Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Het grote ”kleine vragen” Astra-topic Deel 1
- Dit onderwerp bevat 4,350 reacties, 495 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 30 december 2016om 14:26 door Thunderstruck.
-
AuteurBerichten
-
5 januari 2012 om 17:24 #17949872
Om de hoeveel km moet de distributie riem worden vervangen van de 1.7tds? ik dacht zelf 90.000km ,maar weet niet heel zeker meer, laatste keer heb ik hem bij de 401.000km laten vervangen.
En daarvoor is die bij de 310.000km vervangen.5 januari 2012 om 17:52 #17949873Al sinds de aanschaf van m’n auto doet het lampje in de alarmlichtenknop van m’n auto het niet. Vorig jaar heeft het hele dash eruit gelegen om alle rammels eruit te krijgen en alle lampjes te vervangen, maar kwam er toen niet lekker aan uit hoe dat alarmlicht nou uit elkaar moet om het lampje te verwisselen.
Binnenkort haal ik de middenconsole er waarschijnlijk uit om deze netjes te spuiten/wrappen en wil dan nog eens kijken.
Is er iemand die dit al eens gedaan heeft en me uit wil leggen hoe die alarmlichtenknop uit elkaar gaat? Gaat om een Astra Coupé.
Alvast bedankt.5 januari 2012 om 18:39 #17949874@RISL wrote:
Al sinds de aanschaf van m’n auto doet het lampje in de alarmlichtenknop van m’n auto het niet. Vorig jaar heeft het hele dash eruit gelegen om alle rammels eruit te krijgen en alle lampjes te vervangen, maar kwam er toen niet lekker aan uit hoe dat alarmlicht nou uit elkaar moet om het lampje te verwisselen.
Binnenkort haal ik de middenconsole er waarschijnlijk uit om deze netjes te spuiten/wrappen en wil dan nog eens kijken.
Is er iemand die dit al eens gedaan heeft en me uit wil leggen hoe die alarmlichtenknop uit elkaar gaat? Gaat om een Astra Coupé.
Alvast bedankt.Ook lekker toevallig ik heb vanmiddag alle lampjes vervangen en wou ook die van het alarmknipperlicht doen. Helaas door het gepriel om die schakelaar uit elkaar te krijgen is die nu stuk :(
Morgen naar de sloop haal ik me er gelijk een paar uit als reserve.5 januari 2012 om 19:24 #17949875sinds vandaag gaat mijn raam niet meer open als ik de deur van mijn g coupe open doe :s
normaal zakt de ruit dan 1 cm ofzo maar dit doet de passagierskant niet meer heb ze al terug ingeleerd ma blijft niks doen de ruit werkt overigens wel gewoon alleen niet als de deur open gaat :s5 januari 2012 om 19:32 #17949876Dan denk ik dat het stekkertje bij je deurgreep los is. Die merkt natuurlijk dat jij je deurgreep ‘bedient’ en laat dan het raam zakken. Maar hoe dat precies zit, met een eindschakelaar of iets dergelijks, weet ik niet.
5 januari 2012 om 19:41 #17949877oh serieus zou gewoon het stekkertje loszitten ?
heb namelijk nog nooit de deurbekleding aan die kant eraf gehad dus zou nie weten hoe het eruitziet achterin :)5 januari 2012 om 19:57 #17949878Ja, dat lijkt mij de meest logische verklaring.
Ik ben dit probleem nog nooit op het forum tegen gekomen.7 januari 2012 om 12:23 #17949879De wijzer van m´n koelwatertemperatuur indicator doet niets meer, ik denk dat de sensor stuk is? Weet iemand waar die zit? Ik heb een Astra F Cabrio 1994.
7 januari 2012 om 15:43 #17949880Achter op de inlaatspruitstuk aan de linkerkant als je voor de auto staat.
Op de sensor zit een schuifstekkertje aan.trouwens:
Van harte welkom op dit forum !!
