Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Het grote ”kleine vragen” Astra-topic Deel 1
- Dit onderwerp bevat 4,350 reacties, 495 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 30 december 2016om 14:26 door Thunderstruck.
-
AuteurBerichten
-
25 december 2012 om 20:41 #17951694
Moet je de kit eerst warm maken met een fohn ofzo?
25 december 2012 om 20:48 #17951695Dat kan, doe wel handschoenen aan voor je eigen veiligheid :thumb
Stanleymes gebruiken is het handigste.Rik :D
25 december 2012 om 20:56 #17951696Ik dank u :wors, volgende week is proberen ;)
26 december 2012 om 00:18 #17951697ik heb het glas los gekegen door ze in de gootsteen te leggen met gloeiend heet water
en na een min of 20 kon ik het glas er zo van af trekken.
maar haal wel eerst even een een paar metalen klemmentjes los.en nog iets ik kreeg het wel los bij de bosch koplampen en niet bij die van valeo brak zelfs het glas.
op de foto zie je nog een klemetjemichel
26 december 2012 om 15:08 #17951699Hallo allemaal,
Fijn om te ontdekken dat er zo’n gigantisch forum is voor mensen met een Opel! Ik hoop dat jullie me wat pointers kunnen geven. Ik heb namelijk een opel astra twintop uit 2008, en er komt steeds water in de kofferbak. Heb al een beetje zitten testen op de huis-tuin en keuken methode, en er zijn twee problemen voor zover ik kan zien:
1) Aan de linkerkant van de kofferbak drupt water heel langzaam naar binnen, dus de rubbers lijken niet helemaal goed te werken daar
2) De linker ‘afvoerslang’ vlak onder het achterraam loopt veel minder snel leeg dan die aan de rechterkant.Die afvoerslang zou ik graag willen losmaken en controleren, maar… ik ben echt een complete nitwit wat betreft auto’s. Kan iemand in simpele stapjes uitleggen hoe ik dat het beste kan doen?
Alvast bedankt voor jullie hulp!
En natuurlijk fijne kerstdagen!
Vriendelijke groeten,
Arjen26 december 2012 om 15:14 #17951700@Arnie 1979 wrote:
Hallo allemaal,
Fijn om te ontdekken dat er zo’n gigantisch forum is voor mensen met een Opel! Ik hoop dat jullie me wat pointers kunnen geven. Ik heb namelijk een opel astra twintop uit 2008, en er komt steeds water in de kofferbak. Heb al een beetje zitten testen op de huis-tuin en keuken methode, en er zijn twee problemen voor zover ik kan zien:
1) Aan de linkerkant van de kofferbak drupt water heel langzaam naar binnen, dus de rubbers lijken niet helemaal goed te werken daar
2) De linker ‘afvoerslang’ vlak onder het achterraam loopt veel minder snel leeg dan die aan de rechterkant.Die afvoerslang zou ik graag willen losmaken en controleren, maar… ik ben echt een complete nitwit wat betreft auto’s. Kan iemand in simpele stapjes uitleggen hoe ik dat het beste kan doen?
Vriendelijke groeten,
ArjenWelkom Arjen :thumb
Alleen met je vraag kan ik je niet helpen want ik ken de Astra H helemaal niet :shock: :cry
Dat laat ik dus even aan een ander over :agentJij ook nog prettige (feest-) dagen king:
Rik ;)
26 december 2012 om 15:19 #17951701@okkie-001 wrote:
ik heb het glas los gekegen door ze in de gootsteen te leggen met gloeiend heet water
maar haal wel eerst even een een paar metalen klemmentjes los.en nog iets ik kreeg het wel los bij de bosch koplampen en niet bij die van valeo brak zelfs het glas.
In die koplampen kun je een motortje in zetten Marco..
26 december 2012 om 15:20 #17951702Hoi Rik,
toch bedankt voor je bericht :D Prettige feestdagen kun je niet vaak genoeg toegewenst krijgen :thumbup
Wacht ik nog even in spanning af!
Groeten
Arjen26 december 2012 om 15:58 #17951698@astraTD wrote:
@okkie-001 wrote:
ik heb het glas los gekegen door ze in de gootsteen te leggen met gloeiend heet water
Is dat zo ? :shock:
Ik heb de handbediende en de elektrische al eens naast elkaar gehad en vergeleken maar volgens mij kan het NIET !
Rik :D
26 december 2012 om 18:36 #17951703@astraTD wrote:
@okkie-001 wrote:
Ja is een bosch koplamp, ik heb die van carello met motortjes en wou deze ook open gooien.
Kan dat naderhand geen kwaad omdat zo in het water te gooien ??26 december 2012 om 23:03 #17951704ik heb er geen probleemen mee gehad als je het weer ik elkaar zet allt het wel goed droogen.
en als je het weer in elkaar zet moet je het wel even opnieuwe af kittenmichel
26 december 2012 om 23:42 #17951705:cry :cry
27 december 2012 om 11:54 #17951708@Arnie 1979 wrote:
Hallo allemaal,
Vriendelijke groeten,
ArjenHet is misschien een optie om de afwateringskanalen met perslucht door te blazen meestal komt er toch wat prut in en zorgt dit voor een verstopping,je kan ook een beetje water erin gieten en dan kijken waar het buiten de auto eruit komt ,sommige auto’s hebben ook weleens een rubbertje aan de onderkant van het kanaal zitten wat troep tegenhoud vaak kun je deze er gewoon aftrekken!
