Het grote ”kleine vragen” Astra-topic Deel 1

Forumindex Forums Modellen Astra Het grote ”kleine vragen” Astra-topic Deel 1

25 berichten aan het bekijken - 2,451 tot 2,475 (van in totaal 4,351)
  • Auteur
    Berichten
  • #17952018
    Mr-T-Opel-Astra-G
    Deelnemer
      Lid sinds:
      11 August 2011

      @JesperS wrote:

      Ik heb een G coupé, en nu valt mij de laatste tijd op dat die temperatuurmeter wat later dan voorheen omhoog gaat. Ook blijft hij vaan rond de 80 graden hangen, tenzij ik echt flink gas ga geven, dan gaat hij uiteindelijk wel naar de 90. Is dit normaal/kan dit kwaad?

      Ook merk ik soms als ik in de file gas loslaat, dat hij soms vrij hard begint te bokken/schokken, vaak als hij iets boven de 1000 toeren zit, waar kan dit door komen? Ik heb een x1.8xe1 motor trouwens.

      En nu ik toch bezig ben, soms als ik rem, begint mijn stuur te trillen dit is niet altijd. De auto gaat wel gewoon mooi rechtdoor dan, en het is vooral als ik van een wat hogere snelheid moet gaan remmen. Wat zou dit kunnen zijn, ik heb het eigenlijk al sinds ik die auto heb, dus ik weet niet beter eigenlijk toch vraag ik het me wel eens af.

      Verder vind ik mijn Astra nog steeds geweldig en ben ik er nog steeds wel verliefd op! :wub Haha, alvast bedankt voor de antwoorden!

      Voor je eerste vraag: Kan geen kwaad.

      Wanneer is de laatste keer dat je EGR een schoonmaakbeurtje heeft gehad? Afdoppen is ook beter voor de levensduur van je motortje :)
      – Onverbrande CO2 wil ook nog wel eens in je motor blijven steken. Een klein beurtje d.m.v. een Benzine additief en Motorflush (voor in je olie) doet vaak ook al wonderen. Deze zijn bij menig universele garages wel te verkrijgen.

      #17952019
      Maurice89
      Deelnemer
        Lid sinds:
        10 October 2009

        @Mr-T-Opel-Astra-G wrote:

        Calibra 5 steek is ET 49
        Astra G 5 Steek is ET 49

        Dus daar hoef je je geen zorgen te maken.

        18 inch onder een G is mogelijk. Zolang je niet te ver door de veren gaat.
        Bij 18 inch speelt ook de J- waarde een rol, je wilt namelijk niet dat ze bij het sturen tegen je wielkasten aanlopen.
        Meten is weten, Zolang er maar niet te dikke banden op de velgen liggen moet het passen… 215/35/18 is een goeie maat. 225 gaat al aanlopen ;)

        Thx :thumb
        Morgen ga ik ze ophalen :angel
        Dus nog 1 a 2 weken afwachten wat het weer doet en ze kunnen onder de wagen.

        #17952020
        JesperS
        Deelnemer
          Lid sinds:
          18 September 2012

          @Mr-T-Opel-Astra-G wrote:

          @JesperS wrote:

          Ik heb een G coupé, en nu valt mij de laatste tijd op dat die temperatuurmeter wat later dan voorheen omhoog gaat. Ook blijft hij vaan rond de 80 graden hangen, tenzij ik echt flink gas ga geven, dan gaat hij uiteindelijk wel naar de 90. Is dit normaal/kan dit kwaad?

          Ook merk ik soms als ik in de file gas loslaat, dat hij soms vrij hard begint te bokken/schokken, vaak als hij iets boven de 1000 toeren zit, waar kan dit door komen? Ik heb een x1.8xe1 motor trouwens.

          En nu ik toch bezig ben, soms als ik rem, begint mijn stuur te trillen dit is niet altijd. De auto gaat wel gewoon mooi rechtdoor dan, en het is vooral als ik van een wat hogere snelheid moet gaan remmen. Wat zou dit kunnen zijn, ik heb het eigenlijk al sinds ik die auto heb, dus ik weet niet beter eigenlijk toch vraag ik het me wel eens af.

