Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Het grote ”kleine vragen” Astra-topic Deel 1
- Dit onderwerp bevat 4,350 reacties, 495 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 30 december 2016om 14:26 door Thunderstruck.
-
AuteurBerichten
-
2 augustus 2012 om 13:18 #17951083
@Step-han wrote:
Kleine vraag van mijn kant.
Weet iemand waarvoor de stekker dient op de foto hieronder? Hij kan op dit moment nergens ingeplugd worden. Ik zat te denken aan een stekker voor de mistlampen. (dus mistlamp voorbereiding). Alleen kan ik aan de andere kant niet zn stekker vinden. Nu hoorde ik al van meerdere dat die stekker daar misschien nog in de bumper/onder de lamp zit waardoor je hem nu nog niet ziet.
Kan iemand mij vertellen waarvoor deze stekker is? Als het namelijk voor het mistlicht is ga ik deze uiteraard aansluiten!
Foto:
Alvast bedankt :afro
Ik heb de auto zojuist opgekrikt en wat vond ik uiteindelijk aan de andere kant?
Deze stekkers zijn dus wel degelijk voor ‘t mistlicht.
Heeft iemand toevallig nog een lichtschakelaar unit met mistlicht voor/achter?
2 augustus 2012 om 13:55 #17951084Lichtschakelaar met mistlicht voor/ achter, :thumbup
http://link.marktplaats.nl/579558194″ onclick=”window.open(this.href);return false;
2 augustus 2012 om 16:11 #17951085@Blue-Dragon wrote:
Lichtschakelaar met mistlicht voor/ achter, :thumbup
http://link.marktplaats.nl/579558194″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Bedankt, ik heb gelijk een bod gedaan en contact op genomen.
Nu heb ik nog een klein vraagje;
Als ik bij winparts deze unit koop: http://www.winparts.nl/35/verlichting/mistlamp/mistlamp-orgineel/0005736/mistlicht-links” onclick=”window.open(this.href);return false; zit daar de fitting dan bij?
En wat van fitting zit er in een mistlamp van een Astra G? h3? Dit ivm bestellen van lampen ervoor..
3 augustus 2012 om 14:10 #17951086Een paar vraagjes:
Is dit de multiriemspanner? (Opel Astra G Coupé 2.2-16v uit 2000)
Volgens mij wel, zodra je gas geeft gaat deze een stukje naar beneden (drukt op de riem)
Ik hoor een piepend geluid zodra de motor net gestart is, en bij de garage vertelden ze me dat het de multiriem spanner is.
Is daar ook een andere naam voor ofzo? kan hem zo niet vinden op internet..
Het lijkt mij een simpel klusje om te vervangen, is dat ook zo?En wat kan of hoort hier te zitten voor een relais?
Zit in een kastje onder de motorkap..Nog 1 vraag, de computer van de auto, is dat dat ding met 2 grote stekkers eraan die voor de bestuurderskant voorwiel zit?
Misschien moet ik een nieuwe/andere hebben, er brand soms een lampje van het ABS als ik de motor start, en als ik dan opnieuw start is het weg.. volgens mijn garage ligt dat aan de computer.
In ieder geval heb ik gisteren die 2 grote stekkers los gehad, ging met zo’n schuifdingetje en ik heb ze ingespoten met contactspray, heeft niet geholpen.3 augustus 2012 om 14:12 #17951087@ some1_eddy
Dat paarse relais is je brandstofrelais. Wat er mist (oranje) weet ik niet, maar ik kan me voorstellen dat het voor een automaatbak zou kunnen zijn.
3 augustus 2012 om 21:03 #17951088Oke, niks belangrijks voor mij dus :)
Weet iemand iets van die spanner af?
4 augustus 2012 om 07:51 #17951089Is het ook mogelijk om de koplampen van de astra af te stellen op felheid?
Ik krijg namelijk regelmatig te horen dat als ik in het donker aan kom rijden dat mensen zowat verblind worden.
Overigens staan de koplampen in de laagste stan (stelmotor)4 augustus 2012 om 11:14 #17951090die bruine relais is normaal voor de koplampspoeiers want die heb ik bij moeten zetten om het aan het werken te krijgen :)
4 augustus 2012 om 14:03 #17951091@Danisnel wrote:
Ik krijg namelijk regelmatig te horen dat als ik in het donker aan kom rijden dat mensen zowat verblind worden.
Qua felheid afstellen kan niet maar heb je toevallig xenon in de originele halogeen units gemaakt ?
Anders heb ik toch echt het idee dat je units niet goed staan afgesteld.4 augustus 2012 om 14:30 #17951092@Juffer1 wrote:
@Danisnel wrote:
Qua felheid afstellen kan niet maar heb je toevallig xenon in de originele halogeen units gemaakt ?
Anders heb ik toch echt het idee dat je units niet goed staan afgesteld.Zo kwam ik gisteren een astra G met Xenon tegen in originele koplampen ergens in geldrop.. :swear Geeft mooi licht voor de bestuurder misschien, maar strooilicht!..
Niet te adviseren dus.4 augustus 2012 om 17:44 #17951093hoe zit dat met die koplampspoeiers weet jij wat je nodig hebt om het werkend te krijgen ?
michel
4 augustus 2012 om 18:37 #17951094@okkie-001 wrote:
hoe zit dat met die koplampspoeiers weet jij wat je nodig hebt om het werkend te krijgen ?
michel
Waarom zou je dit willen…??
