Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Het grote ”kleine vragen” Astra-topic Deel 1
- Dit onderwerp bevat 4,350 reacties, 495 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 30 december 2016om 14:26 door Thunderstruck.
-
AuteurBerichten
-
23 december 2011 om 11:25 #17949812
je hoeft er niet belachelijk veel kracht op te zetten, dus je zal het ook niet zo snel kapot trekken.
23 december 2011 om 11:29 #17949813Je moet niet heel hard gaan trekken, gewoon rustig aan. De achterkant van de knop is namelijk een soort kruisje wat in de werkelijke draaiknop geschoven is.
En dan nog, het gaat niet gauw kapot hoor ;)23 december 2011 om 11:31 #17949814@kwuyts wrote:
Wat ik ook raar vind aan jouw auto is dat er heel wat aanpassingen en rariteiten zijn,
maar zoals je beschrijft hoe de vorige eigenaar zijn wagen achterliet lijkt me dat niet het profiel
van een autoliefhebber die graag aanpassingen doet aan zijn wagen. Verre van..Dus misschien kan het inderdaad wel een soort van “test-fase” auto zijn geweest,
of zijn er misschien nog meer eigenaars geweest dan jij en degene waarvan je hem kocht als schadewagen?Ik kan nergens vinden hoeveel eigenaren er reeds zijn geweest, maar ik ga uit van meerdere eigenaren. Als je deze wagen namelijk nieuw koopt, verwaarloos je ‘m niet zo (het waren toch erg dure wagens). Ik ga binnenkort Opel Nederland eens een mailtje sturen of zij meer weten over voorproductiewagens e.d., of misschien de dealer die de wagen verkocht heeft e.d. Zowel volgens het chassisnr. als volgens het Bertonenummer (die overigens niet overeen komen) is mijn wagen als één van de eerste Coupé’s in begin 2000 gebouwd, maar pas midden 2001 op kenteken gekomen. Dus misschien zijn er ook nog bepaalde tests mee uitgevoerd o.i.d., of een showauto geweest voor de beurzen…heb echt geen flauw idee.
23 december 2011 om 12:35 #17949815Dat Bertone nummer dat op de voorbalk/slotplaat staat komt ook niet overeen met mijn VIN nummer hoor, en ik heb m van de eerste eigenaar.
23 december 2011 om 12:57 #17949816Okey dan zal ik het vanavond eens proberen! Wat van lampjes gaan er in die fittingen? Dan haal ik er even wat op na het werk. Of zou ik die 2 bij de kachel vervangen voor led?
Groet
Edit; Heb net al gekeken maar de licht kleur van opel heb je geloof ik niet in led, dan maar een gewone. Waar kan je die lampjes kopen? Of weet iemand wat van fitting het is?
23 december 2011 om 13:13 #17949817Fitting weet ik niet uit m’n hoofd, maar die amberkleur heb je inderdaad niet in LED. Dus dan kun je beter een lampje gebruiken (of alles ombouwen naar LED).
@ Baas, eigenlijk wel fijn om te horen dattie bij meer mensen dus niet klopt ;)
Van welk bouwjaar in jouw Coupé?23 december 2011 om 19:07 #1794968023 december 2011 om 22:12 #17949818Toen op kenteken gekomen, of daadwerkelijk gebouwd?
23 december 2011 om 22:31 #17949819Gemaakt in augustus en in sept op kenteken gekomen kon ik op de Duitse papieren vinden.
23 december 2011 om 22:35 #17949820Okay. De exacte maand waarin de mijne gebouwd is, kon ik niet terugvinden. Volgend jaar Opel maar eens mailen.
Heb overigens de originele Astra Coupé brochure en de brochure met de accessoires binnen, zonder kreukels, vouwen, helemaal gloednieuw! :D
23 december 2011 om 22:37 #17949821Nice !
26 december 2011 om 13:17 #17949823hallo ik ben bart en ben nieuw op het forum.
ik ben trotse bezitter van een astra f uit mei 96.
mijn vragen zijn alleen :de pook + handremhoes zijn deze nieuw te krijgen en makkelijk te vevangen
en de middenconsole verlichting doet het niet meer bij mij is dit ook makkelijk te maken of te vervangenalvast dank
27 december 2011 om 12:22 #17949825
het cd-houder ding wat in de middenconsole zit, is die gewoon 1-din dan?moet het even weten voor turbo en oil tellers te plaatsen..
