Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Het grote ”kleine vragen” Astra-topic Deel 1
- Dit onderwerp bevat 4,350 reacties, 495 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 30 december 2016om 14:26 door Thunderstruck.
-
AuteurBerichten
-
2 januari 2013 om 21:13 #17951769
Hello guys, als eerst de beste wensen allemaal!
Ik heb een vraagje, ik ga morgen nieuwe voorbanden halen omdat deze nodig zijn voor de apk. Nu rijd ik dit moment 205-45-R17 maar ik ben helemaal weg van getrokken bandjes, wat voor maat zou mooi getrokken om de velg liggen? Ik heb helaas geen verdere info over de velgen kwa maat. Dit zijn de velgen:Hele oude foto:
Alvast bedankt!
2 januari 2013 om 21:42 #17951770Terry als je dat wilt gaan doen zal je ook meer ruimte gaan krijgen in de wielkasten.
Om ze op die velgen getrokken te krijgen , kom je denk ik zo rond de 175/40/17 te zitten.Ik had toen op een 8j velg 185/35/17 zitten en geloof dat jou velgen iets van 6j zijn.
3 januari 2013 om 09:19 #17951771kijk eens op tyrestrech.com daar heb je aantal voorbeelden. en het mooiste is als je voor een harde compound kiest dan word de band mooi getrokken, anders als de wang te zacht is kan die wat bol komen te staan.
3 januari 2013 om 15:17 #17951772Thnx voor de info! Ik ben uiteindelijk voor 205-40 gegaan, niet getrokken dan natuurlijk, maar kleinere maten zijn bijna niet leverbaar!
5 januari 2013 om 15:33 #17951773Volgens mij is mn stabilisatorstang gebroken van mn F :swear
Kan ik dit zelf vervangen zonder een brug ?
En is het wat te doen ?
Anders kan ik het beter uitbesteden aan mn garage, moet toch binnenkort voor de APK.Rik :(
5 januari 2013 om 16:44 #17951774@KadAstra-EF wrote:
Volgens mij is mn stabilisatorstang gebroken van mn F :swear
Kan ik dit zelf vervangen zonder een brug ?
En is het wat te doen ?
Anders kan ik het beter uitbesteden aan mn garage, moet toch binnenkort voor de APK.Rik :(
Meh Rik,
Is zo gebeurd.
Zal effen kijken voor foto’s.
5 januari 2013 om 16:47 #17951775Oude!! Let op oud en nieuwe kan verschillen met sleutelmaten.
nieuw
De nieuwe is met een tourixschroef om tegen te houden zodat die niet mee draait.
5 januari 2013 om 17:05 #17951776Deze dingen heb ik al vervangen, van de zomer.
het gaat mij om de stang waar deze omheen zitten.
Rik :D
6 januari 2013 om 09:37 #17951777Even de vraag opnieuw;
Vraagje voor de astra G rijders, weet een van jullie hoe breed, hoog of de totale lengte van de originele bumperlip is ?
het gaat om deze;
7 januari 2013 om 15:42 #17951778Ik ben laatst in België vol over de standaard van een geleidebaak gereden die een of andere idioot midden op de weg had gegooid.
In eerste instantie leek er geen schade te zijn, todat de auto ineens flink begon te rammelen.
Toen gauw een plekje gezocht om te stoppen en ja hoor, een lekke band rechtsachter.
Nu is dat allemaal wel weer verholpen, alleen doordat ik een stukje bijna op de velg heb gereden toen die band eenmaal helemaal leeg was heeft alles nogal lopen trillen.
Ik merk nu dat er iets (of enkele dingen) in het dashboard meer trillen dan voorheen het geval was. En het zijn niet meer de banden, want het stuur trilt niet en ook is het getril er enkel bij het rijden over een kuil of bij een bepaald toerental van de motor.
Irritant is het zeker wel.
Is zo’n dashboard van een Astra G een beetje makkelijk te demonteren of kan je zoiets beter aan een dealer overlaten?
Ik wil toch graag iets doen om dat irritante getril te verhelpen. :???:7 januari 2013 om 16:05 #17951779zit er geen slag in je achterste velg ?
daarom hoef je het nog niet direct te voele maar kan het wel ongepaste trillingen in in de wagen veroorzaken waardoor er vanalles gaat rammele :)7 januari 2013 om 16:17 #17951780@opel-motorsport wrote:
zit er geen slag in je achterste velg ?
daarom hoef je het nog niet direct te voele maar kan het wel ongepaste trillingen in in de wagen veroorzaken waardoor er vanalles gaat rammele :)Ik heb bij de bandendealer alles laten controleren en die hebben gewoon een nieuwe band om die velg heen gelegd. Verder ook uitgebalanceerd en volgens hen was er geen schade.
Hoe zou ik dat zelf nog kunnen controleren?