          Verder vind ik mijn Astra nog steeds geweldig en ben ik er nog steeds wel verliefd op! :wub Haha, alvast bedankt voor de antwoorden!

          Voor je eerste vraag: Kan geen kwaad.

          Wanneer is de laatste keer dat je EGR een schoonmaakbeurtje heeft gehad? Afdoppen is ook beter voor de levensduur van je motortje :)
          – Onverbrande CO2 wil ook nog wel eens in je motor blijven steken. Een klein beurtje d.m.v. een Benzine additief en Motorflush (voor in je olie) doet vaak ook al wonderen. Deze zijn bij menig universele garages wel te verkrijgen.

          Okee, ik heb geen idee wanneer de EGR voor het laatst is schoongemaakt, ik heb de auto nu sinds half september. Mbt. het afdoppen van de EGR, waar is dit nou precies goed voor, en is dit echt beter? Ik heb eigenlijk ook geen idee of dit misschien al gebeurt is, misschien de garage maar eens bellen, misschien dat ze me dat wel kunnen vertellen.

          En hoe werkt dat met een benzine additief en motorflush?

          #17952021
          harrynijhof
            Lid sinds:
            29 March 2012

            Wat voor bandjes raden jullie aan?
            215/40/17.
            Dacht zelf aan Dunlop !

            #17952022
            iquick
            Deelnemer
              Lid sinds:
              21 July 2011

              Rijd zelf met Dunlop SP Sport FR, perfecte banden met veel grip. Ze zijn i.i.g. beter als de Michelin banden die er voorheen op zaten.

              Galaxy Nexus Tapatalk

              #17952023
              opel-motorsport
              Deelnemer
                Lid sinds:
                7 April 2009

                rij zelf altijd met de toyo proxes t1r heel tevreden over
                en met mijn hobbyautos rij ik met de toyo proxes r1 :-)

                #17952024
                Maurice89
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  10 October 2009

                  Astra uitgelezen.
                  Hoe of wat zie ik nu eigelijk wie bij welke storing hoe en wat hoort?
                  Bij het motor gedeelte kwam ik dit tegen:

                  Heb al gelezen dat het of de luchtmassameter of lambdasonde of gaskleppenhuis vies.
                  Of klopt dat niet?

                  #17952025
                  Dizs
                    Lid sinds:
                    2 November 2010

                    iemand hier ervaring mee?

                    http://www.ebay.de/itm/360604850302?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1497.l2649″ onclick=”window.open(this.href);return false;

                    er staat D2S h7 Bi-Xenon…. ik dacht dat H4 bi-xenon was ipv H7.
                    iemand ervaring mee met wat voor verlichting er nou precies in gaat?

                    #17952026
                    gerben rsv
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      10 October 2011

                      Bi-xenon is idd dim en grootlicht als xenon echter tegenwoordig word dit door een hoop fabrikanten opgelost dmv een klep in de koplampunit cq projector die er voor zorgt dat het lichtbeeld anders word er gaat dus geen andere lamp oid branden.

                      #17952027
                      Juffer1
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        26 July 2006

                        Dimlicht is D2S xenon, grootlicht H7 halogeen.
                        Bij seinen werkt alleen de H7 halogeen, bij constant groot licht gaat de D2S ook als grootlicht werken doordat de spiegel / lens anders wordt gedraaid.

                        Wel opletten dat dit niet plug & play is, je zult er wel eea aan aan moeten passen om het werkend te krijgen.
                        Ook hebben de DEPO’s heel erg veel last van condens / vocht.

                        #17952028
                        Dizs
                          Lid sinds:
                          2 November 2010

                          thanks guys,
                          maar om het werkend te krijgen… wat moet er gedaan worden dan?

                          #17952029
                          Dizs
                            Lid sinds:
                            2 November 2010

                            ik heb die depo koplampen toch gekocht :)
                            maar iemand enig idee waar deze stekker voor is?

                            #17952030
                            Juffer1
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              26 July 2006

                              Dat is voor de aansluiting naar je D2S nastarters

                              #17952031
                              Mr-T-Opel-Astra-G
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                11 August 2011

                                @harrynijhof wrote:

                                Wat voor bandjes raden jullie aan?
                                215/40/17.
                                Dacht zelf aan Dunlop !