Voor het plaatsen van foto’s en/of een avatar verwijs ik je graag naar het volgende How-To gedeelte
Hartelijke groet, Rik ;)
7 januari 2012 om 18:28 #17949882Ok bedankt man! Ik zal ff kijken.
Dus het kan makkelijk zijn dat het sensortje stuk is?
Ik had al een post gezet in “show hier je astra” Ik heb me cabrio nu twee dagen en ik ben er erg blij mee! Hij heeft 83K op de teller nu, en net een gloednieuw sonneland dak.7 januari 2012 om 18:59 #17949883hoi
heb grote delen blanke lak van de motorkap eraf,kan ik de rest erafspuiten met een hogedrukreiniger??en dan met blanke lak weer overrollen ,
of alles schuren ,primer,kleurlak en blanke lak proces??even een simpel vraage ,gaat over een vectra uit 1996 verder ,dus niet teveel kosten maken ,groetjes7 januari 2012 om 21:48 #17949884@Mous wrote:
Ok bedankt man! Ik zal ff kijken.
Dus het kan makkelijk zijn dat het sensortje stuk is?
Ik had al een post gezet in “show hier je astra” Ik heb me cabrio nu twee dagen en ik ben er erg blij mee! Hij heeft 83K op de teller nu, en net een gloednieuw sonneland dak.Als de kachel GOED warm wordt maar de temp. meter op het dashbord blijft zo goed als in het blauwe vlakje, dan is het haast zeker de temp. sensor.
Ik zal morgen wel even een foto maken van de exacte plaats van dat ding.
Rik :)
8 januari 2012 om 12:33 #17949850Oke! Bedankt man! Ik ga gelijk even een nieuwe bestellen.
8 januari 2012 om 14:41 #17949886@Mous wrote:
Ok bedankt man! Ik zal ff kijken.
Dus het kan makkelijk zijn dat het sensortje stuk is?
Ik had al een post gezet in “show hier je astra” Ik heb me cabrio nu twee dagen en ik ben er erg blij mee! Hij heeft 83K op de teller nu, en net een gloednieuw sonneland dak.De temperatuursensor die de meter op je dashbord bedient zit bij een C1.6NZ blokje hier:
Hoop dat je hier iets mee kunt !
Rik :)
8 januari 2012 om 15:40 #17949887Nice thanks! Ik heb een 1.4SE zal ff kijken waar het zit!
8 januari 2012 om 16:12 #17949888AnoniemLid sinds:
1 January 1970Heb er ook nog een liggen voor je! :)
8 januari 2012 om 16:57 #17949889Heee weer een klein vraagje van mijn kant.
Ik wou een andere astra gaan kopen maar aangezien ik verder ga studeren blijf ik nog even rond tuffen met deze 8 klepper (net een ton op de teller dus kan prima!)
Nu wil ik de sideskirts en handgrepen in kleur hebben gewoon omdat dit een stuk netter staat ipv dat zwarte dat naar 1 week niet bijhouden dof uitslaat.. Wie kan mij vertellen wat dit ongeveer gaat kosten en moeten de sideskirts en handgrepen eraf voor mooier resultaat? Ook wil ik graag mijn achterspoiler opnieuw laten spuiten zitten wat krasjes op..
Ook wil ik de dat de auto wat lager komt (rij nu met standaard veren) wat raden jullie mij aan? Het hoeft van mij niet zo laag mogelijk wil gewoon nog goed kunnen rijden en mn wielkassen gevult (met name voor aan achter zit opzich wel netjes) Heb in de zomer 17” velgen, winter 15”. Ik dacht zelf aan 40 voor 20 achter? Weet iemand een goed merk veren of kan mij adviseren?
Alvast bedankt!
8 januari 2012 om 17:22 #17949890Sideskirts schuren, plamuren en spuiten : +/- 200 euro
Handgrepen schuren, plamuren en spuiten : +/- 100 euro
Spoiler schuren en spuiten +/- 50 euroIk zou zeker weten de skirts en handgrepen demonteren, kans dat de verf anders barst op de randjes is zeer groot.
