Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Het grote ”kleine vragen” Astra-topic Deel 1
- Dit onderwerp bevat 4,350 reacties, 495 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 30 december 2016om 14:26 door Thunderstruck.
-
AuteurBerichten
-
5 oktober 2012 om 17:27 #17949934
Doorrijden :jerry
6 oktober 2012 om 13:54 #17950242Hoeveel olie gaat er in een Z22SE motor?
Wil het olie verversen van mijn Coupé, maar heb geen zin om bijvoorbeeld 5 liter te kopen als er 3 in gaat.. spul is duur zat :PIk dacht aan 5w40 vol synthetisch (Valvoline oid) , is dat de goeie?
6 oktober 2012 om 17:24 #179501313×1 liter is wel duurder dan 1×5 liter….. ;)
dat je het even weet.en volgens mij (correct me if i’m wrong) gaat er 3,5 liter in, na een oliewissel.
eerst een liter of 2,5, warm laten draaien, en dan afvullen tot wat de max is (dacht 3,5)ik baseer het even op wat in mijn 1.8 16V ging.
6 oktober 2012 om 18:37 #17950055Wat ik net uitgerekend had hier was dat het in verhouding 5 euro duurder was op hetzelfde aantal liters..
Ach, kan ook net zo goed een 5 literfles kopen, heb ik nog wat voor reserve..6 oktober 2012 om 19:08 #179500363.5 is te weinig dat weet ik zeker
achterin je instructieboekje staat precies hoeveel erin moet
dacht 4.25 of 4.5 liter!7 oktober 2012 om 08:17 #17949676In mijn x17dtl ging 6 liter..+ elke week nog een liter.. gaan de klepseals vaak stuk bij dit blok? kan ik dit makkelijk controleren? Nog een vraagje, heb cruise control ingebouwd, stekkertje bij het stuur zat voorbereid, pin bezetting bij ecu ook. alleen via opcom kan ik het niet aanzetten.. klopt dat?? als ik via body naar cruise control ga komt er te staan; Changing ini’t adress.. is het met tech2 wel mogelijk? rij veel lange stukken snelweg dus zal wel fijn zijn!!
7 oktober 2012 om 13:15 #17950263Ik heb een vraag over mijn distributieriem. Ik ben Becca en ik ben sinds anderhalf jaar de trotse bezitteres van een superzuinige Astra GTC, bouwjaar 2006, 1.4 benzine met kenteken 21-RSV-8 en 88.000 km. op de teller. Ik heb hem (mijns inziens) leuk gepimpt met chromen spiegelkappen, raamlijsten, een spoilertje en natuurlijk stoere sportvelgjes. :thumb Mijn vraag: heeft deze auto een distributieketting of een distributieriem? Indien de auto een distributieriem heeft, wanneer moet deze dan worden vervangen? Bij verschillende garages krijg ik zeer uiteenlopende antwoorden, daarnaast geeft een aantal prijsvergelijkingswebsites aan dat mijn auto helemaal geen riem heeft, maar een (onderhoudsvrije) ketting! :wtf Hoe zit het nu werkelijk, want door alle verschillende antwoorden weet ik het niet meer. Help! Alvast bedankt!
7 oktober 2012 om 13:20 #17950251Je stelt je vraag dubbel, Becca.
Je hebt al een topic aangemaakt, Becca.Daar krijg je hopelijk antwoord, Becca :thumb :thumb
:jerry
7 oktober 2012 om 14:54 #17950021@ Becca : in het geval van een riem is het of 10 jaar of 150.000 km.
Volgens mij hebben alleen de zwaardere diesels een ketting en de benzinemotoren allemaal een riem.8 oktober 2012 om 12:56 #17950148behalve de 1.4 xep en xel benzine motoren, die hebben weer allemaal een ketting.
Mark
http://www.AstraTuningClub.nl” onclick=”window.open(this.href);return false;8 oktober 2012 om 16:50 #17949826@DarkNL08 wrote:
@JesperS wrote:
Hoi,
ik heb een klein vraagje, ik heb sinds vorige week een Coupé uit 2000, en nu blijft geregeld ‘remlicht controle’ branden op mijn boordcomputer, en dan doen mijn remlichten het dus ook niet. Soms gaat het opeens weg na remmen, en doen ze het. Iemand enig idee wat dit kan zijn?
Alvast bedankt! :)Heb trouwens nog zo’n schakelaar liggen (nieuw), had mijne vervangen maar bleek toch zekering te zijn (altijd eerst zekering checken!!)
Mag je voor 7,50 ex verzenden overnemen!
Stuur maar een berichtje… :thumbBedankt voor het aanbod, maar ben vandaag bij de garage geweest, en die gaat het voor me vervangen. :)
Ik heb wel nog 2 andere vragen. Ik heb een elektrisch schuifdak, maar ik weet niet zeker of je die gewoon mag bedienen tijdens het rijden? Ik neem aan van wel, maar is dat niet slecht voor het mechaniek ofzo?