                                zeker geen slechte keuze ;) @iquick wrote:

                                Rijd zelf met Dunlop SP Sport FR, perfecte banden met veel grip. Ze zijn i.i.g. beter als de Michelin banden die er voorheen op zaten.

                                Die zitten ook op mn BBS-jes alleen moeten ze er nog onder :wors

                                @JesperS wrote:

                                Okee, ik heb geen idee wanneer de EGR voor het laatst is schoongemaakt, ik heb de auto nu sinds half september. Mbt. het afdoppen van de EGR, waar is dit nou precies goed voor, en is dit echt beter? Ik heb eigenlijk ook geen idee of dit misschien al gebeurt is, misschien de garage maar eens bellen, misschien dat ze me dat wel kunnen vertellen.

                                En hoe werkt dat met een benzine additief en motorflush?

                                Uitlaatgasrecirculatie (EGR) is een NOx(= stikstofoxide en stikstofdioxide)-reductiemethode die gebruikt wordt bij interne-verbrandingsmotoren. EGR staat voor Exhaust of Emission Gas Recirculation.

                                Het principe van EGR is dat er een hoeveelheid van de uitlaatgassen uit de motor teruggeleid wordt naar de verbrandingskamer(s). Daar dit uitlaatgas gemengd wordt met de inkomende lucht, zal het zuurstofgehalte (en dus ook de lambdawaarde) van het verbrandingsmengsel dalen. Er wordt dus meer inert gas in de verbrandingskamer gebracht. Bij verbranding van de brandstof moet de ontstane warmte nu over meer massa worden verdeeld. Hierdoor daalt de verbrandingstemperatuur en daarmee de NOx-uitstoot, doordat NOx vooral ontstaat bij hoge verbrandingstemperaturen. Met deze toepassing wordt het stikstofoxidegehalte in de uitlaatgassen tot 30% verminderd. De resterende NOx in de uitlaatgassen kan gedeeltelijk gereduceerd worden in een driewegkatalysator of met een NOx-reductiekatalysator: NOx-trap of ureum-SCR.

                                Bij benzinemotoren, gebruikt in de automobielsector, wordt de uitlaatgasrecirculatie geregeld door de EGR-klep. Deze klep bevindt zich tussen het uitlaatspruitstuk en het inlaatspruitstuk. Bij de eerdere systemen werd de klep bediend door drukverschillen in het inlaatspruitstuk. De mechanische bediening was zo afgeregeld, dat de klep alleen geopend werd bij deellast. Bij modernere systemen gebeurt dit overwegend met behulp van een elektrisch bediende klep, wat een betere aansturing mogelijk maakt. Een volgende stap is het gebruik van variabele in- en uitlaatkleptiming (interne EGR), waardoor de inwendige vervuiling van het inlaatsysteem wordt gereduceerd en er sneller op wisselende rijomstandigheden kan worden gereageerd. EGR is een belangrijk onderdeel bij de emissieregeling van voertuigen. Een groot nadeel is het vermogensverlies en een versnelde inwendige vervuiling van de motor.

                                Door de EGR af te doppen voorkom je eigenlijk dat je motor zichzelf gaat vergiftigen met onvoldoende verbrande uitlaatgassen die weer terug de motor in gestuurd worden.

                                Motorflush doe je bij je olie. wel verstandig dit te doen wanneer er verse olie in zit ;) Smeert de motor lekker door. Bezine additief gooi je op een volle tank bij je benzine. zorgt ervoor dat alle aangeslagen CO2 in je motor verdwijnt. Wordt door veel garages gebruikt voor auto’s die onregelmatig lopen. wil vaak al een heel verschil maken.

                                #17952032
                                PeterNoFear
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  3 January 2012

                                  Waar kan ik op een F13 bak het verschil tussen WR & CR vinden?

                                  #17952033
                                  keysersozeh
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    15 February 2012

                                    Ik wil mijn remblokken vervangen. Heb dat weleens voor oudere auto’s gedaan. Is het ok als ik t voor mijn huidige astra h gtc doe? Er zit namelijk een bandenspanningschecker, abs, erp in.. ik weet niet of ik dat ga beinvloeden bij het vervangen.