(is trouwens niet mijn auto op de foto maar ff als voorbeeld)
27 december 2011 om 12:52 #17949827Diin, heb nog een console die er voor is voorbereid uit mn oude auto. Profi een pabeel in laten maken en laten spuiten, lijkt net origineel.
27 december 2011 om 12:57 #17949828oke bedankt! maar het hoeft er bij mij niet standaart uit te zien, wil gewoon fraaie tellers met blauw licht, dan me licht in me console en de rest ook blauw maken.
27 december 2011 om 14:21 #17949829Dion : Dat CD vakje is idd 1 Din
27 december 2011 om 20:29 #17949830Ehm, ik heb ook een kleine vraag:
De oliecarterpan van een astra F, is die eenvoudig te verwijderen ?
De meeste bouten kan ik goed bij maar er zijn ongeveer 2 waar ik moeilijk bij kan komen zo lijkt het…..
Het gaat om een C1.6NZ blokkie.Rik :)
28 december 2011 om 13:15 #17949832ja gaat zeer makkelijk bij zo een blokkie 2 bouten zitten moeilijk bereikbaar langs het vliegwielkapje af inderdaad maar lukt ook wel redelijk makkelijk met een kleine ratelsleutel kom je er wel bij :)
28 december 2011 om 13:17 #17949833iemand die weet of een astra h gtc binnenspiegel in een astra g coupe te maken valt ?
mijn heeft de bekende barst in de koppeling zitten en blijft niet meer staan
nu was ik aan het denke om een astra h binnenspiegel te zetten en dan dimt ie automatisch en schijnt er zo een leuk oranje ledje over het dashboard heen :)
en kwou vandaag mijn egr klep afdoppen van mijn z18xe
dus ik de blinde dichting gaan halen bij de dealer komk thuis wil ik ze steken blijft mijn astra er geen te hebben ???
is dit normaal dat er geen egr klep opzit bij een z18xe vind het namelijk erg vreemd gaat over een astra g coupe van 2001 met z18xe28 december 2011 om 15:27 #17949834hoe zit het eigenlijk met de motor die in de Astra J OPC gaat?
wordt dat ook een Z20…? zit de turbo nog steeds aan de voorzeide? etc etc… IK WIL HET WETEN!!!
28 december 2011 om 16:21 #17949835@opel-motorsport wrote:
ja gaat zeer makkelijk bij zo een blokkie 2 bouten zitten moeilijk bereikbaar langs het vliegwielkapje af inderdaad maar lukt ook wel redelijk makkelijk met een kleine ratelsleutel kom je er wel bij :)
Oke, bedankt. Ik mag aanmemen dat er paakingen daarvoor zijn /
Simpele vraag mischien maar ik heb dit nog niet eerder gedaan :(Rik :)
28 december 2011 om 20:05 #17949836Hierbij nogmaals een vraag.
Hiervoor heb ik even een foto “gepikt” uit het “Rammbelbak-topic” .
Het gaat om deze foto:
Zoals je ziet zit er een soort aanslag op de “uitlaatleidingen” zal ik het maar noemen.
Is zoiets “verontrustend” of eerder normaal?
En is het aangeraden om dit bv. proper te maken (gewoon goed poetsen) en dan te behandelen
met iets zoals tectyl?Groetjes!
28 december 2011 om 20:17 #17949837Daar zou ik niks aan doen. Dit heb ik ook.
Rik :)
28 december 2011 om 20:25 #17949838Dit is gewoon een verkleuring van metaal doordat het verhit wordt of ben ik fout? :D
Dit is dus geen vervroegd stadium van roestvorming ofzo ? :D28 december 2011 om 20:27 #17949839AnoniemLid sinds:
1 January 1970@Bartozbrandweer wrote:
hallo ik ben bart en ben nieuw op het forum.
ik ben trotse bezitter van een astra f uit mei 96.
mijn vragen zijn alleen :de pook + handremhoes zijn deze nieuw te krijgen en makkelijk te vevangen
en de middenconsole verlichting doet het niet meer bij mij is dit ook makkelijk te maken of te vervangenalvast dank
Pook + handrem hoes zijn nieuw te krijgen maar is duur.
Even op marktplaats zoeken.
@kwuyts, volgens mij is er niks aan de hand.. -
AuteurBerichten
- Het onderwerp ‘Het grote ”kleine vragen” Astra-topic Deel 1’ is gesloten voor nieuwe reacties.