27 december 2012 om 22:32 #17951707Bij een astra f 5-deurs heb je zo 2 zwarte strips op het dak waar je wanneer je die latjes naar binnen schuift je dakdragers op bevestigd, nu is er bij mij een veertje uit die latjes wat je naar binnen moet schuiven. Zijn die zwarte strippen geklikt in het dak of ook geschroefd ?
27 december 2012 om 23:24 #17951706Heren, ik weet dat deze vraag al meerdere keren gesteld is.Daarom wil ik er geen nieuw topic voor aanmaken. Maar ik heb achter mijn bestuurders stoel een hele berg water liggen. Nu heb ik met de zoekfunctie al het één en ander kunnen vinden. Maar dit gaat allemaal over lekkage bij de voorruit. Ik heb een keer een how-to oid langs zien komen over een lekkage door de deur. Heeft iemand hier toevallig een linkje van want ik kan hem echt niet vinden..
Bij voorbaat dank.28 december 2012 om 06:02 #17951709@marco_tds wrote:
Bij een astra f 5-deurs heb je zo 2 zwarte strips op het dak waar je wanneer je die latjes naar binnen schuift je dakdragers op bevestigd, nu is er bij mij een veertje uit die latjes wat je naar binnen moet schuiven. Zijn die zwarte strippen geklikt in het dak of ook geschroefd ?
Die zitten erop geklikt.
Je kan ze er af halen en bij jou zal dat wel moeten, maar houd er rekening mee dat er een paar “klikkers” kunnen knappen.
Je zult dus reserve moeten hebben………..Rik :D
28 december 2012 om 06:05 #17951710@Juhroen wrote:
Heren, ik weet dat deze vraag al meerdere keren gesteld is.Daarom wil ik er geen nieuw topic voor aanmaken. Maar ik heb achter mijn bestuurders stoel een hele berg water liggen. Nu heb ik met de zoekfunctie al het één en ander kunnen vinden. Maar dit gaat allemaal over lekkage bij de voorruit. Ik heb een keer een how-to oid langs zien komen over een lekkage door de deur. Heeft iemand hier toevallig een linkje van want ik kan hem echt niet vinden..
Bij voorbaat dank.Ik denk dat je bedoelt dat er wel gesproken is dat er water door je speakers gat gaat.
Ik meende dat sommigen dat opgelost hebben door er plastic ofzo achter de speakers aan te brengen ?Waar dat topic is dat weet ik zo gauw niet, moet zo werken en heb geen tijd om “even” te kijken :agent
28 december 2012 om 08:07 #17951711@Juhroen wrote:
Heren, ik weet dat deze vraag al meerdere keren gesteld is.Daarom wil ik er geen nieuw topic voor aanmaken. Maar ik heb achter mijn bestuurders stoel een hele berg water liggen. Nu heb ik met de zoekfunctie al het één en ander kunnen vinden. Maar dit gaat allemaal over lekkage bij de voorruit. Ik heb een keer een how-to oid langs zien komen over een lekkage door de deur. Heeft iemand hier toevallig een linkje van want ik kan hem echt niet vinden..
Bij voorbaat dank.Zocht je deze . viewtopic.php?f=5&t=172170
28 december 2012 om 17:15 #17951712@Blue-Dragon wrote:
@Juhroen wrote:
Bij voorbaat dank.Zocht je deze . viewtopic.php?f=5&t=172170
Jaa dat is hem, bedankt. Morgen maar even kijken.
28 december 2012 om 21:26 #17951713AnoniemLid sinds:
1 January 1970Waar zit de aansluiting voor de Opcom bij de Astra H??
28 december 2012 om 21:31 #17951714@pixels66 wrote:
Waar zit de aansluiting voor de Opcom bij de Astra H??
rechtsonder de pook op de foto
28 december 2012 om 21:37 #17951715AnoniemLid sinds:
1 January 1970Bedankt, kun je die hoes zo los klikken of trekken?
EDIT: ik zie het al, dacht ONDER de hoes ;)
29 december 2012 om 05:44 #17951716Jeetje, nog steeds op die beroerde plaats ?
29 december 2012 om 11:29 #17951717Iemand ervaring met het vervangen van de ringverlichting van Depo Angel Eyes?
Origineel behuizen ze T10 12v?
Ik ben namelijk van plan om een set DEPO koplampen van een Astra F om te bouwen naar SMD led. deze hebben nu nog de standaard dof-gele ringen.
Gaat om deze lampjesDe vraag is voornamelijk, gaat dit passen zonder dat het hele handeltje doorfikt? Wat is de spanning die op deze lijn loopt?
29 december 2012 om 11:33 #17951718Als ik het goed begrijp wil je dus je steeklampjes in de ringen vervangen voor leds?
-
AuteurBerichten
- Het onderwerp ‘Het grote ”kleine vragen” Astra-topic Deel 1’ is gesloten voor nieuwe reacties.