                                    #17952034
                                    Dizs
                                      Lid sinds:
                                      2 November 2010

                                      @keysersozeh wrote:

                                      Ik wil mijn remblokken vervangen. Heb dat weleens voor oudere auto’s gedaan. Is het ok als ik t voor mijn huidige astra h gtc doe? Er zit namelijk een bandenspanningschecker, abs, erp in.. ik weet niet of ik dat ga beinvloeden bij het vervangen.

                                      als je de wielen terug doet op de juiste plek waar ze vandaan komen is er niets aan de hand :)

                                      #17952035
                                      soepkiepe
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        10 August 2010

                                        ook maar eens een vraagje over de remmen.
                                        ik zie geregeld dat er mensen “grotere remmen” op zetten.

                                        ik heb zelf een c1.4nz in mijn astra f op 14 inch velgen
                                        als ik nou bijvoorbeeld schijven en blokken en klauwen koop van een 2.0, past dat gewoon 1 op 1?
                                        en dan laat ik het achter zoals het is voorlopig.
                                        zoja, wat zijn de voor en na delen?

                                        om er ff op door te gaan, ik zeg dus dat ik het achter zo wil laten, wie weet dat ik er eens een gsi as onder wil zetten, dit omdat die schijven heeft, of valt van trommel ook makkelijk om te zetten naar schijven?
                                        ook hier weer, voor/nadelen.
                                        (valt dit nog onder kleine vragen? haha)

                                        dit vraag ik nu voorlopig gewoon eerst uit interesse, wil namelijk eerst de rost zooi en dat soort dingen aan passen voor dat ik zoiets ga doen, heb namelijk nog goeie remmen.
                                        ooit wil ik er eens een zwaarder blok in leggen, dus dan lijkt me dit een goeie voorbereiding ;)
                                        maar zijn allemaal jaren plannen :P

                                        #17952036
                                        JesperS
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          18 September 2012

                                          @Mr-T-Opel-Astra-G wrote:

                                          @JesperS wrote:

                                          Okee, ik heb geen idee wanneer de EGR voor het laatst is schoongemaakt, ik heb de auto nu sinds half september. Mbt. het afdoppen van de EGR, waar is dit nou precies goed voor, en is dit echt beter? Ik heb eigenlijk ook geen idee of dit misschien al gebeurt is, misschien de garage maar eens bellen, misschien dat ze me dat wel kunnen vertellen.

                                          En hoe werkt dat met een benzine additief en motorflush?

                                          Uitlaatgasrecirculatie (EGR) is een NOx(= stikstofoxide en stikstofdioxide)-reductiemethode die gebruikt wordt bij interne-verbrandingsmotoren. EGR staat voor Exhaust of Emission Gas Recirculation.

                                          Het principe van EGR is dat er een hoeveelheid van de uitlaatgassen uit de motor teruggeleid wordt naar de verbrandingskamer(s). Daar dit uitlaatgas gemengd wordt met de inkomende lucht, zal het zuurstofgehalte (en dus ook de lambdawaarde) van het verbrandingsmengsel dalen. Er wordt dus meer inert gas in de verbrandingskamer gebracht. Bij verbranding van de brandstof moet de ontstane warmte nu over meer massa worden verdeeld. Hierdoor daalt de verbrandingstemperatuur en daarmee de NOx-uitstoot, doordat NOx vooral ontstaat bij hoge verbrandingstemperaturen. Met deze toepassing wordt het stikstofoxidegehalte in de uitlaatgassen tot 30% verminderd. De resterende NOx in de uitlaatgassen kan gedeeltelijk gereduceerd worden in een driewegkatalysator of met een NOx-reductiekatalysator: NOx-trap of ureum-SCR.

                                          Bij benzinemotoren, gebruikt in de automobielsector, wordt de uitlaatgasrecirculatie geregeld door de EGR-klep. Deze klep bevindt zich tussen het uitlaatspruitstuk en het inlaatspruitstuk. Bij de eerdere systemen werd de klep bediend door drukverschillen in het inlaatspruitstuk. De mechanische bediening was zo afgeregeld, dat de klep alleen geopend werd bij deellast. Bij modernere systemen gebeurt dit overwegend met behulp van een elektrisch bediende klep, wat een betere aansturing mogelijk maakt. Een volgende stap is het gebruik van variabele in- en uitlaatkleptiming (interne EGR), waardoor de inwendige vervuiling van het inlaatsysteem wordt gereduceerd en er sneller op wisselende rijomstandigheden kan worden gereageerd. EGR is een belangrijk onderdeel bij de emissieregeling van voertuigen. Een groot nadeel is het vermogensverlies en een versnelde inwendige vervuiling van de motor.

