Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Het grote ”kleine vragen” Astra-topic Deel 1
- Dit onderwerp bevat 4,350 reacties, 495 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 30 december 2016om 14:26 door Thunderstruck.
-
AuteurBerichten
-
8 maart 2013 om 16:57 #17952018
@JesperS wrote:
Ik heb een G coupé, en nu valt mij de laatste tijd op dat die temperatuurmeter wat later dan voorheen omhoog gaat. Ook blijft hij vaan rond de 80 graden hangen, tenzij ik echt flink gas ga geven, dan gaat hij uiteindelijk wel naar de 90. Is dit normaal/kan dit kwaad?
Ook merk ik soms als ik in de file gas loslaat, dat hij soms vrij hard begint te bokken/schokken, vaak als hij iets boven de 1000 toeren zit, waar kan dit door komen? Ik heb een x1.8xe1 motor trouwens.
En nu ik toch bezig ben, soms als ik rem, begint mijn stuur te trillen dit is niet altijd. De auto gaat wel gewoon mooi rechtdoor dan, en het is vooral als ik van een wat hogere snelheid moet gaan remmen. Wat zou dit kunnen zijn, ik heb het eigenlijk al sinds ik die auto heb, dus ik weet niet beter eigenlijk toch vraag ik het me wel eens af.
Verder vind ik mijn Astra nog steeds geweldig en ben ik er nog steeds wel verliefd op! :wub Haha, alvast bedankt voor de antwoorden!
Voor je eerste vraag: Kan geen kwaad.
Wanneer is de laatste keer dat je EGR een schoonmaakbeurtje heeft gehad? Afdoppen is ook beter voor de levensduur van je motortje :)
– Onverbrande CO2 wil ook nog wel eens in je motor blijven steken. Een klein beurtje d.m.v. een Benzine additief en Motorflush (voor in je olie) doet vaak ook al wonderen. Deze zijn bij menig universele garages wel te verkrijgen.8 maart 2013 om 17:07 #17952019@Mr-T-Opel-Astra-G wrote:
Calibra 5 steek is ET 49
Astra G 5 Steek is ET 49Dus daar hoef je je geen zorgen te maken.
18 inch onder een G is mogelijk. Zolang je niet te ver door de veren gaat.
Bij 18 inch speelt ook de J- waarde een rol, je wilt namelijk niet dat ze bij het sturen tegen je wielkasten aanlopen.
Meten is weten, Zolang er maar niet te dikke banden op de velgen liggen moet het passen… 215/35/18 is een goeie maat. 225 gaat al aanlopen ;)Thx :thumb
Morgen ga ik ze ophalen :angel
Dus nog 1 a 2 weken afwachten wat het weer doet en ze kunnen onder de wagen.11 maart 2013 om 11:49 #17952020@Mr-T-Opel-Astra-G wrote:
@JesperS wrote:
Ik heb een G coupé, en nu valt mij de laatste tijd op dat die temperatuurmeter wat later dan voorheen omhoog gaat. Ook blijft hij vaan rond de 80 graden hangen, tenzij ik echt flink gas ga geven, dan gaat hij uiteindelijk wel naar de 90. Is dit normaal/kan dit kwaad?
Ook merk ik soms als ik in de file gas loslaat, dat hij soms vrij hard begint te bokken/schokken, vaak als hij iets boven de 1000 toeren zit, waar kan dit door komen? Ik heb een x1.8xe1 motor trouwens.
En nu ik toch bezig ben, soms als ik rem, begint mijn stuur te trillen dit is niet altijd. De auto gaat wel gewoon mooi rechtdoor dan, en het is vooral als ik van een wat hogere snelheid moet gaan remmen. Wat zou dit kunnen zijn, ik heb het eigenlijk al sinds ik die auto heb, dus ik weet niet beter eigenlijk toch vraag ik het me wel eens af.
Verder vind ik mijn Astra nog steeds geweldig en ben ik er nog steeds wel verliefd op! :wub Haha, alvast bedankt voor de antwoorden!
Voor je eerste vraag: Kan geen kwaad.
Wanneer is de laatste keer dat je EGR een schoonmaakbeurtje heeft gehad? Afdoppen is ook beter voor de levensduur van je motortje :)
– Onverbrande CO2 wil ook nog wel eens in je motor blijven steken. Een klein beurtje d.m.v. een Benzine additief en Motorflush (voor in je olie) doet vaak ook al wonderen. Deze zijn bij menig universele garages wel te verkrijgen.Okee, ik heb geen idee wanneer de EGR voor het laatst is schoongemaakt, ik heb de auto nu sinds half september. Mbt. het afdoppen van de EGR, waar is dit nou precies goed voor, en is dit echt beter? Ik heb eigenlijk ook geen idee of dit misschien al gebeurt is, misschien de garage maar eens bellen, misschien dat ze me dat wel kunnen vertellen.