Echter heb ik zelf toch meer het idee dat het iets in het dashboard zelf is, aangezien hij al rammelt bij het optrekken met hele lage snelheid en het ook vooral gebeurt bij het nemen van een bocht.
Vooral op lange rechte stukken met glad wegdek is het getril er ook niet.7 januari 2013 om 19:36 #17951781:thumbup http://www.steve010.nl/toepassingen/astrag/astrag_inbouw.htm” onclick=”window.open(this.href);return false;
7 januari 2013 om 20:45 #17951782met wat geduld en deze how-to prima te doen met een Torx setje :thumb
9 januari 2013 om 20:01 #17951783Is er iemand die me kan vertellen hoe ik het makkelijkste een extra aansluiting kan maken achter de sigaretten aansteker?
Dit zou ik graag willen omdat ik een setje van 3 (verlengde) 12 volt aansluitingen in mijn Astra zou willen.(raam, achterbank en de kofferbak)
Het gaat om dit setje:
Aangezien ik ze dus toch per aansluiting apart kan schakelen, leek het mij wel handig als ik gewoon een vaste aansluiting zou kunnen maken, zodat er niet altijd een stekker in de sigarettenaansteker moet zitten, aangezien deze er redelijk los in zit, en er dus nog wel eens uit kan vallen…
Mijn bedoeling is dus gewoon de stekker er af halen, en dan gelijk aan te sluiten, maar hoe?
Solderen, kroonsteentje, kabelschoen, etc… Wat lijkt jullie het beste(makkelijkste) om te doen?
Nog even foto’s van hoe de aansluiting nu zit. ;)9 januari 2013 om 20:41 #17951784Je kunt een aftakking maken met amp connectors. En die aan het draad van die splitter maken. Wel de + en – goed doen!
9 januari 2013 om 22:49 #17951785ik zelf zou voor sloderen.
vind ik net wat lekkerder vastzitten
en wat Juhroen ook al zij heel GOED opletten met de + en de -!!michel
9 januari 2013 om 23:39 #17951786persoonlijk zou ik met aftakkingen gaan werken, deze zijn te krijgen in de vorm van klippen, of ouderwets met kroonstenen. Vindt ik zelf een veiligere manier om elektronica aan te leggen als zelf in kabels gaan solderen.
Los van +/- Goed aan te sluiten, zou je eventueel ervoor kunnen kiezen of een glas-zekering ertussen te plaatsen, omdat je nu toch ineens een massa ader zwaarder gaat belasten.
Mocht er dan ergens kortsluiting plaatsvinden, klapt je niet alles in een keer.
10 januari 2013 om 16:31 #17951787:shock: kroonstenen
en die zekkering is niet nodig hoor
je heb er al een voor zitten en de belasting die wordt meer maar niet meer dan dat de goede zekkering kan hebben
en daar is de kabel ook op berekendmichel
10 januari 2013 om 18:16 #17951788vraagje over golf 4
net rondje wezen rijden maar ikvond de pook raar doen als ik in de versnelling zit en ik beweeg stuur na links of rechts lijkt de pook wel te dansen hij gaat dan na voren en achter.mij lijkt een steun gaar?
10 januari 2013 om 20:11 #17951790Lijkt er wel veel op dat er een baksteun aan zijn einde is.
10 januari 2013 om 20:32 #17951791Hmmm zal het door geven als me broer terug is van de duren wintersport :jerry zal die niet blij om zijn haha
11 januari 2013 om 00:31 #17951792AnoniemLid sinds:
1 January 1970Ik heb een vraagje over het inbouwen van mislampen in een astra g hatchback. Voordat ik er aan begin wil ik toch het 1 en ander weten. Kabels hangen standaard al voorbereid aan m’n bumper.
1. Als ik mistlampen wil aansluiten is dit dan een kwestie van de lampunit aansluiten, gat in de bumper maken, relais erbij plaatsen, schakelaar unit vervangen met 1 die ook een knop voor de mistlampen heeft?
2. Als ik een coupe bumper met mistlampen zou kopen passen die mistlampen gewoon aan de kabels die nu al er hangen voor de mistlampen of zit er bij de coupe versie een andere stekker eraan?
Bij voorbaat dank.
11 januari 2013 om 00:44 #179517931: ja, niet vergeten ook een zekering erin te doen ;)
2a: ja past
2b: nee zijn zelfde stekkers.11 januari 2013 om 01:24 #17951794AnoniemLid sinds:
1 January 1970Bedankt, nu nog hopen op een coupe bumper + mistlampen.
Hopelijk voordat m’n auto naar de spuiter gaat anders word het denk ik toch maar de standaard voorbumper waar ik mistlampen inbouw. -
AuteurBerichten
- Het onderwerp ‘Het grote ”kleine vragen” Astra-topic Deel 1’ is gesloten voor nieuwe reacties.