– Groot sproeier reservoir
– Bumper met Sproeier gaten
– Bumper sproeiers
– Ik meen ergens gelezen te hebben ook een andere pomp
– Leidingen van reservoir naar sproeierkoppen
– Qua electrisch hoeft er “volgens mij” niets aangepast te worden..4 augustus 2012 om 18:55 #17951095om dat het kan ?
4 augustus 2012 om 22:22 #17951096@Juffer1 wrote:
@Danisnel wrote:
Anders heb ik toch echt het idee dat je units niet goed staan afgesteld.Aan mijn koplampen heb ik helemaal niks veranderd.
Maar ik kan er in principe dus niks aan veranderen.
Dan hebben andere weggebruikers dus gewoon pech.Inderdaad dat xenon verlichting is zeer irritant als een tegenligger of íemand achter je zit die verlichting gemonteerd heeft.
4 augustus 2012 om 22:24 #17951097@Danisnel wrote:
@Juffer1 wrote:
@Danisnel wrote:
Anders heb ik toch echt het idee dat je units niet goed staan afgesteld.Aan mijn koplampen heb ik helemaal niks veranderd.
Dan hebben andere weggebruikers dus gewoon pech.Inderdaad dat xenon verlichting is zeer irritant als een tegenligger of íemand achter je zit die verlichting gemonteerd heeft.
Ik heb nog wel 2 doffe koplampen voor je :P
Gebruik je die, heb je ook wat minder licht :thumbup4 augustus 2012 om 22:26 #17951098@some1_eddy wrote:
@Danisnel wrote:
@Juffer1 wrote:
@Danisnel wrote:
Ik heb nog wel 2 doffe koplampen voor je :P
Gebruik je die, heb je ook wat minder licht :thumbupBedankt voor het aanbod maar mijn koplampen zijn al behoorlijk dof.
5 augustus 2012 om 00:01 #17951099denk dat het juist daardoor komt, dat je strooilicht hebt.
beste lijkt me ze te polijsten, en als dat niet werkt, toch nieuwe units kopen. ;)
5 augustus 2012 om 07:11 #17951100@FnF_racer wrote:
denk dat het juist daardoor komt, dat je strooilicht hebt.
beste lijkt me ze te polijsten, en als dat niet werkt, toch nieuwe units kopen. ;)
Ik zal vandaag wel even een foto maken van beide koplampen. Het lijkt namelijk erg dof maar valt wel mee.
5 augustus 2012 om 11:22 #17951101@Mr-T-Opel-Astra-G wrote:
@okkie-001 wrote:
hoe zit dat met die koplampspoeiers weet jij wat je nodig hebt om het werkend te krijgen ?
michel
Waarom zou je dit willen…??
– Groot sproeier reservoir
– Bumper met Sproeier gaten
– Bumper sproeiers
– Ik meen ergens gelezen te hebben ook een andere pomp
– Leidingen van reservoir naar sproeierkoppen
– Qua electrisch hoeft er “volgens mij” niets aangepast te worden..zeker weet ik dit heb dit namelijk zelf ook op de mijne gebouwd :)
zoals sander hier al zegt
-groter sproeierreservoir (tekening nr1)
-de spoeiers zelf , kosten +-11 euro het stuk bij de dealer (tekening nr11+12)
-leidingen gewoon waterdarm van 8mm :) kost ook geen drol :)
-koppeling (tekening nr10)
-extra pomp(tekening nr3)
en dan waar sander fout zat :)
je hoeft geen andere bumper aangezien de gaten heeeel eenvoudig zelf te maken zijn met een dremel of een mesje of vijl ofzo
en geen andere pomp maar gewoon een extra pomp erin daarmee ook het grotere reservoir hierin zitten namelijk 2 houders voor 2 pompen
en dan nog electrisch moet je de relais bijzetten kost bij de dealer +- 52 euro (tekening nr17)
kan je ook zelf de gm nummers van alle onderdelen geven voor te bestellen :)
5 augustus 2012 om 11:49 #17951102@ Danisnel: Vervang je lampjes eens, meestal is de Verf van de topjes af, en dan kijken tegenliggers recht in het bolletje..
@ Opel-Motorsport: Bruin relais is NIET voor de koplampsproeiers, maar voor de Secindaire luchtpomp
@ some1-Eddy: Bruin relais: Van geen enkel nut.
Willem
5 augustus 2012 om 13:17 #17951103ow de relais die je dan hoort bij te plaatsen moet in je zekeringkast in de wagen komen dan
zit een beetje in de war blijkbaar :)5 augustus 2012 om 13:53 #17951104@wim-v6 wrote:
@ Danisnel: Vervang je lampjes eens, meestal is de Verf van de topjes af, en dan kijken tegenliggers recht in het Bolletje..
Wat voor soort lampjes gaan daar in?
5 augustus 2012 om 14:58 #17951105@ opel-motorsport:
Nope, Koplampsproeiers is meestal NIET voorbereid, Relais is dacht 7pins en Zwart@ Danisnel:
H7Willem
5 augustus 2012 om 15:47 #17951106@wim-v6
het Relais hoort dan in het witte vierkant zeker ?
zekering hoort op 9 en is 30A die is wel voorbereidmichel
5 augustus 2012 om 15:55 #17951107In het zekering kastje in de motorruimte waar ook het brandstofrelais, Motorregelrelais en evt Secundaire luchtpomp relais zit..
het witte vakje is waar de kachel relais komt bij de Vectra-B
Willem
-
AuteurBerichten
- Het onderwerp ‘Het grote ”kleine vragen” Astra-topic Deel 1’ is gesloten voor nieuwe reacties.