig of uitblaas slag.De nokken-assen gaan ook maar half zo snel rond als de kruk-as. Precies vanwege het feit dat de zuiger 2 keer een op/neer cyclus meemaakt, maar de inlaat en uitlaat ieders maar één keer de kleppen openen tijdens die 2 rotatie cyclus van de kruk-as.
17 april 2013 om 04:31 #18121421Okeey, duidelijk uitgelegd, als je het idd los van elkaar ziet staat cil 1 gwn in het bdp en de kleppen dicht klaar voor de inlaatslag..
Bedankt!!!Draaien jullie de bougies eruit tijdens het vervangen van de driem?
17 april 2013 om 11:33 #18121422Middag!
Ik wil graag een regelbare interval voor mijn ruitenwissers. Deze heeft nu een vaste interval.
Ergens had ik gelezen door een andere relais erin te drukken.
Klopt dit?Of is zo’n hendel met interval regeling makkelijk te installeren?
Gr :thumb
17 april 2013 om 11:55 #18121423Dat klopt.
Nummer 99 relais van een VW Golf 3 of 4 past direct over in je originele stoppenkast.Als je dan eerst je ruitenwisser pook een duwtje geeft voor één keer wissen en daarna de interval stand aanzet, neemt hij de tijd tussen het duwtje en inschakelen van de intervalstand als de intervaltijd.
Ik geloof tot maximaal een seconde of 30 en minimaal 1 seconde.
Dat is imho echt ideaal. Begint het te regenen, geef je een duwtje en je ruit is schoon. Dan wacht je tot je ruit weer nat is en zet m op interval stand. Zo heb je elke keer de perfecte wis-snelheid te pakken voor de situatie.Heb het zelf ook in m’n Calibra en Corsa zitten. Werkt best leuk en lijkt 100% origineel.
Je kan ook het relais en hendel van een Omega pakken, maar die hendel ziet er anders uit en lijkt dus niet origineel.
Met de bijpassende andere hendel lijkt het wel weer netjes.
Maja, je moet er extra bedrading voor leggen en is dus ook meer werk dan simpelweg een VW nr99 relais inpluggen.17 april 2013 om 12:07 #18121424@McKaamos wrote:
Dat klopt.
Nummer 99 relais van een VW Golf 3 of 4 past direct over in je originele stoppenkast.Als je dan eerst je ruitenwisser pook een duwtje geeft voor één keer wissen en daarna de interval stand aanzet, neemt hij de tijd tussen het duwtje en inschakelen van de intervalstand als de intervaltijd.
Ik geloof tot maximaal een seconde of 30 en minimaal 1 seconde.
Dat is imho echt ideaal. Begint het te regenen, geef je een duwtje en je ruit is schoon. Dan wacht je tot je ruit weer nat is en zet m op interval stand. Zo heb je elke keer de perfecte wis-snelheid te pakken voor de situatie.Heb het zelf ook in m’n Calibra en Corsa zitten. Werkt best leuk en lijkt 100% origineel.
Je kan ook het relais en hendel van een Omega pakken, maar die hendel ziet er anders uit en lijkt dus niet origineel.
Met de bijpassende andere hendel lijkt het wel weer netjes.
Maja, je moet er extra bedrading voor leggen en is dus ook meer werk dan simpelweg een VW nr99 relais inpluggen.Thnx man!
Dan ga ik voor zo’n relais kijken!
Net zo makkelijk!Gr :agent
Edit:
Iemand nog een gordelklikker + veiligheid liggen en die hem voor een zacht
prijs je kwijt wil.Voor een Corsa B – bestuurderszijde..
17 april 2013 om 16:40 #18121425@tamiya wrote:
Ik word langzamerhand een beetje gek van de slappe achterveren van mijn auto. Vooral bij een volgeladen auto. Nu wil ik graag de originele lengte behouden, nu dacht ik, passen er ook veren+schokdemper van een Corsa C onder een B? Omdat er ook een achteras van een Corsa C met weinig aanpassingen onder een B passen? Of past dit niet? Op de sloop staat af en toe wel eens een Ctje, zodoende mijn vraag ;)
Past dit?
18 april 2013 om 13:03 #18121426Daar was ik weer!
Met een vragen. :D
Ik heb aan beide kanten bij de koplampen een plat 3polig stekkertje
liggen, weet iemand waar deze voor dienen?Gister kwam ik erachter dat de gordelklikker niet goed meer is,
veiligheids systeem is “gesprongen”.. Iemand die zoiets nog heeft liggen?En bij de corsa van mijn vriendin zitten er in de lak oppervlakkige krassen.
En achteraan lijkt het wel bewerkt met schuurpapier. De lak dan. Is dit nog weg te polijsten?18 april 2013 om 17:04 #181214271) Dat is de elektrische koplamp hoogte stelling.
Als je dat niet hebt, hangen de stekkertjes er van los achter je koplampen.2) Even op de sloop kijken?
3) Post eens een foto. Zonder goed zicht op wat het precies is, valt er ook niet fatsoenlijk te zeggen of je het er nog uit kan poetsen.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.