En hoe werkt dat met een benzine additief en motorflush?
11 maart 2013 om 21:17 #17952021Wat voor bandjes raden jullie aan?
215/40/17.
Dacht zelf aan Dunlop !12 maart 2013 om 00:24 #17952022Rijd zelf met Dunlop SP Sport FR, perfecte banden met veel grip. Ze zijn i.i.g. beter als de Michelin banden die er voorheen op zaten.
Galaxy Nexus Tapatalk
12 maart 2013 om 16:35 #17952023rij zelf altijd met de toyo proxes t1r heel tevreden over
en met mijn hobbyautos rij ik met de toyo proxes r112 maart 2013 om 18:09 #17952024Astra uitgelezen.
Hoe of wat zie ik nu eigelijk wie bij welke storing hoe en wat hoort?
Bij het motor gedeelte kwam ik dit tegen:
Heb al gelezen dat het of de luchtmassameter of lambdasonde of gaskleppenhuis vies.
Of klopt dat niet?12 maart 2013 om 19:57 #17952025iemand hier ervaring mee?
http://www.ebay.de/itm/360604850302?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1497.l2649″ onclick=”window.open(this.href);return false;
er staat D2S h7 Bi-Xenon…. ik dacht dat H4 bi-xenon was ipv H7.
iemand ervaring mee met wat voor verlichting er nou precies in gaat?12 maart 2013 om 21:28 #17952026Bi-xenon is idd dim en grootlicht als xenon echter tegenwoordig word dit door een hoop fabrikanten opgelost dmv een klep in de koplampunit cq projector die er voor zorgt dat het lichtbeeld anders word er gaat dus geen andere lamp oid branden.
13 maart 2013 om 07:08 #17952027Dimlicht is D2S xenon, grootlicht H7 halogeen.
Bij seinen werkt alleen de H7 halogeen, bij constant groot licht gaat de D2S ook als grootlicht werken doordat de spiegel / lens anders wordt gedraaid.Wel opletten dat dit niet plug & play is, je zult er wel eea aan aan moeten passen om het werkend te krijgen.
Ook hebben de DEPO’s heel erg veel last van condens / vocht.14 maart 2013 om 19:02 #17952028thanks guys,
maar om het werkend te krijgen… wat moet er gedaan worden dan?15 maart 2013 om 18:42 #17952029ik heb die depo koplampen toch gekocht :)
maar iemand enig idee waar deze stekker voor is?15 maart 2013 om 18:56 #17952030Dat is voor de aansluiting naar je D2S nastarters
15 maart 2013 om 22:59 #17952031@harrynijhof wrote:
Wat voor bandjes raden jullie aan?
215/40/17.
Dacht zelf aan Dunlop !zeker geen slechte keuze ;) @iquick wrote:
Rijd zelf met Dunlop SP Sport FR, perfecte banden met veel grip. Ze zijn i.i.g. beter als de Michelin banden die er voorheen op zaten.
Die zitten ook op mn BBS-jes alleen moeten ze er nog onder :wors
@JesperS wrote:
Okee, ik heb geen idee wanneer de EGR voor het laatst is schoongemaakt, ik heb de auto nu sinds half september. Mbt. het afdoppen van de EGR, waar is dit nou precies goed voor, en is dit echt beter? Ik heb eigenlijk ook geen idee of dit misschien al gebeurt is, misschien de garage maar eens bellen, misschien dat ze me dat wel kunnen vertellen.
En hoe werkt dat met een benzine additief en motorflush?
Uitlaatgasrecirculatie (EGR) is een NOx(= stikstofoxide en stikstofdioxide)-reductiemethode die gebruikt wordt bij interne-verbrandingsmotoren. EGR staat voor Exhaust of Emission Gas Recirculation.
Het principe van EGR is dat er een hoeveelheid van de uitlaatgassen uit de motor teruggeleid wordt naar de verbrandingskamer(s). Daar dit uitlaatgas gemengd wordt met de inkomende lucht, zal het zuurstofgehalte (en dus ook de lambdawaarde) van het verbrandingsmengsel dalen. Er wordt dus meer inert gas in de verbrandingskamer gebracht. Bij verbranding van de brandstof moet de ontstane warmte nu over meer massa worden verdeeld. Hierdoor daalt de verbrandingstemperatuur en daarmee de NOx-uitstoot, doordat NOx vooral ontstaat bij hoge verbrandingstemperaturen. Met deze toepassing wordt het stikstofoxidegehalte in de uitlaatgassen tot 30% verminderd. De resterende NOx in de uitlaatgassen kan gedeeltelijk gereduceerd worden in een driewegkatalysator of met een NOx-reductiekatalysator: NOx-trap of ureum-SCR.