Goedkoopste manier van verlagen zijn veren, zelf even opmeten hoeveel lager je wil. Veren kosten bijna niks.8 januari 2012 om 17:33 #17949885Vandaag erachter gekomen dat 2 winterbanden die ik pas gekocht had 5,5 jaar oud zijn en lichtje haarscheurtjes hebben, fout van mezelf, niet gekeken naar de dot waar maar alleen naar het profiel (7,5mm).
Ik ben nu aan het twijfelen of ik ze ga vervangen (180euro p/s :swear ), er zitten een paar heel kleine scheurtjes tussen het loopvlak en de wang in, in de lengte richting, net boven die rand die je ziet. De productie datum is wk 17 2006:
9 januari 2012 om 15:48 #17949891kan geen kwaad hoor ik rij met mijn manta op winterbanden van 1991 nog :) doen het nog prima zitten ook wel scheurtjes in maar als ze sideways fun aankunnen kunnen ze alles aan :)
10 januari 2012 om 06:58 #17949897Ik heb ook een klein vraagje… ik ben gisteren bezig geweest met elektrische ramen inbouwen (3deurs)
mijn vraag is hoe krijg ik de kabels beste van de deuren naar de auto zelf?? ik krijg de kabels niet door de rubber. ik heb van alles geprobeerd maar lukt gewoon niet :swear iemand hier ervaring mee??
alvast bedankt :D10 januari 2012 om 07:02 #17949898@Step-han wrote:
Heee weer een klein vraagje van mijn kant.
Ik wou een andere astra gaan kopen maar aangezien ik verder ga studeren blijf ik nog even rond tuffen met deze 8 klepper (net een ton op de teller dus kan prima!)
Nu wil ik de sideskirts en handgrepen in kleur hebben gewoon omdat dit een stuk netter staat ipv dat zwarte dat naar 1 week niet bijhouden dof uitslaat.. Wie kan mij vertellen wat dit ongeveer gaat kosten en moeten de sideskirts en handgrepen eraf voor mooier resultaat? Ook wil ik graag mijn achterspoiler opnieuw laten spuiten zitten wat krasjes op..
Ook wil ik de dat de auto wat lager komt (rij nu met standaard veren) wat raden jullie mij aan? Het hoeft van mij niet zo laag mogelijk wil gewoon nog goed kunnen rijden en mn wielkassen gevult (met name voor aan achter zit opzich wel netjes) Heb in de zomer 17” velgen, winter 15”. Ik dacht zelf aan 40 voor 20 achter? Weet iemand een goed merk veren of kan mij adviseren?
Alvast bedankt!
als ik jou was zou ik de sideskirts en de handgrepen even demonteren, heb ik ook gedaan. ik heb de sootlijsten en de handgrapen moeten spuiten. zelf geschuurd en in hecht primer gezet.(autoschade herstelbedrijf) daarna heb ik mijn collega de delen laten spuiten. als je goede hechtprimer hebt en al die ribbels goed eruit schuurt hoef je niet bang te zijn dat de lak eraf bladert;) dan kan je gewoon alles demonteren en weer erop zetten, heb vaak genoeg gedaan :thumb
10 januari 2012 om 07:43 #17949899@Astra1.6sport wrote:
@Step-han wrote:
Heee weer een klein vraagje van mijn kant.
Ik wou een andere astra gaan kopen maar aangezien ik verder ga studeren blijf ik nog even rond tuffen met deze 8 klepper (net een ton op de teller dus kan prima!)
Nu wil ik de sideskirts en handgrepen in kleur hebben gewoon omdat dit een stuk netter staat ipv dat zwarte dat naar 1 week niet bijhouden dof uitslaat.. Wie kan mij vertellen wat dit ongeveer gaat kosten en moeten de sideskirts en handgrepen eraf voor mooier resultaat? Ook wil ik graag mijn achterspoiler opnieuw laten spuiten zitten wat krasjes op..