                                          Door de EGR af te doppen voorkom je eigenlijk dat je motor zichzelf gaat vergiftigen met onvoldoende verbrande uitlaatgassen die weer terug de motor in gestuurd worden.

                                          Motorflush doe je bij je olie. wel verstandig dit te doen wanneer er verse olie in zit ;) Smeert de motor lekker door. Bezine additief gooi je op een volle tank bij je benzine. zorgt ervoor dat alle aangeslagen CO2 in je motor verdwijnt. Wordt door veel garages gebruikt voor auto’s die onregelmatig lopen. wil vaak al een heel verschil maken.

                                          Dat is duidelijk, bedankt! Ik moet binnenkort toch langs de garage, dan kan ik meteen eens vragen, of die is afgedopt, en anders of ze dat kunnen doen!
                                          Zo’n benzine additief zal ik dan ook wel eens gaan gebruiken, zijn er nog dingen waar ik op moet letten als ik dat aanschaf? Merk of type ofzo? Sorry, maar ik heb hier echt weinig kaas van gegeten. :P

                                          #17952037
                                          Maurice89
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            10 October 2009

                                            @Maurice89 wrote:

                                            Astra uitgelezen.
                                            Hoe of wat zie ik nu eigelijk wie bij welke storing hoe en wat hoort?
                                            Bij het motor gedeelte kwam ik dit tegen:

                                            Heb al gelezen dat het of de luchtmassameter of lambdasonde of gaskleppenhuis vies.
                                            Of klopt dat niet?

                                            Soms ruik je ook een redelijke bezine lucht.

                                            Weet iemand dit?

                                            #17952038
                                            soepkiepe
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              10 August 2010

                                              ik zal beginnen met de lambda sonde vervangen.
                                              verbruikt hij ook meer benzine dan normaal?
                                              gaat je mm lampje soms branden?

                                              #17952039
                                              Maurice89
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                10 October 2009

                                                Lampje brand soms wel is ja. Als ik stationair stil sta gebeurt het na een paar minuten ofzo. Als ik gewoon rijdt is er geen storing.
                                                En of die veel verbruikt weet ik niet, klaag er wel over maar ik rij redelijk door haha, en het is een automaat en dat verbruikt ook wel meer en rij geen extreme afstanden.
                                                Op 50 liter haal ik 450km ofzo als ik geluk mag hebben. Tijdens de rit na oostenrijk/italia reed ik 1 op 12/13

                                                #17952040
                                                mr_bro
                                                  Lid sinds:
                                                  23 February 2013

                                                  Heeft iemand ervaring met FK AK Street schroefsetjes en de LB schroefsets?

                                                  #17952041
                                                  opel-motorsport
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    7 April 2009

                                                    Vragen naar illegale downloads is niet toegastaan

                                                    #17952042
                                                    Dantji
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      31 December 2011

                                                      Iemand hier nog een idee over? :)
                                                      Heb dit weekend misschien weer even tijd!

                                                      @Dantji wrote:

                                                      Maakt het uit of de aandrijfriem naar de dynamo een andere vertanding heeft?
                                                      Riem die er op zit : Gates 6217MC heeft wat kleinere tandjes dan de nieuwe riem: Conti AVX10X925

                                                      http://www.gatesautocat.com/drive/OPEL/Astra-Van/F70/X17DTL/09-98_08-00″ onclick=”window.open(this.href);return false;

                                                      Astra G – X17DTL
                                                      (kleine bestel auto)

                                                    25 berichten aan het bekijken - 2,451 tot 2,475 (van in totaal 4,351)
                                                    • Het onderwerp ‘Het grote ”kleine vragen” Astra-topic Deel 1’ is gesloten voor nieuwe reacties.