Bij benzinemotoren, gebruikt in de automobielsector, wordt de uitlaatgasrecirculatie geregeld door de EGR-klep. Deze klep bevindt zich tussen het uitlaatspruitstuk en het inlaatspruitstuk. Bij de eerdere systemen werd de klep bediend door drukverschillen in het inlaatspruitstuk. De mechanische bediening was zo afgeregeld, dat de klep alleen geopend werd bij deellast. Bij modernere systemen gebeurt dit overwegend met behulp van een elektrisch bediende klep, wat een betere aansturing mogelijk maakt. Een volgende stap is het gebruik van variabele in- en uitlaatkleptiming (interne EGR), waardoor de inwendige vervuiling van het inlaatsysteem wordt gereduceerd en er sneller op wisselende rijomstandigheden kan worden gereageerd. EGR is een belangrijk onderdeel bij de emissieregeling van voertuigen. Een groot nadeel is het vermogensverlies en een versnelde inwendige vervuiling van de motor.
Door de EGR af te doppen voorkom je eigenlijk dat je motor zichzelf gaat vergiftigen met onvoldoende verbrande uitlaatgassen die weer terug de motor in gestuurd worden.
Motorflush doe je bij je olie. wel verstandig dit te doen wanneer er verse olie in zit ;) Smeert de motor lekker door. Bezine additief gooi je op een volle tank bij je benzine. zorgt ervoor dat alle aangeslagen CO2 in je motor verdwijnt. Wordt door veel garages gebruikt voor auto’s die onregelmatig lopen. wil vaak al een heel verschil maken.
15 maart 2013 om 23:13 #17952032Waar kan ik op een F13 bak het verschil tussen WR & CR vinden?
16 maart 2013 om 11:21 #17952033Ik wil mijn remblokken vervangen. Heb dat weleens voor oudere auto’s gedaan. Is het ok als ik t voor mijn huidige astra h gtc doe? Er zit namelijk een bandenspanningschecker, abs, erp in.. ik weet niet of ik dat ga beinvloeden bij het vervangen.
16 maart 2013 om 19:21 #17952034@keysersozeh wrote:
Ik wil mijn remblokken vervangen. Heb dat weleens voor oudere auto’s gedaan. Is het ok als ik t voor mijn huidige astra h gtc doe? Er zit namelijk een bandenspanningschecker, abs, erp in.. ik weet niet of ik dat ga beinvloeden bij het vervangen.
als je de wielen terug doet op de juiste plek waar ze vandaan komen is er niets aan de hand :)
16 maart 2013 om 19:39 #17952035ook maar eens een vraagje over de remmen.
ik zie geregeld dat er mensen “grotere remmen” op zetten.ik heb zelf een c1.4nz in mijn astra f op 14 inch velgen
als ik nou bijvoorbeeld schijven en blokken en klauwen koop van een 2.0, past dat gewoon 1 op 1?
en dan laat ik het achter zoals het is voorlopig.
zoja, wat zijn de voor en na delen?om er ff op door te gaan, ik zeg dus dat ik het achter zo wil laten, wie weet dat ik er eens een gsi as onder wil zetten, dit omdat die schijven heeft, of valt van trommel ook makkelijk om te zetten naar schijven?
ook hier weer, voor/nadelen.
(valt dit nog onder kleine vragen? haha)dit vraag ik nu voorlopig gewoon eerst uit interesse, wil namelijk eerst de rost zooi en dat soort dingen aan passen voor dat ik zoiets ga doen, heb namelijk nog goeie remmen.
ooit wil ik er eens een zwaarder blok in leggen, dus dan lijkt me dit een goeie voorbereiding ;)
maar zijn allemaal jaren plannen :P16 maart 2013 om 21:01 #17952036@Mr-T-Opel-Astra-G wrote:
@JesperS wrote:
Okee, ik heb geen idee wanneer de EGR voor het laatst is schoongemaakt, ik heb de auto nu sinds half september. Mbt. het afdoppen van de EGR, waar is dit nou precies goed voor, en is dit echt beter? Ik heb eigenlijk ook geen idee of dit misschien al gebeurt is, misschien de garage maar eens bellen, misschien dat ze me dat wel kunnen vertellen.
En hoe werkt dat met een benzine additief en motorflush?
Uitlaatgasrecirculatie (EGR) is een NOx(= stikstofoxide en stikstofdioxide)-reductiemethode die gebruikt wordt bij interne-verbrandingsmotoren. EGR staat voor Exhaust of Emission Gas Recirculation.