En als tweede vraag, ik zag nu al dat er vocht aan het bovenste randje van het raam komt, hoe zit dat dan straks als het vriest? Krijg ik mijn deur dan nog wel normaal open, omdat dat raam altijd ietsjes naar beneden zakt?
Alvast bedankt! :)10 oktober 2012 om 15:38 #17949871zou iemand voor mijn een foto kunnen maken
van de kabel die de motorkap opened die onder het paravan loopt en dan met namen het rubberal vast bedankt
michel
11 oktober 2012 om 22:18 #17950225Misschien een stomme vraag maar ik stel hem alsnog:
Gaat deze passen op mijn coupe Z1.8xe:
http://www.nlpower.com/Producten/Productdetails/tabid/64/ProductID/12368/CategoryID/42/Novus-Tussendemper-vervanger—MK40/Default.aspx” onclick=”window.open(this.href);return false;12 oktober 2012 om 06:52 #17950200Volgens de beschrijving wel, anders gewoon even een belletje eraan wagen ?
12 oktober 2012 om 10:26 #17950143@Juffer1 wrote:
Volgens de beschrijving wel, anders gewoon even een belletje eraan wagen ?
Dat dacht ik ook idd, heb hem gister avond al bestelt en als hij niet goed is gaat hij gewoon terug!
13 oktober 2012 om 13:32 #17949669Hoi, ik heb een klein probleempje. Net een nieuwe auto gekocht( Astra wagon 1.6 cosmo), maar nu krijg ik de aux niet aan de praat.
Ik heb de stappen van het boekje gevolgd, maar hoor alleen ruis. Iemand een idee?Edit; Gevonden, verkeerde kabeltje. :D
14 oktober 2012 om 11:15 #17950261Ik ben van plan om deze koplampen voor mijn astra g ui 2003 te kopen.
http://link.marktplaats.nl/605115175Nu is mijn vraag past dit wel omdat er een soort van uitsparing op de lampen zit?
14 oktober 2012 om 13:28 #17950257Ja past gewoon ;)
15 oktober 2012 om 14:33 #17949770Mijn auto piept de laatste dagen bij een koude motor, het gebeurd altijd op het zelfde moment:
Ik vertrek uit mijn “parkeervak” geef dan gas rijd mijn straat uit en piept dan voor 2-3 seconden zodra ik gas geef. Daarna is het weg en het komt ook niet meer terug tot dat de motor weer koud is.Eerst waar ik aan dacht is de multi-snaar, echter is die pas dit jaar in Mei vervangen en heb echt niet zoveel gereden dat ie al aan vervanging toe is.
Iemand een idee? Kan het kwaad of toch maar laten controleren?Het gaat om een Opel Astra G station 2.0 DTL
16 oktober 2012 om 11:11 #17949572Als mijn boordcomputer aangeeft ‘remvoeringen’
Wat is er dan mogelijk aan de hand?16 oktober 2012 om 15:14 #17950260Je remblokken op?
16 oktober 2012 om 15:22 #17950250@TerryB wrote:
Je remblokken op?
Ik heb er helemaal geen verstand van maar hij remt nog precies hetzelfde zoals hij voor de melding deed.
16 oktober 2012 om 19:26 #17950135Ik heb even een vraagje een vriend van mij wilt ook een Opel Astra kopen nu heeft hij een Astra G uit 2001 gezien een 1.8 16v sport met 117.000 km op de teller. Waar moeten we opletten bij een proefrit?
Mvg
Matthijs16 oktober 2012 om 23:19 #17949935Hoi Matthijs, gebruik ff de zoek functie, er zijn meer van dit soort topics geweest namelijk;)
17 oktober 2012 om 06:08 #17949881@nick0016 wrote:
Mijn auto piept de laatste dagen bij een koude motor, het gebeurd altijd op het zelfde moment:
Ik vertrek uit mijn “parkeervak” geef dan gas rijd mijn straat uit en piept dan voor 2-3 seconden zodra ik gas geef. Daarna is het weg en het komt ook niet meer terug tot dat de motor weer koud is.Eerst waar ik aan dacht is de multi-snaar, echter is die pas dit jaar in Mei vervangen en heb echt niet zoveel gereden dat ie al aan vervanging toe is.
Iemand een idee? Kan het kwaad of toch maar laten controleren?Het gaat om een Opel Astra G station 2.0 DTL
Misschien je multieriem niet goed gespannen bij het vervangen? nu het vochtiger wordt zal die dan gaan piepen als hij een beetje slipt.. je moet de riem een kleine halve slag kunnen draaien met de hand, anders even spannen :thumb
-
AuteurBerichten
- Het onderwerp ‘Het grote ”kleine vragen” Astra-topic Deel 1’ is gesloten voor nieuwe reacties.