Ook wil ik de dat de auto wat lager komt (rij nu met standaard veren) wat raden jullie mij aan? Het hoeft van mij niet zo laag mogelijk wil gewoon nog goed kunnen rijden en mn wielkassen gevult (met name voor aan achter zit opzich wel netjes) Heb in de zomer 17” velgen, winter 15”. Ik dacht zelf aan 40 voor 20 achter? Weet iemand een goed merk veren of kan mij adviseren?
Alvast bedankt!
als ik jou was zou ik de sideskirts en de handgrepen even demonteren, heb ik ook gedaan. ik heb de sootlijsten en de handgrapen moeten spuiten. zelf geschuurd en in hecht primer gezet.(autoschade herstelbedrijf) daarna heb ik mijn collega de delen laten spuiten. als je goede hechtprimer hebt en al die ribbels goed eruit schuurt hoef je niet bang te zijn dat de lak eraf bladert;) dan kan je gewoon alles demonteren en weer erop zetten, heb vaak genoeg gedaan :thumb
Okey bedankt. Ik ken wel een autospuiterij die dit voor mij wil doen voor een mooi prijsje maar ik denk dat ik ze zelf even goed schuur en in de hectprimer zet. Weet je nog een goed merk hechtprimer?
10 januari 2012 om 08:14 #17949900@Step-han wrote:
@Astra1.6sport wrote:
@Step-han wrote:
Heee weer een klein vraagje van mijn kant.
Ik wou een andere astra gaan kopen maar aangezien ik verder ga studeren blijf ik nog even rond tuffen met deze 8 klepper (net een ton op de teller dus kan prima!)
Nu wil ik de sideskirts en handgrepen in kleur hebben gewoon omdat dit een stuk netter staat ipv dat zwarte dat naar 1 week niet bijhouden dof uitslaat.. Wie kan mij vertellen wat dit ongeveer gaat kosten en moeten de sideskirts en handgrepen eraf voor mooier resultaat? Ook wil ik graag mijn achterspoiler opnieuw laten spuiten zitten wat krasjes op..
Ook wil ik de dat de auto wat lager komt (rij nu met standaard veren) wat raden jullie mij aan? Het hoeft van mij niet zo laag mogelijk wil gewoon nog goed kunnen rijden en mn wielkassen gevult (met name voor aan achter zit opzich wel netjes) Heb in de zomer 17” velgen, winter 15”. Ik dacht zelf aan 40 voor 20 achter? Weet iemand een goed merk veren of kan mij adviseren?
Alvast bedankt!
als ik jou was zou ik de sideskirts en de handgrepen even demonteren, heb ik ook gedaan. ik heb de sootlijsten en de handgrapen moeten spuiten. zelf geschuurd en in hecht primer gezet.(autoschade herstelbedrijf) daarna heb ik mijn collega de delen laten spuiten. als je goede hechtprimer hebt en al die ribbels goed eruit schuurt hoef je niet bang te zijn dat de lak eraf bladert;) dan kan je gewoon alles demonteren en weer erop zetten, heb vaak genoeg gedaan :thumb
Okey bedankt. Ik ken wel een autospuiterij die dit voor mij wil doen voor een mooi prijsje maar ik denk dat ik ze zelf even goed schuur en in de hectprimer zet. Weet je nog een goed merk hechtprimer?
Hechtprimer zou ik niet met spuitbus doen, dan gaat het waarschijnlijk reageren met het lak van de spuiter. ik heb de hechtprimer ook van het bedrijf gebruikt(dus met compressor gespoten ;) ) je kunt gewoon even bij vermelden dat ze even de hechtprimer voor kunstof moeten gebruiken ipv gewone grondlak.
10 januari 2012 om 08:17 #17949901iemand miss een antwoord/suggestie voor mijn eigen vraagje??
-
AuteurBerichten
- Het onderwerp ‘Het grote ”kleine vragen” Astra-topic Deel 1’ is gesloten voor nieuwe reacties.