Het principe van EGR is dat er een hoeveelheid van de uitlaatgassen uit de motor teruggeleid wordt naar de verbrandingskamer(s). Daar dit uitlaatgas gemengd wordt met de inkomende lucht, zal het zuurstofgehalte (en dus ook de lambdawaarde) van het verbrandingsmengsel dalen. Er wordt dus meer inert gas in de verbrandingskamer gebracht. Bij verbranding van de brandstof moet de ontstane warmte nu over meer massa worden verdeeld. Hierdoor daalt de verbrandingstemperatuur en daarmee de NOx-uitstoot, doordat NOx vooral ontstaat bij hoge verbrandingstemperaturen. Met deze toepassing wordt het stikstofoxidegehalte in de uitlaatgassen tot 30% verminderd. De resterende NOx in de uitlaatgassen kan gedeeltelijk gereduceerd worden in een driewegkatalysator of met een NOx-reductiekatalysator: NOx-trap of ureum-SCR.
Bij benzinemotoren, gebruikt in de automobielsector, wordt de uitlaatgasrecirculatie geregeld door de EGR-klep. Deze klep bevindt zich tussen het uitlaatspruitstuk en het inlaatspruitstuk. Bij de eerdere systemen werd de klep bediend door drukverschillen in het inlaatspruitstuk. De mechanische bediening was zo afgeregeld, dat de klep alleen geopend werd bij deellast. Bij modernere systemen gebeurt dit overwegend met behulp van een elektrisch bediende klep, wat een betere aansturing mogelijk maakt. Een volgende stap is het gebruik van variabele in- en uitlaatkleptiming (interne EGR), waardoor de inwendige vervuiling van het inlaatsysteem wordt gereduceerd en er sneller op wisselende rijomstandigheden kan worden gereageerd. EGR is een belangrijk onderdeel bij de emissieregeling van voertuigen. Een groot nadeel is het vermogensverlies en een versnelde inwendige vervuiling van de motor.
Door de EGR af te doppen voorkom je eigenlijk dat je motor zichzelf gaat vergiftigen met onvoldoende verbrande uitlaatgassen die weer terug de motor in gestuurd worden.
Motorflush doe je bij je olie. wel verstandig dit te doen wanneer er verse olie in zit ;) Smeert de motor lekker door. Bezine additief gooi je op een volle tank bij je benzine. zorgt ervoor dat alle aangeslagen CO2 in je motor verdwijnt. Wordt door veel garages gebruikt voor auto’s die onregelmatig lopen. wil vaak al een heel verschil maken.
Dat is duidelijk, bedankt! Ik moet binnenkort toch langs de garage, dan kan ik meteen eens vragen, of die is afgedopt, en anders of ze dat kunnen doen!
Zo’n benzine additief zal ik dan ook wel eens gaan gebruiken, zijn er nog dingen waar ik op moet letten als ik dat aanschaf? Merk of type ofzo? Sorry, maar ik heb hier echt weinig kaas van gegeten. :P17 maart 2013 om 19:35 #17952037@Maurice89 wrote:
Astra uitgelezen.
Hoe of wat zie ik nu eigelijk wie bij welke storing hoe en wat hoort?
Bij het motor gedeelte kwam ik dit tegen:
Heb al gelezen dat het of de luchtmassameter of lambdasonde of gaskleppenhuis vies.
Of klopt dat niet?Soms ruik je ook een redelijke bezine lucht.
Weet iemand dit?
17 maart 2013 om 19:40 #17952038ik zal beginnen met de lambda sonde vervangen.
verbruikt hij ook meer benzine dan normaal?
gaat je mm lampje soms branden?17 maart 2013 om 20:15 #17952039Lampje brand soms wel is ja. Als ik stationair stil sta gebeurt het na een paar minuten ofzo. Als ik gewoon rijdt is er geen storing.
En of die veel verbruikt weet ik niet, klaag er wel over maar ik rij redelijk door haha, en het is een automaat en dat verbruikt ook wel meer en rij geen extreme afstanden.
Op 50 liter haal ik 450km ofzo als ik geluk mag hebben. Tijdens de rit na oostenrijk/italia reed ik 1 op 12/1318 maart 2013 om 11:21 #17952040Heeft iemand ervaring met FK AK Street schroefsetjes en de LB schroefsets?
19 maart 2013 om 17:14 #17952041Vragen naar illegale downloads is niet toegastaan
26 maart 2013 om 06:37 #17952042Iemand hier nog een idee over? :)
Heb dit weekend misschien weer even tijd!@Dantji wrote:
Maakt het uit of de aandrijfriem naar de dynamo een andere vertanding heeft?
Riem die er op zit : Gates 6217MC heeft wat kleinere tandjes dan de nieuwe riem: Conti AVX10X925http://www.gatesautocat.com/drive/OPEL/Astra-Van/F70/X17DTL/09-98_08-00″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Astra G – X17DTL
(kleine bestel auto) -
AuteurBerichten
- Het onderwerp ‘Het grote ”kleine vragen” Astra-topic Deel 1’ is gesloten voor nieuwe reacties.